ΕΡΓΑΤΙΚΟ «ΑΤΥΧΗΜΑ» ΧΤΕΣ ΣΤΟΝ ΣΕΜΠΟ
«Καρμανιόλα» για τους εργάτες το λιμάνι που έδωσαν στα μονοπώλια
Μπατάρισε μηχάνημα, ύψους 11 μέτρων. Σε σοβαρή κατάσταση νοσηλεύονται δύο χειριστές.
«Ολα δείχνουν ότι αυτή είναι η αρχή», λένε οι εργάτες
Παραλίγο εργατική τραγωδία χτες το απόγευμα στην προβλήτα ΙΙ στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο Ικόνιο! Στην προβλήτα, δηλαδή, που λυμαίνεται πλέον η κινεζική πολυεθνική COSCO και όπως αποδείχθηκε χτες ήδη έχει αναλάβει «δράση» για να μετατρέψει το χώρο σε «καρμανιόλα» για τους εργάτες, στο όνομα της κερδοφορίας της. Συγκεκριμένα, δύο νεοπροσληφθέντες χειριστές, οι Ιωάννης Δανιήλ και Νικόλαος Κουβάτσος, προσπαθούσαν να ...αυτοεκπαιδευτούν σε τεράστιο ανυψωτικό μηχάνημα ύψους 11 μέτρων. Το μηχάνημα ξέφυγε από τον έλεγχό τους, μπατάρισε και έπεσε με δύναμη στο έδαφος μαζί με τους χειριστές. Οι δύο εργάτες μεταφέρθηκαν στο Τζάνειο Νοσοκομείο και νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση, ωστόσο από τους γιατρούς εκτιμάται ότι έχουν ξεφύγει τον κίνδυνο.
Το σοβαρό αυτό εργατικό «ατύχημα» είναι σαφής προειδοποίηση. Ολα τα στοιχεία βοούν ότι η ΣΕΠ (θυγατρική της COSCO) έχει βάλει σε δεύτερη μοίρα την προστασία της ζωής των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς για το κέρδος της.
Οι καταγγελίες των ίδιων των εργαζομένων, χτες στον «Ρ» που έσπευσε στο σημείο, σοκάρουν! Οι προσλήψεις χειριστών έχουν αρχίσει εδώ και περίπου τρεις μήνες. Η διοίκηση της ΣΕΠ, για να γλιτώσει μεροκάματα, θεωρεί ότι αυτοί που προσλήφθηκαν πριν τρεις μήνες και πέρασαν από μια ελάχιστη στοιχειώδη εκπαίδευση από τους «παλιούς» χειριστές του ΟΛΠ - οι οποίοι έχουν τεράστια εμπειρία - είναι έτοιμοι να γίνουν και εκπαιδευτές σε αυτά τα μηχανήματα - θηρία! Ετσι χτες ο πριν τρεις μήνες προσληφθείς προσπαθούσε να εκπαιδεύσει τον χειριστή που είχε προσληφθεί την προηγούμενη μέρα!
Τους χρονομετρούν για να είναι ανταγωνιστικοί!
Ομως, το πιο ανατριχιαστικό είναι ότι η ΣΕΠ προσπαθεί να τους κάνει ...«ανταγωνιστικούς». Στη διάρκεια της εκπαίδευσης, αυτοί οι χειριστές, οι εντελώς άπειροι ακόμα γι' αυτήν τη δουλειά, χρονομετρούνται! Δηλαδή, τους αναγκάζουν να οδηγούν με μεγάλη ταχύτητα τα μηχανήματα και να κάνουν γρήγορα κινήσεις (μία «κίνηση» του μηχανήματος νοείται η ανύψωση του κοντέινερ από το έδαφος ή το καράβι και η μεταφορά του στον αποθηκευτικό χώρο).
