Επιτέλους το δράμα της ομηρείας του Maran Centaurus έλαβε τέλος. Όπως διαβάσαμε στο Ρόιτερ:
http://af.reuters.com/article/topNews/idAFJOE60H03720100118?sp=true
Somali pirates free oil tanker after record ransom
Mon Jan 18, 2010 9:54am GMT
By Abdi Guled and Abdi Sheikh
MOGADISHU (Reuters) - Somali pirates freed a Greek-flagged tanker carrying 2 million barrels of oil on Monday, a day after the biggest ransom yet paid to them was dropped onto its deck, the pirates and a maritime official said.
The Maran Centaurus was seized on November 29 with 16 Filipinos, nine Greeks, two Ukrainians and a Romanian on board. An aircraft dropped a ransom believed to be between $5.5 million and $7 million onto the vessel on Sunday, officials said.
"We have agreed to solve our disagreements and release the ship. It is free and sailing away now," one of the pirates, Hassan, told Reuters by telephone. "The crew are all safe."
Another pirate and a regional maritime official confirmed that the tanker, hijacked near the Seychelles archipelago in the Indian Ocean, was freed on Monday.
The ransom dwarfed sums paid previously for vessels held by Somali sea gangs. A dispute between two rival pirate groups over the spoils had delayed its release.
Ecoterra International, a Nairobi-based group that monitors shipping off Somalia, said two pirates had been killed in a gun battle with a rival gang as they returned to shore.
"The stash of the record-breaking ransom ... is reportedly now held in a heavily guarded house in Haradheere," it said, adding that the pirate-run port was now very tense because the sharing of the funds had not yet taken place.
"(The) pirates bragged that they even had dished out $500,000 to the crew for what they call 'good co-operation'."
_______________________
Πικρό το χαμόγελο για το τελευταίο σχόλιο του Ρόιτερ... Ελληνιστί θα το αποδίδαμε "με ξένα κόλλυβα"... Άκου πρόσφεραν 500.000 ντόλαρς στο πλήρωμα για την καλή συνεργασία που έδειξαν!!!
Τους ρωτάνε πρώτον αν μπορούσαν να κάνουν κι αλλιώς και δεύτερο και κυριότερο αν ξεπληρώνονται με όλα του κόσμου τα λεφτά οι μέρες αγωνίας και οι δικές τους και των συγγενών τους;
Θυμίζουμε ότι η απελευθέρωση του Maran Centaurus ήρθε μετά από την τεράστια αγωνία της χτεσινής μέρας και κατά την οποία συνεπλάκησαν μεταξύ τους οι πειρατές για τη μοιρασιά των λύτρων και απειλούσαν να πυρπολήσουν το σκάφος.
Οι αντιμαχόμενες πειρατικές ομάδες της περιοχής άνοιξα μάλιστα πυρ και δύο πειρατές έχασαν τη ζωή τους. Πειράζει να προσθέσουμε το "έστι δίκης οφθαλμός";
Και το άλλο μεγάλο ζήτημα που οφείλουμε να επισημάνουμε τώρα που το σκάφος ελευθερώθηκε, είναι το τι πρέπει να γίνεται όταν ένα πλοίο πέφτει στα χέρια των πειρατών. Σαφώς είναι και ευθύνη της εταιρείας, του εργοδότη δηλαδή, να κάνει ό,τι καλύτερο για να λήξει η ομηρεία. Όμως κατά την ταπεινή μας άποψη ευθύνη έχει και η πολιτική ηγεσία της χώρας τη σημαία της οποίας φέρει το πλοίο αυτό. Στην προκειμένη δηλαδή περίπτωση της Ελλάδας.
Διαβάσαμε και εκπλαγήκαμε για το τεράστιο ποσό που δέχθηκε ο όμιλος Αγγελικούση να καταβάλει στους πειρατές. Υπερδιπλάσιο ποσό από το μεγαλύτερο που είχε ως τώρα καταβληθεί. Εκτιμάται στα 5,5 έως 7 εκατομμύρια δολλάρια. Ποσό μαμούθ.
Τι προβλέπεται άραγε στις περιπτώσεις αυτές; Όλα αυτά τα χρήματα θα βγουν από τα ταμεία της εταιρείας; Σίγουρα μέρος του ποσού θα δοθεί και από τους ασφαλιστές...
Και πάλι όμως προβληματιζόμαστε. Γιατί η πειρατεία δεν αφορά μόνο τους ιδιώτες. Και πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την οικονομική στήριξη των εταιρειών που υφίστανται τέτοια οικονομική ζημιά. Και σίγουρα πολύ μεγαλύτερη από το ποσό των λύτρων...
Θα μου πεις, έχουν ανάγκη οι εφοπλιστές; Με τέτοιο πακτωλό χρημάτων που διαθέτουν;
Και θα σου απαντήσω ότι ανεξάρτητα από την όποια αντίθεση έχουμε με την τακτική των εφοπλιστών και του κεφαλαίου προς τους εργαζόμενους, υπάρχει και μια ξεχασμένη λεξούλα που λέγεται δίκιο. Και αυτό το δίκιο επιβάλλει να υπάρχει αρωγή της πολιτείας προς μία εταιρεία που ξαφνικά βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα χωρίς καμία δική της ευθύνη.
Εξάλλου, και δεν το κρύψαμε και στα προηγούμενα άρθρα μας, η εταιρεία του Αγγελικούση έχει μια στάση προς τους ναυτικούς της που λίγες ελληνικές εταιρείες έχουν. Φίλοι και γνωστοί που υπηρετούν στα καράβια του ομίλου, έχουν να λένε τα καλύτερα. Και χαρακτηρίζουν τα καράβια αυτά "παράδεισο" για τους ναυτικούς.
Προσωπικά τα όσα μου περιγράφουν μου θυμίζουν τα καράβια του Ωνάση. Του άλλου μάγου της ναυτιλίας... Τέτοιοι εφοπλιστές πρέπει να στηρίζονται από την ελληνική πολιτεία. Με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο. Κυρίως για να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση και για τις υπόλοιπες εταιρείες.
Ελπίζουμε λοιπόν ότι η πολιτεία θα βρει τον τρόπο - αν δεν τον έχει κιόλας βρει - να συνδράμει τον όμιλο Αγγελικούση και να μην ποιήσει τη νήσσα...
Τέλος ευχόμαστε από καρδιάς στο Maran Centaurus να μη συναντήσει στην πλώρη του άλλο κακό ξανά και στα μέλη του πληρώματος τις πιο θερμές ευχές μας για ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ!!!
___________________
- Υπενθυμίζουμε ότι το Maran Centaurus έως πρόσφατα ονομαζόταν Astro Centaurus, γι' αυτό και οι φωτογραφίες το εμφανίζουν με αυτό το όνομα. Μη θεωρηθεί δηλαδή ότι πρόκειται για άλλο καράβι...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...