BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΘΥΝΑΛ

Επερώτηση κατέθεσε στη βουλή το ΚΚΕ σχετικά με τα προβλήματα στη ναυτική εκπαίδευση. Αναδημοσιεύουμε την είδηση από το σάιτ του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας:

http://www.kke.gr/koin_el_-_epikaires_erothseis/epikairh_erothsh_problhmata_ton_spoydaston_aen_akadhmies_emporikoy_naytikoy?morf=1

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ :

Προβλήματα των σπουδαστών ΑΕΝ (Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού)

05/10/10

Προς τον Υπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας

Αποτελεί κοροϊδία και εμπαιγμό για τους σπουδαστές και τις οικογένειες τους όταν οι εφοπλιστές σε 7σέλιδη έκθεση με θέμα: «Μελέτη για τον εκσυγχρονισμό της παρεχόμενης Εκπαίδευσης στους Έλληνες Αξιωματικούς Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχους - Μηχανικούς) και η προσαρμογή τους στα διεθνή δεδομένα», διατυπώνουν μεταξύ άλλων ότι «λείπουν 4.180 Έλληνες αξιωματικοί από τα ελληνικά καράβια» και για να λυθεί το πρόβλημα «θα πρέπει να εισάγονται κατ' έτος στις ΑΕΝ (Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού) 1.130 Πλοίαρχοι και 878 Μηχανικοί».

Οι εφοπλιστές επίσης απαιτούν να επιδοτούνται όχι μόνο για το σύνολο των εκπαιδευτικών ταξιδιών που πραγματοποιούν οι σπουδαστές των ΑΕΝ, αλλά και για τους απόφοιτους των Ναυτικών ΕΠΑΛ.

Οι σπουδαστές των ΑΕΝ δεν ευθύνονται για τη μη έγκαιρη ναυτολόγησή τους στα εκπαιδευτικά ταξίδια που έχει ως αποτέλεσμα όσοι δεν πραγματοποιήσουν να μην μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους

Το Π.Δ. 251/2002 καθορίζει ότι: «Οι εφοπλιστικές ενώσεις υποχρεούνται να εξασφαλίζουν τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων και να δέχονται τους σπουδαστές που αποστέλλονται από τις ΑΕΝ για ναυτολόγηση.

Η ναυτολόγηση των εκπαιδευομένων σπουδαστών γίνεται με την εποπτεία του ΥΕΝ και οι σχετικές δαπάνες αποστολής και παλιννόστησής τους βαρύνουν τους πλοιοκτήτες».

Επίσης παραμένει το πρόβλημα με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε ΚΕΣΕΝ- ΑΕΝ, τα μαθήματα στους Α' Μηχανικούς του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών δεν έχουν αρχίσει ακόμα και είναι άγνωστο πως και πότε θα λυθεί το πρόβλημα.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ.Υπουργός:

1. Ποιες ενέργειες και άμεσα μέτρα θα πάρει για τα εκπαιδευτικά ταξίδια, για να μην στερηθούν και αποβεί σε βάρος των σπουδαστών των ΑΕΝ και των οικογενειών τους, το δικαίωμα της συνέχισης των σπουδών τους;

2. Ποιες ενέργειες και μέτρα για την άμεση έναρξη των μαθημάτων για τους Α' Μηχανικούς στο ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών;

Ο βουλευτής

Γιάννης Πρωτούλης


Μόλις λίγη ώρα πριν αναρτήθηκε στο σάιτ του υπουργείου και όσα ο κύριος υπουργός απάντησε στην επερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, κ. Γιάννη Πρωτούλη:

http://www.yen.gr/wide/yen.chtm?prnbr=36290

Απάντηση του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Πρωτούλη για τη Ναυτική Εκπαίδευση, που συζητήθηκε στη Βουλή

08-10-2010

Απαντώντας ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Πρωτούλη για τη Ναυτική εκπαίδευση είπε μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Όπως δηλώνω με κάθε ευκαιρία, προτεραιότητα του νεοσύστατου Υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας θ’ αποτελέσει η ουσιαστική προσπάθεια αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Εξάλλου, είναι κατανοητό νομίζω ότι, χωρίς σωστή, ολοκληρωμένη και σύγχρονη ναυτική εκπαίδευση δεν μπορούν οι πλοιοκτήτες και η εφοπλιστική κοινότητα να εμπιστευτούν σε Αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού - οι οποίοι δεν διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα- πλοία νέας τεχνολογίας και μεγάλης αξίας. Γι΄ αυτό λοιπόν η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, αλλά και η βελτίωση των συνθηκών απασχόλησης των ναυτικών μας θα είναι από τις προτεραιότητες μου.

Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, που στοχεύει, μεταξύ άλλων, στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), συνεξετάζονται σαφώς και άλλες παράμετροι, αλλά βέβαια, πρωταρχική και εκ των ων ουκ άνευ είναι η δυνατότητα διασφάλισης πρόσθετων πόρων, που θα χρηματοδοτήσουν τις υλικοτεχνικές ανάγκες, τη βελτίωση των υποδομών και την πρόσληψη μονίμου προσωπικού.

Παράλληλα σχεδιάζουμε την ανάληψη καινοτόμων δράσεων για την αποτελεσματικότερη προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, πάντα σε συνεργασία και με τους κοινωνικούς εταίρους.

Είναι λοιπόν δέσμευσή μας ότι το νέο Υπουργείο θα δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα του εκσυγχρονισμού των Σχολών και της προμήθειάς τους με τον αρτιότερο εκπαιδευτικό εξοπλισμό, προκειμένου να αποφοιτήσουν ικανοί Αξιωματικοί καριέρας, που μελλοντικά θα μπορούν να στελεχώνουν τα πλοία της εμπορικής ναυτιλίας μας και όχι «τον στόλο των ταξί» της Αττικής.

Στο πλαίσιο αυτό, θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια τουλάχιστον από την πλευρά μας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης των θαλασσίων εκπαιδευτικών ταξιδίων των σπουδαστών και σπουδαστριών των ΑΕΝ και την έγκαιρη ναυτολόγησή τους σε ποντοπόρα φορτηγά (Φ/Γ-Δ/Ξ) πλοία, καθώς και σε επιβατηγά (Ε/Γ) και επιβατηγά-οχηματαγωγά (Ε/Γ-Ο/Γ) ακτοπλοϊκά πλοία.

Οφείλω πάντως να ομολογήσω ότι, διαπίστωσή μου είναι, ότι το υπάρχον σύστημα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των υποψήφιων ναυτικών μας δεν λειτουργεί ικανοποιητικά και έτσι καμία πλευρά δεν είναι ευχαριστημένη. Ούτε οι σπουδαστές, ούτε τα σωματεία ούτε καν οι πλοιοκτήτες.

Αναφορικά με τη στελέχωση του ΚΕΣΕΝ-Μηχανικών, σημειώνω ότι, η διαδικασία πλήρωσης των θέσεων ωρομισθίου εκπαιδευτικού προσωπικού, των διαφόρων ειδικοτήτων δεν καρποφόρησε παρά το ότι η σχετική προκήρυξη έτυχε ευρείας δημοσίευσης (Νομαρχία Πειραιά, ΠΝΟ, ΠΕΜΕΝ, ΠΕΜΕΚΕΝ, Δημοσιογραφικά Νέα, Σύλλογος Μηχανολόγων Μηχανικών κ.λπ). Σήμερα όμως, μετά την επαναπροκήρυξη των μη πληρωθέντων θέσεων, βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές διαδικασίες και αναμένουμε μέχρι το τέλος του μήνα να έχει λυθεί το πρόβλημα.

Για το ίδιο θέμα (έλλειψης εκπαιδευτών – ναυτοδιδασκάλων) που αντιμετωπίζουν πολλές περιφερειακές ΑΕΝ, αυτό που έκανα άμεσα είναι να υπογράψω τέσσερις (4) Υπουργικές Αποφάσεις για την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σε κάθε περίπτωση, η ολοκληρωμένη και σύγχρονη ναυτική εκπαίδευση είναι βασική μας προτεραιότητα και ευελπιστούμε να καταφέρουμε και στον τομέα αυτό να επιλύσουμε χρονίζοντα προβλήματα της ναυτικής εκπαίδευσης, ώστε να αποτελέσει τη βάση της ελληνικής ναυτιλίας και στην προσπάθεια αυτή ελπίζουμε στη συνεργασία όλων των πλευρών.

Το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτική εκπαίδευση ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια με τον ν. 2638/1999, ο οποίος όμως στη συνέχεια τροποποιήθηκε πολλές φορές, μέχρι που φτάσαμε στον ν. 3450/2006 που γέμισε προσδοκίες τη ναυτική κοινότητα και τους νέους σπουδαστές, αλλά αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ δύσκολος στην εφαρμογή του όσο και πρόχειρος στη σύνταξή του.

Η αλλαγή λοιπόν του πλαισίου είναι επιτακτική ανάγκη. Και θα γίνει με σοβαρότητα και προσοχή. Εν τω μεταξύ είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε με πρόχειρες – εμβαλωματικές λύσεις. Προτάσεις υπάρχουν για όλα και η πολιτική βούληση για να δοθούν οι καλύτερες λύσεις. Και θα προσπαθήσουμε να τις υλοποιήσουμε όσο το δυνατόν συντομότερα».

Μάλισταααααααααααα!!!! Αυτά απάντησε ο νέος υπουργός.

Εμείς ως Ελληνίδες Καπετάνισσες δεν μπορούμε παρά να ζητωκραυγάσουμε διότι επιτέλους η Πολιτείας δια του στόματος του κ. Υπουργού είδε πως υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα στις σπουδάστριες και τις ανέφερε ξεχωριστά και όχι με το γενικόλογο "σπουδαστές ΑΕΝ".

Ως εκεί όμως και καθόλου παραπέρα η χαρά μας...

Διότι προσεκτική ανάγνωση της επερώτησης και της απάντησης δείχνει πως ο κ. Υπουργός άλλα ρωτήθηκε και άλλα απάντησε. Ποια άμεσα μέτρα θα πάρεις, τον ρώτησε ο βουλευτής του ΚΚΕ, για να μην πληρώσουν τα σπασμένα τα παιδιά. Που δε φταίνε στο παραμικρό για την κατάντια της ναυτικής εκπαίδευσης. Και δεν έχουν βρει καράβι για την πρακτική άσκηση και κινδυνεύουν να χάσουν τις σπουδές τους.

Είδατε εσείς να λέει κάτι ο κ. Διαμαντίδης για το απαράδεκτο και καυτό πρόβλημα αυτών των παιδιών;

Μας χόρτασε μόνο λόγια για το πόσο σημαντική είναι γι' αυτόν η ναυτική εκπαίδευση, όπως έκανε και κατά την τελετή ανάληψης των καθηκόντων του λίγες μέρες νωρίτερα.

Όμως ξεχνάει πως εκείνος είναι νέος υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων αλλά η κυβέρνηση του τόπου δεν είναι νέα. Κι έχει ήδη ένα χρόνο στο τιμόνι. Τι έκανε επί ένα χρόνο για να διορθώσει τα κακώς κείμενα;

Από τη μια φρόντισε να πάρει μια τεράστια χαντζάρα και να περικόψει τους μισθούς και τις συντάξεις. Από την άλλη να ανεβάσει το ΦΠΑ και να αφαιμάξει και άλλο τις τσέπες των πολιτών. Και την ίδια ώρα κανείς δε νοιάστηκε για τα λεφτά που χάνονται στις ΑΕΝ. Γιατί χάνονται λεφτά. Και είναι λεφτά όχι απλά από τις τσέπες του ελληνικού λαού αλλά από το υστέρημά του.

Και χάνονται τα λεφτά γιατί αντί οι σχολές να παράγουν νέους αξιωματικούς, παράγουν ανέργους. Αφενός γιατί υπολειτουργούν - πχ ξεκίνησαν φέτος τα μαθήματα με δύο μόνο καθηγητές στις περισσότερες ΑΕΝ και χωρίς κανένας αρμόδιος να φροντίσει έγκαιρα να λύσει το πρόβλημα - και αφετέρου γιατί οι εφοπλιστάδες του τόπου αρνούνται να ναυτολογήσουν τους δοκίμους για πρακτική άσκηση με αποτέλεσμα οι δόκιμοι σπουδαστές των ΑΕΝ που δεν μπάρκαραν να μην μπορούν τώρα να συνεχίσουν σπουδές!!!

