BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Το πλέον πλήρες ρεπορτάζ για το ναυάγιο ανοικτά της Κέρκυρας γράφτηκε από το Ριζοσπάστη!

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαβάσαμε το ρεπορτάζ του Ριζοσπάστη για το ναυάγιο ανοικτά της Κέρκυρας τη νύχτα του περασμένου Σαββάτου. Δηλαδή για τη βύθιση του τουρκικού σκάφους Χασάν Ρέις και την απώλεια αγνώστου αριθμού επιβατών στα νερά του Ιονίου.

http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=6044766

Και εξηγούμε τι το διαφορετικό εντοπίσαμε στο άρθρο του Ριζοσπάστη:

Πρώτο και κυριότερο: Δεν αναφέρθηκε ούτε μία φορά η λέξη "λαθρομετανάστες". Γιατί όπως αποδείχτηκε από όσους σώθηκαν οι επιβάτες του σκάφους προέρχονταν από χώρες που άλλοι τους αναγκάζουν να εγκαταλείψουν. Άρα, όπως σωστά αναφέρει και ο Ριζοσπάστης, πρόκειται για πρόσφυγες!

Επίσης ο Ριζοσπάστης απέφυγε το τραγικό λάθος πολλών άλλων εφημερίδων σχετικά με τον αριθμό των αγνοούμενων. Τονίζοντας ότι πρόκειται για άγνωστο αριθμό, πράγμα που είναι και το απόλυτα ακριβές:

[...] Αγνωστος αριθμός αγνοουμένων και 15 τραυματίες, συν δεκάδες άλλοι άνθρωποι σε κατάσταση σοκ, πρόσφυγες όλοι τους του ιμπεριαλισμού, είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός της νέας τραγωδίας που διαδραματίστηκε Σάββατο βράδυ στο Ιόνιο Πέλαγος. Οταν στη σφοδρή θαλασσοταραχή, ναυάγησε 30μετρο ξύλινο δουλεμπορικό καρυδότσουφλο 30 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Κέρκυρας.

Στοιβαγμένοι σ' αυτό κοντά 300 άνθρωποι (263 αναφέρουν οι μέχρι τώρα πληροφορίες), οικονομικοί μετανάστες, οικογένειες από Αφγανιστάν, Πακιστάν, Συρία, Ιράκ, Ιράν.

Πέρα από την εξαθλίωση που βίωσαν στις πατρίδες τους και την εκμετάλλευση στα νύχια των δουλεμπόρων, ερωτήματα προκαλεί η αντιμετώπιση που είχαν από τις ελληνικές αρχές:

Από τη στιγμή που έδωσαν σήμα ότι πνίγονται και ενημερώθηκαν η «Αμεση Δράση», το Λιμεναρχείο Κέρκυρας και ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας (ΥΘΥΝΑΛ), πέρασαν 5 ολόκληρες ώρες χωρίς καμία παροχή βοήθειας![...]

Βλέπουμε επίσης με μεγάλη μας χαρά ότι τουλάχιστον ο Ριζοσπάστης εντόπισε το στοιχείο που κι εμείς είχαμε θίξει: Την τεράστια ολιγωρία των αρχών διάσωσης στο ναυάγιο του Χασάν Ρέις και που αναλύει όπως το είχαμε κάνει κι εμείς στο άρθρο μας με συγκεκριμένα στοιχεία:

[...] Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, η πρώτη έκκληση για βοήθεια από τους επιβαίνοντες στο σαπάκι έγινε γνωστή λίγο πριν τις 20.00, βράδυ Σαββάτου. Τότε, το Λιμεναρχείο Κέρκυρας ενημερώθηκε σχετικά από την Αστυνομία του νησιού, καθώς από τους μετανάστες είχε γίνει κλήση από κινητά τηλέφωνα στην «Αμεση Δράση».

