BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Δέκα μέρες χρειάστηκαν για αναγγελία θανάτου ναυτικού...

Η είδηση δημοσιεύτηκε μόλις σήμερα:


http://www.ana.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=9454785
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ


Τετάρτη, 05 Ιανουαρίου 2011


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θάνατος Έλληνα ναυτικού στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα


Στο λιμάνι της Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, απεβίωσε στις 25/12/2010, 54χρονος Έλληνας ναυτικός, που υπηρετούσε ως Α’ μηχανικός στο Δ/Ξ «PAROS WARRIOR» σημαίας Λιβερίας.

Για τη μεταφορά της σορού του 54χρονου στην Ελλάδα ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Αρχές.

Την ίδια είδηση βρήκαμε και εδώ:


http://tidis.yen.gr/upload/ypen_docs_final/20110105/1294241770-00808.doc

Και αναρωτιόμαστε. Ο άτυχος ναυτικός ξεψύχησε ανήμερα Χριστούγεννα. Και χρειάστηκε να φτάσουν τα Φώτα για να έρθει στο φως η είδηση του θανάτου του;

Το πλοίο που υπηρετούσε ο άτυχος ναυτικός είναι ένα γκαζάδικο της εταιρείας Polembros:


Το όνομά του στα ελληνικά σημαίνει Ο Πολεμιστής της Πάρου. Ένα αρκετά μεγάλο δεξαμενόπλοιο, με διαστάσεις 232 m X 42 m και DeadWeight: 96758 t. Έχει σημαία Λιβέριας και κατασκευάστηκε στα 1989!!! Κάτι που η φωτογραφία δεν αφήνει να υποψιαστούμε, πως είναι τόσο μεγάλης ηλικίας. Δείτε όμως και την επόμενη φωτογραφία:

Αν και το όνομα στην πρύμη είναι άλλο, πρόκειται για το ίδιο πλοίο, το Paros Warrior. Και που έχει πάρει και άλλα ονόματα στο παρελθόν:

2001 - 2005 GENMAR COMMANDER
1997 - 2001 Stena Commander
1993 - 1997 Nord-Jahre President
1989 - 1993 Jahre President

Η εταιρεία που ανήκει το Paros Warrior θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες. Ανήκει στους αδερφούς Πολέμη και έχει μακρά παρουσία στη ναυτιλία.

Η εταιρεία Polembros έχει απασχολήσει και τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα αλλά και τον κόσμο των επιχειρήσεων γενικότερα.

Πρόσφατα έληξε μια δεκάχρονη δικαστική διαμάχη με την JP Morgan Chase που αφορούσε αποζημίωση 500 εκατομμυρίων δολαρίων!!!! και που είχε άδοξο τέλος για τους αδελφούς Πολέμη.

Ενώ μόλις πριν ένα χρόνο μαθαίναμε ότι:

http://www.mediashipping.gr/?q=node/4873

Submitted by admin on Mon, 14/12/2009 - 00:58.

Για τα επόμενα τρία χρόνια, τα πλοία της Polembros Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Πολέμη, δεν θα μπορούν να προσεγγίζουν τα αμερικανικά λιμάνια.

Η απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Νέας Ορλεάνης των ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα αυστηρή και σκληρή για την ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία, αφού της επέβαλλε πρόστιμο συνολικού ύψους 2,7 εκατομμυρίων δολαρίων και είναι το ιστορικότερο υψηλό πρόστιμο που έχει επιβληθεί ποτέ σε ναυτιλιακή εταιρεία για ρύπανση της θάλασσας.

Εκτός από το πρόστιμο αυτό, η εταιρεία Polembros θα καταβάλλει άλλα 100.000 δολάρια, για κοινωνική εργασία και προσφορά στο Περιβαλλοντικό Ερευνητικό Κέντρο του Σμισθόνιαν, τα οποία και θα χρησιμοποιηθούν ως κεφάλαιο έρευνας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το Δικαστήριο αποζημίωσε εννέα μέλη του πληρώματος για τη συμμετοχή τους στην ανακριτική διαδικασία της υπόθεσης, με το ποσό των 450.000 δολαρίων.

Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο «Θεοτόκος» της Polembros είχε εντοπιστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο να ρίχνει πετρελαιοειδή κατάλοιπα και σεντινόνερα (oil waters) στη θάλασσα χωρίς να το έχει δηλώσει στις αρμόδιες Αρχές.

Επίσης δεν είχε δηλώσει στην Αμερικανική Ακτοφυλακή για τη ρωγμή που είχε υποστεί στο πηδάλιο αλλά και διαρροή λαδιών. «Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της την απόφαση αυτή», δήλωσε ο βοηθός γενικός εισαγγελέας για θέματα περιβάλλοντος του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης.

Τέλος να επισημανθεί ότι στις 15 Οκτωβρίου καταδικάσθηκαν ο καπετάνιος του πλοίου «Θεοτόκος» κ. Παναγιώτης Λέκκας και ο α’ μηχανικός του πλοίου κ. Γεώργιος Στάμου.

Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά που η εταιρεία ενεπλάκη σε θαλάσσια ρύπανση. Βρήκαμε εδώ και αυτή την αναφορά:

In October 2003, a tanker operated by Polembros sank off Karachi and caused a huge oil spill. The oil spill occurred in a rich tropical marine ecosystem, home to extensive mangrove forests, Green and Olive Ridley sea turtles, dolphins, porpoises, beaked whales and several species of lizards and sea snakes.

Για το ίδιο θέμα βρήκαμε όμως και ετούτη την περίεργη αναφορά:

http://library.techlink.gr/4t/article-main.asp?mag=1&issue=326&article=9251

[ΠΡΟΣΑΡΑΞΑΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΜΕ]

ΝΑΥΑΓΙΟ

Αιδήμων σιγή για το Tasman Spirit, το τάνκερ ελληνικών συμφερόντων που προκάλεσε τεράστια οικολογική καταστροφή στις ακτές του Πακιστάν.

ΠΟ-ΛΕ-ΜΗΣ. Επτά γράμματα, τρεις συλλαβές... Τόσο δύσκολο είναι; Aυτό είναι το όνομα του πλοιοκτήτη του ελληνικού τάνκερ που βυθίστηκε έξω από το Καράτσι, προκαλώντας τη μεγαλύτερη ναυτική οικολογική καταστροφή του 2003!

? Μια καταστροφή που τα ελληνικά ΜΜΕ προτίμησαν να προσπεράσουν.
? Ένα όνομα που αποσιωπήθηκε από τα ελληνικά ΜΜΕ, με το σιωπηρό άλλοθι ότι το πλοίο ήταν ελληνικών συμφερόντων.

Στα μέσα Αυγούστου, ένα τάνκερ, το Tasman Spirit, προσάραξε ανοιχτά του Καράτσι, στο Πακιστάν. Λίγες μέρες αργότερα, λόγω των καιρικών συνθηκών, το τάνκερ κόπηκε στα δύο, με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν στη θάλασσα σχεδόν 30 χιλιάδες τόνοι πετρέλαιο. Ήταν η μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή που έχει σημειωθεί ποτέ στις πακιστανικές ακτές, ανάλογη σε μέγεθος με εκείνη της Exxon Valdez στην Αλάσκα, πριν από δέκα χρόνια. Σύμφωνα με το WWF Πακιστάν, από την κηλίδα μολύνθηκε θαλάσσια περιοχή ακτίνας 15 χλμ. Θαλάσσιες χελώνες και ψάρια ξεβράστηκαν στις παραλίες...

Η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου, αλλά... προσπέρασε την Ελλάδα. Πουθενά δε γράφτηκε το όνομα των πλοιοκτητών. Πουθενά δεν έγινε αναφορά στο μητρώο της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Το «ρεπορτάζ» περιορίστηκε στην επιλεκτική αναπαραγωγή μικρών και ανώδυνων αποσπασμάτων από τα ξένα ΜΜΕ.

Πολέμης και Τasman Spirit. Όπως Κουλουκουντής και Πρεστίζ. Κάθε φορά που κάτι τέτοιο συμβαίνει στις θάλασσες του κόσμου με αυτουργό την ελληνική πλοιοκτησία, το ρεφλέξ είναι το ίδιο: επισημαίνεται ότι το πλοίο ήταν ελληνικών συμφερόντων, αλλά δε διευκρινίζεται ποιων. Σαν ο Τύπος να κλείνει πονηρά το μάτι του στον αναγνώστη, ομολογώντας συνενοχή στο έγκλημα. Σαν τα ελληνικά συμφέροντα να είναι αόρατα και συνώνυμα της ενοχής.

Και όμως, θα ήταν τόσο απλό...

Ανατρέξαμε στο νηογνώμονα του πλοίου, την εταιρεία ClassΝΚ Register of Ships, μέσα από την ηλεκτρονική του διεύθυνση

. Το τάνκερ ναυπηγήθηκε το 1979. Από τότε, άλλαξε τέσσερις φορές όνομα: Kinko, Mabini, Hyperion και, τελικά, Tasman Spirit. Πλέει με σημαία Μάλτας. Eίναι εγγεγραμμένο στα μητρώα της εταιρείας Assamina Maritime Co Ltd, που ανήκει στην Polembros Shipping Limited. Ούτε πλοίο-φάντασμα ούτε εταιρεία χωρίς πρόσωπο - η Polembros έχει έδρα στον Πειραιά (Ακτή Μιαούλη 89, τηλ.: 210.4580.300), ενώ είναι πασίγνωστο στην ελληνική ναυτιλιακή πιάτσα, αλλά γράφτηκε και στα διεθνή ρεπορτάζ, ότι ανήκει στην οικογένεια Πολέμη.

Γιατί το όνομα θα έπρεπε να δημοσιευτεί; Πρώτον, γιατί όλ? αυτά δεν είναι μυστικά, δεδομένου ότι η ίδια η εταιρεία βγήκε να ενημερώσει επαρκώς και με διαφάνεια - μέσω του εκπρόσωπου Tύπου Ντέιβιντ Γκερ μίλησε στα διεθνή MME, αλλά όχι στα ελληνικά, παρότι οι δηλώσεις έγιναν... στην Αθήνα. Δεύτερον, γιατί δεν είναι όλοι οι Έλληνες εφοπλιστές ίδιοι. Υπάρχουν κι αυτοί που έχουν νέους στόλους, που παραγγέλνουν μόνο τάνκερ διπλών τοιχωμάτων, που δε βρίσκονται στις μαύρες λίστες των διεθνών οργανισμών. Τρίτον, γιατί η δημοσίευση του ονόματος του πλοιοκτήτη αποτελεί απλώς μέρος της είδησης και τίποτα παραπάνω. Και αν για τους αναγνώστες των Times του Πακιστάν είναι αδιάφορο, για μας δεν είναι!

[ΤΟ ΑΓΡΑΦΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ]

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΜΟΛΥΝΣΗ ΕΝOΣ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥ

Αγωγή για αποζημίωση έχουν ασκήσει οι λιμενικές αρχές του Καράτσι για την οικολογική καταστροφή στις πακιστανικές ακτές.

Τι θα λέγαμε στην Ελλάδα, αν ένα τάνκερ ξένων συμφερόντων βυθιζόταν έξω από τον Πειραιά και μόλυνε με πετρέλαιο όλη την περιοχή από το Σούνιο μέχρι την Πελοπόννησο; Αν μαθαίναμε ότι θα χρειάζονταν τρία χρόνια για να καθαρίσουν οι ακτές του Σαρωνικού και των κοντινών Κυκλάδων; Ακολουθεί το ρεπορτάζ σχετικά με το Tasman Spirit, που ναυάγησε στα ανοιχτά του Καράτσι στα μέσα Αυγούστου, όπως θα γραφόταν αν το πλοίο δεν ήταν ελληνικών συμφερόντων:

Την 1η Σεπτεμβρίου, οι λιμενικές αρχές στο Καράτσι έκαναν αγωγή στον παραλήπτη του φορτίου, την Pakistani National Shipping Corporation, απαιτώντας το ποσό του ενός δισ. δολαρίων, το οποίο με τη σειρά της η πακιστανική εταιρεία διεκδικεί από τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Πιθανότατα, εναντίον της ελληνικής εταιρείας θα ασκηθούν και συμπληρωματικές αγωγές για αποζημίωση από άλλες αρχές.

Η Polembros ισχυρίζεται ότι για το ατύχημα ευθύνεται ο «πιλότος» του λιμανιού και όχι το ελληνικό πλοίο, εκδοχή που εξετάζεται σοβαρά από τις τοπικές αρχές.

«Εταιρεία με προβληματική φήμη» χαρακτηρίζουν τα ξένα δημοσιεύματα την Polembros Shipping. Στον ελληνικό ναυτιλιακό χώρο θεωρείται από τους καθιερωμένους οperator μεταχειρισμένων τάνκερ. Αντιγράφουμε από ένα εταιρικό προφίλ του 2002:

«Ο όμιλος Polembros έχει στην κατοχή του πάνω από τριάντα τάνκερ που ναυπηγήθηκαν στις δεκαετίες του ?70 και του ?80. Μια σειρά από απώλειες τάνκερ στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ?90 ανάγκασε τον όμιλο να βελτιώσει τις επιχειρησιακές του διαδικασίες και να ανανεώσει το στόλο του».

Το παρελθόν της Polembros είναι πλούσιο σε καταδίκες. Το 2000, η εταιρεία έμπλεξε με τον αμερικανικό νόμο. Η υπόθεση αφορούσε το τάνκερ Neptune Dorado και εκδικάστηκε από το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο. Μετά από ανακρίσεις που διενήργησαν η Εγκληματολογική Διεύθυνση της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας, το FBI και η αμερικανική Ακτοφυλακή, η Polembros Shipping Limited και ο Κυριάκος Διαόγλου, πλοίαρχος, ομολόγησαν την ενοχή τους, επειδή παρέλειψαν να ενημερώσουν τις αρχές ότι από μια διαρροή πετρελαίου εκτέθηκαν σε κίνδυνο σοβαρής έκρηξης ή δημιουργίας πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο. Η εταιρεία καταδικάστηκε να πληρώσει 2,5 εκατ. δολάρια σε αστικά και ποινικά πρόστιμα και μπήκε σε ειδικό καθεστώς παρακολούθησης.

Μέσα από τις μηχανές αναζήτησης βρήκαμε και άλλα σχετικά προβλήματα με πλοία της Polembros όπως στο ακόλουθο λινκ:

http://library.techlink.gr/4t/article.asp?mag=1&issue=340&article=9941

Ναυάγιο στο ναυάγιο

Πέρσι ήταν το «Τasman Spirit» που ναυάγησε στα ανοιχτά του Πακιστάν. Φέτος, το «Everton», στα ανοιχτά του Ομάν. Κοινός παρονομαστής, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Polembros.

Το απόγευμα της 19ης Απριλίου τα τηλεοπτικά κανάλια διέκοψαν το πρόγραμμά τους για να συνδεθούν με το αεροδρόμιο όπου προσγειώνονταν οι πέντε Έλληνες ναυτικοί του «Τasman Spirit» που έρχονταν από το Πακιστάν. Προηγουμένως, δύο υπουργοί, ο Μιχάλης Κεφαλογιάννης και ο Γιάννης Βαληνάκης, είχαν ταξιδέψει στο Καράτσι για να συνοδεύσουν τους ναυτικούς, και μάλιστα με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος που τους είχε παραχωρήσει ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής.

Τι παράξενο! Η υπόθεση του «Tasman Spirit» είχε ξεκινήσει τον περασμένο Αύγουστο, όταν το ελληνικό τάνκερ ναυάγησε ανοιχτά του Καράτσι προκαλώντας οικολογική καταστροφή. Κι όμως, τα ελληνικά μέσα επί εννέα μήνες δεν είχαν δείξει σημάδια συγκίνησης...

Στην πλειονότητά τους, είτε αγνόησαν εντελώς το ναυάγιο του «Tasman Spirit» είτε «υποβάθμισαν» την ελληνική ταυτότητά του. O Aντίλογος τότε (Οκτώβριος 2003) έπραξε το δέον: παρουσίασε την υπόθεση, ερεύνησε την ταυτότητα και το παρελθόν του ελληνικού πλοίου και, τέλος, ονομάτισε τους Έλληνες πλοιοκτήτες: την οικογένεια Πολέμη.

