http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1915099
Για να μη λέτε πως εμείς ισχυριζόμαστε όσα λέγει ο τίτλος της ανάρτησης.
Κι έπειτα να τα συγκρίνετε με τα αιτήματα της πρόσφατης πολυήμερης απεργίας των ναυτεργατών.
Η καλύτερη απόδειξη για το πού βαδίζει ο τόπος. Παραθέτουμε το εξής λακωνικό και αποκαλυπτικό από το άρθρο της Ναυτεμπορικής:
Το 2010 άλλαξαν χέρια 1.158 πλοία έναντι 1.093 το 2009 και επενδύθηκαν συνολικά 21,6 δισ. δολ. για την αγορά των πλοίων αυτών έναντι 15,24 δισ. δολ. πέρυσι.
Άρα δε μιλάμε για κρίση στη ναυτιλία αλλά για θεαματική ανάκαμψη. Και όσον αφορά τους έλληνες εφοπλιστές η εφημερίδα αποκαλύπτει ότι κατάφεραν να εκθρονίσουν τους κινέζους, που ήταν πρώτοι στη λίστα των αγοραστών το 2009.
Αφενός οι έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 263 πλοία το 2010 έναντι 167 το 2009 και αφετέρου επένδυσαν 6,46 δισεκατομμύρια δολάρια το 2010 ενώ το 2009 είχαν επενδύσει τα μισά: 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια!
Δηλαδή οι έλληνες εφοπλιστές αυτή τη χρονιά αντιπροσώπευσαν πάνω από το 25% των συνολικών επενδύσεων της παγκόσμιας ναυτιλίας σε κεφάλαια. Και μιλάμε πάντα για τον τομέα της αγοράς πλοίων από δεύτερο χέρι.
Την ίδια όμως ώρα πρωτοφανής υπήρξε η άρνηση των εταιρειών για πρόσληψη δοκίμων για εκπαιδευτικό ταξίδι. Και πολλοί δόκιμοι έχασαν το εξάμηνο σπουδών τους στις ΑΕΝ γιατί δεν μπόρεσαν να ναυτολογηθούν. Ενώ κάποια παιδιά οδηγήθηκαν και σε εγκατάλειψη σπουδών.
Κατά τα άλλα προσπαθούν τα παπαγαλάκια της δημοσιογραφίας να μας γεμίσουν το μυαλό με την δήθεν κρίση της ελληνικής οικονομίας!
Η οικονομική όμως κρίση μαστίζει μονόπλευρα το λαό ενώ το κεφάλαιο πλέει σε πελάγη ευτυχίας και κερδοφορίας!
Και τώρα διαβάστε και αυτό:
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1913069
Ένα άρθρο που αφορά τα νέα πλοία και όχι τα αγορασμένα από δεύτερο χέρι. Κι εκεί οι έλληνες εφοπλιστές μεγαλουργούν. Παραθέτουμε το εξής χαρακτηριστικό:
Όπως τόνισε ο υπουργός στη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2011, περίπου 600 πλοία χτίζονται αυτή τη στιγμή στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής από Ελληνες πλοιοκτήτες.
600 πλοία!!! Ξέρεις τι λεφτά χρειάζονται για να χτιστούν 600 πλοία;
Ξέρεις όμως και ποιος θαλασσοπνίγεται για να βγαίνουν αυτά τα λεφτά στην άκρη και να επενδύονται είτε σε αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι είτε και σε χτίσιμο νέων;
Παρόλα αυτά επιμένουν στην άρση του καμποτάζ. Που σημαίνει ελάχιστους ή και καθόλου έλληνες ναυτικούς στις συνθέσεις των πληρωμάτων. Κι όταν τολμούν τα ναυτεργατικά σωματεία να κηρύξουν απεργία, τους βγάζουν και την απεργία τους παράνομη και τους επιστρατεύουν!!! Όπως έγινε πριν λίγες μόλις εβδομάδες.
