Πριν λίγες μόλις μέρες με όλη την αγωνία και τη γνώση των ανθρώπων που έχουν ζήσει τη θάλασσα και τους κινδύνους της, ανεβάσαμε άρθρο για τις φωτιές στα πλοία: Τα όμορφα πλοία άσχημα καίγονται...
Δυστυχώς η χτεσινή μέρα ήρθε να μας αποδείξει ότι καίγονται και τα άσχημα... Και όχι μόνο καίγονται μα προκαλούν και τραγωδίες.
Ένα τέτοιο καράβι ήταν χτες στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος. Ένα καράβι αέριου φορτίου της παλιάς γενιάς. Από αυτά που θα έπρεπε να έχουν πάρει το δρόμο για τα διαλυτήρια πλοίων μα συνεχίζουν να κυκλοφορούν για να σπέρνουν όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος το θάνατο.
Από το VesselTracker.com εντοπίσαμε τα ακόλουθα στοιχεία για το καράβι που σημειώθηκε η τραγωδία:
ΟΝΟΜΑ ΠΛΟΙΟΥ FRIENDSHIPGAS
IMO NUMBER 8027688 - VESSEL TYPE LNG TANKER
HULL TYPE SINGLE HULL - GROSS TONNAGE 4.965 tons - SUMMER DWT 5.986 tons
BUILD 1981 - BUILDER MEYER WERFT PAPENBURG - GERMANY
FLAG PANAMA
MANAGER MAGNUS CARRIERS ATHENS - GREECE
OWNER ART GAS MARINE PANAMA
INSURER NORTH OF ENGLAND P&I U.K.
LAST DRY DOCK 2005 Sep 30 - LAST SPECIAL SURVEY 2003 Nov 09
NEXT DRY DOCK 2008 Sep 30 - NEXT SPECIAL SURVEY 2008 Nov 09
CREW NATIONALITY SPAIN/PHILIPPINES
CALL SIGN 3EOQ3 - MMSI CODE 353254000
HISTORICAL INFO FIRST MOVEMENT 1981 Nov 25
HISTORICAL INFO
FORMER NAMES
since 2007 Dec 04 GAZ PACIFIC
FORMER FLAGS since 1989 Feb 23 FRANCE - since 1988 Feb 16 PANAMA - since 1985 Feb 15 GERMANY
Ένα καράβι 27 ετών... που μετέφερε επικίνδυνο φορτίο αέριας μορφής. LNG tanker... Υψηλού κινδύνου και επομένως με απαίτηση για τήρηση αυστηρών κανόνων ασφαλείας. Ο θάνατος οκτώ εργατών χτες στα σωθικά του έρχεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο να βροντοφωνάξει πως οι κανόνες αυτοί δεν τηρήθηκαν. Οι αρχές θα κάνουν σίγουρα το έργο τους και να απονείμουν στον καθένα το τίμημα που του αρμόζει. Όμως οι νεκροί θα παραμείνουν νεκροί. Αυτό δεν αλλάζει όποιες ποινές και να επιβληθούν.
Από την εφημερίδα Ριζοσπάστης αναδημοσιεύουμε:
Λίγα λεπτά μετά τις 16.00 πυκνοί μαύροι καπνοί άρχισαν να βγαίνουν από τα σωθικά του πλοίου πνίγοντας τη ζώνη και σημαίνοντας σήμα κινδύνου για ολόκληρη την πόλη του Περάματος. Η τραγωδία είχε αρχίσει... Δυο εργάτες βγήκαν μισολιπόθυμοι από το πλοίο και μεταφέρθηκαν στο Θριάσιο Νοσοκομείο με αναπνευστικά προβλήματα. Ενας τρίτος στην προσπάθειά του να προλάβει να απομακρυνθεί από το καράβι έσπασε το πόδι του και μεταφέρθηκε στο ίδιο νοσοκομείο.
«Όλα προειδοποιούσαν για το κακό»
Στις 16.30 άντρες των πυροσβεστικών δυνάμεων κατέφθασαν στο χώρο χωρίς ωστόσο να είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι και εκπαιδευμένοι, με αποτέλεσμα κάποιοι από αυτούς να μην ξέρουν πώς να ανέβουν στο καράβι.
Από τις 17.00 στον τεράστιο ντόκο άρχισαν από παντού να καταφθάνουν οργισμένοι εργάτες. Ανάμεσα σε αυτούς και ένας που μόλις είχε σχολάσει από το «FRENSIP GAS». Οι καταγγελίες του... φωτιά. «Χτες είπε - είχαν πάρει φωτιά οι αποθήκες του καραβιού. Κάτω από αυτή ήταν συνάδελφοι και κολλούσαν το πάτωμά της που είχαν από καλώδια μέχρι μουσαμάδες και άλλα εύφλεκτα υλικά. Από σπίθα άρπαξαν φωτιά και ευτυχώς που ήμασταν κοντά και καταφέραμε να τη σβήσουμε. Ολα προειδοποιούσαν ότι κάποια στιγμή θα γινότανε το κακό»...
