http://www.pemen.gr/ekpedeysi/928f7a.2010.doc
29 Σεπτέμβρη 2010
Προς
• Γενικό Γραμματέα Υ.Π.τΠ. κ.Χριστόπουλο
• Υ.Π.τΠ./Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών
• Διοικήσεις και Διευθύνσεις ΑΕΝ
• ΜΜΕΔιαδοχικές παρεμβάσεις πραγματοποίησε Συντονιστική Επιτροπή Σπουδαστών των ΑΕΝ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για το οξυμμένο πρόβλημα της πραγματοποίησης των εκπαιδευτικών ταξιδιών.
Αποτελεί κοροϊδία και εμπαιγμό για τους σπουδαστές και τις οικογένειες τους όταν οι εφοπλιστές σε 7σέλιδη έκθεση με θέμα: «Μελέτη για τον εκσυγχρονισμό της παρεχόμενης Εκπαίδευσης στους Έλληνες Αξιωματικούς Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχους – Μηχανικούς) και η προσαρμογή τους στα διεθνή δεδομένα», διατυπώνουν μεταξύ άλλων ότι «λείπουν 4.100 Έλληνες αξιωματικοί από τα ελληνικά καράβια» και για να λυθεί το πρόβλημα «θα πρέπει να εισάγονται κατ’ έτος στις ΑΕΝ 1.130 Πλοίαρχοι και 870 Μηχανικοί».
Οι εφοπλιστές επίσης απαιτούν να επιδοτούνται όχι μόνο για το σύνολο των εκπαιδευτικών ταξιδιών που πραγματοποιούν οι σπουδαστές των ΑΕΝ, αλλά και για τους απόφοιτους των Ναυτικών ΕΠΑΛ.
Οι σπουδαστές των ΑΕΝ δεν ευθύνονται για την μη έγκαιρη ναυτολόγηση τους στα εκπαιδευτικά ταξίδια που έχει ως αποτέλεσμα όσοι δεν πραγματοποιήσουν να μην μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Το Π.Δ. 251/2002 καθορίζει ότι: «Οι εφοπλιστικές ενώσεις υποχρεούνται να εξασφαλίζουν τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων και να δέχονται τους σπουδαστές που αποστέλλονται από τις ΑΕΝ για ναυτολόγηση.
Η ναυτολόγηση των εκπαιδευομένων σπουδαστών γίνεται με την εποπτεία του ΥΕΝ και οι σχετικές δαπάνες αποστολής και παλιννόστησης τους βαρύνουν τους πλοιοκτήτες».
Επίσης παραμένει το πρόβλημα με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε ΚΕΣΕΝ – ΑΕΝ, τα μαθήματα στους Α’ Μηχανικούς του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών δεν έχουν αρχίσει ακόμα και είναι άγνωστο πως και πότε θα λυθεί το πρόβλημα.
Απαιτούμε το Υπουργείο, άμεσα να αναλάβει τις ευθύνες του να μην στερηθούν και να μην αποβεί σε βάρος των σπουδαστών των ΑΕΝ και των οικογενειών τους, το δικαίωμα της συνέχισης των μαθημάτων τους.
Καλούμε τους σπουδαστές σε οργάνωση – συσπείρωση δυνάμεων και αγώνα με τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική για την υπεράσπιση και διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας προς όφελος της εργατικής – λαϊκής οικογένειας.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
__________________________________
Αρκεί κανείς να διαβάσει τη λιτή αυτή ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ για να του ανέβει το αίμα στο κεφάλι. Εμείς βέβαια τα ξέραμε ήδη τα μαντάτα από τους ίδιους τους δοκίμους, τους τα είπαν και αυτών τα περί ελλείψεων 4.100 αξιωματικών όταν επισκέφθηκαν την Ένωση Εφοπλιστών. Συμπληρώνοντας όμως πως γυναίκες δεν παίρνουν!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Εμ, βλέπεις, όλοι οι άλλοι πολίτες πρέπει να υπακούουν στους νόμους της χώρας όχι όμως και οι εφοπλιστές. Τσαλαπατάνε το Προεδρικό Διάταγμα και καρφάκι δεν τους καίγεται.
