Το δήλωσε λέει ο υπουργός. Των θαλασσίων υποθέσεων νήσων και αλιείας:
«Εμείς ζητάμε ο ναυτικός που θα βγει από τις σχολές και θα γίνει καπετάνιος ή μηχανικός να είναι μορφωμένος σε βαθμό ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Αυτός είναι ο στόχος μας» (ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ)
Κι εγώ ρωτώ. Αφού αυτός είναι ο στόχος τους ποιος τους εμποδίζει να τον υλοποιήσουν;
Και λέω ακόμη ότι κουράστηκα τριάντα χρόνια να ακούω το ίδιο. Κι αντί για βελτίωση της ναυτικής εκπαίδευσης να τη βλέπουμε κάθε μέρα να κατρακυλά και πιο χαμηλά.
Από την ίδια πηγή που αλιεύσαμε τη δήλωση του κυρίου υπουργού παραθέτουμε και το εξής:
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=52092990
[...] Ακόμα, εξετάζεται το κόστος λειτουργίας των περιφερειακών ΑΕΝ εσωτερικής φοίτησης, με ενδεχόμενο ακόμα και τη συγχώνευση κάποιων από αυτές, αν και κάτι τέτοιο έχει πολλά αντίθετα, ισχυρά επιχειρήματα. Αλλωστε, το κόστος λειτουργίας όλων των ΑΕΝ δεν υπερβαίνει ετησίως τα 20 εκατ. ευρώ.
Τέλος, ο υπουργός αναγνώρισε το πρόβλημα της δυσκολίας εξεύρεσης «μπάρκου» για τους δόκιμους αξιωματικούς και, όπως είπε, έκανε ήδη παρέμβαση προς όλες τις εφοπλιστικές ενώσεις για να βοηθηθούν οι νέοι αξιωματικοί.
Ο ίδιος φάνηκε αισιόδοξος για τη δημιουργία θέσεων εργασίας για Ελληνες ναυτικούς σε κρουαζιερόπλοια αλλά και σε νεότευκτα ποντοπόρα πλοία, λέγοντας ότι η κυβέρνηση βοηθάει τους εφοπλιστές με την υπογραφή χρηματοδοτικής συμφωνίας με την Κίνα για την κατασκευή πλοίων και γι' αυτό «έχει απαίτηση και από εκείνους να βοηθήσουν υψώνοντας την ελληνική σημαία». [...]
Συγνώμη... με 20 εκατομμύρια ευρώ περιμένουν να λειτουργήσουν σωστά οι 13 σχολές των ΑΕΝ; Και που με τα χάλια που καταγγέλλουν οι σπουδαστές τους είναι και ζητούμενο πού και πώς ξοδεύονται έστω και αυτά;
Μόλις πριν λίγες μέρες έκαναν συμβολική κατάληψη τα παιδιά στη Μηχανιώνα. Κι ανάμεσα στα άλλα προβλήματα ήταν ακόμη και της καθαριότητας του χώρου που σπουδάζουν!!!!
http://kapetanisses.blogspot.com/2011/01/blog-post_20.html
Ελλείψεις προσωπικού καθαριότητας δημιουργώντας θέματα κακής υγιεινής και διαβίωσης.
Ενώ είναι γνωστά τα τεράστια προβλήματα με τις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. Με 2 καθηγητές ξεκίνησαν φέτος τα μαθήματα οι περισσότερες ΑΕΝ της χώρας. Και τώρα έρχονται και μας λένε ότι θέλουν από τις ΑΕΝ αυτές να προετοιμάζουν ικανούς αξιωματικούς για τη ναυτιλία;
Όχι... αλλού είναι η ουσία... σε μια μικρή σφήνα του άρθρου και που αφορά τη δημιουργία ιδιωτικών σχολών!
[...] Από τη διαμόρφωση του νέου πλαισίου φαίνεται ότι θα εξαρτηθεί και η πορεία της συζήτησης δημιουργίας ιδιωτικών σχολών, που προτείνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.[...]
Που το προτείνει ποιος άλλος; Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών!!! Οι ίδιοι που και ο υπουργός στις δηλώσεις του αυτές αναγνωρίζει ότι έχουν ναρκοθετήσει τη λειτουργία των ΑΕΝ με την τακτική τους να μην προσλαμβάνουν δοκίμους για τα εκπαιδευτικά ταξίδια.
Και το λέγαμε από την πρώτη στιγμή. Ότι παίζουν παιγνίδια στην πλάτη των σπουδαστών. Για να εκβιάσουν σε αποδοχή των αιτημάτων τους. Το ένα το αναφέρει και ο υπουργός πως έγινε κιόλας. Η υπογραφή της χρηματοδοτικής συμφωνίας με την Κίνα! Και που σίγουρα δεν είναι του ύψους των 20 εκατομμυρίων ευρώ...
Αλήθεια, γνωρίζετε πόσο κοστίζει να χτίσεις σήμερα ένα καράβι; Και πόσο τα 600 που χτίζονται κατά δήλωση και πάλι του ΥΘΥΝΑΛ στην Άπω Ανατολή; Μιλάμε για 600 ελληνικά πλοία που χτίζονται τώρα... Ενώ παράλληλα σε δις δολάρια ανέρχονται και τα χρήματα που διαθέτει το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο για αγορά μεταχειρισμένων:
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1915099
Το 2010 άλλαξαν χέρια 1.158 πλοία έναντι 1.093 το 2009 και επενδύθηκαν συνολικά 21,6 δισ. δολ. για την αγορά των πλοίων αυτών έναντι 15,24 δισ. δολ. πέρυσι.
Και όμως. Με τέτοιο πακτωλό χρημάτων που διαθέτουν οι εφοπλιστές έρχεται και το κράτος αρωγός να τους ενισχύσει! Τους φτωχούληδες... Και με το ποσό των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως τουλάχιστον γράφτηκε στο Ριζοσπάστη και ήδη αναφέραμε σε παλιότερο άρθρο μας.
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6053330
[...] Πρόσθεσε ότι θα αναλάβει ο ίδιος να προωθήσει τη συμφωνία με την Κίνα που προβλέπει την ενίσχυση των εφοπλιστών με 5 δισ. ευρώ για να κατασκευάσουν τα καράβια τους στα κινεζικά ναυπηγεία. Μάλιστα, σημείωσε ότι τις επόμενες μέρες θα μεταβεί στην Κίνα μαζί με αντιπροσωπεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, προκειμένου να προωθηθεί η συμφωνία.[...]
Έτσι λοιπόν έχουν τα πράγματα. Δίνουν 20 εκατομμύρια για λειτουργία των 13 ΑΕΝ το χρόνο και επιχορηγούν με 5 δισεκατομμύρια ευρώ τους εφοπλιστές για να φτιάξουν και άλλα καράβια και ελπίζουν λέει να τους κάνουν το χατίρι να ναυτολογήσουν και κανένα δοκιμάκι παραπάνω!!!!!!!!!
Ιδιαίτερα διαφωτιστικό για το θέμα της συμφωνίας με τους Κινέζους είναι ένα παλιότερο άρθρο στο Βήμα:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artid=358539&dt=05/10/2010
Εγγυήσεις 5 δισ. δολαρίων για ναυπηγήσεις στην Κίνα
από τους έλληνες εφοπλιστές
Συμφωνήθηκε η δημιουργία ταμείου χρηματοδότησης
Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010
Τραπεζικές εγγυήσεις συνολικού ύψους 5 δισ. δολαρίων προβλέπεται να παράσχουν οι κινεζικές τράπεζες προς έλληνες εφοπλιστές για τη ναυπήγηση πλοίων σε ναυπηγεία της Κίνας, με βάση τη συμφωνία Ελλάδας- Κίνας που υπέγραψαν οι δύο πρωθυπουργοί κ.κ. Γουέν Ζιαμπάο και Γ. Παπανδρέου για τη δημιουργία ενός ταμείου χρηματοδότησης της ναυπήγησης πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων στην Κίνα.
Από το ταμείο αυτό, όπως έγινε γνωστό, θα χρηματοδοτηθεί άμεσα η ναυπήγηση έξι πλοίων για λογαριασμό ελλήνων διαχειριστών πλοίων, ενώ εντός των προσεχών ημερών εκτιμάται ότι και άλλα πλάνα ναυπήγησης πλοίων Ελλήνων στην Κίνα θα ενταχθούν στην ίδια κατηγορία. Οι χρηματοδοτήσεις αυτές θα έχουν την εγγύηση του κινεζικού κράτους που διασφαλίζει η κεντρική τράπεζα της Κίνας, ενώ θα υλοποιούνται από διάφορα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, χωρίς να αποκλείεται και η συμμετοχή άλλων ξένων τραπεζών στα ίδια δάνεια.
Οι διαχειριστές πλοίων κκ. Κ.Κωνσταντακόπουλος, Ι. Αγγελικούσης, Σ. Παληός και Γ. Οικονόμου φέρονται ως οι πρώτοι Ελληνες που εντάχθηκαν ή πρόκειται να ενταχθούν σε αυτό το πρόγραμμα, μέσω του οποίου εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν περαιτέρω οι ελληνοκινεζικές ναυτιλιακές σχέσεις. [...]
Και μένει να απαντήσουν οι δόκιμοι αν οι συγκεκριμένες εταιρείες που οι διαχειριστές τους αναφέρονται στο άρθρο του Βήματος προσλαμβάνουν για εκπαιδευτικά ταξίδια τους σπουδαστές των ΑΕΝ. Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι μία από τις εταιρείες αυτές που μέχρι πρότινος προσλάμβανε γυναίκες δοκίμους, από το καλοκαίρι άλλαξε πολιτική... και τους έκλεισε κατάμουτρα την πόρτα. Και λένε ακόμη οι πληροφορίες μας για αντικατάσταση ελλήνων αξιωματικών με αλλοδαπούς. Και ας υπάρχει ελληνική σημαία στην πρύμη των καραβιών της...