Γιατί; Γιατί κανείς αρμόδιος δε φρόντισε να τηρηθούν όσα προβλέπει το αντίστοιχο προεδρικό διάταγμα; Γιατί αφήνουν ασύδοτους τους εφοπλιστές με αποτέλεσμα ο ιδρώτας του ελληνικού λαού να πετιέται στο βρόντο;

Δε θα ήθελα σε καμία περίπτωση να είμαι γονιός σπουδαστή σε ΑΕΝ. Τυχαίνει όμως να με δένει ιδιαίτερη φιλία με μία σπουδάστρια, τόση και τέτοια που το νεαρό κορίτσι να με φωνάζει μάνα της κι ας μην είμαι η φυσική της μητέρα. Η ίδια δεν τολμάει να διαμαρτυρηθεί επώνυμα. Γιατί ξέρει τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στη ναυτιλία.

Ρωτάω λοιπόν εκ μέρους της "κόρης μου". Που φέτος βρίσκεται στο τέταρτο έτος. Και είναι πρώτη σε βαθμολογία στο έτος της. Αλλά δεν έχει συμπληρώσει το 12μηνο της πρακτικής άσκησης. Γιατί δεν μπόρεσε να βρει καράβι να την προσλάβει για τους 3 μήνες που της έλειπαν. Και παρά το άριστα και από τον καπετάνιο της... Σύμφωνα με τον κανονισμό αυτό το παιδί δε θα πάρει πτυχίο τον Ιούνιο. Αυτό σημαίνει πως δε θα μπορεί να κάνει και τα σεμινάρια που γίνονται αμέσως μετά τη λήψη του πτυχίου.

Το ίδιο πρόβλημα ταλανίζει πολλές ακόμη σπουδάστριες. Και μάλιστα μερικές αντιμετωπίζουν και κίνδυνο διαγραφής γιατί δεν μπόρεσαν καθόλου να ναυτολογηθούν.

Ποιο άμεσο μέτρο θα πάρει ο κύριος υπουργός για τα παιδιά αυτά; Άμεσο μέτρο! Όχι θεωρίες περί της αξίας της ναυτικής εκπαίδευσης.

Θα πάρει; Ή τελικά τα λάθη των άλλων θα τα πληρώσουν τα παιδιά;

Και κάτι ακόμη:

Ποια είναι τα αληθινά στοιχεία για το πρόβλημα στη ναυτολόγηση;

Διαβάσαμε στο Ριζοσπάστη για 94 πλοιάρχους και μηχανικούς που δεν έχουν κάνει το Β' εκπαιδευτικό.

http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5882103

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, το Β' εκπαιδευτικό ταξίδι (που έπρεπε να είχε ξεκινήσει για τους σπουδαστές από τον Ιούνιο) δεν το έχουν πραγματοποιήσει ακόμα 94 πλοίαρχοι και μηχανικοί, ενώ υπάρχουν σπουδαστές που δεν έχουν ακόμα πραγματοποιήσει το Α' ταξίδι!

Προφανώς είναι λάθος το στοιχείο γιατί στην ανακοίνωση των ίδιων των σπουδαστών αναφέρεται:

http://www.pemen.gr/deltia/deltia/deltio7October.2010.doc

Με στοιχεία του ίδιου του Υπουργείου για το Β’ Εκπαιδευτικό ταξίδι που έπρεπε να είχαν ξεκινήσει από τον Ιούνιο οι σπουδαστές των ΑΕΝ, δεν το έχουν ακόμα πραγματοποιήσει 94 Πλοίαρχοι και 44 Μηχανικοί, ενώ υπάρχουν ακόμα σπουδαστές που δεν έχουν πραγματοποιήσει το Α’ Εκπαιδευτικό ταξίδι με κίνδυνο να χάσουν την χρονιά και να επωμίζονται με πρόσθετα οικονομικά βάρη οι οικογένειες τους.

Πόσοι όμως είναι οι σπουδαστές που τους λείπουν μήνες; Και φυσικά πόσοι είναι συνολικά οι σπουδαστές όλων των ετών που έχουν πρόβλημα.

Να ξέρουμε δηλαδή πόσα παιδιά κινδυνεύουν αντί να πάρουν πτυχίο να οδεύσουν προς την ανεργία. Και για πόσα παιδιά τζάμπα φορολογηθήκαμε... Και τζάμπα πλήρωσαν οι γονείς τους έξοδα σπουδών. Και φυσικά τζάμπα διάβασαν και προσπάθησαν και τα ίδια...

