ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=6069562&publDate=28/1/2011
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΛΙΜΕΝΙΚΟ
Χτυπά ναυτεργάτες και νησιώτες
Η επιτακτική ανάγκη για κοινό αγωνιστικό μέτωπο, ναυτεργατών, νησιωτών και συνολικά των εργαζομένων της χώρας, για την ένταση της πάλης ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, σε αντιμονοπωλιακή, αντιιμπεριαλιστική κατεύθυνση, ήταν αυτό που αναδείχθηκε στη σύσκεψη που διοργανώθηκε χτες το πρωί από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ ΝΑΤ), Επιτροπή ανέργων ναυτεργατών και επιτροπή αγώνα σπουδαστών ΑΕΝ στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών. Αίθουσα που αποδείχτηκε πολύ μικρή για να χωρέσει όλους τους ναυτεργάτες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των σωματείων.
Την ανάγκη αυτή επιβάλλουν οι ίδιες οι εξελίξεις στη ναυτιλία όπως το νομοσχέδιο που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά προχτές αργά το βράδυ στη Βουλή από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρ. Παπουτσή, με τίτλο: «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις», με το οποίο το Λιμενικό Σώμα μετατρέπεται σε στρατιωτική μηχανή ενάντια στους εργατικούς αγώνες, η οποία θα συμμετέχει - ανάλογα με τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση - και σε επεμβάσεις των ιμπεριαλιστών σε βάρος των λαών. Ενώ σε αυτούς τους σχεδιασμούς εντάσσουν και τα καράβια.
Ετσι αφού στο άρθρο 4 του νομοσχεδίου το Λιμενικό χαρακτηρίζεται πλέον στρατιωτικό σώμα και ότι «το ένστολο προσωπικό του» «έχει την ιδιότητα του στρατιωτικού σύμφωνα με τον Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα (Σ.Π.Κ.)», στο άρθρο 5 του νομοσχεδίου που αφορά την διάρθρωσή του, αναφέρεται ότι συγκροτείται: «H Διεύθυνση Παλλαϊκής Αμυνας Πολιτικής Σχεδίασης Εκτακτης Ανάγκης (Π.ΑΜ. - Π.Σ.Ε.Α)., για θέματα σχεδίασης και χρησιμοποίησης των ελληνόκτητων πλοίων προς εξυπηρέτηση αναγκών διεθνών οργανισμών, Ευρωπαϊκής Ενωσης και ΝΑΤΟ»!
Επιπλέον στο ίδιο νομοσχέδιο στο άρθρο 20 προδιαγράφεται ο μαζικός εκτοπισμός των Ελλήνων ναυτεργατών - δηλαδή των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα - μετά τα ποντοπόρα και τα κρουαζιερόπλοια τώρα και από τα ακτοπλοϊκά πλοία και η αντικατάστασή τους από χαμηλόμισθους ανασφάλιστους ναυτεργάτες. Στο ίδιο άρθρο προαναγγέλλεται η εξάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου καθώς έμμεσα καταργεί την υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων.
Στην εισηγητική έκθεση του εν λόγω άρθρου αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «επιχειρείται ο εναρμονισμός της ισχύουσας νομοθεσίας με τον κανονισμό 3577/92/ΕΚ (Θαλάσσιες Ενδομεταφορές - Καμποτάζ)» δηλαδή την πλήρη απελευθέρωση της ασύδοτης δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές. Με βάση αυτό, στο άρθρο 20 προβλέπεται ότι οι εφοπλιστές μπορούν να δρομολογούν και να αποδρομολογούν πλοία από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες όποτε θέλουν που σημαίνει τέλος στην υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση, ενώ σε ό,τι αφορά τα πληρώματα αναφέρεται: «Οσοι από το προσωπικό δεν είναι Ελληνες και τα καθήκοντά τους σχετίζονται με θέματα ασφαλείας, πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις». Με δεδομένο ότι οι οργανικές συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων αποτελούνται από ελληνικά πληρώματα, η διάταξη αυτή σημαίνει τον μαζικό διωγμό τους.Υπόθεση όλου του λαού ο αγώνας των ναυτεργατών
Στη διάρκεια της ναυτεργατικής σύσκεψης βασικός ομιλητής ήταν ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου ο οποίος έκανε σαφές ότι οι ναυτεργάτες δεν πρόκειται να δεχθούν το διωγμό τους από τα καράβια και ότι ο αγώνας τους πρέπει να γίνει υπόθεση των νησιωτών, όλου του λαού. Επισήμανε ότι τα όσα προωθούνται συντρίβουν το σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων διογκώνοντας την ανεργία, διαλύουν το ακτοπλοϊκό δίκτυο, ενσωματώνουν το Λιμενικό Σώμα στα τυχοδιωκτικά σχέδια του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και αποκαλύπτεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο σχέδιο «με εφιαλτικές επιπτώσεις» ακόμα και σε ό,τι αφορά «τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας».
