BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Και θέλουν λέει ο απόφοιτος των ΑΕΝ να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες!

Το δήλωσε λέει ο υπουργός. Των θαλασσίων υποθέσεων νήσων και αλιείας:

«Εμείς ζητάμε ο ναυτικός που θα βγει από τις σχολές και θα γίνει καπετάνιος ή μηχανικός να είναι μορφωμένος σε βαθμό ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Αυτός είναι ο στόχος μας» (ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ)

Κι εγώ ρωτώ. Αφού αυτός είναι ο στόχος τους ποιος τους εμποδίζει να τον υλοποιήσουν;

Και λέω ακόμη ότι κουράστηκα τριάντα χρόνια να ακούω το ίδιο. Κι αντί για βελτίωση της ναυτικής εκπαίδευσης να τη βλέπουμε κάθε μέρα να κατρακυλά και πιο χαμηλά.

Από την ίδια πηγή που αλιεύσαμε τη δήλωση του κυρίου υπουργού παραθέτουμε και το εξής:

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=52092990

[...] Ακόμα, εξετάζεται το κόστος λειτουργίας των περιφερειακών ΑΕΝ εσωτερικής φοίτησης, με ενδεχόμενο ακόμα και τη συγχώνευση κάποιων από αυτές, αν και κάτι τέτοιο έχει πολλά αντίθετα, ισχυρά επιχειρήματα. Αλλωστε, το κόστος λειτουργίας όλων των ΑΕΝ δεν υπερβαίνει ετησίως τα 20 εκατ. ευρώ.

Τέλος, ο υπουργός αναγνώρισε το πρόβλημα της δυσκολίας εξεύρεσης «μπάρκου» για τους δόκιμους αξιωματικούς και, όπως είπε, έκανε ήδη παρέμβαση προς όλες τις εφοπλιστικές ενώσεις για να βοηθηθούν οι νέοι αξιωματικοί.

Ο ίδιος φάνηκε αισιόδοξος για τη δημιουργία θέσεων εργασίας για Ελληνες ναυτικούς σε κρουαζιερόπλοια αλλά και σε νεότευκτα ποντοπόρα πλοία, λέγοντας ότι η κυβέρνηση βοηθάει τους εφοπλιστές με την υπογραφή χρηματοδοτικής συμφωνίας με την Κίνα για την κατασκευή πλοίων και γι' αυτό «έχει απαίτηση και από εκείνους να βοηθήσουν υψώνοντας την ελληνική σημαία». [...]

Συγνώμη... με 20 εκατομμύρια ευρώ περιμένουν να λειτουργήσουν σωστά οι 13 σχολές των ΑΕΝ; Και που με τα χάλια που καταγγέλλουν οι σπουδαστές τους είναι και ζητούμενο πού και πώς ξοδεύονται έστω και αυτά;

Μόλις πριν λίγες μέρες έκαναν συμβολική κατάληψη τα παιδιά στη Μηχανιώνα. Κι ανάμεσα στα άλλα προβλήματα ήταν ακόμη και της καθαριότητας του χώρου που σπουδάζουν!!!!

http://kapetanisses.blogspot.com/2011/01/blog-post_20.html

Ελλείψεις προσωπικού καθαριότητας δημιουργώντας θέματα κακής υγιεινής και διαβίωσης.

Ενώ είναι γνωστά τα τεράστια προβλήματα με τις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. Με 2 καθηγητές ξεκίνησαν φέτος τα μαθήματα οι περισσότερες ΑΕΝ της χώρας. Και τώρα έρχονται και μας λένε ότι θέλουν από τις ΑΕΝ αυτές να προετοιμάζουν ικανούς αξιωματικούς για τη ναυτιλία;

Όχι... αλλού είναι η ουσία... σε μια μικρή σφήνα του άρθρου και που αφορά τη δημιουργία ιδιωτικών σχολών!

[...] Από τη διαμόρφωση του νέου πλαισίου φαίνεται ότι θα εξαρτηθεί και η πορεία της συζήτησης δημιουργίας ιδιωτικών σχολών, που προτείνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.[...]

Που το προτείνει ποιος άλλος; Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών!!! Οι ίδιοι που και ο υπουργός στις δηλώσεις του αυτές αναγνωρίζει ότι έχουν ναρκοθετήσει τη λειτουργία των ΑΕΝ με την τακτική τους να μην προσλαμβάνουν δοκίμους για τα εκπαιδευτικά ταξίδια.

Και το λέγαμε από την πρώτη στιγμή. Ότι παίζουν παιγνίδια στην πλάτη των σπουδαστών. Για να εκβιάσουν σε αποδοχή των αιτημάτων τους. Το ένα το αναφέρει και ο υπουργός πως έγινε κιόλας. Η υπογραφή της χρηματοδοτικής συμφωνίας με την Κίνα! Και που σίγουρα δεν είναι του ύψους των 20 εκατομμυρίων ευρώ...