Γιατί - και σας το έχουμε ξαναπεί - δεν είναι απλά θέμα φύλου... και δεν καταπατάται μόνο η ισότητα των δύο φύλων. Υπάρχει και κραυγαλέα ανισότητα των πολιτών, όλων των πολιτών, ανδρών και γυναικών, απέναντι στο νόμο. Και τελικά όποιος έχει φράγκα κάνει ό,τι θέλει και δε λογαριάζει κανέναν.
Θέλοντας να πιστεύουμε ότι ζούμε σε κράτος οργανωμένο και όχι σε ζούγκλα, θα επιμείνουμε στη διαμαρτυρία μας απαιτώντας από την Πολιτεία να λάβει μέτρα και να προστατεύσει το θεσμό που η ίδια δημιούργησε.
Εδώ και τώρα ποσόστωση στη σύνθεση των πληρωμάτων των εμπορικών πλοίων. Να επιβάλει η Πολιτεία μίνιμουμ αριθμό γυναικών που θα απασχολεί το κάθε καράβι και βέβαια σε συνάρτηση με την ύπαρξη γυναικών στο ΓΕΝΕ προς ναυτολόγηση. Δε ζητάμε παράλογα πράγματα. Μόνο να μην οδηγηθεί σε αφανισμό ο κλάδος μας!
Αλλιώς να σταματήσουν οι ΑΕΝ να παίρνουν γυναίκες. Ή να περιοριστεί ο αριθμός των εισακτέων γυναικών. Να παραδεχθούν δηλαδή δημόσια οι αρμόδιοι ότι δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την ισότητα των δύο φύλων στη χώρα μας. Και όχι να κοροϊδεύουν τα νέα κορίτσια παρασύροντάς τα σε σπουδές που μόνο στην ανεργία οδηγούν!
Δεν μπορεί ξαναλέμε οι γυναίκες να μπαίνουν πρώτες στις σχολές και το παράλογο σύστημα να τις αναγκάζει να μην παίρνουν καν πτυχίο απλά και μόνο γιατί είναι γυναίκες!!!
Ο θεσμός της Ελληνίδας Καπετάνισσας συμπλήρωσε φέτος 30 χρόνια. Δεν είμαστε καινούριες στο χώρο. Και υπάρχουν τα δεδομένα της πράξης που επιβεβαιώνουν ότι οι γυναίκες είναι ικανές ακόμη και να πλοιαρχεύσουν. Και μάλιστα σε μεγάλα καράβια. Όπως η Αθανασία Μπουμπουράκη, πλοίαρχος δεξαμενοπλοίου στην εταιρεία Ωνάση:
εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (7 Αυγούστου 2000 )
"Παγκόσμια ίσως πρωτοτυπία για το Ιδρυμα Ωνάση αποτελεί το γεγονός ότι ένα από τα μεγαλύτερα καράβια, το «Ολύμπικ Σερένιτι», το κυβερνά μια γυναίκα, η Αθανασία Μπουμπουράκη.
«Οταν ήρθε να ζητήσει δουλειά, μάς ζήτησε να υπογράψουμε ένα χαρτί που έλεγε ότι, αν μείνουμε ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες της, θα την αφήσουμε να φτάσει ψηλά», εξηγεί ο έτερος αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Παύλος Ιωαννίδης. «Είναι πραγματικά αξιέπαινη η προσπάθειά της να κατορθώσει να επιβληθεί σε τόσους άνδρες και παράλληλα να κυβερνά καράβια 100.000 τόνων. Το πρόβλημα στα πλοία, τύπου άφραμαξ, είναι ότι μπαίνουν τέσσερις με πέντε φορές το μήνα σε λιμάνια, για να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν. Τα καράβια κινδυνεύουν περισσότερο στα στενά παρά στις ανοιχτές θάλασσες»."
