Την είδηση πως το Aegean Wind, το πλοίο που χριστουγεννιάτικα βύθισε με τη φωτιά του στο πένθος 9 οικογένειες ναυτικών, είχε και στο παρελθόν εμπλακεί σε άλλη ναυτική τραγωδία, την πληροφορηθήκαμε από ανάρτηση του Πειρατικού Ρεπορτάζ:
http://peiratikoreportaz.blogspot.com/2010/01/aegean-wind_31.html
Εκεί αναφέρεται, με υπογραφή του Capt. Ν. Πλακά, πως συνέβη και:
"άλλο δυστύχημα τον Απρίλιο του 2005 στα Δαρδανέλλια.
Tο τραγικό αποτέλεσμα της σύγκρουσης του "AEGEAN WIND" με το "MSC ROBERTA", ήταν τρείς νεκροί Ινδοί Ναυτικοί, μέλη του πληρώματος του containership.
Επίσης εξ αιτίας της σύγκρουσης, προκλήθηκε ρύπανση της θάλασσας, των ακτών κοντά στην Καλλίπολη και στο Τσανακαλέ και ρύπανση αλιευτικών και άλλων πλοίων στην ευρύτερη περιοχή. Δυστυχώς τέτοια τραγικά γεγονότα χρησιμοποιούν κατά το δοκούν οι εξ Ανατολών γείτονές μας."
Και από το ακόλουθο λινκ παραθέτουμε αυτούσια την είδηση για εκείνη τη σύγκρουση:
http://www.turks.us/article.php?story=20050404070415411&mode=print
3 die in Dardanelles shipping accident
Monday, April 04 2005 @ 07:04 AM Central Daylight Time
All three of those killed were aboard the container carrier the MSC Roberta.
Three crew members of a Panamanian registered container ship were killed in a collision with another cargo vessel in the Dardanelles Strait Saturday.
Turkish maritime authorities announced Sunday that the three, all Indian nationals, were killed when their ship, the MSC Roberta collided with the Greek-flagged Aegean Wind, off the town of Gelibolu near the northern or Marmara entrance to the Strait.
The MSC Roberta was sailing down the Strait en-route to Greece from Turkey while the Greek vessel was heading north up the Strait, carrying a cargo from travelling from Ghana to Ukraine at the time of the accident.
Traffic in the Dardanelles was halted until the damaged Panamanian ship was towed to safety. The cause of the collision has yet to be determined by authorities, though there were strong winds blowing in the region at the time of the accident.
Τι έδειξε η έρευνα για εκείνο το ατύχημα; Φυσούσαν λέει ισχυροί άνεμοι στην περιοχή την ώρα του δυστυχήματος... μα αλίμονο όταν φυσούν ισχυροί άνεμοι τα καράβια να τσουγκρίζουν μεταξύ τους...
Το τραυματισμένο σώμα του Ρομπέρτα...
Στο ακόλουθο λινκ http://www.denizhaber.com/HABER/1037/21/aegean-wind.html εντοπίσαμε μερικές ακόμη χαρακτηριστικές φωτογραφίες εκείνης της σύγκρουσης:
Όπως διαπιστώνουμε το κοντέινερ χτυπήθηκε στη δεξιά του πλευρά και σχεδόν στη μέση. Πάλι καλά να λέμε που δεν εμβολίστηκε τελείως... να χαθούν και άλλες ζωές.
Αντίθετα το Aegean Wind προσέκρουσε με την πλώρη:
Και συγκεκριμένα με τη δεξιά μάσκα:
Μετά τη σύγκρουση πραγματοποιήθηκε όπως διαβάσαμε και αλκοτέστ στον πλοίαρχο του Aegean Wind καθώς και στον υποπλοίαρχο, Βύρωνα Χαραλαμπίδη και Δημήτριο Μαμόλη αντίστοιχα. Κάτι που δε διαβάσαμε να έγινε στην επόμενη τραγωδία που ενεπλάκη το Aegean Wind, στη φωτιά δηλαδή που σκότωσε εννιά μέλη του δικού του πληρώματος στα ανοιχτά της Βενεζουέλας.
Πάντως όσον αφορά το θέμα της σύγκρουσης, στο ΔΚΑΣ αναφέρονται τα ακόλουθα σχετικά:
Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία συναντώνται με πορείας αντιθέτους ή σχεδόν αντιθέτους, εις τρόπον ώστε να υφίσταται κίνδυνος συγκρούσεως, εκάτερον οφείλει να μεταβάλει την πορεία του προς τα δεξιά, ώστε έκαστον να διέλθει εκ της αριστερής πλευράς του ετέρου.
Κι ακόμη ο κανονισμός αποφυγής συγκρούσεων λέγει:
Οσάκις δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουσι τας πορείας των, κατά τρόπον ώστε να υφίσταται κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίον, το οποίον το έτερον προς την δεξιάν πλευράν, οφείλει ν΄απομακρύνεται της πορείας του και, εφ' όσον αι συνθήκαι της περιπτώσεως το επιτρέπουν, θ' αποφεύγει να διέρχεται πρώραθεν του ετέρου πλοίου.
Αυτά βέβαια ισχύουν στην ανοικτή θάλασσα. Εκεί που έγινε η σύγκρουση του Aegean Wind με το Roberta, δεν είναι ανοικτή θάλασσαν, πιθανόν λοιπόν να υπήρχε σύστημα διαχωρισμού της κυκλοφορίας (δεν έχω περάσει ποτέ από κει, δε γνωρίζω τι ισχύει... ) Και για το λόγο αυτό δεν είναι και εύκολο να καταλάβουμε από τις φωτογραφίες και μόνο ποιο πλοίο έφταιγε. Πάντως στην ανοικτή θάλασσα η ευθύνη σε μια τέτοια σύγκρουση θα ήταν του Ρομπέρτα. Αλλά και πάλι θα πρέπει κανείς να γνωρίζει τις ακριβείς συνθήκες και τους χειρισμούς που προηγήθηκαν από τα δυο πλοία για να βγάλει συμπέρασμα...
ΤΟ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡ ΕΦΤΑΙΓΕ ΓΙΑΤΙ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΤΑΞΙΔΕΥΑ ΜΕ ΤΟ AEGEAN WIND ΤΟ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡ ΑΝΕΒΑΙΝΕ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΛΑΣΣΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ ΤΟ AEGEAN WIND ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΟΥΝΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφή