Νέα 24ωρη απεργία την ερχόμενη Πέμπτη
Απαντούν αγωνιστικά στην πολιτική που θέλει
ομήρους των εφοπλιστών εργαζόμενους, επιβάτες και νησιώτες
Με όπλο την πλούσια πείρα που έχουν κατακτήσει και με την τελευταία απεργιακή αναμέτρηση στο λιμάνι του Πειραιά, με εμπιστοσύνη στο δίκιο τους και τις δυνάμεις τους, με διεκδικητικό πλαίσιο που αφορά όλους τους εργαζόμενους, οι ναυτεργάτες συνεχίζουν τους αγώνες τους με νέα 24ωρη απεργία στις 8 του Ιούλη.
Η απόφαση για απεργία πάρθηκε χτες στην Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, επιβλήθηκε από τους ίδιους τους ναυτεργάτες, που από νωρίς χτες το πρωί, οργισμένοι και αγανακτισμένοι από τη στάση της πλειοψηφίας της διοίκησης, είχαν κατακλύσει τα γραφεία της Ομοσπονδίας.
Η οργή των ναυτεργατών ξεχείλισε μετά και την προχτεσινή απόφαση της πλειοψηφίας ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομης Παρέμβασης» της διοίκησης της ΠΝΟ να αναστείλει την κινητοποίηση στα ανασφάλιστα πλοία «ROPAX» 1 και 2 στο λιμάνι της Κορίνθου, απόφαση που ήρθε να προστεθεί στην άρνησή της να συμμετάσχει στην πανεργατική απεργία στις 29 Ιούνη. Αυτά, όταν το σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων δέχονται από τους εφοπλιστές και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους μια πρωτόγνωρη επίθεση.
Οι αγώνες που αναπτύσσουν οι ναυτεργάτες, με οργανωτή τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, δεν αφορούν μόνο τον κλάδο τους. Τα αιτήματα που προβάλλουν για κατάργηση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που απελευθερώνει τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πλοίων, φτηνές, σύγχρονες, χειμώνα - καλοκαίρι, ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με πληρώματα με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση, αφορά το σύνολο των εργαζομένων που έχουν δικαίωμα σε ένα σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο (και) θαλάσσιων μεταφορών.
Με απομόνωση απειλείται και η Γαύδος
Πόσο επιτακτικό είναι ο αγώνας των ναυτεργατών να γίνει υπόθεση του λαού, αποδεικνύεται και από την τελευταία επίθεση που εξαπέλυσαν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, στο πενιχρό εργατικό και λαϊκό εισόδημα. Εφτασαν, με την προσφυγή που κατέθεσε προχτές η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, να αξιώνουν την πλήρη απελευθέρωση των τιμών των εισιτηρίων και ναύλων οχημάτων, ακόμα και στα επιδοτούμενα πλοία που εκτελούν «άγονες» γραμμές, όπου υπάρχει πλαφόν.
Η ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών έχει επιβάλει συνολικά τη σταδιακή απορρύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και απειλεί ευθέως πλέον νησιά με απομόνωση. Αυτό τον κίνδυνο αντιμετωπίζει και το νησί της Γαύδου. Τα δύο μικρά πλοία που προσέγγιζαν το νησί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που αφορούν ακόμα και τους υποτυπώδεις κανονισμούς ασφαλείας, όπως αυτοί προκύπτουν από την κοινοτική οδηγία που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιούλη.
Ταυτόχρονα με τους ναυτεργάτες και τους νησιώτες, θύματα της εφοπλιστικής ασυδοσίας είναι και οι ναυτιλιακοί υπάλληλοι. Η εταιρεία «Μινωικές Γραμμές», με μεγαλομέτοχο τον όμιλο Γκριμάλντι, μετά τους πέντε εργαζόμενους που απέλυσε πριν λίγο καιρό, χτες απέλυσε άλλους δύο από τα γραφεία του Πειραιά και, όπως έχει ξεκαθαρίσει η εταιρεία, έπεται και συνέχεια.
