ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ
Για να μη χαθεί ούτε λεπτό προβλέπει σχετικές άδειες για πλόες
μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2010
Στη Βουλή βρίσκεται από χτες το νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με εξασφαλισμένη την πλήρη υποστήριξη των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας, που στηρίζεται στον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ και απελευθερώνει πλήρως (άρση του καμποτάζ) την κρουαζιέρα. Δηλαδή αυτό που προωθεί είναι η άλωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από την ανεξέλεγκτη δράση των πολυεθνικών, από πλοία με πανιά ευκαιρίας, σύγχρονα - πλωτά δουλεμπορικά, όπου θα κυριαρχεί η άνιση αμοιβή για ίση εργασία, με επιβάτες «μαντρωμένους» που θα μεταφέρονται όπου και για όσο συμφέρει τα μονοπώλια στον τουρισμό. Ενώ αρνητικές θα είναι οι συνέπειες σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων και βεβαίως σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Το νομοθετικό έκτρωμα, που συντάχθηκε από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χτες με συνοπτικές διαδικασίες «πέρασε» από το υπουργικό συμβούλιο και αμέσως μετά κατατέθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για να πάρει το δρόμο της ψήφισής του και να επιβεβαιώσει ότι ο αγώνας που δίνουν οι ναυτεργάτες, κλιμακώνοντας και με τη συμμετοχή τους στην αυριανή 24ωρη απεργία στα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά, είναι υπόθεση που αφορά όλο το λαό.
Αντί του κειμένου του νομοσχεδίου, μοιράστηκε στους ναυτιλιακούς συντάκτες «άτυπο ενημερωτικό σημείωμα» με σημεία του νομοσχεδίου. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτό το «άτυπο» σημείωμα φαίνεται ολοκάθαρα τι προωθείται. Μάλιστα, για να εξασφαλιστεί «η άμεση εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ για την τρέχουσα τουριστική περίοδο», υπάρχει διάταξη που προβλέπει ότι θα χορηγείται σχετική άδεια για πλόες, σε όσες πλοιοκτήτριες εταιρείες καταθέσουν αίτηση, η οποία άδεια θα έχει ισχύ μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2010.
Πιο συγκεκριμένα με βάση το «άτυπο» σημείωμα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι:
Η άρση του καμποτάζ αφορά κρουαζιερόπλοια που θα μεταφέρουν πάνω από 49 επιβάτες, με διάρκεια ταξιδιού τουλάχιστον 48 ώρες, όπου μόνο στο «αφετήριο ελληνικό λιμάνι» έχουν υποχρέωση να παραμένουν 12 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας και συγκεκριμένα των νησιών, τα πλοία θα παραμένουν όσο συμφέρει την εταιρεία.
Οι εταιρείες θα υπογράφουν με το ελληνικό δημόσιο τριετείς - με προοπτική παράτασης - συμβάσεις, το περιεχόμενο των οποίων θα καθοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Πολιτισμού, Τουρισμού. Για να ...πειστούν οι εταιρείες να ναυτολογήσουν στα πλοία και κάποιον αριθμό Ελλήνων ναυτεργατών προβλέπονται οικονομικά κίνητρα, τα οποία θα καθοριστούν από την υπουργική απόφαση, από τα οποία ένα από αυτά θα είναι η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ.
Για να ...«χρυσωθεί» το «χάπι» προβλέπεται η «είσπραξη ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στο λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού», το ύψος της οποίας θα καθοριστεί επίσης με υπουργική απόφαση. Η «εισφορά» υποτίθεται ότι θα πηγαίνει στο Κεφάλαιο Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ), ενώ, για να αποδειχθεί ότι πρόκειται για κοροϊδία, αναφέρεται πως «για κάθε επιπλέον λιμάνι που θα περιλαμβάνει το ταξίδι, θα μειώνεται» η «εισφορά» κατά 7%!
_____________________________
ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Όταν λέμε επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ; Τι εννοούμε; Ποιος θα κάνει αυτή την επιδότηση για να γλιτώνουν λεφτά οι εφοπλιστές; Οι δικές μας τσέπες; Και καλά η τσέπη η δική μας. Εκείνη η τρόικα τι λέει; Δεν έχει αντιρρήσεις για τέτοια διασπάθιση δημοσίου χρήματος; Μόνο για τους δικούς μας μισθούς και για τις συντάξεις μας απαιτεί περικοπή δαπανών;
Στο Ριζοσπάστη διαβάσαμε και την παρακάτω δήλωση του Κομμουνιστικού κόμματος για την άρση του καμποτάζ:
Όφελος μόνο για το μεγάλο κεφάλαιο
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ, για την άρση του καμποτάζ
Για την άρση του καμποτάζ, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με ανακοίνωσή του, υπογραμμίζει:
«Η άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια δε θα επιφέρει μόνο μεγαλύτερη ανεργία στους ναυτεργάτες, ακόμα χειρότερες εργασιακές συνθήκες και μισθούς, αλλά θα έχει και αρνητικές συνέπειες για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες στον τουρισμό και τους εργαζόμενους στον κλάδο.
Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζονται η κυβέρνηση, η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ., οι τουρίστες στα νησιά και τις άλλες περιοχές δεν πρόκειται να αυξηθούν όσο στη χώρα μας και στις άλλες χώρες της ΕΕ μειώνονται δραστικά το εισόδημα και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Αντίθετα, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια θα απορροφήσουν το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών της διαρκώς μειούμενης τουριστικής πίτας. Το ότι θα παραμένουν τα κρουαζιερόπλοια για κάποιες ώρες, σε κάποια λιμάνια, σε καμία περίπτωση δε θα αντισταθμίζει τις μεγάλες απώλειες που θα έχουν οι μικρομεσαίοι. Οι ωφελημένοι θα είναι οι μεγαλοεφοπλιστές και οι μεγαλοξενοδόχοι και γιατί θα εκμεταλλεύονται ακόμα πιο άγρια τους εργαζόμενούς τους και γιατί θα συγκεντρώσουν στα χέρια τους ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι του τουρισμού.
Τα συμφέροντα σήμερα των εργαζομένων στα πλοία, στα ξενοδοχεία, στα τουριστικά γραφεία είναι σε σημαντικό βαθμό κοινά με των αυτοαπασχολούμενων και μικρομεσαίων του κλάδου. Γι' αυτό χρειάζεται και μπορεί να διαμορφωθεί κοινωνική συμμαχία κατά της πολιτικής που υπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων και που τσακίζει συνολικά τα λαϊκά δικαιώματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...