BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Σώστε τον καπτάν Αντώνη Ιωάννου, το βαριά τραυματισμένο υποπλοίαρχο του Aegean Angel!

Όταν πριν λίγους μήνες μια ομάδα μεταλλωρύχων εγκλωβίστηκε σε στοά, η ανθρωπότητα βρήκε τον τρόπο να φτάσει στα έγκατα της γης και να τους σώσει.

Τώρα που η τραγωδία έπληξε ένα καράβι, το δεξαμενόπλοιο Aegean Angel, δεν μπορούν να βρουν τρόπο να βοηθήσουν τον βαριά τραυματισμένο υποπλοίαρχο;

Το Aegean Angel στο αφρό της θάλασσας βρίσκεται. Ναι, ξέρουμε ότι απέχει αρκετά από τις ακτές. Τις ακτές των Βερμούδων, στον Ατλαντικό. Και όπως ειπώθηκε από την πρώτη στιγμή θα πρέπει λέει να φτάσει στα 200 μίλια από τη στεριά για να μπορέσει να γίνει η αεροδιακομιδή του τραυματία.

Έτσι ενώ το τραγικό συμβάν διαδραματίστηκε την Πέμπτη, θα πρέπει μας λένε να περιμένουν ως αργά το βράδυ της Κυριακής για να μεταφέρουν τον άνθρωπο που χαροπαλεύει σε νοσοκομείο.

Πρόκειται για τον ελληνοκύπριο Αντώνη Ιωάννου, από την Πάφο. Και ήδη έχει δημοσιευτεί στο διαδίκτυο έκκληση προσωπικού του φίλου για τη σωτηρία του:

http://prezatv.blogspot.com/2010/12/aegean-angel-arcadia-hellas.html

Παρασκευή, Δεκέμβριος 31, 2010

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠ.ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ---ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ--- ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΑ - ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟ ΑΝΤΩΝΗ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ AEGEAN ANGEL, ΤΗΣ ARCADIA HELLAS

Παιδιά είμαι από Κύπρο, παιδικός φίλος του τραυματία υποπλοίαρχου. Εγώ και πολλοί άλλοι φίλοι ανησυχούμε για την υγεία του υποπλοίαρχου.

Σας παρακαλώ θερμά, εάν έχετε οποιοδήποτε τρόπο που μπορείτε να βοηθήσετε στην άμεση μεταφορά του υποπλοίαρχου Αντώνη Ιωάννου σε κάποιο νοσοκομείο, είτε πιέζοντας το Υπουργείο για να πιέσει τους Αμερικανούς να δουν το θέμα ζεστά, είτε με το να σκεφτείτε κάποιο άλλο τρόπο που να συνεπάγεται σύντομη μεταφορά, παρακαλώ πράξετε το.

Είναι κρίμα να μένουμε με δεμένα χέρια αν υπάρχει κάποιος τρόπος να συντομεύσει η όλη ιστορία… η καθυστέρηση μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει.

Αυτό που διάβασα στο διαδυκτιακό χώρο σας, μόνο ερωτηματικά μπορεί να δημιουργήσει: «Το πλοίο βρίσκεται σε επαφή με την ακτοφυλακή των ΗΠΑ και γίνονται προσπάθειες να σταλεί ελικόπτερο για να πάρει τον τραυματία».

Τι πάει να πει γίνονται προσπάθειες να σταλεί ελικόπτερο;

Γιατί δεν έχει σταλεί ήδη κάποιος μέσω για να πάρει τον τραυματία.

Αν είναι μακριά το πλοίο για να πάει ελικόπτερο ας στείλουν άλλο σκάφος, ένα ταχύπλοο ή κάτι άλλο.

Αντιλαμβάνομαι ότι το ελληνικό πλοίο είναι ακόμη μακριά από τις ακτές αλλά για τους Αμερικανούς αυτό δεν νομίζω να είναι σημαντικό πρόβλημα αν πραγματικά θέλουν να βοηθήσουν.

Αλλά για να βοηθήσουν πρέπει πρώτα να το ζητήσουμε (με θέρμη θα έλεγα) πρώτα εμείς. Αν δεν το ζητήσουμε εντόνως δεν θα γίνει τίποτα και απλώς θα «γίνονται προσπάθειες» να σταλεί το ελικόπτερο.

Σας παρακαλώ, μην αφήσετε το θέμα να σβήσει, έστω για χάρη των γιορτών, προσπαθήστε να κάνετε ότι μπορείτε, ότι είναι δυνατόν για να βοηθηθεί η κατάσταση.

