BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Δηλώσεις του πληρώματος του Aegean Wind στα κανάλια

Στα μεσημεριανά δελτία χτες των καναλιών είδαμε για πρώτη φορά και τις απευθείας δηλώσεις των ναυτικών που γλίτωσαν από την τραγωδία. Σχετικό βίντεο μπορείτε να δείτε εδώ:

http://www.ant1online.gr/Society/General/Pages/200912/31cac38b-94b5-4082-9bc8-47303db53866.aspx


Πώς γλιτώσατε; τους ρώτησαν οι δημοσιογράφοι. Κι εκείνοι καμία συγκεκριμένη απάντηση δεν είχαν.

Ήμουν ξύπνια εκείνη την ώρα, είπε η δόκιμος αξιωματικός, Αντωνία Χ., σπουδάστρια ακόμη σε ΑΕΝ.

Ήμουν στο μηχανοστάσιο εκείνη την ώρα, πρόσθεσε ο πιο έμπειρος δεύτερος μηχανικός του πλοίου, Περικλής Κ.

Και οι άλλοι;

Για τους άλλους δεν ήξεραν τίποτε. Ειλικρινά ομολόγησαν ότι εκείνη την ώρα νοιάστηκαν ο καθένας να σώσει τον εαυτό του. Εξάλλου, είπε ο δεύτερος μηχανικός, "εγώ τραυματίστηκα στα χέρια"...

Σε ανθρώπους που είδαν το χάρο με τα μάτια τους δεν μπορείς να είσαι σκληρός. Είναι απάνθρωπο και ανεπίτρεπτο. Όμως όταν η τρομάρα τους υποχωρήσει και ηρεμήσουν, θα πρέπει επιτέλους να θυμηθούν τι άλλο έγινε στο πλοίο εκείνες τις δραματικές ώρες.

Σαφώς όχι στα κανάλια. Υπάρχουν αρμόδια όργανα της πολιτείας για τέτοια έρευνα που χρωστά να είναι σε βάθος αλλά και να προστατεύσει τους μάρτυρες από άλλα πιθανά μαρτύρια...

Θυμίζουμε εδώ ότι χάρη στη συνεχή παρακολούθηση του θέματος έχουμε πλέον πολύ καλύτερη εικόνα για το τι συνέβη ανήμερα τα Χριστούγεννα στο φορτηγό πλοίο Aegean Wind.

Το πρώτο σήμα για φωτιά στο πλοίο έφτασε στο θάλαμο επιχειρήσεων του αρμόδιου ελληνικού υπουργείου τις πρωινές ώρες της 25ης Δεκέμβρη, δηλαδή το πρωινό των Χριστουγέννων, όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ:

http://www.mediashipping.gr/?q=node/4968

όπου δημοσιεύεται ανακοίνωση του λιμενικού σώματος. Ποιες ώρες ακριβώς; Σ' αυτό υπάρχει ένα μπέρδεμα γιατί άλλη ώρα έχουμε στην Ελλάδα και άλλη έχουν εκεί που συνέβει η τραγωδία. Για το σκοπό αυτό συμβουλευτήκαμε την ακόλουθη ξένη ανακοίνωση:

http://ca.reuters.com/article/idCATRE5BO0MX20091225?pageNumber=1&virtualBrandChannel=0

The ship was carrying iron ore to Houston from Brazil. Lugo said the blaze broke out at 4 a.m. (0830 GMT).

Το ερώτημα είναι ποια ώρα ακριβώς αναχώρησαν από το πλοίο οι τραυματίες; Είναι γνωστό ότι μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο της Βενεζουέλας σε παρακείμενο νησί, στο νησί Μαργαρίτα. Στην εφημερίδα Έθνος διαβάζουμε σχετικά:

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=9132845#

_________________________________________________________

Περίπου στις 3.30 τα ξημερώματα των Χριστουγέννων, τοπική ώρα (ώρα Ελλάδος 10.30 πρωί), κι ενώ το φορτηγό έπλεε σε απόσταση 123 μιλίων βόρεια των ακτών της Βενεζουέλας, εκδηλώθηκε ξαφνικά (εκείνη την ώρα κοιμόντουσαν τα περισσότερα μέλη του πληρώματος - 9 Ελληνες και 15 Φιλιππινέζοι) φωτιά στο κομοδέσιο (χώροι ενδιαίτησης), η οποία πολύ γρήγορα επεκτάθηκε και πυκνοί καπνοί «έπνιξαν» όλους τους χώρους.