«Οχι μόνο το ξέραμε ότι κάποια στιγμή αυτό θα γινόταν. Αλλά όλα δείχνουν ότι είμαστε στην αρχή», ανέφερε ένας από τους χειριστές του ΟΛΠ για τον τρόπο εκπαίδευσης και συνέχισε: «Από την πρώτη στιγμή είχαμε πει ότι είναι έγκλημα αυτό που γίνεται»! Ενας άλλος χειριστής σημείωσε ότι «τους αναγκάζουν να αναπτύσσουν ταχύτητα επειδή εμείς του ΟΛΠ κάνουμε 100 κινήσεις στη βάρδια και οι χειριστές της ΣΕΠ 80 (σ.σ. δηλαδή μεταφέρουν λιγότερα κοντέινερς στη βάρδια). Λες και δεν ξέρουν ότι εμείς έχουμε χρόνια σε αυτή τη δουλειά».
Η άγρια εκμετάλλευση που έχει επιβάλει η ΣΕΠ, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας, δεν αφορά μόνο τους χειριστές. Αλλά και τους λιμενεργάτες. Η λιμενεργασία έχει παραδοθεί από την ΣΕΠ σε 10 εργολάβους, με «εντολή» να μην προσλαμβάνουν πάνω από 20 άτομα για να μη δημιουργηθεί στο χώρο σωματείο. Οι εργολάβοι υποχρεώνουν τους εργάτες που προσλαμβάνουν να υπογράφουν «υπεύθυνη δήλωση» ότι δε συνδικαλίζονται! Βεβαίως, οι λιμενεργάτες των εργολάβων δεν έχουν σταθερή, μόνιμη εργασία με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Αντίθετα, αν έρθει καράβι και δουλέψουν μία ή δύο μέρες τη βδομάδα, θα πληρωθούν βδομαδιάτικο γι' αυτές τις δύο μέρες. «Το λιμάνι γυρίζει στη 10ετία του 1970, τότε που μαζεύονταν έξω από τις πύλες και τους κοιτούσαν στα δόντια για ένα μεροκάματο»!
Ηταν προδιαγεγραμμένο
Με ανακοίνωσή τους, οι αγωνιστικές παρατάξεις «Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υπαλλήλων ΟΛΠ» και «Δημοκρατική Ενότητα Λιμενεργατών» καταγγέλλουν ότι το εργατικό «ατύχημα» ήταν προδιαγεγραμμένο και απλά ήταν θέμα χρόνου πότε θα συμβεί. «Η ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ - σημειώνουν - και η εντατικοποίηση της δουλειάς για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας» έφερε «τα πρώτα οδυνηρά αποτελέσματα για τους εργαζόμενους». Τονίζει ότι «για το "ατύχημα" ευθύνες έχουν όλες οι κυβερνήσεις που δρομολόγησαν την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, αλλά και οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στην ΟΜΥΛΕ και στην Ενωση Λιμενεργατών, που συνυπέγραψαν, στήριξαν και εξακολουθούν να στηρίζουν αυτήν την πολιτική. Την ίδια αυτή ώρα συζητούν και συμφωνούν με την διοίκηση του ΟΛΠ για μείωση και έκπτωση των εργασιακών σχέσεων μέσα στο λιμάνι. Είναι χαρακτηριστικό ότι λίγη ώρα μετά το ατύχημα με ευθύνη των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών οι εργαζόμενοι στο ΣΕΜΠΟ συνέχισαν να δουλεύουν σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τις θέσεις και τις προτάσεις των δυνάμεων του ΠΑΜΕ στο λιμάνι για λιμάνια 100% αποκλειστικά δημόσια στην υπηρεσία του λαού».
__________________________
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5648929
____________________________________________________
ΣΧΟΛΙΟ:
Λιμάνι δεν είναι μόνο ο ντόκος που πιάνουν τα κρουαζερόπλοια. Λιμάνι είναι και οι προβλήτες των εμπορικών καραβιών. Και τα ατυχήματα των εργαζομένων στο λιμάνι είναι πολύ πιο σοβαρό ζήτημα από την ταλαιπωρία των επιβατών σε μέρες απεργίας. Έστω και αν τα ΜΜΕ έχουν άλλα μέτρα και σταθμά...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...