Το διαβάσαμε στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ:
http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=107575
Όμιλος Αγγελικούση:
Πρόβλημα η έλλειψη Ελλήνων ναυτικών22/02/2011 08:46
«Οι Σημαίες στα πλοία εύκολα ανεβοκατεβαίνουν, τα πληρώματα όταν φύγουν δύσκολα γυρίζουν» έλεγε ο Ανδρέας Γ. Λαιμός ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 70. Ο Όμιλος Αγγελικούση όμως αποδίδει προτεραιότητα και στη σημαία και στα πληρώματα πρωταθλητής της ελληνικής σημαίας αλλά και πρωτεργάτης της ναυτικής εκπαίδευσης.
Με έναν στόλο που αποτελείται από 100 πλοία φιγουράρει στην πρώτη 3άδα των πιο ισχυρών Ελλήνων εφοπλιστών. Το πρόβλημα όμως είναι η έλλειψη Ελλήνων Αξιωματικών αφού οι νέοι αν και αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα δύσκολα στρέφονται στη θάλασσα όπου οι μισθοί πρωτοξεκινούν από τα 4.000 ευρώ!
Το θέμα έχει πάρει σοβαρές διαστάσεις με αποτέλεσμα σύμφωνα με πληροφορίες να ετοιμάζεται τροπολογία που θα επιτρέπει να ταξιδεύουν και συνταξιούχοι αξιωματικοί του εμπορικού ναυτικού στα υπό ελληνική σημαία πλοία.
«Δραστηριοποιούμεθα όλοι μας, σε μία βιομηχανία κεφαλαιακής έντασης και οι επενδύσεις μας στα πλοία είναι ιδιαίτερα ακριβές. Το γεγονός όμως ότι τα πλοία αυτά επιχειρούν χιλιάδες ναυτικά μίλια μακριά από τα γραφεία μας, αναδεικνύει τον ανθρωποκεντρικό παράγοντα ως τον σπουδαιότερο όλων» επισημαίνει ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Γιάννης Πλατσιδάκης με την ευκαιρία της βράβευσης του Ομίλου με το βραβείο «Ευκράντη».
«Στα 60 χρόνια ύπαρξης του Ομίλου μας, αρχικά με τον αείμνηστο Αντώνη Αγγελικούση και μεταγενέστερα με τον Γιάννη Αγγελικούση, η αναγνώριση του ρόλου των ναυτικών μας στην επιτυχή εξέλιξη της εταιρίας μας είναι υψίστη. Κατ’ επέκταση, η Ναυτική Εκπαίδευση είναι στην κορυφή των στόχων και προτεραιοτήτων μας. Ξεκινήσαμε δειλά το 1991, με την εφαρμογή της Εναλλακτικής Εκπαίδευσης, με 10 σπουδαστές και καταλήξαμε το 2010 σε 281» και προσθέτει:
«Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2011 στα πλοία μας έχουν καταγραφεί 481.096 ημέρες ναυτολόγησης Σπουδαστών. Σήμερα, από τους υπηρετούντες και τους σε αναμονή ναυτολόγησης αξιωματικούς μας, οι 298 έχουν υπηρετήσει στα πλοία μας ως Σπουδαστές ΑΕΝ. Με την ευκαιρία αυτή επιθυμώ να τονίσω την θετική εμπειρία και γνώμη που έχουμε για την Ναυτική Εκπαίδευση της χώρας μας. Μην ξεχνάμε ότι οι απόφοιτοι των ΑΕΝ επανδρώνουν τα πλοία μας και συμβάλλουν στην επιτυχημένη πορεία της Ελληνικής Ναυτιλίας και την, ανά τα λιμάνια του κόσμου, αναγνώριση της Ελληνικής Σημαίας ως ποιοτικής τοιαύτης».