Η υπόθεση απέκτησε ενδιαφέρον για τα ελληνικά μέσα μόνο όταν γνωστοποιήθηκε το πρόβλημα των Ελλήνων ναυτικών. Έτσι, φτάσαμε στις 19 Απριλίου, όταν το δράμα των ναυτικών μετατράπηκε από κυβέρνηση και τηλεοπτικά κανάλια σε σόου. Ακόμα και τότε, βέβαια, ούτε κουβέντα για τις ευθύνες της ελληνικής εταιρείας ή για τις συνέπειες της οικολογικής καταστροφής.

Φυσικά, θα ήταν άκαρδο να αμφισβητήσει κανείς το δράμα των Ελλήνων και των Φιλιππινέζων ναυτικών στους οποίους η έξοδος από το Πακιστάν είχε απαγορευθεί όλους αυτούς τους μήνες. Ένας, μάλιστα, ο Γιώργος Κούτσης, ενόσω κρατείτο, είχε αποπειραθεί να αυτοκτονήσει.

Όμως, η υπόθεση «Τasman Spirit» έχει δύο πλευρές. Αν η μια ήταν οι «8 του Καράτσι» (οι κρατούμενοι ναυτικοί, όπως διεθνώς αποκαλούνται), η άλλη αφορά... όλο το Καράτσι. Και για την πακιστανική πλευρά, το θέμα είναι πάνω απ? όλα ανθρωπιστικό: το «Tasman Spirit» προκάλεσε τη μεγαλύτερη θαλάσσια καταστροφή στην ιστορία του Πακιστάν. Πέρα από την οικολογική διάσταση του ζητήματος, θύματα είναι ακόμα και σήμερα ψαράδες, μικροπωλητές και άλλοι επαγγελματίες, αλλά και όσοι κατοικούν κοντά στις ακτές.

Δεν είναι σαφές πού έχει φτάσει το ύψος των οικονομικών απαιτήσεων κατά της Polembros έπειτα από τόσες αγωγές. Ναυτιλιακοί κύκλοι αναφέρουν ότι ανέρχονται σε 7,7 δισ. δολάρια, ποσό που οι πακιστανικές αρχές διαψεύδουν. Η υπόθεση καθίσταται νομικά δύσκολη, καθώς το Πακιστάν δεν έχει υπογράψει τις συνθήκες CLC και FIPOL για τη θαλάσσια ασφάλεια, οι οποίες επιταχύνουν τις διαδικασίες αποζημίωσης, αλλά θέτουν πλαφόν στο ύψος της.

Με το «Tasman Spirit» ασχολήθηκε και η Ε.Ε., όχι για να πιέσει την Polembros, αλλά για να ζητήσει την απελευθέρωση των ναυτικών. Στις 23 Μαρτίου, το συμβούλιο υπουργών έκανε διάβημα προς το Πακιστάν. Προηγουμένως, πιέσεις είχαν ασκήσει το American Club (ασφαλιστική εταιρεία), οι κυβερνήσεις της Ελλάδας και των Φιλιππίνων, ο IMO (Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας), διά του γ.γ. Ευθ. Μητρόπουλου, και το Ευρωκοινοβούλιο, όπου το θέμα είχε θέσει ο Αλέκος Αλαβάνος (βλ. Αντίλογο Δεκεμβρίου).

Όμως, την ίδια ακριβώς ημέρα, στις 23 Μαρτίου, στις ναυτιλιακές ειδήσεις, αναφέρθηκε το εξής συμβάν: ένα τάνκερ, τo «Everton», 24 ετών, με σημαία της Μάλτας, φορτωμένο με 80.000 τόνους πετρέλαιο, έπιασε φωτιά ανοιχτά του Ομάν στην Ερυθρά Θάλασσα. Είχε προηγηθεί σύγκρουση του δεξαμενόπλοιου με ψαράδικο άγνωστης ταυτότητας, το οποίο αμέσως απομακρύνθηκε. Η διαρροή πετρελαίου προκάλεσε πυρκαγιά, στην οποία έχασε τη ζωή του ένας ναύτης από τις Φιλιππίνες.

Σε ποιον ανήκει το «Everton»; Μα στην εταιρεία Polembros, στην οικογένεια δηλαδή Πολέμη, στην οποία ανήκει και το «Tasman Spirit». Το «Everton» -όπως και το «Tasman Spirit»- συμπληρώνει το συνδυασμό της συμφοράς. Όπως παρατήρησε ένας Γάλλος οικολόγος ακτιβιστής:

«Το πλοίο, παλιό, η σημαία, μαλτέζικη, ο εφοπλιστής, Έλληνας. Άντε πάλι από την αρχή».

