Διάβαζα την είδηση και δεν πίστευα στα μάτια μου:
http://www.hellenicnavy.gr/new_details.asp?hn_new_id=1729
5/2/2010 Συνδρομή Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ στο M/V FILITSA
Βραδινές ώρες της Δευτέρας 1 Φεβρουαρίου κι ενώ η Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ συνόδευε, ως μέρος της αποστολής της στην επιχείρηση ATALANTA, το εμπορικό πλοίο M/V MASAR TRADE του παγκόσμιου επισιτιστικού προγράμματος (WFP), από τη Μομπάσα Κένυας στο λιμένα Μποσάσο της Σομαλίας, έλαβε την πληροφορία ότι το ελληνικών συμφερόντων εμπορικό πλοίο M/V FILITSA, που ευρισκόταν σε ομηρία από τον προηγούμενο Νοέμβριο, απελευθερώθηκε από τους πειρατές.
Τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης 2 Φεβρουαρίου, το ελληνικό πολεμικό πλοίο απονήωσε το ελικόπτερό του, το οποίο έσπευσε πλησίον του M/V FILITSA για παροχή συνδρομής, ενώ και το ίδιο το πλοίο προσέγγισε την περιοχή παράλληλα με τα καθήκοντα συνοδείας του M/V MASAR TRADE.
Η πτήση στην περιοχή του ελικοπτέρου της Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ, απέτρεψε έτερα πειρατικά πλοιάρια να προσεγγίσουν παρέχοντας έτσι αίσθημα ασφάλειας στο πλήρωμα (3 Έλληνες και 19 Φιλιππινέζους ναυτικούς) ενώ παράλληλα με το ταχύπλοο σκάφος της ελληνικής Φ/Γ επιχειρήθηκε η μεταφορά βοήθειας στο εμπορικό πλοίο (βαρέλια με 5.500 λίτρα πετρελαίου Diesel, φιάλες ποσίμου ύδατος, τρόφιμα πέντε ημερών, ηλεκτρολογικά εργαλεία, αντίγραφα ναυτιλιακών χαρτών, ιατρικά εφόδια κλπ.).
Μετά πέρας παροχής βοήθειας το εμπορικό M/V FILITSA έπλευσε προς λιμένα Μομπάσα Κένυας ενώ η Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ συνέχισε συνοδεία πλοίου παγκόσμιου επισιτιστικού προγράμματος.
Πλωτάρχης Ι. Στρατογιάννης Π.Ν.
Εκπρόσωπος Τύπου Γ.Ε.Ν.
Το Filitsa που έλαβε τη βοήθεια από την ελληνική φρεγάτα
Από ποιο ακριβώς ταμείο δόθηκαν τα χρήματα για όλη αυτή τη βοήθεια;
Και γιατί;
Ρωτάμε διότι το συγκεκριμένο πλοίο δεν έχει ελληνική σημαία, όπως ο καθένας μπορεί να δει εδώ:
http://syros-observer.aegean.gr/ais/shipdetails.aspx?MMSI=538002806
αλλά σημαία των νησιών Μάρσαλ... (πού πέφτουν; ξέρει κανείς; )
Και επιπλέον στο πλήρωμά του υπήρχαν όλοι κι όλοι 3 έλληνες.
Αυτό δηλαδή που βλέπουμε και μας εξοργίζει είναι τον αφελληνισμό στόλου και πληρώματος αφενός και αφετέρου την προκλητική οικονομική βοήθεια από τα ταμεία του κράτους, την ώρα μάλιστα που υποτίθεται ότι η οικονομία της χώρας καταρρέει.