Ωστόσο, ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του ΥΘΥΝΑΛ (σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου) εξέδωσε «επίσημο» σήμα στο Κεντρικό Λιμεναρχείο στις 22.45, σχεδόν τρεις ώρες αργότερα. Το δελτίο Τύπου αναφέρει επί λέξει: «Στις 22.45 ενημερώθηκε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Κέρκυρας από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης ότι το σκάφος "HASAN REIS" με περίπου 250 επιβαίνοντες εξέπεμψε σήμα κινδύνου 30 ν.μ. περίπου δυτικά του νησιού».

Από τις πρώτες κλήσεις λίγο πριν τις 20.00, την επίσημη ενημέρωση στις 22.45, τελικά το πρώτο σωστικό μέσο (το ρυμουλκό «ΔΙΑΣ») απέπλευσε από Κέρκυρα προς την περιοχή του ναυαγίου στις 00.55!

Επρεπε να πάει 02.40, χαράματα Κυριακής, όταν το ολλανδικό φορτηγό κατάφερε να φτάσει στο σημείο της τραγωδίας και να παραλάβει το μεγαλύτερο μέρος των ναυαγών[...]

Θυμίζω τι είχαμε γράψει και εμείς για το ίδιο ζήτημα. Της απαράδεκτης καθυστέρησης:

http://kapetanisses.blogspot.com/2011/01/blog-post_1983.html

[...] Φυσάει πολύ απόψε εδώ. Φαντάσου τι θα γίνεται έξω. Στο ανοιχτό πέλαγος.

Χτες βράδυ όμως είχε νηνεμία. Εδώ. Στο στεριά. Κι ένα μισό φεγγαράκι σε ανέφελο ουρανό.

Εκεί έξω όμως είχε μποφόρια. Κι εκεί έξω ανέφελος δεν ήταν ο ουρανός για το μικρό ξύλινο σκαφίδι. Το Χασάν Ρέις.

Ώρα 19.50 οι αρχές δέχθηκαν τηλεφώνημα. Από επιβάτη του Χασάν Ρέις. Ζητούσε βοήθεια. Μα φυσούσε πολύ. Κι όταν φυσάει η βοήθεια δεν είναι εύκολη. Τα πλωτά του λιμενικού αδυνατούν. Και τα αλιευτικά το ίδιο. Εκπέμπεται επείγον σήμα προς τα παραπλέοντα πλοία.

Οι ώρες περνούν. 22.45. Το λιμεναρχείο της Κέρκυρας ενημερώνεται ότι το Χασάν Ρέις έχει εκπέμψει σήμα κινδύνου. 30 ν.μ. δυτικά του νησιού.

Ενημερώνεται το ρυμουλκό Δίας. Και αναχωρεί δυο ώρες αργότερα, στις 00.55 για το σημείο... Το συνοδεύουν και δυο στελέχη του Λιμενικού.

Ώρα 2.40. Τέσσερις ώρες μετά το σήμα κινδύνου. Και εφτά μετά το τηλεφώνημα. Κάνω κάποιο λάθος στο μέτρημα; Εφτά ώρες δεν είναι από τις 19.50 έως στις 2.40; Και τέσσερις ώρες μετά το σήμα κινδύνου. Σωστά; Και μιλάμε για 30 ν.μ. δυτικά της Κέρκυρας. Όχι για 800 βόρεια των Βερμούδων...

Το ρυμουλκό δεν έχει ακόμη φτάσει. Ευτυχώς φτάνει, προφτάνει το ολλανδέζικο. Το μικρό φορτηγό που κατεβαίνει από τη Βενετία. Και τραβάει για Ουκρανία. Το Momentum Scan. Η Ορμητική Αναζήτηση...

Ανασύρει 230 ανθρώπους. Ναι. Από το σκαφίδι των 30 μέτρων. Το ξύλινο. Το Χασάν Ρέις. Με σημαία Τουρκίας. Οι δύο είναι δουλέμποροι. Οι άλλοι τα γνωστά. Λαθρομετανάστες!!!

Κι απ' αυτούς οι πέντε γυναίκες και έντεκα παιδιά.

22 αγνοούνται. Λένε οι ανακοινώσεις. Και 263 ήταν λένε όλοι μαζί. Μπερδεύομαι. 230 και 22 κάνει 263; [...]

