BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

ΜΕ ΔΥΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΑΕΝ ΥΔΡΑΣ ΚΑΙ Η ΑΕΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ!

Μετά την πληροφορία που λάβαμε από σπουδαστές της ΑΕΝ ΚΥΜΗΣ (δείτε προηγούμενη ανάρτηση http://kapetanisses.blogspot.com/2010/10/blog-post_7048.html) πως ξεκίνησαν τα μαθήματα με δύο μόνο καθηγητές, λάβαμε και από μητέρα σπουδαστή της ΑΕΝ ΥΔΡΑΣ την ίδια ακριβώς πληροφορία. Με δύο καθηγητές ξεκίνησαν και εκεί!

Ρωτήσαμε και παιδιά της ΑΕΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. Μία από τα ίδια. Μόνο Μαθηματικά και Μετεωρολογία κάνουν. Ίσως, τους είπαν, εντός της εβδομάδας να προσληφθούν ωρομίσθιοι!!!

Το πρόβλημα υπήρχε και πέρυσι. Δεν είναι καινούριο. Φέτος όμως η κατάσταση επιβαρύνθηκε λόγω αθρόας συνταξιοδότησης του διδακτικού προσωπικού. Όπως και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, έτσι και στους καθηγητές των ΑΕΝ, τα νέα μέτρα για το ασφαλιστικό οδήγησαν πολλούς εκπαιδευτικούς να επιλέξουν το δρόμο της συνταξιοδότησης.

Έτσι, εκεί που γκρινιάζαμε για τα οξυμένα προβλήματα ναυτολόγησης των πρωτοετών και περιμέναμε πολλές άδειες καρέκλες σπουδαστών του δευτέρου έτους, βρεθήκαμε και με άδειες τις έδρες...

Από την άλλη οι εργοδότες, δηλαδή η Ένωση Εφοπλιστών, για μια ακόμη φορά διαμαρτύρεται πως αντιμετωπίζει τεράστια έλλειψη ελλήνων αξιωματικών. Σύμφωνα με πρόσφατο έγγραφό τους υπολογίζουν τον αριθμό στους 4.300 αξιωματικούς! και ζητούν από την Πολιτεία να αυξήσει τον αριθμό εισακτέων στις ΑΕΝ.

Φαίνεται όμως πως τα αρμόδια υπουργεία ήταν έγκαιρα ενημερωμένα για το πρόβλημα των εφοπλιστών και έτσι λίγους μήνες πριν πραγματοποιήθηκε και ειδική ημερίδα με θέμα:

Προσέλκυση και παραμονή νέων στο ναυτικό επάγγελμα

Τη σχετική ανακοίνωση μπορείτε να διαβάσετε στην ιστοσελίδα της ΠΝΟ: http://www.pno.gr/dt/dt-ypoian.pdf


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ (ΥΠΟΙΑΝ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Δευτέρα 3 Μαΐου 2010, στο METROPOLITAN Hotel αίθουσα ΑΙΓΑΙΟΝ, Λ.Συγγρού 385 Π.Φάληρο πραγματοποιείται ημερίδα με θέμα: «Προσέλκυση και Παραμονή Νέων στο Ναυτικό Επάγγελμα» υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν) και διοργανώνεται από την Sail Training Hellas με την συνεργασία και με την υποστήριξη του ΟΛΠ και του Lloyd’s Register.

Κεντρικός ομιλητής κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (International Maritime Organization) και το πρόγραμμα της ημερίδας έχει ως εξής :

16.00 Άφιξη στην αίθουσα ΑΙΓΑΙΟΝ του METROPOLITAN Hotel

16.15 Χαιρετισμοί:

• Κυρία Λούκα Τ.Κατσέλη - Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
• κ.Γιώργος Ανωμερίτης - Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΠ

Κεντρική Ομιλία: κ.Ευθύμιος Μητρόπουλος - Γενικός Γραμματέας ΙΜΟ

Ομιλίες :

• κ.Γεώργιος Γράτσος - Πρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
• κ.Ιωάννης Χαλάς - Γενικός Γραμματέας Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας
• Επίσημος Εκπρόσωπος Lloyd’s Register Group
• κ.Γιώργος Καράβολος - Πρόεδρος Sail Training Hellas,

17.30 Ακολουθεί cocktail .

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι συζητήσανε στην ημερίδα όλοι αυτοί οι σπουδαίοι παράγοντες του τόπου και της ναυτιλίας. Και τι τρόπους πρότειναν για να απαντηθεί το ζητούμενο, η προσέλκυση δηλαδή αλλά και η παραμονή των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.