Την προηγούμενη φορά που το Σαλαμίς βοήθησε το MARAN CENTAURUS το βρήκαμε απόλυτα φυσιολογικό. Πλοίο με ελληνική σημαία ήταν. Να το βοηθήσει σε μια δύσκολη ώρα η πατρίδα. Αλλά το Φιλίτσα γιατί;
Ποια είναι τα αναφερόμενα ελληνικά συμφέροντα;
Και δεν είναι μόνο η βοήθεια σε είδος. Είναι και όλο το κόστος ενός πολεμικού πλοίου και μάλιστα η απονήωση ελικοπτέρου!!! για να προστατεύσει λέει το πλοίο από πειρατές!!! Τι δουλειά έχει το πολεμικό μας ναυτικό να εμπλέκεται σε τέτοιες ναυμαχίες;
Και τι δουλειά έχουν τα ελικόπτερα να πετάνε εκεί κάτω όταν για ατυχήματα που συμβαίνουν εντός συνόρων ξαφνικά διαπιστώνουμε ότι δεν υπάρχει ελικόπτερο να πετάξει; Αναφέρομαι στην περίπτωση με τους ναυαγούς πριν λίγες μέρες...
_____________________
- ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
http://peiratikoreportaz.blogspot.com/2010/02/blog-post_8266.html
- Ενώ θερμά ευχαριστούμε τον καπετάν Ν. Πλακά για το mail που μας έστειλε για το ζήτημα.
Εκτιμούμε ότι ο Cpt Plakas γνωρίζει ή τουλάχιστον μπορεί να πληροφορηθεί από ποιό ταμείο εκταμιεύονται τα έξοδα των επιχειρήσεων. Η εταιρία, άλλωστε, έδωσε τόσα χρήματα για την απελευθέρωση του, σε μερικές χιλιάδες δολάρια θα κώλωνε ύστερα? Μην ξεχνάμε ότι στο πλοίο επέβαιναν και 3 Έλληνες μαζί με τους άλλους ναυτικούς. Στο πρόσφατο ναυτικό ατύχημα χάσαμε άλλους 3 Έλληνες & 6 αλλοδαπούς ναυτικούς.Πώς να απομακρυνθει ασφαλώς το πλοίο όταν δεν διέθετε τα αναγκαία καύσιμα, τροφοεφόδια & εξοπλισμό για επισκευές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς ρωτήσουμε πριν αβίαστα εκφράσουμε συμπεράσματα & μομφές!
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς
Exantas
Εξάντα, τι δουλειά έχει ο καπετάνιος που αναφέρεις και τα ταμεία κλπ. Η δημοσίευση δεν είναι δική του και κακώς αναφέρεσαι σε εκείνον λες και φταίει για κάτι. Ένα αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεύτερο. Το πλοίο δεν είχε ελληνική σημαία. Να πάει λοιπόν και να ζητήσει βοήθεια από εκεί που ανήκει. Τι θα πει δούλευαν και τρεις Έλληνες; Να σου θυμίσω ότι άλλοι τρεις βρέθηκαν ναυαγοί στο Αιγαίο γιατί δεν τους έστειλαν την κατάλληλη βοήθεια; Δικαιολογίες είναι λοιπόν τα περί τριών Ελλήνων και στην πράξη αυτό που βλέπουμε είναι για μια ακόμη φορά να ρέει χρήμα από τα ταμεία του κράτους υπέρ των εφοπλιστών.