Πάντως και οι τέσσερις εφοπλιστές που αναφέρονται είναι από τους πλέον ισχυρούς. Ο Κωνσταντακόπουλος ηγείται της Costamare με το μεγαλύτερο στόλο κοντέινερ στον κόσμο. Ο Αγγελικούσης του ομώνυμου ομίλου με πλοία φορτηγά, τάνκερς και lng. Και που πέρυσι εξέπληξε τους πάντες με το τεράστιο ποσό λύτρων που κατέβαλε για την απελευθέρωση του Μαράν Κένταυρος:
http://kapetanisses.blogspot.com/2010/01/maran-centaurus_17.html
Ο Οικονόμου; Θεωρείται ο νέος Ωνάσης: http://educandus.forumotion.com/t932-topic
http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=23125
[...] Ο πετυχημένος επιχειρηματίας της θάλασσας, που με 1,7 δισ. δολάρια φιγουράρει στη λίστα του «Forbes» ως ο πλουσιότερος Ελληνας εφοπλιστής[...]
Και για τον Παληό παραθέτουμε το εξής χαρακτηριστικό:
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=889596&pg=2
Στην «πληγωμένη» από την κρίση αγορά των κοντέινερ, στρέφει το επενδυτικό του βλέμμα ο εφοπλιστής Συμεών Παληός, διαθέτοντας προς επένδυση κεφάλαια ύψους 50 εκατ. δολαρίων. Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρεία Diana Shipping του Έλληνα εφοπλιστή πρόκειται να συμμετάσχει σε επενδυτικό σχέδιο που περιλαμβάνει τη σύσταση εταιρείας με σκοπό την επένδυση σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο νέο επιχειρησιακό πλάνο της Diana Shipping -όπως είχε επισημάνει σε πρόσφατο δημοσίευμα του το Capital.gr- το οποίο προβλέπει επενδύσεις συνολικού ύψους 500 εκατ. δολαρίων για αγορές πλοίων την επόμενη διετία.[...]
Βλέπεις τα ποσά και ζαλίζεσαι. Αλλά και ξανακοιτάς εκείνα τα 20 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για τη λειτουργία των 13 ΑΕΝ της χώρας και βουρλίζεσαι... Αν ήθελαν οι Έλληνες εφοπλιστές η ναυτική μας εκπαίδευση να παράγει ικανά στελέχη για τα πλοία τους, θα το είχαν κιόλας κάνει. Δε θα επένδυαν μόνο σε λαμαρίνες. Αν ήθελαν, συμπληρώνω, δημόσια ναυτική εκπαίδευση. Αλλά δε θέλουν! Θέλουν ιδιωτική. Θέλουν οι ίδιοι να ελέγχουν τη ναυτική εκπαίδευση. Γι' αυτό και αρνούνται να προσλάβουν σπουδαστές από τις ΑΕΝ.
Και οι εκπρόσωποι της Πολιτείας; Αυτοί τι θέλουν; Το διαβάσαμε στις δηλώσεις του ΥΘΥΝΑΛ. Και αυτές που είναι στην αρχή του παρόντος άρθρου και τις άλλες πριν λίγες μέρες. Με τις οποίες προσπάθησε να δικαιολογήσει την παράταση του μέτρου της επιστράτευσης των ναυτικών. Γιατί λέει έχουν παράλογα αιτήματα!!!!!!!
Και ποια είναι τα λογικά αιτήματα; Η συγχώνευση των ΑΕΝ. Και η εξέταση της πρότασης των εφοπλιστών για ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση. Κι ακόμη πιο λογικό να δανειοδοτούνται οι κροίσοι με δισεκατομμύρια και να παραπαίουν οι ΑΕΝ από την υποχρηματοδότηση...
ΔΑΝΑΗ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟΥΣ ΞΕΡΟΥΜΕ.ΤΟ ΠΟΙΟ ΦΤΗΝΟ ΚΑΡΑΒΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΕΑ ΚΑΝΕΙ(ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΘΡΟ ΤΟΥ SEANATION) 40 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΔΟΛΑΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΕΝ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ 20 ΤΟ ΧΡΟΝΟ,ΘΕΕ ΜΟΥ ΠΟΙΟΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ,ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΜΑΣ,ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ Η' ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ,ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήouden sxolio karafliasa!!!! opote den prokeite na vroume pote!!mparko!!wraiaaa!!!!! ola emeis ta plirwnoume gia tous ....efoplistes!!
ΑπάντησηΔιαγραφή