BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Αλλαγή πλεύσης στη ναυτική εκπαίδευση

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ALFAVITA
άρθρο εφημερίδας ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ


Μείωση και αναβάθμιση των Ακαδημιών

Άνοιγμα σε ιδιωτικές σχολές υπό όρους και προϋποθέσεις

Η Ομάδα Εργασίας θεωρεί ότι στη σημερινή πραγματικότητα οι συνθήκες είναι ώριμες πλέον για την «αποδέσμευση» της ιδιωτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, υπό όρους και προϋποθέσεις.

Ανατροπές στα μέχρι σήμερα δεδομένα της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, περιλαμβάνει το σχέδιο - πόρισμα της ομάδας εργασίας υπό το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Το πόρισμα το οποίο όμως δεν κατατέθηκε στο Βουλή (Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή) η οποία έκλεισε τη Μεγάλη Τετάρτη, δίνει λύσεις στα υπαρκτά προβλήματα (οικονομικά και λειτουργικά) που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτική εκπαίδευση.

Στόχο έχει να προλάβει τις εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, και προβλέπει μεταξύ άλλων την αλλαγή πλεύσης τόσο στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίες μειώνονται σε τέσσερις, αλλά αναβαθμίζονται, όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία πλέον θα έχει τη δυνατότητα να παράγει πλοιάρχους και πρώτους μηχανικούς.

Δημόσια εκπαίδευση

Τα μεγαλύτερα προβλήματα στη ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση, με αλληλένδετη σχέση, που άμεσα ή έμμεσα επηρεάζουν την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου επιγραμματικά εστιάζονται στη δομή και την οργάνωση, στις υποδομές και τις εγκαταστάσεις, στον εξοπλισμό και τα μέσα, στο διδακτικό προσωπικό, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (περιεχόμενο, μεθοδολογία, εκπαιδευτικά συγγράμματα), στην πιστοποίηση και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, στη χρηματοδότηση και στο θεσμικό πλαίσιο.

Η ναυτική εκπαίδευση, κατάρτιση και επιμόρφωση έχει κόστος περίπου 17 εκατ. ευρώ ανά έτος. Το 70% (12 εκατ. ευρώ) καλύπτεται από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης ΚΝΕ και το 30% (5 εκατ. ευρώ) από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠΑΑΝ.

Στο διανυόμενο εκπαιδευτικό έτος 2011 - 2012, η κατάσταση του ΚΝΕ είναι ελλειμματική (3,5-4 εκατ. ευρώ περίπου) σε σχέση με τα 12 εκατ. ευρώ που απαιτούνται για να καλυφθούν στοιχειώδεις ανάγκες της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό φέτος η σίτιση ανεστάλη.

Όπως σημειώνει το πόρισμα η εκπαίδευση αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα προϋπολογισμού, ήτοι κάλυψης ακόμα και των στοιχειωδών λειτουργικών δαπανών.

Για τους λόγους αυτούς στο πόρισμα προτείνεται η κατάργηση των μικρής δυναμικότητας περιφερειακών ΑΕΝ, στη βάση ενός σχήματος τεσσάρων ή πέντε σχολών διπλής κατεύθυνσης πλοιάρχων και μηχανικών. Πιο συγκεκριμένα θα πρόκειται για τις ΑΕΝ Ασπροπύργου, Μακεδονίας, Ηπείρου και Κρήτης. Στο πλαίσιο αυτό θα απαιτηθεί να δημιουργηθεί Σχολή Μηχανικών στην ΑΕΝ Ηπείρου, η οποία σήμερα λειτουργεί μόνον Σχολή Πλοιάρχων.

Είναι δυνατόν, επίσης, να διατηρηθεί η Σχολή Χίου και Οινουσσών, Μηχανικών και Πλοιάρχων αντίστοιχα, ως μια Σχολή, υπό ενιαία διεύθυνση. Το πόρισμα συμπεραίνει ότι με το σχήμα αυτό, οι δυνατότητες που προσφέρονται (οικονομικές, εκπαιδευτικές, εξοπλισμού και υποδομών) θα είναι τέτοιες που θα επιτρέπουν αποτελεσματικές και ταχύτερες βελτιωτικές παρεμβάσεις, προς όφελος της παρεχόμενης δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.

Προτείνεται επίσης να εξεταστεί το θέμα της ισοτιμίας διπλωμάτων τάξης Α΄ με τα πτυχία ΤΕΙ και ΑΕΙ

Διδακτικό προσωπικό

Προτείνεται επίσης η ίδρυση Σχολείου Εκπαιδευτών (ναυτοδιδασκάλων) με στόχο σε κάθε εκπαιδευτικό έτος να εξασφαλίζεται η ομοιογένεια και η συνέχεια της διδασκαλίας, η αλληλοενημέρωση των διδασκόντων και η επικαιροποίηση της τεχνογνωσίας τους τόσο στα θεωρητικά, όσο -κυρίως- στα πρακτικά μαθήματα/εργαστήρια.