Κι ακόμη. Η Ναυτική Εκπαίδευση βρίσκεται υπό διάλυση. Οι περισσότερες ΑΕΝ φέτος ξεκίνησαν με μόλις δύο καθηγητές η κάθε μία. Και οι πληροφορίες μας λένε πως στην Κύμη τουλάχιστον παραμένουν ακόμη τα παιδιά με δύο καθηγητές ενώ διαδίδεται στους σπουδαστές πως σύντομα η σχολή θα κλείσει τελείως και θα υποχρεωθούν τα παιδιά να μετακομίσουν σε άλλη ΑΕΝ!
Εδώ να προσθέσουμε ότι ανάλογη κατάσταση αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές και άλλων σχολών, πέραν της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Πχ στο ΤΕΙ Ηγουμενίτσας που πρόσφατα οι σπουδαστές του προχώρησαν σε κατάληψη για να εμποδίσουν το κλείσιμο.
Αλλά και στο τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας της Αθήνας. Κι εκεί υπήρξε πρόταση του υφυπουργού Παιδείας για κλείσιμο και μεταφορά των σπουδαστών σε άλλη σχολή!
Παράλληλα πρωί πρωί σήμερα ακούσαμε στα τελεβίζια πως κλείνει και ο οργανισμός έκδοσης διδακτικών βιβλίων και οσονούπω τα παιδάκια του δημοτικού αντί για βιβλία θα διαβάζουν το μάθημα από τον υπολογιστή!
Ρε παιδιά! Πού πάμε τελικά;
Και δεν ξέρω αν προσέξατε πως τα 600 πλοία των ελλήνων εφοπλιστών χτίζονται στην Άπω Ανατολή. Και όχι σε ελληνικά ναυπηγεία.
Την ίδια ώρα ο χαμός γίνεται και με τις άγονες γραμμές.
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1912602
Και καταδικάζονται οι τοπικοί άρχοντες γιατί λέει "απαιτούν όσο το δυνατόν πιο συχνές συνδέσεις των νησιών τους απευθείας με τον Πειραιά."
Παπαπά! Απαιτούν οι τοπικοί άρχοντες τέτοιο πράγμα; Και δεν έχουν το φιλότιμο να ζητήσουν επιτέλους όσο το δυνατόν πιο αργές συνδέσεις των νησιών τους και μάλιστα με όσο το δυνατόν περισσότερους ενδιάμεσους σταθμούς;
Ε, λοιπόν, δικαίως του λόγου η Ναυτεμπορική μας ενημερώνεί ότι:
Τα τοπικά συμφέροντα καλείται να σπάσει το ΥΘΥΝΑΛ
Σωστά. Αυτός δεν είναι ο ρόλος του ΙΘΥΝΑΛ; Η τόνωση της οικονομίας!
Μόνο που ως οικονομία λαμβάνονται υπόψη μόνο τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Και ανάμεσά τους και τα συμφέροντα εκείνων που κατάφεραν φέτος να επικρατήσουν στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά. Αγοράζοντας πλοία από δεύτερο χέρι και χτίζοντας εκατοντάδες καινούρια.
Ενώ από τους άλλους, τους ναυτεργάτες, τους σπουδαστές των ΑΕΝ, τους νησιώτες και βεβαίως και τους ταξιδιώτες ζητάνε να αυτοθυσιαστούν. Για το καλό της οικονομίας!
Εμείς λοιπόν ως ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ δε θα ευχηθούμε φέτος ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Αυτή είναι η δική μας ευχή. Προς όλους εκείνους που τους δουλεύουν ψιλό γαζί και τους έχουν καταδικάσει να ζούνε στην κόλαση. Τουλάχιστον με το νέο χρόνο να καταλάβουν την κοροϊδία που τους γίνεται. Και να μην καταπίνουν αμάσητα όσα τους σερβίρουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...