Ομολογώ ότι μέχρι σήμερα ιδέα δεν είχα για την εταιρεία Polembros. Φυσικά είχα ακούσει το όνομά της αλλά πέραν αυτού τίποτε. Όπως είχα ακούσει και το όνομα των εφοπλιστών αλλά ούτε καν το είχα συνδυάσει με την εταιρεία.

Η απορία και η περιέργεια γεννήθηκαν όταν πρόσεξα πότε πέθανε ο ναυτικός και πώς άργησε δέκα ολόκληρες μέρες να φτάσει η είδηση στη δημοσιότητα.

Έχει καμία σχέση αυτό με όσα άλλα αλίευσα στο ίντερνετ και αναδημοσίευσα; Πιθανότατα όχι. Απλά μεγάλωσαν όσα διάβασα την απορία μου.

Όμως άδικο θα ήταν να μην αναφέρω και μια άλλη κατηγορία ειδήσεων που εντόπισαν τα μηχανάκια της google. Και που έχουν σχέση με την αγαπημένη μου ομάδα, τον Παναθηναϊκό...

http://news.pathfinder.gr/sports/675702.html

Παναθηναϊκός - Πολέμης: «50- 50 για την προεδρία»

SPORTNET 22 Δεκ. 10

Ο Αδαμάντιος Πολέμης που προκρίθηκε από τον Νικόλα Πατέρα ως ο άνθρωπος που μπορεί να τον αντικαταστήσει στην θέση του προέδρου, άφησε ανοικτό παράθυρο για τις εξελίξεις. Με δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα με τα Τρίκαλα τόνισε ότι οι πιθανότητες να αναλάβει είναι 50-50.

"Αύριο είναι ένα κρίσιμο ΔΣ θα δούμε τι θα γίνει, δεν έχω αποφασίσει ακόμη για την πρόταση που μου έγινε για την προεδρία. Ακόμη όλα είναι 50-50. Είμαστε χαρούμενοι που κερδίσαμε σήμερα. Σαν ποιότητα ήμασταν πάλι μέτριοι, όπως πάντα. Ελπίζω να είμαστε καλύτεροι στην συνέχεια" τόνισε ο Αδαμάντιος Πολέμης.


http://sports.pathfinder.gr/football/a-national/pao/1406709.html

Παναθηναϊκός Πολέμης: «καμία αιχμή για κανέναν»
23 Δεκ. 10, ανανεώθηκε: 23 Δεκ. 10 sportnet .

Με γραπτή του δήλωση ο Αδαμάντιος Πολέμης δίνει εξηγήσεις μετά τα όσα είπε το πρωί της Πέμπτης στο ΔΣ της ΠΑΕ και από πολλούς θεωρήθηκαν αιχμές προς τον Νικόλα Πατέρα. Ο μέτοχος του Παναθηναϊκού επεσήμανε ότι δεν είχε σκοπό να αφήσει αιχμές για κανέναν με τα όσα δήλωσε.

«Ότι είπα on camera μετά το τέλος του ΔΣ, είπα και εντός ενώπιων των μελών και σε καμία περίπτωση δεν άφησα αιχμές για κανένα. Αυτό που υπογραμμίζω και τώρα, είναι ότι οι εποχές έχουν αλλάξει. Ότι χρήματα βάλαμε, καλώς ή κακώς, έχουν ξοδευτεί και αυτό που πρέπει να κάνουμε τώρα, είναι να αντιμετωπίσουμε την υπάρχουσα πραγματικότητα με τη μεγαλύτερη δυνατή υπευθυνότητα» αναφέρει στην γραπτή του δήλωση ο Αδαμάντιος Πολέμης.


http://jobulani.inews.gr/13/pao-o-polemis-arneitai-na-analavei-tin-proedria-fimes-gia-endiaferon-tis-ENIC-gia-tin-pae.htm

«Οχι» από Πολέμη - Τρίτη 04/01/11

Συντάκτης: Σταμάτης Γαρρής, Γ. Σπανουδάκης

Ο Αδαμάντιος Πολέμης διεμήνυσε πως δεν προτίθεται να αναλάβει την προεδρία της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, την ίδια στιγμή που το έκτακτο Δ.Σ. της Πέμπτης (06/01) οδεύει προς αναβολή, ενώ φουντώνουν τα οι φήμες που θέλουν την ENIC να είναι ο «μνηστήρας» από την Αγγλία για την αγορά του συλλόγου.