Αλήθεια, γνωρίζετε πόσο κοστίζει να χτίσεις σήμερα ένα καράβι; Και πόσο τα 600 που χτίζονται κατά δήλωση και πάλι του ΥΘΥΝΑΛ στην Άπω Ανατολή; Μιλάμε για 600 ελληνικά πλοία που χτίζονται τώρα... Ενώ παράλληλα σε δις δολάρια ανέρχονται και τα χρήματα που διαθέτει το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο για αγορά μεταχειρισμένων:

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1915099

Το 2010 άλλαξαν χέρια 1.158 πλοία έναντι 1.093 το 2009 και επενδύθηκαν συνολικά 21,6 δισ. δολ. για την αγορά των πλοίων αυτών έναντι 15,24 δισ. δολ. πέρυσι.

Και όμως. Με τέτοιο πακτωλό χρημάτων που διαθέτουν οι εφοπλιστές έρχεται και το κράτος αρωγός να τους ενισχύσει! Τους φτωχούληδες... Και με το ποσό των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως τουλάχιστον γράφτηκε στο Ριζοσπάστη και ήδη αναφέραμε σε παλιότερο άρθρο μας.

http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6053330

[...] Πρόσθεσε ότι θα αναλάβει ο ίδιος να προωθήσει τη συμφωνία με την Κίνα που προβλέπει την ενίσχυση των εφοπλιστών με 5 δισ. ευρώ για να κατασκευάσουν τα καράβια τους στα κινεζικά ναυπηγεία. Μάλιστα, σημείωσε ότι τις επόμενες μέρες θα μεταβεί στην Κίνα μαζί με αντιπροσωπεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, προκειμένου να προωθηθεί η συμφωνία.[...]

Έτσι λοιπόν έχουν τα πράγματα. Δίνουν 20 εκατομμύρια για λειτουργία των 13 ΑΕΝ το χρόνο και επιχορηγούν με 5 δισεκατομμύρια ευρώ τους εφοπλιστές για να φτιάξουν και άλλα καράβια και ελπίζουν λέει να τους κάνουν το χατίρι να ναυτολογήσουν και κανένα δοκιμάκι παραπάνω!!!!!!!!!

Ιδιαίτερα διαφωτιστικό για το θέμα της συμφωνίας με τους Κινέζους είναι ένα παλιότερο άρθρο στο Βήμα:

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artid=358539&dt=05/10/2010

Εγγυήσεις 5 δισ. δολαρίων για ναυπηγήσεις στην Κίνα

από τους έλληνες εφοπλιστές

Συμφωνήθηκε η δημιουργία ταμείου χρηματοδότησης

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Τραπεζικές εγγυήσεις συνολικού ύψους 5 δισ. δολαρίων προβλέπεται να παράσχουν οι κινεζικές τράπεζες προς έλληνες εφοπλιστές για τη ναυπήγηση πλοίων σε ναυπηγεία της Κίνας, με βάση τη συμφωνία Ελλάδας- Κίνας που υπέγραψαν οι δύο πρωθυπουργοί κ.κ. Γουέν Ζιαμπάο και Γ. Παπανδρέου για τη δημιουργία ενός ταμείου χρηματοδότησης της ναυπήγησης πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων στην Κίνα.

Από το ταμείο αυτό, όπως έγινε γνωστό, θα χρηματοδοτηθεί άμεσα η ναυπήγηση έξι πλοίων για λογαριασμό ελλήνων διαχειριστών πλοίων, ενώ εντός των προσεχών ημερών εκτιμάται ότι και άλλα πλάνα ναυπήγησης πλοίων Ελλήνων στην Κίνα θα ενταχθούν στην ίδια κατηγορία. Οι χρηματοδοτήσεις αυτές θα έχουν την εγγύηση του κινεζικού κράτους που διασφαλίζει η κεντρική τράπεζα της Κίνας, ενώ θα υλοποιούνται από διάφορα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, χωρίς να αποκλείεται και η συμμετοχή άλλων ξένων τραπεζών στα ίδια δάνεια.

Οι διαχειριστές πλοίων κκ. Κ.Κωνσταντακόπουλος, Ι. Αγγελικούσης, Σ. Παληός και Γ. Οικονόμου φέρονται ως οι πρώτοι Ελληνες που εντάχθηκαν ή πρόκειται να ενταχθούν σε αυτό το πρόγραμμα, μέσω του οποίου εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν περαιτέρω οι ελληνοκινεζικές ναυτιλιακές σχέσεις. [...]

Και μένει να απαντήσουν οι δόκιμοι αν οι συγκεκριμένες εταιρείες που οι διαχειριστές τους αναφέρονται στο άρθρο του Βήματος προσλαμβάνουν για εκπαιδευτικά ταξίδια τους σπουδαστές των ΑΕΝ. Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι μία από τις εταιρείες αυτές που μέχρι πρότινος προσλάμβανε γυναίκες δοκίμους, από το καλοκαίρι άλλαξε πολιτική... και τους έκλεισε κατάμουτρα την πόρτα. Και λένε ακόμη οι πληροφορίες μας για αντικατάσταση ελλήνων αξιωματικών με αλλοδαπούς. Και ας υπάρχει ελληνική σημαία στην πρύμη των καραβιών της...

Πάντως και οι τέσσερις εφοπλιστές που αναφέρονται είναι από τους πλέον ισχυρούς. Ο Κωνσταντακόπουλος ηγείται της Costamare με το μεγαλύτερο στόλο κοντέινερ στον κόσμο. Ο Αγγελικούσης του ομώνυμου ομίλου με πλοία φορτηγά, τάνκερς και lng. Και που πέρυσι εξέπληξε τους πάντες με το τεράστιο ποσό λύτρων που κατέβαλε για την απελευθέρωση του Μαράν Κένταυρος:

http://kapetanisses.blogspot.com/2010/01/maran-centaurus_17.html

Ο Οικονόμου; Θεωρείται ο νέος Ωνάσης: http://educandus.forumotion.com/t932-topic

http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=23125

[...] Ο πετυχημένος επιχειρηματίας της θάλασσας, που με 1,7 δισ. δολάρια φιγουράρει στη λίστα του «Forbes» ως ο πλουσιότερος Ελληνας εφοπλιστής[...]

Και για τον Παληό παραθέτουμε το εξής χαρακτηριστικό:

http://www.capital.gr/Articles.asp?id=889596&pg=2

Στην «πληγωμένη» από την κρίση αγορά των κοντέινερ, στρέφει το επενδυτικό του βλέμμα ο εφοπλιστής Συμεών Παληός, διαθέτοντας προς επένδυση κεφάλαια ύψους 50 εκατ. δολαρίων. Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρεία Diana Shipping του Έλληνα εφοπλιστή πρόκειται να συμμετάσχει σε επενδυτικό σχέδιο που περιλαμβάνει τη σύσταση εταιρείας με σκοπό την επένδυση σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο νέο επιχειρησιακό πλάνο της Diana Shipping -όπως είχε επισημάνει σε πρόσφατο δημοσίευμα του το Capital.gr- το οποίο προβλέπει επενδύσεις συνολικού ύψους 500 εκατ. δολαρίων για αγορές πλοίων την επόμενη διετία.[...]

Βλέπεις τα ποσά και ζαλίζεσαι. Αλλά και ξανακοιτάς εκείνα τα 20 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για τη λειτουργία των 13 ΑΕΝ της χώρας και βουρλίζεσαι... Αν ήθελαν οι Έλληνες εφοπλιστές η ναυτική μας εκπαίδευση να παράγει ικανά στελέχη για τα πλοία τους, θα το είχαν κιόλας κάνει. Δε θα επένδυαν μόνο σε λαμαρίνες. Αν ήθελαν, συμπληρώνω, δημόσια ναυτική εκπαίδευση. Αλλά δε θέλουν! Θέλουν ιδιωτική. Θέλουν οι ίδιοι να ελέγχουν τη ναυτική εκπαίδευση. Γι' αυτό και αρνούνται να προσλάβουν σπουδαστές από τις ΑΕΝ.

Και οι εκπρόσωποι της Πολιτείας; Αυτοί τι θέλουν; Το διαβάσαμε στις δηλώσεις του ΥΘΥΝΑΛ. Και αυτές που είναι στην αρχή του παρόντος άρθρου και τις άλλες πριν λίγες μέρες. Με τις οποίες προσπάθησε να δικαιολογήσει την παράταση του μέτρου της επιστράτευσης των ναυτικών. Γιατί λέει έχουν παράλογα αιτήματα!!!!!!!

Και ποια είναι τα λογικά αιτήματα; Η συγχώνευση των ΑΕΝ. Και η εξέταση της πρότασης των εφοπλιστών για ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση. Κι ακόμη πιο λογικό να δανειοδοτούνται οι κροίσοι με δισεκατομμύρια και να παραπαίουν οι ΑΕΝ από την υποχρηματοδότηση...

2 σχόλια:

  1. ΔΑΝΑΗ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟΥΣ ΞΕΡΟΥΜΕ.ΤΟ ΠΟΙΟ ΦΤΗΝΟ ΚΑΡΑΒΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΕΑ ΚΑΝΕΙ(ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΘΡΟ ΤΟΥ SEANATION) 40 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΔΟΛΑΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΕΝ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ 20 ΤΟ ΧΡΟΝΟ,ΘΕΕ ΜΟΥ ΠΟΙΟΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ,ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΜΑΣ,ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ Η' ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ,ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ouden sxolio karafliasa!!!! opote den prokeite na vroume pote!!mparko!!wraiaaa!!!!! ola emeis ta plirwnoume gia tous ....efoplistes!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.