Στις 10.45 στην περιοχή κατέφθασε το παραπλέον ολλανδικό φορτηγό πλοίο «Amstelborg», ενώ το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος, και συγκεκριμένα όλοι οι λιμενικοί, με επικεφαλής τους αξιωματικούς Γ. Μαγιάτη και Μ. Πάγκαλο, συνομιλούσαν συνεχώς με τις Αρχές της Βενεζουέλας (υπό την εποπτεία του αρχηγού του ΛΣ).

Επειδή, σύμφωνα με έγκυρες πηγές του «Εθνους», οι Αρχές της Βενεζουέλας αντέδρασαν με αργούς ρυθμούς (ελικόπτερο έστειλαν στη μία το μεσημέρι), οι αξιωματικοί του ΕΚΣΕΔ συντόνιζαν από το υπουργείο την επιχείρηση διάσωσης. Ομως η πυρκαγιά επεκτάθηκε γρήγορα και μέχρι το βράδυ, που μέλη του πληρώματος κατάφεραν να κατέβουν κάτω και να εντοπίσουν σε διάδρομο νεκρούς από ασφυξία τους δύο πρώτους Φιλιππινέζους ναυτικούς, η φωτιά δεν είχε σβηστεί...


_________________________________________________________

Αντίθετα στην ανακοίνωση του λιμενικού που αναφέραμε και παραπάνω, διαβάζουμε:

_________________________________________________________

Περί ώρα 10.45, στην περιοχή του συμβάντος, κατέφθασε το παραπλέον Φ/Γ «AMSTELBORG» σημαίας Ολλανδίας, το οποίο είχε αποπλεύσει από Μεξικό για Βραζιλία, έμφορτο με εμπορευματοκιβώτια, διαπιστώνοντας ότι η πυρκαγιά είχε εκδηλωθεί στο χώρο ενδιαίτησης του Φ/Γ «AEGEAN WIND», ο Πλοίαρχος του οποίου δήλωσε ότι αγνοούντο 9 ναυτικοί, εκ των οποίων 3 Έλληνες. Λίγο αργότερα, στο σημείο κατέφθασαν 1 ελικόπτερο, 1 υδροπλάνο και 1 πλωτό περιπολικό της Aκτοφυλακής της Βενεζουέλας, καθώς και παραπλέοντα ιδιωτικά σκάφη, που διενήργησαν έρευνα της ευρύτερης περιοχής, προς εντοπισμό τυχόν ναυαγών στη θάλασσα.

Κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης, 2 Έλληνες, ηλικίας 55 και 22 ετών, ναυτολογημένοι ως Β΄ Μηχανικός και Δόκιμος καταστρώματος, αντίστοιχα και 2 αλλοδαποί ναυτικοί μέλη πληρώματος του «AEGEAN WIND», τραυματίστηκαν ελαφρώς. Οι ανωτέρω, καθώς και η 20χρονη Ελληνίδα Δόκιμος καταστρώματος του πλοίου, παρελήφθησαν ασφαλώς από το προαναφερθέν ελικόπτερο και μεταφέρθηκαν στο νησί MARGARITA της Βενεζουέλας, όπου διεπιστώθη ότι ο 55χρονος έφερε εγκαύματα στις παλάμες και ο 22χρονος είχε υποστεί κάταγμα αριστερού καρπού, ενώ και οι υπόλοιποι 3 ναυτικοί δεν αντιμετώπιζαν σοβαρό κίνδυνο για την υγεία τους.