Μπροστά σε αδιέξοδο

Ο Αδαμάντιος Πολέμης, όπως έλεγε σε ανθρώπους του περιβάλλοντός του, δεν επιθυμεί να αναλάβει την προεδρία, ούτε τα ηνία του Τριφυλλιού. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελευταίο δεκαήμερο ο Χιώτης εφοπλιστής έκανε έναν έλεγχο στα οικονομικά δεδομένα της ΠΑΕ, είδε ότι το βάρος είναι τεράστιο για να το αναλάβει ένας άνθρωπος μόνος του και έτσι επέλεξε να μείνει απλός μέτοχος, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Αλλωστε και αυτός είναι ένας από τους λόγους που τον προβληματίζει η πρωτοκαθεδρία...

Έχουν καμιά σχέση και όλα αυτά για τη σχέση του εφοπλιστή με τον Παναθηναϊκό με το άλλο γεγονός που απασχολεί εμάς εδώ; Το θάνατο του ναυτικού που χρειάστηκαν δέκα ολόκληρες μέρες για να γίνει γνωστός; Με όσα διαβάσαμε σε προηγούμενο λινκ δεν αποκλείεται πάλι να βγει κάποιος και να μιλάει για ηθελημένη αποσιώπηση εκ μέρους των ΜΜΕ! Και αφού το θέμα αφορά τον Παναθηναϊκό, δεν αποκλείουμε να πρόκειται για δάκτυλο γάβρου.

Αντίθετα οι πράσινοι φίλαθλοι από τις 20 Δεκέμβρη φρόντιζαν να διαφημίζουν το προφίλ του εφοπλιστή όπως μπορείτε να διαβάσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

http://prasinanea.gr/football/Dioikitika/article729023.ece

O "αθόρυβος" μέτοχος Αδαμάντιος Πολέμης
20 Δεκ. 2010 23:04 Από Μπάμπης Τσιμπίδας

Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας διατηρείται όλο το διάστημα της ανάμειξης του στα διοικητικά του Παναθηναϊκού, ο εφοπλιστής Αδαμάντιος Πολέμης.

Τα "Πράσινα Νέα" σκιαγραφούν το προφίλ του υποψήφιου προέδρου της ΠΑΕ.


Ένας άνθρωπος ο οποίος προτιμά να δραστηριοποιείται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας είναι ο υποψήφιος πρόεδρος του Παναθηναϊκού, Αδαμάντιος Πολέμης. Γόνος γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας και ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες πλοιοκτήτες, σε όλο το διάστημα της παρουσίας του στα διοικητικά δρώμενα της ΠΑΕ, ελάχιιστοι τον γνωρίζουν και ακόμα λιγότεροι έχουν δει το πρόσωπο του.

Ο Αδαμάντιος Πολέμης μαζί με τον αδερφό του Σπύρο, διατηρούν την εταιρία Polembros Shipping, μία από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα στον χώρο της ναυτιλίας. Στις αρχές του 2010, έκανε παραγγελία για δύο φορτηγά πλοία τύπου Kamsarmax 82.000 dwt. Tα δύο πλοία θα παραδοθούν το 2011 και θα κοστίσουν 35,5 εκατ δολάρια έκαστο. Με τις νέες παραγγελίες ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 26 πλοία συνολικού τονάζ 3,93 εκατ. Dwt.

Οι δραστηριότητες της Polembros Shipping επεκτείνονται σε ολόκληρη την υφήλιο και ο κύκλος εργασιών της φτάνει τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων δολλαρίων. Ο Αδαμάντιος Πολέμης έχει κάνει αρκετές επενδύσεις σε Head Funds του εξωτερικού, κυρίως σε τράπεζες των ΗΠΑ και της Ρωσίας. Με την παγκόσμια οικονομική κρίση, ορισμένα κεφάλαια του καταχράστηκαν από μία ρωσική επενδυτική εταιρία, με την οποία βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη.

Σημαντική επένδυση πραγματοποίησε ο Αδαμάντιος Πολέμης στον τηλεοπτικό σταθμό Πάτρα TV. To 2001 απέκτησε τον πλήρη έλεγχο του καναλιού και συνολικά δαπάνησε πάνω από 4,5 εκατομμύρια ευρώ για την αναδιοργάνωση του. Το 2008 ωστόσο έφτασε πολύ κοντά στο να το κλείσει, αλλά τελικά κράτησε ένα μερίδιο του καναλιού και παραχώρησε το υπόλοιπο. Συγχρόνως, την τελευταία πενταετία επενδύει στο real estate, αγοράζοντας γη σε νησία των Κυκλάδων και χρηματοδοτώντας ξενοδοχειακές και τουριστικές μονάδες.

Ο Παναθηναϊκός

Στη καθημερινότητα της ΠΑΕ Παναθηναϊκός μπήκε από τον Ιανουάριο του 2008. Εξαρχής συνδέθηκε με τον Ανδρέα Βγενόπουλο και έγινε μέλος της ΠΕΚ, στην οποία παρέμεινε έως τον Μάιο του ίδιου έτους. Με την έναρξη της πολυμετοχικότητας, αποφάσισε να τον ακολουθησει στην είσοδο του στη μετοχική σύνθεση του συλλόγου. μαζί με τους Γιώργο Νίκα και Γιάννη Ξύλα, σύστησαν την εταιρία "Bayloch Limited", με την οποία έγιναν κάτοχοι του 4,8% έναντι 9,8 εκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο στην τελευταία αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου, δεν κάλυψαν το ποσό των 800.000 ευρώ που τους αναλογούσε. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο, μετέχει στο ΔΣ και ο γιος του, Λεωνίδας, κατόπιν υπόδειξης του Γιάννη Βαρδινογιάννη.

Εμείς τι να πούμε; Αφενός ως βάζελοι από κούνια και αφετέρου ως πρώην ναυτικοί;

Πως μπορεί εμείς ως πρώην ναυτικοί να ασχολούμαστε με θέματα που αφορούν τη θάλασσα αλλά καθώς βλέπουμε και άλλοι ομοϊδεάτες περί τα αθλητικά δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εφοπλιστικές δραστηριότητες του κ. Πολέμη. Και η νέα μας απορία είναι:

Τι σχέση έχει ο αθλητισμός με τον εφοπλισμό;

Καλά, μη βαράτε. Ρητορικό ήταν το ερώτημα. Φυσικά και ξέρω την απάντηση. Δυστυχώς.

Εκεί όμως που δεν καταλαβαίνουμε και έχουμε ενστάσεις είναι οι μισές αλήθειες. Και αν θέλουν κάποιοι να σμιλεύουν προφίλ να το κάνουν ολοκληρωμένα. Να μη μένουν μόνο στα συν να λένε και τα άλλα. Και που ούτε λίγα είναι ούτε και πράσινα.

Ελπίζω λοιπόν ο κ. Πολέμης να παραμείνει στην άρνησή του και να μην αναλάβει την πράσινη ΠΑΕ. Αν μη τι άλλο θα αποτελούσε αντίφαση κάποιος που τα καράβια του έχουν κατ' επανάληψη κατηγορηθεί ως το ακριβώς αντίθετο εκείνων που αποκαλούμε "πράσινα πλοία" να αναλάβει το τιμόνι των Πρασίνων.

Τα πράσινα πλοία, που μόλις πριν λίγους μήνες αποτέλεσαν θέμα του πανελλήνιου διαγωνισμού της Helmepa Junior. Και έβαλα κι εγώ τα πιτσιρίκια μου να τα ζωγραφίσουν:

Κι επειδή δεν μπορείς να κρυφτείς απ' τα παιδιά, έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα, θα ήμασταν λέω σε πολύ δύσκολη θέση. Να εξηγήσουμε τα ανεξήγητα.

Για τα υπόλοιπα, τα πιο σοβαρά, παραμένουμε απλώς με απορίες. Και που πολύ φοβάμαι ότι απορίες θα μείνουν... Επειδή εμείς παιδιά δεν είμαστε. Και επειδή και οι απορίες μας παιδικές δεν είναι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.