Προβλέπεται παράλληλα η αύξηση του αριθμού των μονίμων καθηγητών με στόχο να καλύπτεται το 70-80% του διδακτικού έργου ανά σχολή/κύκλο σπουδών.

Η πρόταση για μονιμοποιήσεις καθηγητών και αύξησης οργανικών θέσεων, στην παρούσα οικονομική συγκυρία πιθανότατα να μην μπορεί να υλοποιηθεί. Για το λόγο αυτό, προτείνεται εναλλακτικά η αλλαγή της σύμβασης των ωρομισθίων ναυτοδιδασκάλων-καθηγητών, από ωριαία αντιμισθία σε μηνιαία, με την ίδια χρονική περίοδο ισχύος της παρούσας σύμβασης, δηλαδή για όλο το εκπαιδευτικό έτος.

Ιδιωτική ναυτική Εκπαίδευση

Η Ομάδα Εργασίας θεωρεί ότι στη σημερινή πραγματικότητα οι συνθήκες είναι ώριμες πλέον για την "αποδέσμευση" της ιδιωτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, υπό όρους και προϋποθέσεις.

Όπως επισημαίνει οι ιδιωτικές σχολές πρέπει να λειτουργήσουν με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που λειτουργούν οι δημόσιες ΑΕΝ, και τα προσόντα των αποφοίτων τους να πιστοποιούνται με βάση τα κριτήρια και τις διαδικασίες του ενιαίου συστήματος πιστοποίησης. Εφόσον οι σχολές ΝΕΚΕ λειτουργούν με αυστηρές προϋποθέσεις και ανάλογη εκπαιδευτική δομή με εκείνη των ΑΕΝ, τότε τα πτυχία τους πρέπει να είναι ισότιμα με τα πτυχία των ΑΕΝ.

Αναφορικά με την αποδέσμευση-λειτουργία της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΝΕΚΕ), η Ομάδα Εργασίας προτείνει "να γίνουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται και αμέσως να εκδοθούν οι αναγκαίες εφαρμοστικές πράξεις, με βάση το παραπάνω συνολικό πλαίσιο, το οποίο πρωτίστως περιλαμβάνει και ουσιαστικά αναβαθμίζει την αντίστοιχη δημόσια".

Πρόγραμμα προσέλκυσης

Τα αποτελέσματα των πανελλήνιων εξετάσεων του 2011 και η εντυπωσιακή άνοδος των βάσεων έδειξαν ότι στις δύσκολες σημερινές συνθήκες περισσότεροι νέοι, με υψηλότερο εκπαιδευτικό επίπεδο, επιλέγουν τις ναυτικές σπουδές και το ναυτικό επάγγελμα. Αυτή είναι μια αλλαγή που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, καθόσον προβλέπεται ότι στο προσεχές μέλλον αυτή η τάση θα διευρυνθεί.

Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να προωθηθεί η προβολή της ναυτικής εκπαίδευσης και να εφαρμοστεί μακροχρόνιο πρόγραμμα προσέλκυσης νέων στις ΑΕΝ και στο ναυτικό επάγγελμα. Το πρόγραμμα προσέλκυσης, σύμφωνα με το πόρισμα, πρέπει να περιλαμβάνει διαφημιστική καμπάνια στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, εξειδικευμένες θεματικές εκθέσεις, εκδηλώσεις και ομιλίες επαγγελματικού προσανατολισμού.

Η διαφημιστική αυτή καμπάνια πρέπει να οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι νέοι να ενημερώνονται με καθαρότητα και σαφήνεια για τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στη ναυτιλία.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ

____________________

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Καταλαβαίνεις αγαπητέ αναγνώστη τι λέει αυτό το πόρισμα που ευτυχώς έκλεισε η Βουλή για τις εκλογές και έμεινε στο συρτάρι;

Πως μια χώρα με τεράστια ναυτιλία και ακόμη μεγαλύτερη ναυτική παράδοση δεν έχει 17 εκατομμύρια ευρώ για να λειτουργήσει τις υπάρχουσες σχολές!

Είναι η ίδια χώρα που οι βουλευτές έχουν καταθέσεις εκατομμυρίων ευρώ (πχ Ντόρα Μπακογιάννη) και η χώρα του Άκη Τζοχατζόπουλου που λίγο έλειψε να γίνει πρωθυπουργός αλλά τώρα παραπέμπεται με την κατηγορία για μίζες εκατομμυρίων! Αλλά και η χώρα του Θόδωρου Πάγκαλου που θεωρεί ότι όλοι μαζί τα φάγαμε και γι' αυτό το ταμείον είναι μείον!