_________________________________________________________

Παρά το μπέρδεμα με τις ώρες, εμείς θα βάλουμε μπρος την κοινή λογική. Η φωτιά πέρα από κάθε αμφιβολία ξέσπασε νύχτα. Είναι δυνατόν νύχτα να πέταξε ελικόπτερο και να παρέλαβε από καράβι μάλιστα τραυματίες;

Τουλάχιστον θα πρέπει να είχε ξημερώσει...

Άρα οι τραυματίες δεν έφυγαν πάραυτα από το πλοίο. Παρέμειναν εκεί μέχρι να έρθει το ελικόπτερο. Τα τραύματά τους δεν ήταν σοβαρά. Εκτός από το σπάσιμο καρπού του δοκίμου καταστρώματος και τα εγκαύματα στις παλάμες του Β΄ Μηχανικού, δεν ακούσαμε και δε διαβάσαμε άλλον τραυματισμό έλληνα. Για την ελληνίδα δόκιμο μάλιστα δεν αναφέρθηκε κανένας τραυματισμός. Ήταν λέει ξύπνια η κοπέλα, και σώθηκε.

Ο ανθυποπλοίαρχος προφανώς δεν ήταν ξύπνιος; Και πέθανε;

Και ο τρίτος μηχανικός;

Και ο ηλεκτρολόγος;

Ο άτυχος ανθυποπλοίαρχος πάντως βρέθηκε στο κλιμακοστάσιο. Δε βρέθηκε σε καμπίνα. Στο κλιμακοστάσιο κοιμούνται οι αξιωματικοί;

Καταλαβαίνετε τι θέλω να πω. Σίγουρα ούτε και αυτός κοιμόταν. Γιατί δε σώθηκε;

Εδώ:

http://www.atticapress.gr/newsroom/marine/3068-aegean-wind.html

υπάρχει ένα πολύ ενημερωμένο και αναλυτικό άρθρο για την τραγωδία του Aegean Wind. Μπορείτε να διαβάσετε γλαφυρή περιγραφή από άνθρωπο που φαίνεται να κατέχει καλά τα καράβια για το πώς έγιναν κατά πάσα πιθανότητα τα πράγματα από την ώρα που ξέσπασε η φωτιά. Ξεχωρίζουμε από το άρθρο αυτό και αναδημοσιεύουμε το εξής:

__________________________________________________

Μέχρι την ώρα που γράφονται αυτά, δεν είχε ακόμα αρχίσει η ρυμούλκηση του πλοίου, εκτιμάται όμως ότι αυτό θα οδηγηθεί στο πλησιέστερο λιμάνι της Βενεζουέλλας.

Οι δύο αξιωματικοί που μεταβαίνουν στο πλοίο προφανώς μεταξύ άλλων θα ζητήσουν να ενημερωθούν:

1. Για τα ακριβή σημεία που βρέθηκαν οι σωροί των νεκρών καθώς και για τις θέσεις που είχαν λάβει πριν χάσουν τις αισθήσεις τους. (σ.σ. Από τις θέσεις των σορών θα εκτιμηθεί εάν οι ναυτικοί είχαν προσπαθήσει να βρουν διέξοδο διαφυγής και πόσο κοντά ή μακριά τους βρισκόταν η διέξοδος)


2. Ειδικά για τον Φιλιπινέζο ναυτικό αλλά και τον Έλληνα αξιωματικό που βρέθηκαν στις καμπίνες τους θα διερευνηθεί , εάν οι σωροί βρέθηκα στις κλίνες τους σε θέση ύπνου ή σε διαφορετικό σημείο. (σ.σ. Εάν οι ναυτικοί βρίσκονταν σε θέση ύπνου ενδεχομένως να προκύψει ότι δεν υπήρξε ηχητική ειδοποίηση για τον κίνδυνο της φωτιάς αν και αυτό θεωρείται μάλλον αδύνατον καθώς όλα τα πλοία φέρουν ανιχνευτές φλόγας και καπνού οι οποίοι επίσης ενεργοποιούν ηχητικά σήματα κινδύνου).


______________________________________________________

Και προσθέτουμε σαν σχολιασμό:

Το καράβι τελικά δεν ρυμουλκήθηκε στη Βενεζουέλα. Από 25 Δεκέμβρη που ξέσπασε η φωτιά το Aegean Wind συνέχισε να ταξιδεύει μέχρι τη Δευτέρα, 28 Δεκέμβρη. Τότε έπιασε στο Κουρασάο και αυτό δεν είναι λιμάνι της Βενεζουέλας αλλά νησιών της Καραϊβικής, που ανήκουν στην Ολλανδία, τις Αντίλες. Στο σκάφος σύμφωνα με όλα όσα έχουμε διαβάσει παρέμειναν αυτές τις μέρες και οι σοροί.

Ποιοι μπήκαν στο σκάφος αυτές τις τρεις μέρες;


Και πάλι από όλα τα δημοσιεύματα που διαβάσαμε, προκύπτει ότι βοήθεια πρόσφερε ένα ολλανδικό εμπορικό πλοίο και ένα ολλανδικό ρυμουλκό.

http://www.mediashipping.gr/?q=node/4968

_________________________________________________________

Περί ώρα 19.40, με τη συνδρομή του πληρώματος του Φ/Γ «AMSTELBORG», κατέστη δυνατή η κατάσβεση της πυρκαγιάς και ακολούθησε έλεγχος των εσωτερικών χώρων του πλοίου.

Περί ώρα 22.00, το πλήρωμα του Φ/Γ «AEGEAN WIND» εντόπισε νεκρούς 2 ναυτικούς, χωρίς, αρχικά, να καταστεί δυνατή η ανάσυρση και αναγνώρισή τους, λόγω του πυκνού καπνού και των υψηλών θερμοκρασιών, κάτι που έγινε περί ώρα 00.25 σήμερα, όταν και διεπιστώθη ότι επρόκειτο για 2 αλλοδαπούς, ηλικίας 32 και 23 ετών, αντίστοιχα.

Περί ώρα 03.20, κατά τη διάρκεια νέας έρευνας από το πλήρωμα, εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν νεκροί οι 3 αγνοούμενοι Έλληνες ναυτικοί και συγκεκριμένα ο 23χρονος Ανθυποπλοίαρχος, ο 52χρονος Γ΄ Μηχανικός και ο 55χρονος Ηλεκτρολόγος του πλοίου, ενώ περί ώρα 06.50 εντοπίστηκε, επίσης νεκρός, 31χρονος αλλοδαπός ναυτικός.

Περί ώρα 07.30, στην περιοχή κατέφθασε το Ρ/Κ «LONDON» σημαίας Ολλανδίας και με τη συνδρομή του πληρώματός του, πραγματοποιήθηκε νέα έρευνα των εσωτερικών χώρων του πλοίου, στη διάρκεια της οποίας εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν νεκροί οι 3 εναπομείναντες αλλοδαποί αγνοούμενοι ναυτικοί, ηλικίας 44, 42 και 24 ετών αντίστοιχα.


______________________________________________________

Αντίθετα, τα πληρώματα των πλωτών και εναέριων μέσων που έστειλε η Βενεζουέλα, περιορίστηκαν να μεταφέρουν τους τραυματίες και να ερευνήσουν τη θαλάσσια περιοχή. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι βοήθησαν να κατασβεστεί η φωτιά ή να εντοπιστούν οι αγνοούμενοι ναυτικοί μέσα στο σκάφος.

Τι περίεργο...

Τέτοια αδιαφορία και ολιγωρία από τη μεριά της Βενεζουέλας;

Οι εκεί αξιωματούχοι όμως ιδού τι έχουν δηλώσει:

http://www.google.com/hostednews/epa/article/ALeqM5hnjzI42AsW07c5gIdzsWD65mthWg

_________________________________________________________

A handout picture released on 26 December 2009 by the National Organization of Rescue and Maritime Security of Venezuela (Onsa as in Spanish) shows some non identified members of the crew of the Greek bulk carrier 'Aegean Wind' in which nine of its 24 crew members died on 25 December 2009 due to a fire that broke out in the engine room, 33 miles away from the Venezuelan island of 'La Blanquilla'.