Αυτό τουλάχιστον δεν μπορούν να το κάνουν οι κύριοι δημοσιογράφοι; Που περιμένουν από μας έτοιμο υλικό για να καλύψουν τις κινητοποιήσεις των σπουδαστών; Υπάρχει πίνακας στο υπουργείο. Αντί να ψάχνουν τις τουαλέτες του ΥΘΥΝΑΛ αν έχουν χαρτί υγείας, ας κοιτάξουν να φέρουν στο φως αυτά τα στοιχεία που ενδιαφέρουν όλους μας. Και τους σπουδαστές των ΑΕΝ και τους γονείς τους και τους φορολογούμενους πολίτες.

Γιατί πάλι χτες αναδημοσίευσαν την είδηση από μας. Με φωτογραφίες που αναγκαστικά δανειστήκαμε από την τηλεόραση του 902. Καθώς ζούμε 500 χλμ από τον Πειραιά... Εκείνοι, που εργάζονται στον Πειραιά, δε βρήκαν χρόνο να καλύψουν ζωντανά την κινητοποίηση; Και αναδημοσιεύουν από το ιστολόγιό μας αυτά που αναμεταδώσαμε κι εμείς ως τηλεθεατές;

Λυπάμαι ειλικρινά αυτά τα παιδιά. Γιατί ακόμη κι αυτοί που υποτίθεται ότι είναι στο πλευρό τους πουλάνε οίκτο με σκοπιμότητες άλλες... κι όχι την πραγματική βοήθεια προς τους σπουδαστές. Και ρωτώ. Μας νοιάζει να λυθεί το πρόβλημα; Ή πανηγυρίζουμε που υπάρχει πρόβλημα για να έχουμε να λέμε; Και προβάλλουμε το πρόβλημα μόνο και μόνο για να αυτοπροβληθούμε; Είτε ως πρόσωπα, είτε και ως παρατάξεις κλπ.

Κι ακόμη. Αυτοί που προβάλλουν πρόσωπα και ονόματα παιδιών. Αγνοούν τι σημαίνει μπλακ λιστ κάτω στο λιμάνι; Αντί να συμβουλεύουν τα παιδιά για την αξία του μαζικού κινήματος και της συλλογικής διεκδίκησης τα αφήνουν να εκτίθενται σε μια διαδικασία χωρίς κανένα κέρδος ούτε για το κίνημα αλλά και επικίνδυνη για τα ίδια σε ατομική βάση. Άλλο να είναι κανείς επαγγελματίας ναυτικός. Εκεί παίρνει την ευθύνη μόνος του γιατί ξέρει πια τι έχει να αντιμετωπίσει. Στους νέους όμως που δεν ξέρουν χρωστάμε να τους προστατεύουμε. Κι όχι να τους πετάμε στο στόμα του λύκου.

Πλήρωσα κάποτε με απόλυση ακόμη και το γεγονός πως πήγε ο πατέρας μου στην εταιρεία και ζήτησε ευθύνες που με ξέχασαν σε ένα αεροδρόμιο. Και με εξέθεσαν σε κινδύνους... Κι αργότερα βρέθηκα εκτός εταιρείας γιατί μια άλλη κοπελιά έδωσε επώνυμη συνέντευξη σε εφημερίδα για τα προβλήματα που συνάντησε σε πλοίο της εταιρείας αυτής. Αποτέλεσμα η εταιρεία να λάβει την απόφαση να μην ξαναπάρει γυναίκες. Αυτός είναι ο κόσμος της ναυτιλίας. Δυστυχώς. Και είναι ανευθυνότητα εκ μέρους μας να μην ενημερώνουμε τους νέους και να τους αφήνουμε να παθαίνουν τα ίδια.

Εμείς, ως ιστολόγιο, δε θα σταματήσουμε ποτέ να λέμε στα νέα παιδιά πως πρέπει να αγωνίζονται. Άλλο όμως αυτό και άλλο να τα παρασύρουμε να δώσουν μπουνιές στα καρφιά. Ο χώρος των ναυτεργατών δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και από τις κομματικές οργανώσεις της αριστεράς θεωρείται σε περιφρούρηση. Γιατί, θα το ξαναπώ, δεν έχει νόημα να καις τους μπροστάρηδες και να τους στέλνεις στα σπίτια τους...

Λέμε ναι λοιπόν στη συντονιστική επιτροπή αγώνα των σπουδαστών. Όχι όμως στην έκθεση αμούστακων παιδιών ονομαστικά ή με φωτογραφίες.

Ναι στον αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων των σπουδαστών. Όχι στην καπηλεία και στην εκμετάλλευση των προβλημάτων για άλλους σκοπούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.