Δίπλα του ένας ακόμα από τα συνεργεία του πλοίου ανέφερε ότι υπήρχαν ανασφάλιστοι αλλοδαποί εργαζόμενοι. «Στου Χειλιου - συνέχισε - ήταν συνεργείο και έκαναν καθαρισμούς στο διπλανό αμπάρι. Αν έχουν πάθει κάτι αυτοί, ποιος θα τους ψάξει; Σαν το σκυλί στ' αμπέλι θα πάνε». «Μας πίεζαν - πήρε το λόγο άλλος εργάτης - όλο άντε γρήγορα μας έλεγαν... Σκοτώνουν εμάς για να κονομάνε αυτοί»!
Ο Ριζοσπάστης κάνει αναλυτική αναφορά στο ατύχημα που αξίζει να τη διαβάσετε ολόκληρη στο σημερινό του φύλλο. Όπως εκτενείς αναφορές υπάρχουν σήμερα και σε όλα τα ΜΜΕ εντός Ελλάδας αλλά και σε πολλά του εξωτερικού. Για μια ακόμη φορά η χώρα μας που θέλει να λέει ότι έχει την πρώτη ναυτιλία στον κόσμο, δυσφημίστηκε για τα μέτρα ασφαλείας στους χώρους επισκευής των πλοίων. Ειδικά το Πέραμα έχει μέχρι τώρα σκοτώσει αμέτρητους ανθρώπους που καλούνται να βγάλουν το μεροκάματό τους στα καράβια που καταπλέουν εκεί.
Από σημερινό άρθρο του ΕΘΝΟΥΣ αναδημοσιεύουμε τα στοιχεία:
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 33.000 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2000-2005
Βαμμένο με αίμα το μεροκάματο των εργατών στη Ζώνη Περάματος
Το μεροκάματο στη Ζώνη είναι βαμμένο με αίμα. Το τραγικό ατύχημα που σημειώθηκε χθες στο Πέραμα, όταν το δεξαμενόπλοιο «Φρέντσιπ Γκαζ» τυλίχτηκε στις φλόγες ύστερα από έκρηξη, έρχεται να προστεθεί σε έναν μακρύ κατάλογο αντίστοιχων περιστατικών που έθεσαν σε κίνδυνο ή στέρησαν τη ζωή από ανθρώπους που δούλευαν για να βγάλουν τα προς το ζην.
Μια πρόχειρη στατιστική αποδεικνύει πως τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος συντελείται ένα σοβαρό ατύχημα, ένα φρικιαστικό έγκλημα κατά πολλούς, αφού τα συνδικάτα μιλούν για ανύπαρκτους ελέγχους και ελλιπή μέτρα ασφαλείας.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την πενταετία 2000-2005 στην Ελλάδα έλαβαν χώρα περισσότερα από 33.000 εργατικά ατυχήματα, εκ των οποίων τα 851 ήταν θανατηφόρα. Αυτό μάλλον αποτελεί εξωραϊσμένη εικόνα της πραγματικότητας, καθώς, όπως διαπιστώνεται, στη χώρα μας υφίσταται σοβαρό έλλειμμα στην καταγραφή των εργατικών ατυχημάτων, με αποτέλεσμα ο ακριβής αριθμός των θυμάτων να παραμένει άγνωστος.
Το δυστύχημα που σημάδεψε τη Ζώνη του Περάματος ήταν αναμφισβήτητα αυτό που σημειώθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Ανατζελ Γκρέιτνες», το οποίο τη δεκαετία του 80 έγινε ο τάφος για 16 εργάτες. Από τη δεκαετία του 80 μέχρι σήμερα, όπως φαίνεται, δεν έχουν αλλάξει πολλά...
Φυσικά και δεν άλλαξαν πολλά. Γιατί να αλλάξουν; Μήπως η ανθρώπινη ζωή άρχισε να μετράει περισσότερο; Φτηνό κρέας προς κατανάλωση εξακολουθούν να είναι οι εργαζόμενοι...
Κάτω από αυτές τις λαμαρίνες βρήκαν το θάνατο, κάηκαν ζωντανοί οκτώ συνάνθρωποι. Γιατί; Πόσοι ακόμη πρέπει να πεθάνουν για να αλλάξει κάτι;
μίσος...
ΑπάντησηΔιαγραφήμίσος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα Capta Danai :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ για το σχόλιο στα Κουφονήσια :-) Θα επανέλθω στο θέμα σύντομα ;-)
Σχετικά με το θέμα σου: αυτά συμβαίνουν όταν τα gas free δίνονται μέσω fax! Όλοι το ξέρουν και όλοι ποιούν τη νήσσα.
ΥΓ. Σε πρόσθεσα στο kafenedaki