Τώρα, διαβάζοντας όσα έγραψε και ο Ριζοσπάστης, και ειδικά τον υπότιτλο του άρθρου:

ΝΕΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Ναυάγιο με θύματα μετανάστες

Ελέω της αντιμεταναστευτικής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ, της βίας και καταστολής στα σύνορα, αλλά και της πολύωρης καθυστέρησης να στείλουν σωστικά μέσα στους ναυαγούς

ανατριχιάζω ακόμη περισσότερο. Και δεύτερες σκέψεις σέρνονται στο πίσω μέρος του εγκεφάλου μου. Που ούτε καν θέλω να ξεστομίσω. Μόνο να καταθέσω την οργή μου και όχι μόνο την ειρωνεία μου που βρέθηκε άλλη γραφίδα δημοσιογράφου να πλέξει ύμνους προς τους αγγέλους - λέει - των σούπερ πούμα που συμμετείχαν στην αναζήτηση των αγνοουμένων!!!!!!!!

Ποιος είναι τελικά ο ρόλος των δημοσιογράφων; Μα την αλήθεια έχω φορτώσει επικίνδυνα το τελευταίο διάστημα με το ζήτημα αυτό. Και ας είναι καλά ο δημοσιογράφος του Ριζοσπάστη γιατί το είχα ανάγκη να διαπιστώσω πως δεν είναι όλοι οι δημοσιογράφοι της χώρας ίδιοι. Και πως υπάρχουν κι εκείνοι που επιτελούν ευσυνείδητα το καθήκον τους προς την κοινή γνώμη.

Αξίζει επίσης να παραθέσουμε και το ακόλουθο από το πραγματικά καταπληκτικό άρθρο του Ριζοσπάστη:

Προδιαγεγραμμένη τραγωδία

Η τραγωδία ήταν προδιαγεγραμμένη ελέω της απάνθρωπης, αντιπροσφυγικής πολιτικής κυβέρνησης και ΕΕ, των επιχειρήσεων που διεξάγει στα σύνορα της Ελλάδας ο FRONTEX (στρατιωτικό - αστυνομικό σώμα, που συγκροτήθηκε το 2005 και παρεμποδίζει την είσοδο στην ΕΕ των ανεπιθύμητων για το κεφάλαιο προσφύγων του ιμπεριαλισμού).

Αγνοούμενοι και τραυματισμένοι της Κέρκυρας προστίθενται στη μακρά λίστα θυμάτων αυτής της πολιτικής. Τους τελευταίους μήνες, δεκάδες άλλοι άνθρωποι έχασαν ήδη τη ζωή τους στον Εβρο, πασχίζοντας να εισέλθουν στην ΕΕ αναζητώντας καλύτερη τύχη.

Για τουλάχιστον 45 τέτοιους νεκρούς μιλούν τα στοιχεία του ίδιου του FRONTEX, στον Εβρο ποταμό ή τη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης. 26 χάθηκαν στη «ζώνη επιχειρήσεων» στην Ορεστιάδα, εκεί ακριβώς όπου η κυβέρνηση σχεδιάζει να υψώσει φράκτη. Θεωρείται βέβαιο ότι μετά την ύψωσή του οι νεκροί θα πολλαπλασιαστούν.

Αλλοι τέσσερις πνίγηκαν αλλού στο ποτάμι και 15 στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Μόνο την πρώτη βδομάδα του Γενάρη ανασύρθηκαν τέσσερα πτώματα νεαρών ανδρών, όλοι τους νεκροί από υποθερμία.

