Μπορεί τα χρέη της Ελλάδας να την έχουν την υποχρεώσει να εξαρτάται από την ευρωπαϊκή και κυρίως από τη γερμανική βοήθεια, τα πράγματα όμως... είναι εντελώς διαφορετικά στον τομέα της ναυτιλίας, με τους Ελληνες εφοπλιστές να δίνουν σωσίβιο στους Γερμανούς.
Όπως αναφέρουν τα Νέα οι Έλληνες εφοπλιστές δαπάνησαν πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων κατά τη διάρκεια των πρώτων επτά μηνών του 2012, αγοράζοντας από τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σημειώνοντας έτσι παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους.
Την ίδια ώρα, μαύρα είναι τα μαντάτα για την Γερμανία, αφού περισσότερα από 100 γερμανικά funds που επενδύουν στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πτωχεύσει, ενώ άλλα 800 γερμανικά αντίστοιχα funds απειλούνται με λουκέτο λόγω της βαθιάς κρίσης που πλήττει ειδικά την κατηγορία των πλοίων κοντέινερ.
Υπενθυμίζεται πως οι Γερμανοί εφοπλιστές που μέχρι τώρα κατέχουν την πρώτη θέση της παγκοσμίως αγοράς. ελέγχοντας το 40% στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πτωχεύσει, επειδή μπήκε τέλος στη χρηματοδότηση, κινδυνεύουν να χάσουν την πρωτιά από τους Έλληνες, οι οποίοι όχι μόνο διαθέτουν επαρκή ρευστότητα αλλά και άριστη πιστοληπτική ικανότητα σε σημείο που να μπορούν να παίρνουν δάνεια από τράπεζες μέχρι και το 100% της αξίας του πλοίου.
Μέχρι στιγμής έχουν γίνει αρκετές ελληνογερμανικές συμφωνία, ενώ πολλά παζάρια είναι ακόμα σε εξέλιξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking Inc, οι Έλληνες εφοπλιστές προηγούνται μακράν των υπολοίπων τόσο σε ποσά που κατέβαλαν, όσο και σε αριθμό πλοίων. Δεύτεροι στη λίστα είναι οι Κινέζοι με 565 εκατομμύρια δολάρια και 62 πλοία, ενώ ακολουθούν οι Νορβηγοί και πολύ πίσω βρίσκονται οι Γερμανοί.
Υπογραμμίζεται ότι στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δοθούν μέχρι το τέλος του 2012 σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η συνολική αξία των οποίων για τους Ελληνες υπερβαίνει τα 6 δισ. δολάρια.
_______________________________
Αναδημοσίευση από http://www.tsekouratoi.gr/2012/08/blog-post_1884.html
Κι ενώ έτσι έχουν τα πράγματα, με την ελληνική ναυτιλία να δίνει ρέστα για μια ακόμη φορά, οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), δόκιμοι πλοίαρχοι και δόκιμοι μηχανικοί, βρίσκονται σε απόγνωση και πρωτοφανής είναι η ανεργία που τους μαστίζει.
Και εξηγούμε. Τα παιδιά αυτά οφείλουν σύμφωνα με τον κανονισμό της σχολής τους να πραγματοποιήσουν δύο εκπαιδευτικά ταξίδια, έξι μηνών το καθένα, ενδιάμεσα στις σπουδές τους. Αν δεν τα πραγματοποιήσουν, το ένα μετά το πρώτο εξάμηνο σπουδών και το δεύτερο ταξίδι μόλις συμπληρώσουν δύο έτη σπουδών, διαγράφονται.
Και πολύ σωστά να διαγραφούν αν από δική τους υπαιτιότητα δεν μπαρκάρουν. Πόσο ηθικό όμως και δίκαιο είναι να διαγράφονται γιατί οι εφοπλιστικές εταιρείες τους κλείνουν κατάμουτρα την πόρτα και αρνούνται να τους προσλάβουν;
Η όλη κατάσταση συνιστά σκάνδαλο και μάλιστα στη δεδομένη οικονομική συγκυρία που διέρχεται η χώρα.
