BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ Σ’ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΛΟΙΩΝ

ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΠΕΕΜΑΓΕΝ ΠΕΣ/ΝΑΤ

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ 48ΩΡΕΣ

ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ

Σ’ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΛΟΙΩΝ

από τις 19 ΜΑΡΤΗ 2012 στις 06.00

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συνάδελφοι Ναυτεργάτες, Σπουδαστές, Συνταξιούχοι,

Η κυβέρνηση του «μαύρου» μετώπου ΠΑΣΟΚ – Ν.Δ., η τρόικα συνεχίζουν αδίστακτα τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων.

Με τη νέα δανειακή σύμβαση των 130 δις ΕΥΡΩ και του «κουρέματος» του 53,5% των ομολόγων του δημοσίου, επιχειρούν να καταργήσουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, να διαλύσουν την κοινωνικοασφαλιστική προστασία, επιτίθενται στο σύνολο των δικαιωμάτων της λαϊκής οικογένειας.

Στους ναυτεργάτες, στην ναυτεργατική οικογένεια εκδηλώνεται με ιδιαίτερη βαρβαρότητα η επίθεση στο σύνολο των δικαιωμάτων μας.

Αποτελούν πρόκληση για τους ναυτεργάτες οι δηλώσεις της νέας Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Ναυτιλίας κ.Διαμαντοπούλου ότι «εντός 10 ημερών θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο «Ανάπτυξης θαλάσσιου και αλιευτικού τουρισμού και λοιπές διατάξεις» με την άρση του Cabotage σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και στην ακτοπλοία, επεκτείνοντας την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, θα καταργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, η ανεργία θα αυξηθεί κατακόρυφα σ’όλες τις ειδικότητες.

Η Τράπεζα της Ελλάδας «κούρεψε» 19 δις ΕΥΡΩ από τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων.

Το ΝΑΤ από ενημέρωση του Προέδρου του σε συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΝΑΤ είχε αποθεματικά στην Τράπεζα της Ελλάδας 38.000.000 ΕΥΡΩ. Το ΕΛΟΕΝ με αποθεματικά 51.625.108 ΕΥΡΩ «κούρεψαν» 32.046.403 ΕΥΡΩ μείωση 62,08%.

Ο Οίκος Ναύτη καταργείται από 01/04/2012, ενσωματώνεται στον ΕΟΠΠΥ, καταργούνται υπηρεσίες και παροχές, όπως γιατροί, φάρμακα, νοσοκομειακή περίθαλψη, επιδόματα, δώρα, λεηλατείται η ακίνητη περιουσία του.

Το ΓΕΝΕ διαλύεται και ενσωματώνεται στον ΟΑΕΔ. Πιστοποιητικά, διπλώματα Ναυτικής Εργασίας καταργούνται. Προωθούνται οι ελαστικές μορφές απασχόλησης, ενισχύονται ξένα και ντόπια κέντρα δουλεμπορικών κυκλωμάτων που θα προωθούν την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μειώνουν τις συντάξεις, διαλύουν το ΝΑΤ. Το ΝΑΤ με βάση το ν.3863/2010, άρθρο 27, ενσωματώνεται στο Υπουργείο Εργασίας έως 31/12/2012.


Συνάδελφοι Ναυτεργάτες

Στην ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε εμείς, τα παιδιά μας, η τάξη μας, από εφοπλιστές – κυβέρνηση – Ευρωπαϊκή Ένωση – τρόικα, ένας είναι ο δρόμος για να την αντιμετωπίσουμε, της οργάνωσης και ανάπτυξης της ταξικής πάλης, του απεργιακού αγώνα για την ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής – αντεργατικής πολιτικής.


ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ 48ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

19 ΜΑΡΤΗ 2012 στις 06.00.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

Πειραιάς 16 Μαρτίου 2012

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.pemen.gr/

____________________

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ:

Εννοείται πως στηρίζουμε το ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ. Ταυτόχρονα όμως στηρίζουμε και την ΕΝΟΤΗΤΑ! Ενότητα και πάλη που λέει και το παλιό σύνθημα. Και που δυστυχώς κάποιοι επιμένουν να το θυμούνται μισό...

Εδώ που φτάσαμε, στην απειλή για πλήρη αφάνιση των Ελλήνων ναυτεργατών αλλά και την κατάρρευση όλων των ναυτεργατικών δικαιωμάτων, όποιος δεν αγωνίζεται στη βάση της ενότητας όλων των δυνάμεων των εργαζομένων φέρει τεράστιες ευθύνες.

4 σχόλια:

  1. καλημερα δαναη,σε διαβασα και στο καραβι οταν ημασταν αμερικη η' καναδα,διστυχος χτυπησα τον ομο μου σε ενα μπαλαστ και γυρισα στην ελλαδα την κυριακη 18 του μηνα απο νεα υορκη.Την πουλησανε την απεργια οι συνηθεις υποπτοι...εγω την δευτερα το πρωι που ειχα παει πειραια στον γιατργια το χερι ειχα περαση απο την πεμεν και το ειχα πει οτι δεν υπαρχει περιπτωση να συνεχιστει...πριν ακομα ξεκινηση ειχε στραφει εναντιον μας ολη η ελλαδα.
    Τελος παντων...τωρα μου εχει γραψη ο γιατρος 15 μερες αδεια αν παει καλα θα παρω πισω το φυλαδιοα απο το λιμ/ρχιο και μεσα απριλη θα ξαναπαω στο καραβι.Δημητρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δημήτρη, περαστικά σου και σύντομα. Με την απεργία, άστα να πάνε...

    Εμείς απόψε εδώ έχουμε εκδήλωση με απεργούς από τη Χαλυβουργία και την Ελευθεροτυπία. Οι μόνοι που καταφέρνουν να κρατάνε σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς τη σημαία του αγώνα ψηλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΟΙ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΟΙ;ΔΕΝ ΤΟ ΗΞΕΡΑ...ΤΙ ΝΑ ΠΩ...ΠΩΣ ΑΝΤΕΧΟΥΝ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προχτές, Παρασκευή, που τους είχαμε κοντά μας, είχαν 145 ημέρες απεργίας! Και μας εξήγησαν ότι αντέχουν χάρη στη στήριξη και την αλληλεγγύη από όλη την Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.