Αποφάσισαν την κλιμάκωση των αγώνων. Αμέσως μετά τη σύσκεψη έγινε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, το οποίο έχει «βαρέσει διάλυση» καθώς η διοίκησή του δεν έχει συνεδριάσει από τις 19 Νοέμβρη, με αποτέλεσμα να μην ελέγχονται οι ελλείψεις στις λίστες των πληρωμάτων (κρου λιστ) και να μη ναυτολογούνται άνεργοι ναυτεργάτες.
Σε συνάρτηση με αυτό διαβάστε και την προηγούμενη ανάρτησή μας. Για τις ταυτότητες επιβατών που θα ζητάνε σε όλα τα πλοία!!!!!!!!!
http://kapetanisses.blogspot.com/2011/01/blog-post_28.html
Ποιος θα ζητάει τις ταυτότητες; Ο αλλοδαπός ναυτεργάτης στον αλλοδαπό μετανάστη;
Ίσως γι' αυτό και πλέον δεν κρίνεται απαραίτητο το πιστοποιητικό ελληνομάθειας παρά μόνο σε όσους σχετίζονται με την ασφάλεια του πλοίου... Να μπορούν τουλάχιστον σε μια ώρα κινδύνου να πούνε ΚΑΙ στα ελληνικά το "εγκαταλείψατε πλοίο"...
Για τους άλλους του πληρώματος μάλλον με τα νέα δεδομένα θα θεωρείται προσόν να μιλάνε την πακιστανική, τη γλώσσα των σομαλών, των ιρακινών, των κούρδων και λοιπών χωρών προέλευσης των λαθρομεταναστών!
Άσε πια τα περί παλλαϊκής άμυνας με συμμετοχή των πλοίων. Την άμυνά μας δηλαδή πλέον θα την έχουν και εκ του νόμου τα αφελληνισμένα πληρώματα της ελληνικής ακτοπλοΐας;
Καληνύχτα μας...
τιποτα,το επομενο βημα ειναι η καταργηση των ΣΣΕ σε ολες τις κατηγοριες πλοιων ακομα και σε αυτη που ειμαστε εμεις οι ποντοποροι.Αν ηξερα οτι αυτο θα ηταν το μελον των ναυτικων(οχι της ναυτιλιας αυτη μια χαρα παει)θα ειχα παρει αλλες αποφασεις στην ζωη μου οταν επρεπε.Γιατι μπορει ενας συναδελφος της ποντοπορου να σκεφτει και τι εγινε εμενα με εχει αναγκη ο εφοπλιστης,περνω 10000 ευρω,οτι ωρα θελω εχω δουλεια.Δεν ειναι ετσι ομως δεν μπορουμε να κοιταμε την παρτη μας οταν τοσοι ανθρωποι-συναδελφοι οδηγουνται στην ανεργια ,αλλα και ακομα αυτο να μη νιαζη καποιον ας σκεφτουμε μονο ποσα λεφτα θα χαθουν απο το ΝΑΤ λογο εισφορων που θα σταματησουν,ηδη το 80% του ΝΑΤ ειναι απο κρατικη επιχορηγηση αν συμβει αυτο που θελουν εφοπλιστες και υπουργειο τα εσοδα του ΝΑΤ θα εινια μηδεν.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς για το τελευταίο αρθρογραφώ κι εγώ, Δημήτρη. Γιατί έχω να λαμβάνω από το ΝΑΤ. Λίγα ξελίγα δεν έχει σημασία. Τα θέλω. Τα δούλεψα και τα θέλω κάποια στιγμή να τα πάρω. Όσο λοιπόν ζω και αναπνέω θα διαμαρτύρομαι και θα καταγγέλω τη αντιναυτεργατική πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών. Και που μας άφησαν άνεργες εμάς τις γυναίκες και που κινδυνεύουμε να μην πάρουμε ποτέ πίσω τις εισφορές μας στο ΝΑΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφή