Και εις επίρρωσιν αναδημοσιεύουμε το σχετικό άρθρο όπου και ανιχνεύσαμε (στον επίλογό του) το ανέκδοτο:
Ζητείται λύση για το 2ο ταξίδι των Δοκίμων Ε.Ν
Παρέμβαση για να μπορούν οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού να βρίσκουν «μπάρκο» για το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι σχεδιάζει να κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
«Για το θέμα της εκπαίδευσης των σπουδαστών, το οποίο εθίγει από πολλούς συναδέλφους, ναι, όντως, εκεί μπορεί να γίνει παρέμβαση και προσπάθεια. Νομίζω ότι σε πνεύμα συνεννόησης, θα βρούμε μια λύση για το δεύτερο ταξίδι», είπε, χαρακτηριστικά, ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης στην πρόσφατη συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για θέματα Ναυτιλίας, όπου αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι υπάρχει θέμα συγχώνευσης ΑΕΝ
Είχε προηγηθεί παρέμβαση του βουλευτή Α Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα, την οποία «προσυπέγραψε», όπως είπε χαρακτηριστικά ο προεδρεύων αντιπρόεδρος της Επιτροπής, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Δριβελέγκας για το τεράστιο πρόβλημα σπουδαστών εξεύρεσης πλοίου για το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι, που είναι μη επιδοτούμενο.
Από τα Πρακτικά της συζήτησης στην Επιτροπή διαβάζουμε το σχετικό απόσπασμα:
Θ. Δρίτσας (…) Κύριε Υπουργέ, σχετικά με τα ζητήματα της ναυτικής εκπαίδευσης υπάρχουν πολλές παράμετροι που αναπτύξαμε ήδη. Υπάρχει όμως κάτι που δεν χρειάζεται ούτε χρήματα, ούτε σχεδιασμό παρά μόνο παρέμβαση. Αναφέρομαι στην εξασφάλιση της δυνατότητας των σπουδαστών των ναυτικών σχολών για το εκπαιδευτικό ταξίδι τους και στο πρώτο εξάμηνο - που είναι επιδοτούμενο - και στο δεύτερο, το οποίο είναι μη επιδοτούμενο και εκεί αναπτύσσονται και τα περισσότερα από τα προβλήματα, ειδικά μάλιστα όταν πρόκειται για γυναίκες.
Έχω αυτή τη στιγμή κατάλογο ονομάτων, σπουδαστών και σπουδαστριών, που έχει παρών, να βρεθεί μια θέση, να κάνουν το εκπαιδευτικό τους ταξίδι, που είναι όρος και προϋπόθεση για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Παρά το γεγονός ότι είναι επιδοτούμενο το πρώτο, δεν βρίσκουν τέτοιες θέσεις. Θεωρείται άμεση παράλειψη. Ευχαριστώ.
Ι. Δριβελέγκας (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Υπουργέ, κι εγώ προσυπογράφω την τελευταία παρέμβαση του κ. Δρίτσα. Πράγματι, είναι επιτακτική ανάγκη να μπορέσουμε να λύσουμε αυτό το θέμα».
Επίσης, παρέμβαση έκανε και η βουλευτής Δωδεκανήσων των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Μίκα Ιατρίδου, η οποία ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Για την ιδιωτική σχολή και για το ενδεχόμενο ίδρυσης, το θέμα που τίθεται είναι τι θα γίνει με τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Πέρα από το αν θα συγχωνευτούν, όπως προτάσσει η τρόικα, από κει και πέρα τι θα γίνει κυρίως με τη διδακτέα ύλη και την ανανέωση του εξοπλισμού, διότι είναι ένα πάγιο αίτημα. Επίσης ένα άλλο ζήτημα το οποίο απορρέει άμεσα είναι σε σχέση με την εκπαίδευση των σπουδαστών. Δεν μπορούν να βρουν ελληνικά πλοία ή ελληνική σημαία προκειμένου να κάνουν την εκπαίδευσή τους, αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρό πρόβλημα».
Την αντίθεσή τους με την δημιουργία ιδιωτικών ΑΕΝ υπογράμμισαν οι Θ. Δρίτσας και Νίκος Καραθανασόπουλος από το ΚΚΕ ενώ στην διάρκεια της συζήτησης ο υπουργός επανέλαβε ότι η κυβέρνηση είναι υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών σχολών με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει πρώτα αναβάθμιση των δημόσιων σχολών.
Σε αυτή την κατεύθυνση, όπως είπε ο ίδιος, «θα δουλέψουμε και στις υποδομές και στον εξοπλισμό αλλά και στη διδακτέα ύλη. Θα παρουσιάσω πρόγραμμα».
«Είμαστε σε φάση τελικής συνεννόησης συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να μαζέψουμε όλες αυτές τις Ακαδημίες και να σταματήσει εδώ η αναγκαστικά ταπεινωτική δράση πολλές φορές για τους διοικητές των Ακαδημιών, να πηγαίνουν να επαιτούν ακόμα και την πληρωμή ενός υδραυλικού. Θα το μαζέψουμε όλο αυτό και είμαι απόλυτα βέβαιος ότι θα πετύχει, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να ανοίξουμε και την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση. Υπάρχει θεσμικό πλαίσιο. Τα προεδρικά διατάγματα και οι προεδρικές αποφάσεις είναι ακόμα σε εκκρεμότητα. Αυτά θα αναπτυχθούν και τα δύο μαζί», ανέφερε ο κ. Μουσουρούλης.
Τέλος, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι στις ΑΕΝ θα αυξηθεί ο αριθμός των εισακτέων.
___________________
Ας κάνουν πρώτα την παρέμβαση για να λυθεί το πρόβλημα με το εκπαιδευτικό ταξίδι και αν τα καταφέρουν τότε ας κάνουν και αύξηση του αριθμού εισακτέων. Στην αντίθετη περίπτωση μια τέτοια κίνηση δε θα είναι απλά ανέκδοτο αλλά τραγέλαφος...
Από κει και πέρα αυτό που είναι προφανές και δεν κρύβεται είναι η πρεμούρα για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Που κατάντησε, κατά τις δηλώσεις του υπουργού, να επαιτεί ακόμη και τα χρήματα για την πληρωμή υδραυλικού!!! Όλα αυτά στη χώρα με την τεράστια εμπορική ναυτιλία! στην Ελλάδα! που κάποτε καμάρωνε για τη ναυτική της εκπαίδευση!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...