BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Μαζί με τους δοκίμους των ΑΕΝ διαδηλώνουν την Παρασκευή, 22/10, και τα ναυτεργατικά σωματεία

Η ασφαλής και φτηνή μετακίνηση προς και από τα νησιά

αφορά όλο το λαό, όχι μόνο τους ναυτεργάτες

(φωτ. από την απεργία στις 8 του περασμένου Ιούλη)


ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΑΞΙΩΣΕΙΣ

Σε παλλαϊκό ξεσηκωμό καλούν τα ταξικά σωματεία

Παράσταση διαμαρτυρίας χτες στο υπουργείο Θαλασσίων Υποδομών.

Νέα κινητοποίηση την Παρασκευή, στον Πειραιά

Στο πόδι έχουν ξεσηκώσει ναυτεργάτες και κατοίκους των νησιών, οι αξιώσεις των ακτοπλόων εφοπλιστών για νέα προνόμια και ζεστό χρήμα από τις τσέπες του εργαζόμενου λαού και οι απειλές τους για «λοκ άουτ» και ότι θα κόψουν την Ελλάδα στα δύο, αν όσα απαιτούν δεν ικανοποιηθούν. Χτες το πρωί, έγινε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων από αντιπροσωπείες των ταξικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ, φορείς από την Ικαρία και τους Φούρνους, τον υποψήφιο αντιπεριφερειάρχη Πειραιά της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Γιάννης Μανουσογιαννάκης και τον υποψήφιο δήμαρχο Φούρνων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Νίκο Φλιτζάνη.

Η Ικαρία και το νησί των Φούρνων είναι ενδεικτικά παραδείγματα για τα όσα ετοιμάζονται σε βάρος της ακτοπλοΐας, για τη θωράκιση της κερδοφορίας των εφοπλιστών. Το υπουργείο, εκτελώντας εντολή της πλοιοκτήτριας εταιρείας HSW, ενέκρινε την τροποποίηση του δρομολογίου του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», δηλαδή του ενός και μοναδικού πλοίου που εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή αυτή, με αποτέλεσμα από την 1η Νοέμβρη να «κόβεται» η προσέγγιση στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ικαρίας αυτό του Αγίου Κηρύκου, ενώ δε θα «πιάνει» καθόλου στους Φούρνους, που σημαίνει ότι το νησί εγκαταλείπεται στον εφιάλτη της απομόνωσης! Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν και το ένα μετά το άλλο μια σειρά από νησιά.

Οι εκπρόσωποι των φορέων συναντήθηκαν με τον αρχηγό του Λιμενικού Θ. Μπούσιο. Ο υπουργός Γ. Διαμαντίδης, αν και είχε ενημερωθεί για την παράσταση απουσίαζε. Για την τροποποίηση των δρομολογίων του «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», επισήμαναν ότι εκτός των άλλων, κινδυνεύουν οι ετεροδημότες, να μην μπορούν να ταξιδέψουν για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Κατήγγειλαν την αντιλαϊκή πολιτική των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ που αποθρασύνει τους εφοπλιστές, οι οποίοι τώρα απαιτούν ευθέως να καθορίζουν αυτοί πού θα πηγαίνουν τα πλοία, πότε, με πόσους ναυτεργάτες και με τι είδους εργασιακές σχέσεις. Και επισήμαναν την απόφασή τους να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σύγχρονες, φτηνές, με ασφαλή πλοία όλες τις μέρες του χρόνου.

Μετά και τα αποτελέσματα της συνάντησης, τα ταξικά σωματεία, οι φορείς της Ικαρίας και το αγωνιστικό ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», καλούν σε συγκέντρωση την Παρασκευή 22 Οκτώβρη στις 10 το πρωί στον Ηλεκτρικό Σταθμό και πορεία στο υπουργείο.

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε το ΚΚΕ

Τις εξελίξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που σηματοδοτεί η άγρια επιθετικότητα που επιδεικνύουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές οι οποίοι εμφανίζονται να τα «θέλουν όλα» φέρνει το ΚΚΕ στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες η βουλευτής του Κόμματος Διαμάντω Μανωλάκου.

Οπως επισημαίνεται: «Συνεχώς επιδεινώνονται τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ως αποτέλεσμα της πολιτικής της ΕΕ και των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92 και της άρσης του καμποτάζ.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, οι εφοπλιστές θα κηρύξουν λοκ - άουτ εάν δεν τους δοθούν πρόσθετα προνόμια και πρόσθετα κονδύλια από τα χρήματα του ελληνικού λαού.

Ενδεικτικό είναι το πρόβλημα που δημιουργείται στα νησιά των Φούρνων και της Ικαρίας με την τροποποίηση των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "Νήσος Μύκονος".

Η ελευθερία δράσης του κεφαλαίου και η "απελευθέρωση", σημαίνει για τους εφοπλιστές, να σταματάνε τα δρομολόγια των πλοίων όποτε θέλουν, να προσλαμβάνουν όποιον θέλουν και να δίνουν ό,τι μισθό θέλουν, σε καθεστώς γαλέρας, με αποκλειστικό κριτήριο την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία τους.

Τα κόμματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα του ευρωμονόδρομου, που υποστηρίζουν την άρση του καμποτάζ, έχουν βαριές ευθύνες για τις συνέπειες αυτής της πολιτικής στην ακτοπλοΐα». Ρωτά τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας «ποια μέτρα θα πάρει για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα υπηρετούν την εργατική - λαϊκή οικογένεια, θα εξασφαλίζουν σύγχρονα - ασφαλή πλοία όλες τις μέρες του χρόνου, αντιμετωπίζοντας την ακτοπλοΐα, όπως και όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ως κοινωνικό αγαθό».

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ

Υπενθυμίζουμε ότι την ίδια μέρα και ώρα, Παρασκευή, 22 Οκτώβρη, 10 το πρωί, και στο ίδιο μέρος, στον Ηλεκτρικό του Πειραιά, έχουν αναγγείλει το αγωνιστικό τους ραντεβού και οι δόκιμοι των ΑΕΝ, δηλαδή οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς αντιμετωπίζουν πραγματικό γολγοθά με τις σπουδές τους.

Δεκάδες σπουδαστές δεν κατάφεραν να βρουν καράβι για την πρακτική άσκηση. Και δεν μπορούν σύμφωνα με τον κανονισμό να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Κάποιοι αντιμετωπίζουν και τον κίνδυνο της διαγραφής.

Κι όλα αυτά γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες αρνούνται να τους προσλάβουν κι όχι γιατί φταίνε οι ίδιοι οι σπουδαστές.

Μαζί λοιπόν θα διαδηλώσουν και οι δόκιμοι των ΑΕΝ με τα ναυτεργατικά σωματεία. Γιατί είναι κοινή η αιτία των προβλημάτων και των μεν και των δε:

ΧΩΡΙΣ ΚΑΡΑΒΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ

ΔΟΚΙΜΟΙ ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ

ΔΥΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΜΙΑ Η ΑΙΤΙΑ

ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ Η ΑΣΥΔΟΣΙΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.