___________________________________
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΙΔΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ
http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=5732099&publDate=3/7/2010
Δικαιώνεται ο αγώνας των ναυτεργατών
Η νέα απαίτηση των εφοπλιστών, να καταργηθεί κάθε περιορισμός ακόμα και στα εισιτήρια οικονομικής θέσης και τα ναύλα των οχημάτων, ξετινάζει την επιχείρηση συκοφάντησης και τρομοκράτησης των ναυτεργατών, επιβεβαιώνει και το δίκιο και τη σημασία του αγώνα τους. Αναδεικνύει τον άτιμο αντεργατικό ρόλο που παίζουν οι πληρωμένοι κονδυλοφόροι της αστικής, έντυπης και ηλεκτρονικής, δημοσιογραφίας, η κυβέρνηση και ο ΛΑ.Ο.Σ. που χύνουν δηλητήριο σε όσους αμφισβητούν και απειλούν την κερδοφορία των εφοπλιστών, επειδή υπηρετούν αυτούς και όλη την τάξη τους.
Οι καθημερινές εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι ο αγώνας στους καταπέλτες των πλοίων αφορά και πρέπει να γίνει υπόθεση όλου του λαού. Είναι αγώνας προς όφελος όλων των εργαζομένων, των πλατιών λαϊκών στρωμάτων, των νησιωτών, που χρειάζονται και δικαιούνται φθηνές, ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές για τις διακοπές και τις μετακινήσεις τους. Οσο αυτός δυναμώνει τόσο θα δυναμώνει και η πάλη ενάντια στην πολιτική που καλεί τη λαϊκή οικογένεια να πληρώνει όλο και περισσότερο για τις συγκοινωνίες, ανεβάζοντας ταυτόχρονα και το κόστος του δικαιώματός της σε αναψυχή.
Η απαίτηση κατάργησης του τελευταίου πλαφόν στα ναύλα γίνεται σε μια στιγμή που τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, μόνο από το 2001, έχουν αυξηθεί κατά 400%.
Ενδεικτικά μόνο, αναφέρουμε: Από Πειραιά για Ικαρία, σε 9 χρόνια (2001-2010) τα εισιτήρια αυξήθηκαν κατά 435%! Αντίστοιχα, στον τελευταίο χρόνο (2009-2010) από Πειραιά για Νάξο η τιμή του εισιτηρίου αυξήθηκε 26%, από Πειραιά για Σάμο 9,3% και από Πειραιά για Μύκονο 15,9%. Η κατάργηση του πλαφόν θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις, σε ακόμη μεγαλύτερη αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος.
Ολη αυτή η εξέλιξη δεν είναι καθόλου άσχετη με την υπόθεση της άρσης του καμποτάζ. Αντίθετα. Αναδεικνύει πόσο επικίνδυνη για τα λαϊκά συμφέροντα είναι η πολιτική που «απελευθερώνει» τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και η απαίτηση αυτή των εφοπλιστών - για την ιστορία, κατατέθηκε προσφυγή στο ΣτΕ από την Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και τρεις ναυτιλιακές εταιρείες - καταγράφει πόσο αναθαρρεύουν από την κυρίαρχη πολιτική. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι εφοπλιστές, αιτιολογώντας την απαίτηση κατάργησης των ναύλων, επικαλούνται το οπλοστάσιο του πολιτικού τους προσωπικού (ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ). Αυτό που επιδιώκουν είναι ένα: Το πώς, αν και πότε θα μετακινηθεί ο οποιοσδήποτε μέσω θαλάσσιας συγκοινωνίας να εξαρτάται απόλυτα από τις ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Και είναι αυτό ακριβώς που πονάει το κεφάλαιο, τα ΜΜΕ τους και τα πολιτικά κόμματα της τάξης τους: Οτι οι ναυτεργάτες, μαζί με τους εργάτες της στεριάς, με το ΠΑΜΕ, λένε ΟΧΙ.
Και δε λένε μόνο ΟΧΙ, αλλά επιπλέον προτείνουν συγκεκριμένη λύση. Με ολοκληρωμένη πρόταση για το σύνολο της ναυτιλίας, αποδεικνύουν πως οι εργαζόμενοι μπορούν να έχουν και ασφαλή και φθηνή και σύγχρονη θαλάσσια συγκοινωνία, με μόνο μία προϋπόθεση: «Πετώντας στη θάλασσα» αυτούς που λυμαίνονται τον ιδρώτα των εργατών τόσο της στεριάς όσο και της θάλασσας. Και γι' αυτό η άθλια προβοκατόρικη επίθεση, και γι' αυτό η «φάμπρικα» καταδικαστικών αποφάσεων, και γι' αυτό οι διώξεις συνδικαλιστών.
Απάντηση είναι μόνον η ένταση των ταξικά προσανατολισμένων αγώνων. Σ' αυτή την κατεύθυνση θα δοθεί και η πανεργατική απεργία της ερχόμενης Πέμπτης.
________________________________
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5732098
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...