Χάθηκαν και Φιλιππινέζοι στο Aegean Wind. Το ξέρουμε αυτό... Και μάλιστα περισσότεροι, διπλάσιοι, από τους Έλληνες. 3 οι Έλληνες, 6 οι Φιλιππινέζοι.
Κανείς όμως δεν μπήκε στον κόπο να ανακοινώσει τα δικά τους ονόματα. Νο νέιμ...
Θα μου πεις, αυτό σε πείραξε; Ε, ναι, και αυτό με πείραξε. Γιατί δεν ξέρω εσύ πόσους Φιλιππινέζους έχεις συναντήσει στη ζωή σου, εγώ όμως δούλεψα μαζί τους στα καράβια και εννοώ να πονάω το ίδιο για κάθε άνθρωπο που σκοτώνεται στη θάλασσα ανεξάρτητα από φυλή, χρώμα, θρησκεία και ό,τι άλλο έχουμε ανακαλύψει για να μοιράζουμε τους ανθρώπους σε κατηγορίες.
Έψαχνα εδώ και μέρες να βρω τα ονόματα εκείνων των Φιλιππινέζων που άφησαν τη στερνή πνοή τους μέσα στους μαύρους καπνούς του Aegean Wind. Και το έλεγαν και Wind. Τι ειρωνεία. Και για τους ανθρώπους αυτούς, και τους 6 Φιλιππινέζους και τους 3 τους δικούς μας, δε βρέθηκε μια τόση δα ανάσα να τους κρατήσει ζωντανούς μέχρι να φτάσουν στην έξοδο της σωτηρίας...
Σήμερα όμως στάθηκα τυχερή. Βρήκα άρθρο σε φιλιππινέζικο φόρουμ και το παραθέτω αυτούσιο:
By Jerome Aning
Philippine Daily Inquirer First Posted 21:29:00 01/03/2010
MANILA, Philippines -- The remains of six Filipino seamen who died on board a Greek-owned ship that caught fire off Venezuela on Dec. 25 were flown to Manila on Saturday night following repatriation efforts by the Department of Foreign Affairs.
The wooden crates containing the caskets bearing the remains of
Bonifacio Vallescas,
Reo Arias,
Danilo Esparagoza,
Noel Lagamon,
Bryan Pragama and
Jerry Espanola
arrived at the Ninoy Aquino International Airport at around 7 p.m. Saturday on a chartered Boeing DC 8 flight.
Wailing family members and relatives hugged each other, some flinging themselves on wooden boxes, as the boxes were being offloaded at the NAIA cargo terminal.
“He’s supposed to arrive tomorrow (Jan. 3) so that we could be together at last. Why did it turn out this way?” said Vallescas’ wife Marie, who recounted that her 32-year-old husband earlier decided to give up being a seaman and work here in the country.
Pragama’s brother Dennis, meanwhile, recounted how he was still able to speak to his brother during Christmas day in Manila.
“It’s very sad. We never imagined it would come to this,” he said.
Jocelyn Guiritan, a representative of the seafarers’ manning agency Sea Power, said the families of the victims have been given an initial US$1,000 for burial expenses. She said the agency would be processing the death benefits for each sailor worth US$50,000.
The Filipinos were on board the MV Aegean Wind that caught fire on Christmas day while on sail in Venezuelan waters. The fire resulted in nine deaths, including the six Filipinos and three Greeks sailors.
Two Filipinos seafarers, Mark San Jose and Cromwell Pilapil, were injured. San Jose arrived in Manila earlier while Pilapil is still hospitalized in Curacao in the Netherlands Antilles.
Seven other Filipino seafarers who survived are still in Venezuelan capital Caracas for the ongoing investigation.
Accompanying the grieving relatives at the airport were DFA Office of the Undersecretary for Migrant Workers Affairs (OUMWA) executive director Enrico Fos and other officials of the DFA and the Overseas Workers Welfare Administration.
Earlier Foreign Affairs Secretary Alberto Romulo ordered the DFA migrant affairs office to coordinate efforts with the Philippine embassies in Caracas and Athens, Greece to help the Filipinos.
