BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΛΙΜΕΝΙΚΟ: Χτυπά ναυτεργάτες και νησιώτες

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ

http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=6069562&publDate=28/1/2011

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΛΙΜΕΝΙΚΟ

Χτυπά ναυτεργάτες και νησιώτες

Η επιτακτική ανάγκη για κοινό αγωνιστικό μέτωπο, ναυτεργατών, νησιωτών και συνολικά των εργαζομένων της χώρας, για την ένταση της πάλης ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, σε αντιμονοπωλιακή, αντιιμπεριαλιστική κατεύθυνση, ήταν αυτό που αναδείχθηκε στη σύσκεψη που διοργανώθηκε χτες το πρωί από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ ΝΑΤ), Επιτροπή ανέργων ναυτεργατών και επιτροπή αγώνα σπουδαστών ΑΕΝ στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών. Αίθουσα που αποδείχτηκε πολύ μικρή για να χωρέσει όλους τους ναυτεργάτες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των σωματείων.

Την ανάγκη αυτή επιβάλλουν οι ίδιες οι εξελίξεις στη ναυτιλία όπως το νομοσχέδιο που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά προχτές αργά το βράδυ στη Βουλή από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρ. Παπουτσή, με τίτλο: «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις», με το οποίο το Λιμενικό Σώμα μετατρέπεται σε στρατιωτική μηχανή ενάντια στους εργατικούς αγώνες, η οποία θα συμμετέχει - ανάλογα με τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση - και σε επεμβάσεις των ιμπεριαλιστών σε βάρος των λαών. Ενώ σε αυτούς τους σχεδιασμούς εντάσσουν και τα καράβια.

Ετσι αφού στο άρθρο 4 του νομοσχεδίου το Λιμενικό χαρακτηρίζεται πλέον στρατιωτικό σώμα και ότι «το ένστολο προσωπικό του» «έχει την ιδιότητα του στρατιωτικού σύμφωνα με τον Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα (Σ.Π.Κ.)», στο άρθρο 5 του νομοσχεδίου που αφορά την διάρθρωσή του, αναφέρεται ότι συγκροτείται: «H Διεύθυνση Παλλαϊκής Αμυνας Πολιτικής Σχεδίασης Εκτακτης Ανάγκης (Π.ΑΜ. - Π.Σ.Ε.Α)., για θέματα σχεδίασης και χρησιμοποίησης των ελληνόκτητων πλοίων προς εξυπηρέτηση αναγκών διεθνών οργανισμών, Ευρωπαϊκής Ενωσης και ΝΑΤΟ»!

Επιπλέον στο ίδιο νομοσχέδιο στο άρθρο 20 προδιαγράφεται ο μαζικός εκτοπισμός των Ελλήνων ναυτεργατών - δηλαδή των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα - μετά τα ποντοπόρα και τα κρουαζιερόπλοια τώρα και από τα ακτοπλοϊκά πλοία και η αντικατάστασή τους από χαμηλόμισθους ανασφάλιστους ναυτεργάτες. Στο ίδιο άρθρο προαναγγέλλεται η εξάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου καθώς έμμεσα καταργεί την υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων.

Στην εισηγητική έκθεση του εν λόγω άρθρου αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «επιχειρείται ο εναρμονισμός της ισχύουσας νομοθεσίας με τον κανονισμό 3577/92/ΕΚ (Θαλάσσιες Ενδομεταφορές - Καμποτάζ)» δηλαδή την πλήρη απελευθέρωση της ασύδοτης δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές. Με βάση αυτό, στο άρθρο 20 προβλέπεται ότι οι εφοπλιστές μπορούν να δρομολογούν και να αποδρομολογούν πλοία από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες όποτε θέλουν που σημαίνει τέλος στην υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση, ενώ σε ό,τι αφορά τα πληρώματα αναφέρεται: «Οσοι από το προσωπικό δεν είναι Ελληνες και τα καθήκοντά τους σχετίζονται με θέματα ασφαλείας, πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις». Με δεδομένο ότι οι οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων αποτελούνται από ελληνικά πληρώματα, η διάταξη αυτή σημαίνει τον μαζικό διωγμό τους.