Τα συλλυπητήρια μου στις οικογένειες των άλλων δύο ναυτικών, δεν μπορώ καν να φανταστώ την θλίψη και τον πόνο τους. Μακάρι ο θεός να τους δίνει δύναμη και κουράγιο.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ.ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΜΕΣΑ.

ΠΡΕΖΑ TV
31-12-2010

Ενώνουμε κι εμείς τη φωνή μας με τις φωνές των φίλων του συναδέλφου μας, του καπτάν Αντώνη Ιωάννου. Που αυτή την ώρα υποφέρει στην άλλη άκρη της γης, για τρίτη συνεχόμενη μέρα, μετά από τον τραυματισμό του στο κατάστρωμα του πλοίου Aegean Angel, κι ενώ στο ίδιο συμβάν έχασαν τη ζωή τους ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του σκάφους.

Κι απαιτούμε να αναζητήσουν οι αρμόδιοι τρόπο για άμεση διακομιδή του σε νοσοκομείο!

Ξέρουμε πως είναι δύσκολο. Ιδιαίτερα όταν το καράβι αυτή την ώρα είναι χωρίς καπετάνιο και γραμματικό και χωρίς πρώτο μηχανικό. Και πως οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή δεν είναι καλές.

Ακόμη και αν προσέγγιζαν το σκάφος από αέρος σε συνθήκες τρικυμίας και με απουσία έμπειρων αξιωματικών καταστρώματος, θα ήταν απίθανο να καταφέρουν οι διασώστες να παραλάβουν τον τραυματία. Κι έχουμε αμφιβολία αν θα καταφέρουν κάτι τέτοιο ακόμη και στα 200 μίλια... Ας ελπίσουμε τουλάχιστον ο καιρός να καλμάρει.

Λαμβάνοντας όμως υπόψη ανάλογο περιστατικό πριν από τρία σχεδόν χρόνια, στις ίδιες περίπου θάλασσες, και με πρωταγωνιστή και πάλι το Aegean Angel αλλά αυτή τη φορά σε ρόλο διασώστη, αναρωτιόμαστε αν έχει κινηθεί και τώρα η διαδικασία που ακολουθήθηκε τότε:

http://www.piersystem.com/go/doc/586/198849/

News Release Date: April 16, 2008 - Contact: Ricardo D. Castrodad

Sector San Juan Public Affairs - (787) 510-7923

Coast Guard, Motor Tanker Aegean Angel Coordinate Rescue of 11 Mariners 300 Miles South of Puerto Rico

SAN JUAN, Puerto Rico - Coast Guard watch standers and the crew of a Coast Guard HU-25 Falcon Jet coordinated with the motor tanker Aegean Angel the rescue of 11distressed mariners aboard a life raft Tuesday, after their vessel sank 300 miles south of Puerto Rico

The 11-men crew consisting of nine Guyaneese, one Dominican and one Cuban were forced to abandon the Korean flagged cargo vessel Tel Tale II and board a life raft, after waves reportedly beat on the vessel's starboard side causing it's cargo to shift and the vessel to loose it's steering before finally capsizing and sinking.

Coast Guard Sector San Juan Joint Rescue Sub Center controllers received a 406 MHZ Emergency Position Indicating Radio Beacon EPIRB distress signal from the motor vessel Tel Tale II at 9:15 p.m. Tuesday. Controllers immediately launched an HU-25 Falcon Jet from Air Station Borinquen to search for the distressed vessel and conducted an Automated Mutual Assistance Vessel Rescue AMVER callout to identify and notify vessels transiting in the vicinity of the distress.

The Aegean Angel responded to the AMVER callout and was diverted to the scene to provide assistance to the distressed mariners. The crew of the HU-25 Falcon Jet arrived on scene and located the mariners by utilizing night vision goggles as mariners signaled the aircraft with flashlights and flares.

"The Tel Tale II crewmembers had the right distress signaling equipment aboard the vessel and life raft, which allowed us to locate their signal 50 miles out, and once we found them, we were able to vector the Aegean Angel to their position," said Lt. Heather Kuta, Air Station Cape Cod HU-25 Falcon Jet pilot.

"We got a great response from the AMVER vessel Aegean Angel," said Jaime Balzac, Sector San Juan Controller, the Tel Tale II crewmembers were safely rescued thanks to the prompt response by the crew of the Aegean Angel and the joint communication between them, our command center and our Falcon crew."

AMVER, sponsored by the United States Coast Guard, is a unique, computer-based and voluntary global ship reporting system used worldwide by search and rescue authorities to arrange for assistance to persons in distress at sea. With AMVER rescue coordinators can identify participating ships in the area of distress and divert the best-suited ship or ships to respond.