Μας προκαλεί όμως εντύπωση που δεν προσκλήθηκαν να καταθέσουν και τις δικές τους απόψεις οι ίδιοι οι νέοι. Τουλάχιστον για το δεύτερο σκέλος της ημερίδας. Την παραμονή στο ναυτικό επάγγελμα.

Αντ' αυτών για μια ακόμη φορά συζήτησαν και έλαβαν αποφάσεις οι μεγάλοι. Τουλάχιστον έλαβαν υπόψη τα αντικειμενικά δεδομένα; Και συγκεκριμένα τον αριθμό εισακτέων και τον αριθμό αποφοίτων; Πόσοι δηλαδή μπαίνουν κάθε χρόνο στις ΑΕΝ και πόσοι από αυτούς καταφέρνουν να πάρουν πτυχίο;

Δείτε για παράδειγμα αυτή τη σελίδα στο σάιτ της ΠΕΠΕΝ, με τους αποφοίτους του 2007: http://www.pepen.gr/pagesgr/AEN/taneatwnAEN.htm (Αναγκαστικά δίνουμε του έτους 2007 γιατί έκτοτε η ΠΕΠΕΝ δε δημοσίευσε άλλα στοιχεία... ) Και μετρήστε αριθμό σχολών ανά την Ελλάδα:

1. ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ - 2. ΗΠΕΙΡΟΥ - 3. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - 4. ΚΡΗΤΗΣ - 5. ΚΥΜΗΣ - 6. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - 7. ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ - 8. ΣΥΡΟΥ - 9. ΥΔΡΑΣ

Εννέα σχολές πλοιάρχων παρακαλώ. Και απόφοιτοι; Πόσους αποφοίτους θα περίμενε κανείς από τόσες σχολές; Δείτε αναλυτικά τι εντοπίσαμε:

Ασπρόπυργος 39 (ανάμεσά τους και τρεις γυναίκες)

Ηπείρου 39 (καμία γυναίκα)

Ιονίων 37 (καμία γυναίκα)

Κρήτης 24 (καμία γυναίκα)

Κύμης 15 (καμία γυναίκα)

Μακεδονίας 35 (καμία γυναίκα)

Οινουσσών 14 (καμία γυναίκα)

Σύρου 15 (καμία γυναίκα)

Ύδρας 22 (καμία γυναίκα)

ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ 2007: 240

Διατηρούμε δηλαδή 9 σχολές ανά την Ελλάδα (βάλτε κτίρια, υπαλλήλους, καθηγητές) για να παράγουμε 240 αποφοίτους; Μπράβο! Πρέπει να είμαστε πολύ πλούσια χώρα! Και δεν έχουμε τι να κάνουμε τα χρήματα και χτίζουμε σχολές στην άκρη του πουθενά (πχ Οινούσσες) για να βγάζουν 14 απόφοιτους παρακαλώ το χρόνο!!! Ή στη Σύρο και στην Κύμη για 15 αποφοίτους η κάθε μια σχολή!

Αυτή όμως είναι η μία όψη του προβλήματος. Και μάλιστα είναι και παραπλανητική. Γιατί ο αριθμός αποφοίτων έστω και αν δε βρήκαμε δημοσιευμένα στοιχεία να τα παραθέσουμε είναι εντελώς αναντίστοιχος των εισακτέων.* Δεκάδες σπουδαστές εγκαταλείπουν τις σπουδές πριν λάβουν πτυχίο. Κάποιοι γιατί διαπιστώνουν πως λάθος επάγγελμα διάλεξαν. Κι άλλοι γιατί δεν καταφέρνουν να πάρουν πτυχίο.

Η ημερίδα με ποια από τις δυο κατηγορίες ασχολήθηκε; Φαντάζομαι όχι με εκείνους που μετανιώνουν και φεύγουν. Χαμένη υπόθεση να πείσεις κάποιον να γίνει ναυτικός αν δεν το λαχταράει η καρδούλα του και δε φλέγεται από επιθυμία να μπαρκάρει. Ακόμη και αν τον πείσεις να συνεχίσει, σύντομα θα την κοπανήσει και πάλι.