Υπόθεση όλου του λαού ο αγώνας των ναυτεργατών

Στη διάρκεια της ναυτεργατικής σύσκεψης βασικός ομιλητής ήταν ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου ο οποίος έκανε σαφές ότι οι ναυτεργάτες δεν πρόκειται να δεχθούν το διωγμό τους από τα καράβια και ότι ο αγώνας τους πρέπει να γίνει υπόθεση των νησιωτών, όλου του λαού. Επισήμανε ότι τα όσα προωθούνται συντρίβουν το σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων διογκώνοντας την ανεργία, διαλύουν το ακτοπλοϊκό δίκτυο, ενσωματώνουν το Λιμενικό Σώμα στα τυχοδιωκτικά σχέδια του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και αποκαλύπτεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο σχέδιο «με εφιαλτικές επιπτώσεις» ακόμα και σε ό,τι αφορά «τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας».

Αποφάσισαν την κλιμάκωση των αγώνων. Αμέσως μετά τη σύσκεψη έγινε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, το οποίο έχει «βαρέσει διάλυση» καθώς η διοίκησή του δεν έχει συνεδριάσει από τις 19 Νοέμβρη, με αποτέλεσμα να μην ελέγχονται οι ελλείψεις στις λίστες των πληρωμάτων (κρου λιστ) και να μη ναυτολογούνται άνεργοι ναυτεργάτες.

Σε συνάρτηση με αυτό διαβάστε και την προηγούμενη ανάρτησή μας. Για τις ταυτότητες επιβατών που θα ζητάνε σε όλα τα πλοία!!!!!!!!!

http://kapetanisses.blogspot.com/2011/01/blog-post_28.html

Ποιος θα ζητάει τις ταυτότητες; Ο αλλοδαπός ναυτεργάτης στον αλλοδαπό μετανάστη;

Ίσως γι' αυτό και πλέον δεν κρίνεται απαραίτητο το πιστοποιητικό ελληνομάθειας παρά μόνο σε όσους σχετίζονται με την ασφάλεια του πλοίου... Να μπορούν τουλάχιστον σε μια ώρα κινδύνου να πούνε ΚΑΙ στα ελληνικά το "εγκαταλείψατε πλοίο"...

Για τους άλλους του πληρώματος μάλλον με τα νέα δεδομένα θα θεωρείται προσόν να μιλάνε την πακιστανική, τη γλώσσα των σομαλών, των ιρακινών, των κούρδων και λοιπών χωρών προέλευσης των λαθρομεταναστών!

Άσε πια τα περί παλλαϊκής άμυνας με συμμετοχή των πλοίων. Την άμυνά μας δηλαδή πλέον θα την έχουν και εκ του νόμου τα αφελληνισμένα πληρώματα της ελληνικής ακτοπλοΐας;

Καληνύχτα μας...

2 σχόλια:

  1. τιποτα,το επομενο βημα ειναι η καταργηση των ΣΣΕ σε ολες τις κατηγοριες πλοιων ακομα και σε αυτη που ειμαστε εμεις οι ποντοποροι.Αν ηξερα οτι αυτο θα ηταν το μελον των ναυτικων(οχι της ναυτιλιας αυτη μια χαρα παει)θα ειχα παρει αλλες αποφασεις στην ζωη μου οταν επρεπε.Γιατι μπορει ενας συναδελφος της ποντοπορου να σκεφτει και τι εγινε εμενα με εχει αναγκη ο εφοπλιστης,περνω 10000 ευρω,οτι ωρα θελω εχω δουλεια.Δεν ειναι ετσι ομως δεν μπορουμε να κοιταμε την παρτη μας οταν τοσοι ανθρωποι-συναδελφοι οδηγουνται στην ανεργια ,αλλα και ακομα αυτο να μη νιαζη καποιον ας σκεφτουμε μονο ποσα λεφτα θα χαθουν απο το ΝΑΤ λογο εισφορων που θα σταματησουν,ηδη το 80% του ΝΑΤ ειναι απο κρατικη επιχορηγηση αν συμβει αυτο που θελουν εφοπλιστες και υπουργειο τα εσοδα του ΝΑΤ θα εινια μηδεν.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακριβώς για το τελευταίο αρθρογραφώ κι εγώ, Δημήτρη. Γιατί έχω να λαμβάνω από το ΝΑΤ. Λίγα ξελίγα δεν έχει σημασία. Τα θέλω. Τα δούλεψα και τα θέλω κάποια στιγμή να τα πάρω. Όσο λοιπόν ζω και αναπνέω θα διαμαρτύρομαι και θα καταγγέλω τη αντιναυτεργατική πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών. Και που μας άφησαν άνεργες εμάς τις γυναίκες και που κινδυνεύουμε να μην πάρουμε ποτέ πίσω τις εισφορές μας στο ΝΑΤ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.