http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5899000
ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Αξιώνουν νέα προνόμια και απειλούν ότι
«η Ελλάδα θα κοπεί στα δύο»!
Για συνάντηση «σε πολύ καλό κλίμα»
μίλησε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων
Οι απαιτήσεις των εφοπλιστών πρέπει να ξεσηκώσουν όλο το λαό (φωτ. από πορεία ναυτεργατών στην Κόρινθο)
Ξεσαλωμένοι οι ακτοπλόοι εφοπλιστές από την πολιτική των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και Ευρωπαϊκής Ενωσης, που, υπηρετώντας την ελευθερία δράσης του κεφαλαίου, έχει μετατρέψει τη χώρα σε οικονομικό παράδεισο για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, έρχονται τώρα αδίσταχτα, όπως έγινε χτες στη διάρκεια συνάντησης της εφοπλιστικής τους Ενωσης (ΕΕΝ) με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, να αξιώσουν επιπρόσθετα προνόμια και νέες επιδοτήσεις!
Δηλαδή, θωράκιση της τρελής κερδοφορίας τους και παραπάνω «ζεστό χρήμα» στα θησαυροφυλάκιά τους, όταν ο λαός βογκά από τη φτώχεια και την ανέχεια που του φορτώνουν με τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα.
Δε διστάζουν δε οι ακτοπλόοι εφοπλιστές να εξαπολύουν απειλές για «λοκ άουτ», ενώ ο πρόεδρος της εφοπλιστικής Ενωσης Απ. Βεντούρης έφτασε να δηλώσει ότι αν δεν ικανοποιηθούν όσα απαιτούν, «η Ελλάδα του Αιγαίου Πελάγους θα κοπεί στα δύο από τη μη εκτέλεση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών»!
Το πλαίσιο των εφοπλιστικών αξιώσεων που κατέθεσε χτες ο Απ. Βεντούρης στον υπουργό Γ. Διαμαντίδη, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της εφοπλιστικής Ενωσης, είναι το εξής:«Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ (εργαζομένων - πλοιοκτητών) κατά τα πρότυπα των ελληνικών κρουαζιεροπλοίων και νομοθέτηση συστήματος εταιρικού ναυτολογίου για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογιακών πλοίων (ελεύθερα και επιδοτούμενα)». Που σημαίνει: Τέλος στην υποχρεωτική δεκάμηνη ναυτολόγηση των ναυτεργατών, επιδότηση των εφοπλιστών για τις ασφαλιστικές τους εισφορές και οι ναυτεργάτες θα είναι περιφερόμενοι από το ένα καράβι της εταιρείας στο άλλο.
«Δυνατότητα παράλληλης εποχικής δρομολόγησης και στελέχωσης πλοίου (Ro-Ro - ταχύπλοο - συμβατικό) κατ' ελάχιστον για 4 μήνες ετησίως σε γραμμές που εξυπηρετούνται από άλλα πλοία της αυτής διαχειρίσεως επί 10μηνης λειτουργίας». Δηλαδή να δρομολογούν εποχιακά τα πλοία τους.
«Δυνατότητα 5μηνης δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων ετησίως με ισόχρονη στελέχωσή τους». Σήμερα η υποχρεωτική δρομολόγηση των ταχύπλοων είναι 7 μήνες.
«Τροποποίηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων με την εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα». Η οργανική σύνθεση, δηλαδή, των ακτοπλοϊκών πλοίων να μειωθεί κατά δύο τρίτα. Οι όποιες ανάγκες από εκεί και πέρα των πλοίων να καλύπτονται από ναυτεργάτες χαμηλόμισθους ανασφάλιστους, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
«Ανάληψη από το κράτος πληρωμής των ποσών που προκύπτουν από την εφαρμογή των υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δε λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας». Οι υποχρεωτικές εκπτώσεις αφορούν συνταξιούχους, ΑμΕΑ κλπ.
Σύμφωνα με την άτυπη ενημέρωση από το γραφείο Τύπου του υπουργείου, η απάντηση του υπουργού ήταν:
«Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα», «ο υπουργός δεσμεύτηκε να γίνει κοινή σύσκεψη όλων των εμπλεκόμενων παραγόντων με την ακτοπλοΐα προκειμένου να βρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις για όλους»!
Αμεση παρέμβαση απ' τα ταξικά συνδικάτα
Και ήδη όπως φαίνεται τα «όργανα» έχουν αρχίσει. Από την 1η Νοέμβρη μένουν χωρίς καράβι το νησί Φούρνοι και το μεγαλύτερο λιμάνι της Ικαρίας και μάλιστα ενόψει εκλογών.
Γι' αυτή την κατάσταση ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ τη Δευτέρα στις 12μ θα κάνουν παρέμβαση στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, ενώ σε δελτίο Τύπου αναφέρουν ότι αυτό το καθεστώς της «απελευθέρωσης», της άρσης του καμποτάζ, που επιτρέπει στους εφοπλιστές να κόβουν την Ελλάδα στα δύο, είναι που υποστηρίζουν «ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και τα εξαπτέρυγα του ευρωμονόδρομου».Καλούν τους εργαζόμενους σε μέτωπο ενάντια στα σχέδια του κεφαλαίου, για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. «Οργανωνόμαστε, αγωνιζόμαστε για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα υπηρετούν την εργατική λαϊκή οικογένεια», «γιατί η ακτοπλοΐα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς πρέπει να είναι κοινωνικό αγαθό». Και καταλήγουν: «Απομονώστε τα δεκανίκια των εφοπλιστών. Τώρα ψήφο στη "Λαϊκή Συσπείρωση"».
ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Αν τώρα, μια ανάσα από τις εκλογές, αυτές οι απαιτήσεις των ακτοπλόων εφοπλιστούν περιγράφονται ως καλό κλίμα, τι μας περιμένει αμέσως μετά;
Και τι περιμένει τη νησιωτική Ελλάδα. Την ταλαίπωρη εδώ και χρόνια από συγκοινωνίες...
Μαζί και τους ναυτεργάτες. Που ακόμη μια φορά απειλούνται από τις απαιτήσεις για μείωση της οργανικής σύνθεσης των πλοίων.
Υπενθυμίζουμε ότι οι απαιτήσεις αυτές των εφοπλιστών έρχονται σε μια στιγμή που δεκάδες σπουδαστές των ΑΕΝ δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση σε καράβι και κινδυνεύουν ακόμη και με διαγραφή από τις σχολές τους, τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Τους έθεσε άραγε το ζήτημα αυτό ο κ. Υπουργός; Τους ζήτησε να σταματήσουν τα παιγνιδάκια σε βάρος των δοκίμων; Ή ήταν που ήταν το κλίμα στραβό, τό 'φαγε κι ο γάιδαρος;
Όπως και να έχει, οι σπουδαστές μας ενημέρωσαν ότι ετοιμάζονται για νέα κινητοποίηση. Γιατί έχουν καταλάβει πως χωρίς αγώνα τίποτε δε γίνεται. Οι πληροφορίες μας λένε πως η νέα συγκέντρωση θα γίνει μάλλον στις 22 του μήνα. Όταν θα έχουμε ακριβέστερη ενημέρωση, θα σας ειδοποιήσουμε για τόπο και ώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...