Τι γίνεται όμως με τους άλλους; Εκείνους που θέλουν να γίνουν ναυτικοί αλλά αναγκάζονται να τα παρατήσουν; Έχει κανείς νοιαστεί να μάθει το γιατί;

Μια μεγάλη τρύπα διαρροής σπουδαστών - όπως κατ' επανάληψη έχουμε θίξει στο ιστολόγιό μας - είναι η αδυναμία των παιδιών να βρουν καράβι και να κάνουν την πρακτική άσκηση των 12 μηνών. Και σπουδαστής που δεν έχει συμπληρώσει την πρακτική άσκηση όχι μόνο δεν παίρνει πτυχίο αλλά και κινδυνεύει να διαγραφεί από τη σχολή.

Αυτή τη στιγμή για παράδειγμα υπάρχουν δεκάδες πρωτοετείς σπουδαστές που δεν έκαναν την πρακτική άσκηση και δεν μπορούν να γραφτούν στο δεύτερο έτος... Προχτές μόλις συγκεντρώθηκαν στον Ηλεκτρικό του Πειραιά και πήραν σβάρνα τις ρούγες να ζητήσουν από τους αρμοδίους λύση στο πρόβλημα. Και λύση δεν τους δόθηκε!

Να γιατί υποψιαζόμαστε πως στην ημερίδα του περασμένου Μάη δεν ασχολήθηκε κανείς με το θέμα αυτό. Αλλιώς θα είχαν βρει λύση. Και δε θα υπήρχαν τώρα τόσοι δόκιμοι πλοίαρχοι σε απόγνωση, όπως δηλώνουν οι ίδιοι στο γκρουπ που έχουν φτιάξει στο facebook. Και δε θα μιλούσαν για ζοφερή πραγματικότητα! Ή, αν δεν είχαν βρει λύση, δε θα κρατούσε όλο και όλο 75 λεπτά η ημερίδα! Τόσο δεν κάνει η αφαίρεση 17.30 κοκτέιλ - 16.15 χαιρετισμοί;

Τουλάχιστον ασχολήθηκαν καθόλου με το επίπεδο σπουδών των ΑΕΝ; Που αν μη τι άλλο κατ' επανάληψη έχει θίξει ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ (των Πλοιάρχων δηλαδή) ως αρνητικό λόγο στην προσέλκυση και παραμονή των νέων στο ναυτικό επάγγελμα; Δείτε σχετικό άρθρο εδώ: http://www.pepen.gr/pagesgr/articles/anaba8mish_AEN.htm

Ή και με την καταγγελία της ΠΕΠΕΝ λίγους μήνες νωρίτερα σχετικά με τις ελλείψεις καθηγητών στις ΑΕΝ; http://www.pepen.gr/pagesgr/YEN/YOAN_Proslipsi_kath_Aspr.mht


Προς την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη

Κοιν. 1. Δ.Π.Π.- 2. ΔΕΚΝ - 3. Διοικητή ΑΕΝ Ασπροπύργου - 4. Διευθυντή Σπουδών ΑΕΝ Ασπροπύργου/ Πλοιάρχων - 5. Ε.Ε.Ε. - 6. Π.Ν.Ο.

Θέμα : Πρόσληψη ωρομισθίων καθηγητών στην ΑΕΝ Ασπροπύργου Σχολής Πλοιάρχων

Κυρία Υπουργέ,

Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την έλλειψη καθηγητών, λόγω μη πρόσληψης των ωρομισθίων καθηγητών στην ΑΕΝ/Πλοιάρχων Ασπροπύργου.

Έχουμε ήδη διανύσει το μισό πρώτο διδακτικό μήνα από το πρώτο εξάμηνο θεωρητικής εκπαίδευσης και η ΑΕΝ Πλοιάρχων υπολειτουργεί.

Ζητούμε την παρέμβασή σας ώστε να λυθεί άμεσα το πρόβλημα γιατί φοβούμεθα ότι με την όποια παράταση προκύψει στο πρώτο διδακτικό εξάμηνο θα δημιουργηθούν επιπλοκές μεγάλες στην ομαλή διαδοχή των εξαμήνων και τη συμπλήρωση της απαιτούμενης θαλάσσιας υπηρεσίας από τους σπουδαστές-δοκίμους Πλοιάρχους.

Με τιμή, Για την Π.Ε.Π.Ε.Ν.

Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Β’
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΤΑΡΛΑΜΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΟΥΡΗΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

Μ' αυτό, λέμε, το θέμα ασχολήθηκε καθόλου η ημερίδα; Και αν ναι, τι μέτρα πρότεινε; Και τι μέτρα πάρθηκαν; Και γιατί το νέο ακαδημαϊκό έτος βρίσκει τις ΑΕΝ σε ακόμη χειρότερη κατάσταση από την περσινή;

2 καθηγητές μόνο στην Κύμη; 2 και στην Ύδρα; 2 και στη Μηχανιώνα της Μακεδονίας; Ενώ ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες λένε πως στην Πρέβεζα μόνο ένας καθηγητής εμφανίστηκε και τον Ασπρόπυργο τον άνοιξαν οι λιμενικοί;

Και θέλουν έτσι να προσελκύσουν νέους στο επάγγελμα; Δηλαδή, αν ήθελαν να τους διώξουν τι θα έκαναν;

Η τραγική κατάσταση που αυτή τη στιγμή υπάρχει στη ναυτική εκπαίδευση αποτελείται αφενός από τους δεκάδες σπουδαστές (και κυρίως σπουδάστριες) που δε συμπλήρωσαν την πρακτική τους άσκηση σε πλοίο γιατί βρήκαν κλειστές πόρτες στις ναυτιλιακές εταιρείες και επομένως οι γραμματείες των ΑΕΝ δεν τους γράφουν στο επόμενο εξάμηνο και από άδεια γραφεία καθηγητών... Κι ας μην ξεχνάμε τους σπουδαστές που ναι μεν γράφτηκαν αλλά τους λείπουν μήνες από την πρακτική άσκηση και επομένως δεν πρόκειται να λάβουν πτυχίο...

Ταιριάζει αυτή η κατάσταση στη χώρα που καυχάται ότι διαθέτει τη μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο;

Για όλους όσους αγαπήσαμε τη θάλασσα και γνωρίσαμε από κοντά το ναυτικό επάγγελμα αυτή η κατάντια μας γεμίζει θλίψη. Και φυσικά μας προβληματίζει.

Κυρίως όμως προβληματίζει και βασανίζει τους ίδιους τους σπουδαστές και τους γονείς τους ενώ παράλληλα απογοητεύει όποιο σημερινό μαθητή λυκείου θα ήθελε να ακολουθήσει το επάγγελμα.

Μοιάζει σήμερα η ναυτική εκπαίδευση της χώρας μας με την άλλη άθλια εικόνα που αναδημοσιεύσαμε και χτες:


http://e-igoumenitsa.gr/news/thesprotia/5335-2010-10-01-10-24-10.html

"Πρόσφατα έτυχε να ταξιδέψω με τα ΚΤΕΛ απο την Ηγουμενίτσα προς Αθήνα.Λιγο πριν την Αρτα τρεις άντρες τις αστυνομίας σταμάτησαν το λεωφορείο για να κάνουν τον τυπικό έλεγχο.Μέσα στο λεωφορείο υπήρχαν λαθρομετανάστες οι οποίοι δεν είχαν διαβατηρια!

Οι άντρες της ΕΛ.ΑΣ τους κατέβασαν κατω(μέσα στην βροχή) και δεν τους επετρεψαν να... συνεχίσουν το ταξίδι τους,όπως 'ηταν λογικό αφού δεν είχαν διαβατήρια!

Αυτό που εγώ δεν μπορώ να καταλάβω,αλλά και όσοι έβλεπαν αυτό το θέαμα είναι γιατί δεν τους ζητούνται απο την αρχη τα διαβατήρια πριν εκδόσουν το εισητήριο....???????Όλοι ξέρουμε τι θυσίες κανουν αυτοί οι άνθρωποι για να βγάλουν ένα εισητήριο το οποίο κοστίζει σχεδόν 40 ευρώ!

Είναι άδικο να πληρώνουν ένα εισητήριο το οποίο στην ουσία δεν τούς οδηγεί ποτέ μέχρι την Αθήνα! Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις δεν ειπε κανείς να μην γίνεται ο έλεγχος απλά να γίνεται πριν αυτοί οι άνθρωποι δώσουν τα λεφτα τους.........!!!Ελεοςςς!!

ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ - ΡΑΔΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ"

Μάλιστα στην περίπτωση των ΑΕΝ δεν επιβιβάζονται μόνο άσκοπα επιβάτες δίχως ποτέ να φτάνουν στον προορισμό τους. Έχουμε και λεωφορεία χωρίς οδηγό. Κόβονται δηλαδή εισιτήρια, πληρώνουν το αντίτιμο οι φουκαράδες οι επιβάτες, μπαίνουν στο πούλμαν και άδικα περιμένουν να ξεκινήσει...