AMVER's mission is to quickly provide search and rescue authorities, on-demand, accurate information on the positions and characteristics of vessels near a reported distress.

- The HU-25 Falcon Jet crew that located the mariners is currently deployed from Coast Guard Air Sation Cape Cod, Mass. to Air Station Borinquen, Aguadilla, Puerto Rico, providing Search and Rescue and Law Enforcement support to Sector San Juan's area of responsibility.

Τον Απρίλιο του 2008, λέει αυτή η είδηση, το Aegean Angel έσωσε το 11μελές πλήρωμα ενός άλλου σκάφους, σε απόσταση 300 μιλίων από το Πουέρτο Ρίκο. Διότι το Aegean Angel μετείχε του προγράμματος Amver και το οποίο έχει ως στόχο να παρέχει βοήθεια σε ανθρώπους που κινδυνεύουν στη θάλασσα.

Η φωτογραφία που ακολουθεί είναι από τη γέφυρα του Aegean Angel και σ' αυτήν βλέπουμε αφενός το τότε πλήρωμα του Agean Angel και αφετέρου τους 11 ανθρώπους που σώθηκαν από το άλλο καράβι, το κορεάτικο:


Το τότε πλήρωμα του Aegean Angel, άγγελοι κι αυτοί, είναι με τις χακί φόρμες. Και οι διασωθέντες με τις πορτοκαλί. Ανάμεσα στους διασωθέντες διακρίνεται και μία γυναίκα, ενώ ένας άλλος κρατά σωσίβιο του βυθισθέντος πλοίου.

http://www.theseanation.gr/news/genericnews/aegean-angel.htm

«Σανίδα» σωτηρίας από το Aegean Angel

17/04/08 17:51

Το δεξαμενόπλοιο Aegean Angel με Ελληνική σημαία, της εταιρείας Arcadia Shipmanagement Co Ltd, έπλεε στην Καραϊβική με προορισμό το Galveston Αμερικής, όταν έλαβε σήμα από την ακτοφυλακή των ΗΠΑ να συμμετάσχει στην επιχείρηση διάσωσης ναυαγών.

Το 11μελές πλήρωμα του πλοίου Τel Tale II, με σημαία Βορείου Κορέας, παρέμενε σε σωσίβια σχεδία, ωσότου το Aegean Angel τους εντοπίσει και τους περισυλλέξει με επιτυχία.

Όπως αναφέρθηκε σε ανακοίνωση της εταιρείας οι έντεκα ναυαγοί, από Γουιάνα, Κούβα και Άγιο Δομίνικο, είναι καλά στην υγεία τους και γίνονται ενέργειες για την αποβίβασή τους στον λιμένα Kingston της Jamaica από όπου και θα επαναπατριστούν.

http://www.yen.gr/wide/yen.chtm?prnbr=32598

Βραδινές ώρες εχθές, ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Υ.Ε.Ν.Α.Ν.Π. από την διαχειρίστρια εταιρεία «ARCADIA SHIPMANAGEMENT», ότι το πλήρωμα του υπό ελληνική σημαία Δ/Ξ «AEGEAN ANGEL», το οποίο είχε αποπλεύσει από Νιγηρία με προορισμό Galveston Η.Π.Α., ενώ έπλεε 180ν.μ βόρεια της Βενεζουέλας, κατόπιν σχετικών οδηγιών από την ακτοφυλακή των Η.Π.Α. προέβη στην διάσωση έντεκα (11) αλλοδαπών ναυτικών μέλη πληρώματος του Μ/V «TALE II» σημαίας Κορέας, το οποίο βυθίστηκε.

Οι ανωτέρω διασωθέντες είναι όλοι καλά στην υγεία τους και σύμφωνα με την διαχειρίστρια εταιρεία, πρόκειται να αποβιβαστούν στη Τζαμάικα την 18/4/08.

Για την πράξη του αυτή το Aegean Angel έλαβε και βραβείο.

http://www.flickr.com/photos/amver/3059477158/



Rescue awards for the vessel AEGEAN ANGEL of ARCADIA SHIPMANAGEMENT Co - M/V Aegean Angel rescue award at the 2008 Greek Amver awards ceremony

http://amveruscg.blogspot.com/2010/12/amver-ship-battered-by-waves-2-crew.html

Thursday, December 30, 2010

Amver ship battered by waves, 2 crew dead

Tradewinds reported two crewmen from the Amver participating tanker Aegean Angel, the 47 year old captain and 33 year old chief mechanic, were killed when a massive wave struck their ship as it steamed from Estonia to Houston. The ship is currently en route to Bermuda for assistance.