Όμως αναγκαία όσο ποτέ είναι η ανάγκη για βελτίωση των παρεχομένων σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού αφού η ναυτιλιακή βιομηχανία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς:
«Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν, όπως υπάρχουν στα πανεπιστήμια μας, στα νοσοκομεία μας, στην δικαιοσύνη μας κλπ, και πρέπει όλοι, με καθαρή σκέψη, να εργασθούμε και να συμβάλλουμε στην κατεύθυνση αυτή. Αναφέρομαι στην καθαρή θετική σκέψη γιατί πολλές απόψεις εκφράζονται από άτομα και κύκλους που είτε παντελή ή ελάχιστη γνώση του χώρου έχουν» επισημαίνει ο Γιάννης Πλατσιδάκης:
«Απευθυνόμενος στην Πολιτεία επιθυμώ να πω: Μιλήστε και με τους χρήστες της Ναυτικής Εκπαίδευσης, τις εταιρίες εκείνες που επισκέπτονται και συνδράμουν τις ΑΕΝ, που προσλαμβάνουν τους Σπουδαστές των και τους εξελίσσουν σε Αξιωματικούς. Πρέπει να σταματήσει η διασπορά φαεινών ιδεών που με μεγάλη προχειρότητα εκτοξεύονται π.χ. ότι πρέπει να κλείσουν οι περιφερειακές Σχολές και να καταλήξουμε σε 2 ή 3 μεγάλες ΑΕΝ με πολλές εκατοντάδες ή μερικές χιλιάδες Σπουδαστές εκάστη. Δεν μάθαμε άραγε τίποτα από την παταγώδη αποτυχία της Μέσης Εκπαίδευσης ; Όταν μάλιστα η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμένει στην ανάπτυξη των Σχολών σε τόπους με ναυτική παράδοση» και καταλήγει:
«Οι ανά τον κόσμο ανταγωνιστές μας καιροφυλακτούν για αποτυχίες και αστοχίες μας. Μην τους δώσουμε την χαρά να καταστρέψουμε την διαχρονική Ναυτική Εκπαίδευση στην χώρα μας. Η ΑΕΝ της Ύδρας, μια περιφερειακή Σχολή, μορφώνει Αξιωματικούς συνεχώς από το 1749 μέχρι σήμερα και αποτελεί τίτλο τιμής και παγκόσμια πρωτιά της χώρας μας».
Εμείς οι Καπετάνισσες αγαπούμε ιδιαίτερα τον Όμιλο Αγγελικούση. Γιατί και ο Όμιλος Αγγελικούση περιβάλλει με στοργή τις ελληνίδες καπετάνισσες και δίνει ευκαιρίες στις γυναίκες αξιωματικούς για καριέρα στη θάλασσα. Και χαιρόμαστε που για μια ακόμη φορά κάνει τη διαφορά υψώνοντας φωνή διαμαρτυρίας για το θέμα της Ναυτικής Εκπαίδευσης και βάζοντας το θέμα σε άλλη βάση από τους πολλούς που μιλάνε για το ίδιο θέμα και δεν ξέρουν τι λένε...
Ας ελπίσουμε να εισακουστούν οι διαμαρτυρίες και από τους αρμοδίους.
poies eykaireies dinoun??? egw 2 xronia prospathw na mpw! ws dokimos..... kai mpainoun oi alloi me to meswn!! egw p den exw meswn tha meinw stin apeksw...eidi emeina!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αγγελικούσης έχει 100 καράβια. Δεν έχει 700 να πάρει όλους τους δοκίμους. Μιλάς για μέσον και θα σου θυμίσω ότι το θέμα μέσον ισχύει για δημόσιες υπηρεσίες. Η κάθε ιδιωτική εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επιλέγει τα πρόσωπα που θα ναυτολογήσει. Θα ίσχυε κάτι άλλο μόνο αν τα καράβια ήταν επιδοτούμενα από το κράτος. Ο Αγγελικούσης όμως δεν έχει ποστάλια στο Αιγαίο για να παίρνει επιδοτήσεις. Αντίθετα επιδοτεί ο ίδιος ο όμιλος τη Ναυτική Εκπαίδευση όπως έκανε πρόσφατα και για την ΑΕΝ ΚΥΜΗΣ. Και όμως ο Γενικός Διευθυντής αυτό απέφυγε να το πει. Εμείς το μάθαμε μέσω σπουδαστών της Κύμης. Λογικό δεν είναι λοιπόν και να διαλέγει τους καλύτερους κατά τη γνώμη των υπευθύνων; Πχ σπουδαστές με ψηλή βαθμολογία που έχουν περάσει όλα τα μαθήματα; Ή μήπως το βρίσκεις άδικο να προσλάβουν ένα δόκιμο που ο πατέρας του ήδη υπηρετεί στην εταιρεία; Είναι μέσον αυτό; Ή μήπως ένα αίσθημα οικογενειακό που προσπαθεί η εταιρεία να διατηρήσει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί όμως δε παίρνεται κατώτερα πληρώματα Έλληνες ειδικά στη μηχανή; Δεν απαντάει όμως κανένας κυρία Δανάη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜανώλης β' μηχανοδηγός
Αγαπητέ μου, δεν είμαι στέλεχος του ομίλου Αγγελικούση για να σου απαντήσω. Εμείς ως ιστολόγιο παρακολουθούμε τα θέματα που αφορούν τις γυναίκες αξιωματικούς καταστρώματος. Και από εκείνες αντλούμε πληροφορίες για το τι συμβαίνει στους χώρους εργασίας. Και συγκεκριμένα μέσα από μια πολυπληθή ομάδα που έχουμε στο face book αλλά και μέσα από προσωπική γνωριμία με πολλές από τις σημερινές καπετάνισσες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τους μηχανικούς υπάρχουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ που νομίζω ότι κάνουν με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά τους. Δεν έχεις παρά να απευθυνθείς στο σωματείο σου...