Caracas-based Philippine consul general Jose Ampeso was sent to Curacao to coordinate with the manning agency stationed there while in Athens, consul general Constancio Vingno coordinated with the Greek ship owners.
Philippine ambassador to Venezuela Jocelyn Batoon-Garcia coordinated with the authorities in Caracas and sought the assistance of her Dutch counterpart.
Inquirer:The home of Filipinos Worldwide
Για να δούμε το δράμα σε όλη του την έκταση. Άνθρωποι είναι και οι Φιλιππινέζοι. Κι έχουν όπως διαβάσατε κι αυτοί γυναίκες και αδέρφια αφήσει πίσω...
Και για μας, τους έλληνες ναυτικούς, που έχουμε δουλέψει μαζί τους στα καράβια, ναι, πονάει πολύ και ο δικός τους θάνατος. Διάβαζα τα ονόματα των νεκρών. Τζέρι και Ντανίλο... είχαμε κι εμείς σ' ένα καράβι τέτοια ονόματα. Δεν είχαμε μόνο Γιώργηδες και Κώστηδες...
Αμ το άλλο. Θα το προσέξατε και αυτό. Την αποζημίωση κατά κεφαλή νεκρού. 50.000 ντόλαρς. Μάλιστα. Τώρα μάλιστα... Και άλλα 1.000 για τα έξοδα κηδείας. Για να κάνουμε το λογαριασμό. Τι στοιχίζουν έξι Φιλιππινέζοι.
6000 δολλάρια για να τους θάψεις και 300.000 δολλάρια στις οικογένειες και ιτς οκέυ.
Διάβαζα κάπου τις ευχαριστίες λέει που πρέπει να πούμε στην εταιρεία, γιατί πλήρωσε και το αεροπλάνο λέει να φέρει τις σορούς...
Μα διάβασα και στο ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ πως αν μόνο 15.000 ευρώ είχαν δώσει πριν, θα είχαν γλιτώσει τα τωρινά έξοδα. Μόνο 15.000 ευρώ. Για να μπει στο καράβι αυτό το ρημάδι το σύστημα που έχουν τα επιβατικά για τη φωτιά. Ανιχνευτές καπνού και σπρίνκλερς...
Και συ ρωτάς τι ψυχή έχουν 15.000 ευρώπουλα...
Εδώ με μισό εκατομμύριο ευρώ και κάτι λιγότερο, καθαρίζεις τελείως με 6 Φιλιππινέζους...
Τους νο νέιμ Φιλιππινέζους. Που έμειναν ακόμη και στα δελτία ένας ψυχρός αριθμός. 6 Φιλιππινέζοι. Πώς λέμε 6 μπουκαλάκια νερό; 6 χαρτοπετσέτες;;; Μιας χρήσης κι αυτοί.
Τους πετάς (ως τη Μανίλα) , τους αποζημιώνεις και ξόφλησες.
Αλήθεια, για τους δικούς μας; 50.000 ντόλαρς είναι και πάλι η ταρίφα; Δηλαδή γύρω στα 72.000 ευρώ;
Να ξέρω δηλαδή τι έχασε η οικογένεια που δεν τα τίναξα στα καράβια. Ένα διαμερισματάκι δυάρι; Κι αυτό μεταχειρισμένο...
Μπα, λέω για τους Έλληνες θα φιλοτιμηθούν να δώσουν κάτι παραπάνω.
Και πες μου τώρα εσύ. Αν έχανες τον άνθρωπό σου στο καράβι, πώς θα άπλωνες το χέρι να πάρεις τέτοια λεφτά; Να τα κάνεις τι;
Και βέβαια θα αναγκαστούν να τα πάρουν. Γιατί υπάρχουν παιδιά πίσω. Και ανάγκες υπάρχουν. Αλλά τον πόνο της ψυχής εκείνη την ώρα, της ανταλλαγής, ποιο καντάρι μπορεί να τον ζυγίσει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...