Τι στο διάολο πρέπει να κάνουμε πια για να αποδείξουμε ότι μπορούμε και οι γυναίκες να σταθούμε στις γέφυρες των πλοίων ως ίσες προς ίσους με τους άντρες συναδέλφους;
Τι πρέπει άλλο να κάνουμε για να σταματήσουν οι διακρίσεις σε βάρος των γυναικών;
Ζούμε σε κράτος σύγχρονο και ευρωπαϊκό ή να φορέσουμε μπούργκα να τελειώνουμε;
Εμείς δε λέμε πως όλες ανεξαιρέτως οι γυναίκες μπορούν να γίνουν καπετάνισσες. Όπως δεν μπορούν και όλοι ανεξαιρέτως οι άντρες. Αλλά είναι άδικο να κλείνουν την πόρτα σε όσους και όσες το αξίζουν. Και είναι πέραν κάθε λογικής αντί να κοιτάνε τι έχει μέσα στο κεφάλι του ο υποψήφιος αξιωματικός να κοιτάνε τι έχει ανάμεσα στα πόδια του. Σε ποιον αιώνα ζούμε πια; Στο μεσαίωνα;
Ακόμη και στα 1800 η χώρα μας έχει να καμαρώνει για μια Μπουμπουλίνα, μια Μαντώ Μαυρογένη, μια Δόμνα Βισβίζη. Για να μη γυρίσουμε ακόμη και στη μυθολογία των ελλήνων που έβαλε μια γυναίκα, την Αταλάντη, να συνοδεύει τον Ιάσονα στην Αργοναυτική Εκστρατεία.
Για ελληνίδες καπετάνισσες μιλάμε. Γυναίκες ψημένες με τη θάλασσα που έχουν αποδείξει σε όλες τις περιόδους της ιστορίας αυτής της χώρας πως μπορούν όταν πρέπει να σταθούν στο πλευρό των αντρών ισάξια. Είτε στην ειρήνη είτε και στον πόλεμο ακόμη. Γι' αυτό και στο λεξικό της ελληνικής υπάρχει η λέξη καπετάνισσα πολύ πριν ανοίξει σχολή για καπετάνισσες. Αλλά και η λέξη αντρογυναίκα.
Δε λέμε να προωθήσουν όποιο κοριτσόπουλο του κάπνισε να το παίξει ναυτικός. Αλλά εκείνες τις κοπέλες που το λέει η περδικούλα τους. Και ξέρουν και μπορούν να σταδιοδρομήσουν ως αξιωματικοί στα εμπορικά πλοία.
Πρώτες εμείς κατσαδιάζουμε όποια τολμήσει να προσβάλει το θεσμό. Όποια δεν έχει τα κότσια να μπει στο καράβι και να εργαστεί επί ίσοις όροις με τους άντρες. Αλλά δεν μπορεί μετά από τριάντα χρόνια που δώσαμε τον καλύτερο εαυτό μας στη ναυτιλία να μας πετάνε και πάλι στον καιάδα. Με το πρόσχημα ότι είμαστε γυναίκες.
Είναι πρόσχημα. Το ξαναζήσαμε στις αρχές της δεκαετίας του 80. Και η πραγματική επιδίωξη είναι ο αφελληνισμός των πληρωμάτων. Γι' αυτό και ζητάμε την υποστήριξη και των αντρών συναδέλφων. Γιατί σήμερα εκδιώκουν τις γυναίκες αλλά αύριο θα έρθει και η δική τους σειρά. Ώσπου να μη μείνει ούτε ένας έλληνας ναυτικός στα καράβια. Αυτός είναι ο αληθινός τους στόχος.
Και ρωτάμε την Πολιτεία. Ειδικά τη νέα υφυπουργό, την κ. Ελπίδα Τσουρή. Που αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά της τόνισε την αξία του ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία. Τα εννοούσε αυτά που είπε; Έχει σκοπό να τα υποστηρίξει και έμπρακτα; Ιδού η Ρόδος: οι γυναίκες δόκιμοι. Ας κάνει κάτι για να λυθεί το πρόβλημα. Ως υφυπουργός και ως γυναίκα.
Εκτός αν δεν την ενοχλεί καθόλου να προΐσταται ενός χώρου που οι άλλες γυναίκες είναι υπό διωγμό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...