Venezuelan Navy's Comander, Carlos Aniasi, said to the state owned channel 'Venezolana de Television', that the ship is not going to the Margarita Island for reparation, but still follow the original route as shipowners said a stop was not necessary. The vessel is carrying iron from Brazil to Houston, USA.

_____________________________________________________


Not necessary...

as shipowners said...

Εννιά νεκροί όμως είναι πάρα πολλοί. Και θέλουμε επιτέλους να μάθουμε τι έγινε στο Agean Wind. Κυρίως γιατί δεν κατευθύνθηκε το καράβι στη Βενεζουέλα που ήταν δίπλα και συνέχισε το ταξίδι του για Αντίλες;

Το ερώτημα το έχουμε ξαναθέσει. Στο μεταξύ ψάχνοντας το ζήτημα πέσαμε σε ένα άλλο καράβι.

http://www.shipfriends.gr/forum/showthread.php?t=4080

Πρόκειται για υπόθεση εντοπισμού ναρκωτικών σε ελληνικό δεξαμενόπλοιο, το ASTRO SATURN, υπόθεση που ακόμη πληρώνουν δυο μέλη του πληρώματος, πλοίαρχος και υποπλοίαρχος, που παραμένουν φυλακισμένοι στη Βενεζουέλα. Εδώ και μήνες, γιατί η ιστορία αυτή είναι περσινή. Μάλιστα εδώ:

http://www.ypex.gov.gr/Templates/ContentWithoutListTemplate_el-GR.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7B76B8AEB5-C4DE-4DBE-9684-3CCEA4CD1734%7D&NRORIGINALURL=%2Fwww.mfa.gr%2FArticles%2Fel-GR%2F201109_PR_2240.htm&NRCACHEHINT=Guest

διαβάζουμε πρόσφατη διαμαρτυρία του ΥΠΕΞ της Ελλάδας για το ζήτημα αυτό:

______________________________________________

Αθήνα, 20 Νοεμβρίου 2009

O Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Σπύρος Κουβέλης προέβη σε διάβημα προς τον Πρέσβυ της Βενεζουέλας κ. Chaves Samudio σχετικά με τη δυσάρεστη τροπή της υπόθεσης των κρατουμένων Ελλήνων ναυτικών Γ. Κουτίκα και Α. Ντούτσια, πλοιάρχου και υποπλοιάρχου του δεξαμενόπλοιου «Astro Saturn».

Ο κ. Υφυπουργός, αφού επεσήμανε την κατ’ επανάληψη αναβολή δικαστικών ακροάσεων κατά τους τελευταίους μήνες, ζήτησε την παρέμβαση των αρμοδίων αρχών της Βενεζουέλας για την ταχύτατη εκδίκαση της υπόθεσης και την άμεση επανεξέταση των λόγων που οδήγησαν στη χθεσινή δικαστική απόφαση. Σημειώνεται ότι με αυτή την απόφαση ανακλήθηκε προηγούμενη, η οποία προέβλεπε την προσωρινή κράτηση των δύο Ελλήνων ναυτικών σε διαμέρισμα υπό φρούρηση.

Ο Πρέσβυς της Βενεζουέλας ανέφερε ότι θα ενημερώσει αμέσως τις δικαστικές αρχές της χώρας του και θα πληροφορήσει τον κ. Κουβέλη το συντομότερο δυνατό για κάθε εξέλιξη.