Κι αξίζουν επίσης συγχαρητήρια και στο ΠΑΜΕ γιατί όπως διαβάσαμε στο Ριζοσπάστη:

Χτες, σωματεία που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ ξεκίνησαν «εκστρατεία» για συγκέντρωση ρουχισμού και τροφίμων. Σήμερα, στις 7 το απόγευμα, το ΠΑΜΕ διοργανώνει στην πλατεία Γεωργάκη συλλαλητήριο συμπαράστασης στους μετανάστες, διεκδικώντας να μη διωχθεί ποινικά κανένας μετανάστης, χορήγηση ασύλου και ανθρωπιστικού καθεστώτος στους πρόσφυγες και σε όσους προέρχονται από χώρες ιμπεριαλιστικής κατοχής ή εμφυλίων, χορήγηση ταξιδιωτικών εγγράφων για όσους επιθυμούν να πάνε σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Επικροτούμε τη θέση για χορήγηση ασύλου ειδικά στους ανθρώπους αυτούς που σώθηκαν από του χάρου τα δόντια, και όπως σώθηκαν... αλλά δυστυχώς όπως πληροφορηθήκαμε ήδη τους φόρτωσαν και τους μεταφέρουν σε άλλα μέρη της Ελλάδας και με προοπτική να απελαθούν και όχι να τους δοθεί άσυλο:

http://e-igoumenitsa.gr/news/hellas/hellas-news/5971-----230---.html

Συντάχθηκε απο τον/την Σοκόλης Νικόλαος
Πέμπτη, 20 Ιανουάριος 2011 11:34

Ξεκίνησε σήμερα το πρωί η διαδικασία μεταφοράς των μεταναστών από την Κέρκυρα σε άλλες περιοχές της χώρας. Η μεταφορά γίνεται με ευθύνη της Αστυνομίας, καθώς οι 230 μετανάστες παραδόθηκαν στην ΕΛΑΣ από το Λιμενικό.

Σήμερα αποσαφηνήθηκε η διαδικασία που θα ακολουθηθεί όσον αφορά τους... ανθρώπους αυτούς, με εντολή του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Προκειμένου να μην αφεθούν ελεύθεροι εντός του νησιού της Κέρκυρας, θα γίνει η μεταφορά τους σε ομάδες των 30 με οχήματα της ΕΛΑΣ, σε άλλες πόλεις της χώρας (στην Αθήνα αλλά και σε επαρχιακές πόλεις).

Στις αστυνομικές διευθύνσεις των πόλεων που θα μεταφερθούν θα περάσουν από τη διαδικασία που προβλέπει η νομοθεσία: θα γίνει φωτογράφηση, δακτυλοσκόπηση, καταγραφή στοιχείων και, αν δεν υπάρχει εκκρεμότητα με ποινική υπόθεση στη Δικαιοσύνη, ο κάθε μετανάστης θα αφεθεί ελεύθερος με γραπτή εντολή για απομάκρυνσή του από την Ελλάδα εντός χρονικού διαστήματος 30 ημερών.

Η διαδικασία μεταφοράς των μεταναστών αναμένεται να ολοκληρωθεί ίσως και σήμερα, ενώ για το σκοπό αυτό έχουν φτάσει από τα ξημερώματα κλούβες και οχήματα μεταφοράς της ΕΛΑΣ από άλλες περιοχές της χώρας.

πηγή: http://www.corfupress.com/

3 σχόλια:

  1. μπραβο πολυ καλη κινηση η αναδημοσιευση του ρεπορταζ απο τον ριζοσπαστη,ακομα και ανθρωποι που δεν ειμαστε κομουνιστες συμφωνομε στο οτι στο θεμα των ειδησεων ειτε απο την εφημεριδα ειτε απο τον 902 εχει τα ποιο αντικειμενικα ρεπορταζ,χωρις να αναφερω οτι κατεπαναληψη εχει ασχοληθει με τα αληθινα προβληματα των ναυτικων και της ναυτιλιας γενικοτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν κάνουν καλή δουλειά το λέμε. Και όταν δεν κάνουν, επίσης το λέμε. Για το συγκεκριμένο πάντως ζήτημα το άρθρο ήταν καταπληκτικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Ελλαδα έγινε ο καιάδας του τριτου κοσμου. Γι αυτό καταρέουν ταχέως και τα τελευταία σπαράγματα πολιτισμου. Μπήκαμε στην Ευρώπη για να γίνουμε τρίτος κόσμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.