Η τρόικα άραγε γνωρίζει αυτό το παιγνίδι των Ελλήνων εφοπλιστών; Απίθανο να το αγνοεί, αφού υποτίθεται έχει άγρυπνο το μάτι της πάνω σε όλα όσα αφορούν τη χώρα μας. Γιατί όμως το επιτρέπει; Αν δεχτούμε δηλαδή ότι πραγματικά την ενδιαφέρει η ανάπτυξη της Ελλάδας... γιατί δεν κάνει τίποτε για να τελειώσει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση;
Και βεβαίως το ερώτημα είναι γιγάντιο και για τους Έλληνες αρμοδίους. Που είναι βέβαιο ότι γνωρίζουν την κατάσταση, υπήρξαν μάλιστα και δηλώσεις πρόσφατα πως κάτι θα κάνουν. Αλλά τίποτε μέχρι στιγμής. Θερινή ραστώνη!
Κι ερχόμαστε στους δημοσιογράφους. Που έχουν χρέος τέτοιες ειδήσεις να μην τις θάβουν αλλά να τις προβάλλουν με όλες τους τις δυνάμεις. Οι έντιμοι δημοσιογράφοι. Υπάρχουν όμως; Γιατί τα παιδιά των σχολών λένε πως οι εφοπλιστές τους κλείνουν τις πόρτες αλλά και οι δημοσιογράφοι τους κλείνουν στα μούτρα το τηλέφωνο!
Ένα παιγνίδι καλά στημένο. Αφού πολλά ΜΜΕ έχουν πίσω τους εφοπλιστές... Σιγά λοιπόν μη βγάλουν στον αέρα οτιδήποτε ενοχλεί το εφοπλιστικό κεφάλαιο...
Παρακαλούμε λοιπόν κάθε έντιμο άνθρωπο να αναδημοσιεύσει αυτή την ανάρτηση. Για να διαβαστεί από όσους περισσότερους γίνεται. Και να μάθει ο κόσμος τα άθλια παιγνίδια σε βάρος και του λαού και της νεολαίας μας.
<>
ΑπάντησηΔιαγραφήδιαγραφονται απο την σχολη εφοσον δεν πραγματοποιουν τα υποχρεωτικα ταξιδια μεσα σε δυο χρονια...οπως λεει ο κανονισμος :
διαγράφεται από τη δύναμη της Σχολής σπουδαστής ο οποίος, ενώ είχε κατοχυρώσει δικαίωμα εκτέλεσης του Α’ ή Β’ θαλάσσιου εκπαιδευτικού ταξιδιο
α) δεν παρουσιαστεί στη Σχολή του για υποβολή αίτησης εγγραφής στο Β’ ή Δ’ εξάμηναντίστοιχα, εντός των ορίων που καθορίζονται από της παρ. 1 και 3 του άρθρου 3 του παρόντΚανονισμού, κατά το τρέχον καθώς και κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, ή
β) δεν παρουσιαστεί στη Σχολή του για υποβολή
αντίστοιχα, εντός των ορίων που καθορίζονται από της παρ. 1 και 3 του άρθρου 3 του παρόντος Κανονισμού κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος και κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος το θαλάσσιο εκπαιδευτικό ταξίδι που πραγματοποίησε κριθεί ως ανεπιτυχές, ή γ) εάν κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος το θαλάσσιο εκπαιδευτικό ταξίδι που πραγματοποίησε κριθεί ως ανεπιτυχές και κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος δεν παρουσιαστεί στη Σχολή του για υποβολή αίτησης εγγραφής στο Β’ ή Δ’ εξάμηνο αντίστοιχα, εντός των ορίων που καθορίζονται από της παρ. 1 και 3 του άρθρου 3 του παρόντος Κανονισμού.
αν δεν βρεις εταιρια για να μπαρκαρεις χανεις το εξαμηνο και αν δεν βρεις και το επομενο διαγραφεσαι απο την σχολη η μηπως καταλαβα λαθος?