___________________________________________________

Και ξαναγυρίζουμε στο προηγούμενο λινκ:

http://www.shipfriends.gr/forum/showthread.php?t=4080

όπου το 2008 που συνέβη το περιστατικό με το δεξαμενόπλοιο ASTRO SATURN γράφτηκε το εξής:

____________________________________________________

Την περασμένη προηγούμενη Τετάρτη ο εισαγγελέας έδωσε άδεια απόπλου του στο δεξαμενόπλοιο. Όμως λίγο αργότερα ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Βενεζουέλας, διέταξε πολεμικά πλοία να υποχρεώσουν το δεξαμενόπλοιο να επιστρέψει στο λιμάνι. Όμως το πλοίο βρισκόταν στα διεθνή ύδατα και αρνήθηκε να υπακούσει.

Ήδη στην Βενεζουέλα βρίσκεται ο Έλληνας Πρόξενος Αλέξανδρος Χατζής, ενώ θα αναχωρήσει από την Ελλάδα αντιπροσωπεία συνδικαλιστών. Την ίδια στιγμή εκφράζονται σκέψεις από ναυτιλιακές εταιρίες για μποϋκοτάζ των λιμένων της Βενεζουέλας από ελληνικά πλοία.


______________________________________________________

Ρωτάμε λοιπόν. Ισχύει τέτοιο μποϋκοτάζ; Επηρέασε αν ισχύει τη συνεργασία με τη Βενεζουέλα για την αντιμετώπιση της τραγωδίας του Aegean Wind;

Ποιος τελικά αποφασίζει αν θα υπακούσει ένα καράβι; Και σε ποιον τελικά πρέπει να υπακούει;

Τι συνέπειες έχουν αυτά για τους ναυτικούς;

Και ειδικότερα:

Σε ποιον ΠΡΕΠΕΙ να υπακούει ένας ναυτικός;

3 σχόλια:

  1. Κατά περίεργο τρόπο σύνδεση της τραγωδίας του Aegean Wind με το άλλο καράβι, το Astro Saturn, κάνει και η ανακοίνωση συμπαράστασης που εξέδωσε η ΓΣΣΕ:

    http://www.ana.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=8267584

    Η ΓΣΕΕ εκφράζει την οδύνη της για τον άδικο χαμό των ναυτικών του ελληνικής σημαίας φορτηγού πλοίου «Aegean Wind» ανοιχτά της Βενεζουέλας και την αμέριστη συμπαράστασή της στις οικογένειές τους.

    Ενώνουμε τη φωνή μας με τη μεγάλη ελληνική ναυτική οικογένεια, με όλον τον ναυτεργατικό κόσμο, που με τιμή και μόχθο υπηρετούν και στηρίζουν την Ελλάδα στα πέρατα της γης. Απαιτούμε την πλήρη διαλεύκανση των αιτίων του δυστυχήματος, τον άμεσο επαναπατρισμό των ναυτικών μας και τον αυστηρό, συνεπή και συντονισμένο έλεγχο για την τήρηση των απαιτούμενων μέτρων ασφαλούς ναυσιπλοϊας από τις αρμόδιες Υπηρεσίες.

    Ζητούμε επίσης από την Κυβέρνηση να εντείνει τις προσπάθειες για την πλήρη και άμεση διαλεύκανση των δύο κρατούμενων Ελλήνων ναυτικών, πλοιάρχου και υποπλοιάρχου του ελληνικής σημαίας δεξαμενόπλοιου Astro Saturn, που υφίστανται τις σοβαρές συνέπειες της πολύμηνης κράτησής τους από τις Αρχές της Βενεζουέλας.

    ______________________

    ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΛΕΞΗ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ ΞΥΠΝΗΣΕ ΑΝΑΛΟΓΟΥΣ ΣΥΝΕΙΡΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπόψην ότι το βίντεο δεν παίζει. Μάλλον η διεύθυνση είναι λάθος;;;

    Δίνω ένα λινκ για το άρθρο του ΑΝΤ1, δίπλα στο οποίο υπάρχει παραπομπή για το βίντεο αυτό.

    http://www.ant1online.gr/Society/General/Pages/200912/31cac38b-94b5-4082-9bc8-47303db53866.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντίστοιχο βίντεο από το Mega υπάρχει εδώ

    http://www.megatv.com/summaries.asp?catid=14539&subid=2&pubid=5605763

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.