Και φανταστείτε τώρα το διευθυντή του ΚΤΕΛ, να ψάχνει λέει και τρόπους να προσελκύσει και νέους επιβάτες. Να εισπράξει και νέα εισιτήρια.

Θα πρέπει να είναι κανείς τρελός ή και τελείως ανίδεος για πάει στο γκισέ και βγάλει εισιτήριο. Έτσι δεν είναι;

Ψάχνουν λοιπόν να προσελκύσουν νέους στο ναυτικό επάγγελμα ή για τρελούς;

Το βέβαιο είναι πως αυτό το σκηνικό κοντεύει να τρελάνει τους σπουδαστές. Ειδικά τις σπουδάστριες. Που δέχονται και αφόρητες πιέσεις από τις οικογένειες να τα παρατήσουν.

Τι λόγια να πεις σ' αυτά τα παιδιά; Τι να τα συμβουλέψεις; Ειδικά αν έχεις περάσει κι εσύ αυτό το γολγοθά. Κι έχεις δοκιμάσει τον τεράστιο πόνο να μαζεύεις τα όνειρά σου συντρίμμια. Δεν υπάρχουν λόγια. Μόνο οργή. Που μετά από τριάντα χρόνια συνεχίζεται ο εμπαιγμός σε βάρος των γυναικών που θέλουν να ακολουθήσουν το δρόμο της θάλασσας.

Θέλετε κύριοι αρμόδιοι - λέτε - να προσελκύσετε νέους στο ναυτικό επάγγελμα. Κι εμείς σας λέμε: Υπάρχουν δεκάδες κορίτσια που θέλουν όσο τίποτε άλλο να σταδιοδρομήσουν στη θάλασσα. Κορίτσια που μαραζώνουν στις ΑΕΝ. Αριστούχες οι περισσότερες. Και όμως κινδυνεύουν να μην πάρουν ποτέ πτυχίο!

Ποιος φταίει;

Οι ναυτιλιακές εταιρείες αφενός. Που αρνούνται να τις προσλάβουν.

Και η ακηδία αφετέρου των υπευθύνων για τη ναυτική εκπαίδευση. Που έχει αφήσει για μια ακόμη χρονιά τις ΑΕΝ χωρίς καθηγητές. Και που στην καλύτερη περίπτωση θα τους στείλει μερικούς ωρομίσθιους.

Ωραία λοιπόν. Το έδαφος είναι σχεδόν έτοιμο. Να δώσετε επιτέλους το ΟΚ για αθρόες ναυτολογήσεις ξένων αξιωματικών. Να σταματήσουν και οι εφοπλιστές μας να διαμαρτύρονται πως τους λείπουν 4.300!!! αξιωματικοί!!!

Γιατί αυτός είναι ο στόχος. Και είναι ξεκάθαρος για όσους ναυτικούς δοκιμάσαμε στο πετσί μας την ανεργία.

Προς τι λοιπόν η κοροϊδία με τις ημερίδες και τις διαφημίσεις στις τηλεοράσεις; Προς τι η διατήρηση τόσων σχολών ανά την Ελλάδα;

Ξέρω περίπτωση παιδιού που σπουδάζει στην Κύμη. Από οικογένεια που μόνο ο πατέρας εργάζεται κι αυτός εποχιακά με 500 ευρώ το μήνα. Μονάχα για νοίκι δίνει 200 ευρώ. Δε θα φάει; Δε θα ντυθεί; Κι όταν αυτό το παιδί με τις χίλιες θυσίες έφτασε προχτές στη σχολή βρήκε μόνο δύο καθηγητές... Ένα παιδί που έχει λιώσει στο διάβασμα. Και με άριστες επιδόσεις και στο καράβι. Που δεν κατάφερε όμως να βρει φέτος καράβι και δεν έχει τους δώδεκα μήνες υπηρεσίας. Πόσο ακόμη θα αντέξει αυτόν τον παραλογισμό; Πόσο θα αντέξει τις πιέσεις της οικογένειας;

Κι εσείς επιμένετε πως θέλετε να προσελκύσετε νέους στο ναυτικό επάγγελμα. Ε, όχι. Να τους στείλετε στο ψυχιατρείο θέλετε. Εκεί που κοντέψατε να στείλετε κι εμάς...

____________________________________________

* Φέτος πάντως στις ΑΕΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ εισήχθησαν 531 σπουδαστές:

http://portal.yen.gr/www/images/PDF/ploiarxoi2010.pdf



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.