Στρώνουν το έδαφος να σκεπαστεί το φονικό
Σε μηχανισμό συγκάλυψης, με τη βούλα της πολιτικής κυβέρνησης και ΕΕ, παραπέμπουν τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας
«Πλωτή βόμβα» ήταν το ελληνικό φορτηγό πλοίο «AEGEAN WIND» των εφοπλιστών Κουμάνταρου, το οποίο ξημερώματα Χριστουγέννων, ταξιδεύοντας ανοιχτά της Βενεζουέλας, έγινε ο τάφος για 9 ναυτεργάτες - ανάμεσά τους και τρεις Ελληνες - όταν άρπαξε φωτιά στο κομοδέσιο.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι πρόκειται για ένα ακόμα εφοπλιστικό έγκλημα, που φέρει ατόφια τη σφραγίδα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρόκειται για τις δυνάμεις εκείνες που κόβουν και ράβουν στα μέτρα της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, από νομοθεσία, μέχρι και κανονισμούς.
Ωστόσο, όπως διαρρέεται σκόπιμα - για να προλειάνουν το έδαφος και να προετοιμάσουν σχετικά την κοινή γνώμη - το πόρισμα που φέρεται να κατέθεσε ο λιμενικός πραγματογνώμονας που έλεγξε το πλοίο, δείχνει ως υπεύθυνο για την πυρκαγιά το νεκρό Ελληνα ηλεκτρολόγο!
Στο 26χρονο πλοίο είχε εκδοθεί πιστοποιητικό από τον Αμερικανικό Νηογνώμονα ότι ήταν πλήρως αυτοματοποιημένο. Κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, η τροποποίηση της διεθνούς σύμβασης SOLAS 1974 (σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα) στα αυτόματα πλοία επιβάλλει να διαθέτουν αυτόματα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης. Ομως σε αυτά δεν περιλαμβάνει τα πλοία που κατασκευάστηκαν πριν το 1983, δηλαδή τα υπερήλικα, όπως το «AEGEAN WIND», παρά το γεγονός ότι οι ανάγκες τους είναι περισσότερες.
Επιπλέον, στα πλοία που χαρακτηρίζονται αυτόματα, καθορίζεται και η ανάλογη οργανική σύνθεση, που είναι μικρότερη από αυτή των συμβατικών πλοίων. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με τις 9 απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων που επέβαλαν στα ποντοπόρα πλοία οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ από το 1985 έως σήμερα, έχουν δημιουργήσει στα καράβια μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση, που αποδείχτηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο στο «AEGEAN WIND».
Το πρόβλημα στο «AEGEAN WIND» περιγράφεται ανάγλυφα στην απάντηση που έδωσε το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σε συγκεκριμένα ερωτήματα του «Ριζοσπάστη». Αναφέρεται ότι ανάμεσα στα άλλα αυτόματα συστήματά του, «το πλοίο έφερε και τις ενδείξεις για την κλάση του "Α1, Βylk Carrier, Circle E, + AMS, +ACCU"», η τελευταία εκ των οποίων «αποδίδεται για πιστοποίηση αυτόματου ελέγχου μη επανδρωμένου μηχανοστασίου»! Βέβαια, αυτό το εντελώς αυτόματο πλοίο που είχε πιστοποιητικό ακόμα και για μη επανδρωμένο μηχανοστάσιο, ήταν 26 ετών!
Και συνεχίζει η απάντηση ότι οι κανόνες του Νηογνώμονα με βάση αυτούς τους αυτοματισμούς του πλοίου «δεν αναφέρονται σε συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης στους χώρους ενδιαίτησης (κομοδέσιο)», όπως και η SOLAS 1974. Ομως δεν αναφέρει κουβέντα αν η οργανική του σύνθεση, που συμπεριλαμβάνεται στα συστήματα ελέγχου και πυρασφάλειας, επαρκούσε πλήρως και ανταποκρινόταν έστω και στους στοιχειώδεις, βασικούς κανόνες ασφαλείας.
Μηχανισμός συγκάλυψης
Σε αυτά τα πλαίσια της συγκάλυψης των ευθυνών των εφοπλιστών κινείται και η απάντηση που έδωσε η Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σε Ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας για το «AEGEAN WIND». Οπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα, η απάντηση αποδεικνύει ότι η Επιτροπή είναι «σταθερά προσανατολισμένη στην αντιλαϊκή κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των εφοπλιστών».
«Στην απάντησή της η Επιτροπή - τονίζεται στο δελτίο Τύπου - παραθέτει μια σειρά γραφειοκρατικών μέτρων και κανονισμών που πάρθηκαν δήθεν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και αναφέρεται σε μια σειρά πιστοποιητικών ελέγχου και επιθεωρήσεων που πραγματοποιούνται από επιτροπές φτιαγμένες από το κεφάλαιο για το κεφάλαιο», αλλά και «στοιχεία» που βεβαιώνουν ότι το συγκεκριμένο πλοίο πέρασε από επιθεωρήσεις χωρίς να εντοπιστούν προβλήματα.
«Επιβεβαιώνεται η εκτίμηση του ΚΚΕ ότι έχοντας χαράξει την Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης με γνώμονα και κριτήριο την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και του κέρδους των εφοπλιστών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λειτουργεί ως μηχανισμός συγκάλυψης των εφοπλιστικών ευθυνών, ακόμη και όταν το κόστος είναι ανθρώπινες ζωές», σημειώνεται στο δελτίο Τύπου.
_________________________
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 10/2/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...