Και είναι επίσης η χώρα που χάρη στην πολιτική όσων την κυβέρνησαν από το 1980 και μετά, δηλαδή το ΠΑΣΟΚ και η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, μειώθηκαν οι ναυτεργάτες της (και επομένως και το συνάλλαγμα που έφερναν) από 120.000 σε λιγότερους από 20.000!

Στην ίδια χώρα τώρα προωθείται από τη νυν υπουργό, κ. Διαμαντοπούλου, η άρση του καμποτάζ σε περισσότερα ακόμη πλοία από όσα το ΠΑΣΟΚ την καθιέρωσε δύο χρόνια πριν. Και άρση του καμποτάζ σημαίνει πως ο εφοπλιστής θα μπορεί να ναυτολογεί αλλοδαπούς αντί για Έλληνες!

Καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί πάνε τις ΑΕΝ (Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού) για κλείσιμο;

Πολύ απλά! Δε θέλουν πλέον Έλληνες Αξιωματικούς!

Θέλουν Φιλιππινέζους, Πακιστανούς, Ινδούς, Ρουμάνους, Ουκρανούς! Που στοιχίζουν λιγότερο!

Στις 6 Μαΐου 2012, αγαπητέ αναγνώστη, εσύ θα αποφασίσεις αν όσα προβλέπει το πόρισμα θα γίνουν πράξη. Να το θυμάσαι αυτό.

Και να μην κατηγορείς εκ των υστέρων τις κυβερνήσεις... μόνο τον εαυτό σου!

Που τα Ελληνόπουλα θα πρέπει να πληρώνουν δίδακτρα για να σπουδάσουν αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού.

Που οι δημόσιες σχολές εμπορικού ναυτικού θα γίνουν μόνο 4 ή το πολύ 5 (φοβούνται βλέπεις αντιδράσεις στη Χίο και το παίζουν πως τάχα θα την αφήσουν εκεί τη σχολή).

Και πρέπει ακόμη να ξέρεις πως εκατοντάδες σπουδαστές ΑΕΝ αναγκάζονται σήμερα να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές αρνούνται να τους προσλάβουν στα πλοία τους για το εκπαιδευτικό τους ταξίδι. Αποτέλεσμα να διαγράφονται μετά πάροδο μερικών μηνών από τις σχολές τους! Έτσι προβλέπει ο κανονισμός! Και να πετιούνται στο βρόντο και τα έξοδα των γονιών τους και τα δικά σου χρήματα που ως φορολογία δόθηκαν προς το κράτος!

Κι όμως αυτοί σου λένε πως θα κάνουν διαφημιστική καμπάνια! Να προσελκύσουν και άλλους νέους! Δηλαδή πως θα ξοδέψουν τεράστια ποσά από το ταμείο που είναι μείον για το ... γάμο του Καραγκιόζη!

Θυμήσου επίσης τι σου έλεγαν τα πληρωμένα παπαγαλάκια της δημοσιογραφίας λίγες μέρες πριν. Όταν οι ναυτικοί μπρος στον κυκεώνα των προβλημάτων (ανεργία, άρση καμποτάζ, αφανισμός περίθαλψης, πετσόκομμα συντάξεων κλπ) κήρυξαν απεργία. Πως κινδυνεύει η οικονομία της χώρας! Λες και οι ναυτικοί δεν είναι και αυτοί μέρος του ελληνικού λαού. Και δεν πλήττεται η οικονομία όταν χιλιάδες ναυτικοί πετιούνται στον καιάδα της ανεργίας.

Υπόψην ότι την ίδια ώρα η ελληνική ναυτιλία ανθεί. Και οι εφοπλιστές θησαυρίζουν τεράστια κέρδη. Έχοντας μάλιστα όλους τους νόμους με το μέρος τους για να πληρώνουν ελάχιστους φόρους.

Εσύ λοιπόν θα διαλέξεις. Με ποιους θα πας και ποιους θα μαυρίσεις. Εσύ θα αποφασίσεις αν θέλεις η ζωή σου και η ζωή όλων των εργαζομένων να γίνει ακόμη χειρότερη κόλαση...


1 σχόλιο:

  1. χρονια πολλα δαναη,τι να πω...το διαβασα και εγω στην ναυτεμπορικη,Σε τετοιες εποχες παμε απο το κακο στο χειροτερο.Δεν εβαλε πάτη κανεις ουτε καν στο δικο μας επαγγελμα που κακα τα ψεματα τσουλαει ακομα.Λυπαμαι τα νεα παιδια.Οσο μπορω να βοηθω το κανω και στην εταιρεια και στο καραβι.
    να εισαι καλα να συνεχισης να γραφεις και εσυ τα καως κειμενα που συμβαινουν,βοηθας.Δημητρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.