Από λάθος εκτίμηση πιστέψαμε ότι ο Cpt Plakas ήταν ο συντάκτης του σχολίου σας. Επανορθώνουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε θαλασσινούς χαιρετισμούς
Exantas
Επειδή μάλλον δεν καταλάβατε καλά τι ακριβώς συνέβη σας τα εξηγώ. Το FILITSA μετά την απελευθέρωσή του είχε μείνει χωρίς καύσιμο για τις ηλεκτρομηχανές του. Είχε μόνο λίγες ώρες και μετά θα πάθαινε Black Out. To ΣΑΛΑΜΙΣ εντελώς τυχαία βρέθηκε στην περιοχή, αλλά επειδή ήταν το μοναδικό πλοίο (τα άλλα ήταν εκατοντάδες μίλια μακρυά) διετάχθει να βοηθήσει με όποιο τρόπο μπορούσε. Παρεπιπτόντως το πλησιέστερο ασφαλές λιμάνι (Mombassa) απείχε κάπου 700 μίλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν έπαιρνε καύσιμα το FILITSA θα έμενε ξυλάρμενο. Ρωτάω λοιπόν τις/τους Ναυτικούς του blog τί έπρεπε να γίνει; Να αγνοήσει τις διαταγές το ΣΑΛΑΜΙΣ (οι οποίες ήταν από τον Ιταλό Διοικητή της EUNAVFOR και όχι από Εθνικές Αρχές); Να εγκαταλείψει ένα πλοίο (τι σημασία έχει εδώ η σημαία) στην τύχη του και στο έλεος του ωκεανού και ενδεχομένως και άλλων πειρατών; Είναι υποχρέωση κάθε Ναυτικού να βοηθάει πλοία που κινδυνεύουν.
Παρακαλώ λοιπόν ξανασκεφτήτε τα επικριτικά σχόλια που γράψατε. Όσο για τα καύσιμα έχουν γνώση οι φύλακες και θα ζητηθεί αποζημίωση από την εταιρεία.
Μάλλον εσείς δεν καταλάβατε τι γράψαμε. Το σχόλιό σας πάντως ήδη απάντησε σε όσα προκάλεσαν τη δική μας διαμαρτυρία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδιαίτερα για το τι έπρεπε να κάνει το ΣΑΛΑΜΙΣ, σε καμία περίπτωση δεν προκύπτει από τα δικά μας γραφόμενα ότι έπρεπε να μην εκτελέσει τις διαταγές που δέχτηκε. Πολεμικό πλοίο είναι και θα εκτελεί τις εντολές που δέχεται.
Για τη γνώση που έχουν οι φύλακες... Φαίνεται πως δεν παρακολουθείτε ειδήσεις τους τελευταίους μήνες και δε βλέπετε ό,τι όλοι εμείς οι υπόλοιποι. Πως οι "φύλακες" κατάφεραν να φέρουν τη χώρα στο χείλος του γκρεμού. Αν είχαν λοιπόν νου και γνώση δε θα βρισκόμασταν τώρα στη θέση που βρισκόμαστε να μας ρεζιλεύουν καθημερινά οι Ευρωπαίοι και να μας θεωρούν ως παράδειγμα προς αποφυγή.
Πιθανόν λοιπόν η εταιρεία να καταβάλει αποζημίωση για τα καύσιμα που παρέλαβε το πλοίο της. Για τα γενικότερα έξοδα συμμετοχής πολεμικών μας πλοίων κάτω από τις διαταγές Ιταλών και δεν ξέρω ποιων άλλων, ποιος πληρώνει;
Και όσον αφορά καράβια που φέρουν ελληνική σημαία, το βρίσκουμε και ευνόητο και επιβεβλημένο. Για καράβια που δεν έχουν ελληνική σημαία;
Και μιλάτε για καράβι που βρέθηκε εν κινδύνω. Μάλλον αγνοείτε τι σημαίνει ο όρος. Αλλά και τι προβλέπεται από τη διεθνή νομοθεσία για καράβι που βρίσκεται εν κινδύνω και ζητά βοήθεια. Υποχρέωση δεν έχουν μόνο τα παραπλέοντα πλοία να βοηθήσουν, όταν ζητηθεί βοήθεια, (και το ερώτημα είναι αν ζήτησε τέτοια βοήθεια... ) αλλά και η εταιρεία του πλοίου προς τους διασώστες.
Κι αν αυτά ισχύουν για τις φυσιολογικές περιπτώσεις κινδύνου, η εμπλοκή σε συγκρούσεις μπρορείτε να μας πείτε από πού προκύπτει ότι ήταν υποχρέωση του παραπλέοντος πλοίου;