You may remember the Aegean Angel rescued 11 sailors from the sunken vessel Tell Tale II after it went down 300 miles south of Puerto Rico April 15, 2010. The crew even earned the Lloyd's List Amver Assisted Rescue at Sea award for their efforts.

Our thoughts and prayers go out to the families of the crew who died and the entire Arcadia ship management family.

Ποιοι είναι οι κύριοι στη φωτογραφία; Δεν ξέρουμε. Ούτε εκείνος που δίνει τα συγχαρητήρια, ούτε εκείνος που έχει παραλάβει το βραβείο. Δεν καταφέραμε πάντως να τους εντοπίσουμε στην προηγούμενη φωτογραφία, ανάμεσα δηλαδή στους διασωθέντες και τους διασώστες.

Δεν είναι όμως αυτό που μας πονάει. Πάντα έτσι γίνεται... άλλοι μπαίνουν σε κίνδυνο και άλλοι παραλαμβάνουν τα εύσημα. Η ουσία τώρα είναι όλοι αυτοί να μη μείνουν στις προσευχές και μόνο. Αλλά να κάνουν κάτι και σύντομα για να σωθεί το παλικάρι που κινδυνεύει. Ο καπετάν Αντώνης Ιωάννου... ο Γραμματικός. Και Γραμματικός σημαίνει η ψυχή του καραβιού. Και ειδικά στα γκαζάδικα.

Κι άσε να καμαρώνουν στις τιμητικές εκδηλώσεις οι διάφοροι επίσημοι. Όπως και οι επίσημοι της επόμενης φωτογραφίας:

που παρέλαβαν το 2004 στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής το Aegean Angel. Τα καράβια δεν τα ταξιδεύουν όλοι αυτοί. Οι ναυτικοί τα ταξιδεύουν. Και μπορεί εκείνοι, οι επίσημοι, να διαθέτουν το χρήμα, μα οι ναυτικοί και το αποδεικνύει τώρα η καινούρια τραγωδία στη θάλασσα, είναι που προσφέρουν όχι μόνο τον ιδρώτα τους αλλά και το ίδιο τους το αίμα.

Πώς όμως και πόσο τους ανταποδίδουν την προσφορά τους;

Οι μεγάλοι της γης δε θεωρούν σκόπιμο ούτε καν να επανδρώνουν τα πλοία με γιατρό.

Θυμάμαι στα δικά μου χρόνια, τότε που ταξίδευα στους ωκεανούς με ένα γκαζάδικο κι εγώ. Ένα μεγάλο γκαζάδικο όπως και το Aegean Angel. Το Olympic Arrow του Ωνάση και αργότερα το Andros Orion των Γουλανδρήδων. Που εύχονταν οι ναυτικοί αν συμβεί κάτι καταμεσής στη θάλασσα να τύχει τουλάχιστον κοντά μας κανένα σοβιετικό καράβι. Γιατί τα καράβια της τότε Σοβιετικής Ένωσης είχαν όλα μέσα γιατρό! Και πολλές φορές οι σοβιετικοί γιατροί έσωσαν ναυτικούς άλλων πλοίων.

Τώρα, τόσες δεκαετίες μετά, υπάρχουν γιατροί σε οποιοδήποτε εμπορικό στόλο; Στο δικό μας πάντως, κι ας είναι και ο πρώτος διεθνώς, δεν υπάρχουν! Μόνο στα κρουαζιερόπλοια.

Και θυμάμαι ακόμη από τα δικά μου χρόνια ένα ανάλογο περιστατικό. Με κύμα που χτύπησε στην πλώρη. Θύμα και τότε ένας Αντώνης. Ναύτης σε γκαζάδικο. Ο Αντώνης Νταλακογιώργος, ο σημερινός πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ). Ήταν τυχερός και δεν τραυματίστηκε σοβαρά, όπως τώρα ο άλλος Αντώνης. Αλλά και πάλι χρειάστηκε πολύ χρόνο για να ξεπεράσει το σοκ. Μα ξέρετε τι είναι σε να σηκώνει η θάλασσα;

Εμείς, επειδή ξέρουμε, Πρωτοχρονιά φέτος δεν μπορούμε να γιορτάσουμε. Που έτσι κι αλλιώς Πρωτοχρονιά δεν μπορείς να γιορτάσεις με δυο νεκρούς συναδέλφους. Μα τουλάχιστον να σωθεί ο τρίτος!

Ζητάμε πολλά;

1 σχόλιο:

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.