Μία από τις τελευταίες σοβαρές περιπτώσεις φωτιάς σε πλοίο αφορά ένα τουρκικό πλοίο που ταξίδευε τον περασμένο Φεβρουάριο από την Κωνσταντινούπολη προς την Τεργέστη φορτωμένο με φορτηγά αυτοκίνητα (οχηματαγωγό πλοίο - RO RO) αλλά και αρκετούς τόνους επίσης επικίνδυνων χημικών ουσιών. Ας δούμε πρώτα το πλοίο στις ευτυχισμένες στιγμές του:
Ένα πραγματικά υπέροχο πλοίο και νεαρό σε ηλικία. Χρονολογία κατασκευής του αναφέρεται ο Σεπτέμβρης του 2001. Σίγουρα εκτός από την εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση διέθετε και όλα τα σύγχρονα μηχανήματα και όργανα ναυσιπλοΐας.
Τα ταξίδια του στη σύντομη ζωή του ήταν κυρίως στο Αιγαίο. Με βύθισμα έξι μέτρα και φορτίο σαν και αυτό που αναφέραμε για το τελευταίο του ταξίδι, πέρναγε συχνά από τις ακτές μας, περήφανο και με την τούρκικη σημαία στην πρύμη του.
Φυσικά είχε και αριθμό ΙΜΟ: 9215488 αλλά και διεθνές χαρακτηριστικό κλήσης: TCUS Το όνομά του UND ADRIYATIK που έμελλε να προφητέψει και τη θάλασσα που θα το έβρισκε η συμφορά. Αντιγράφω την αναφορά για το ατύχημα του άτυχου αυτού πλοίου:
ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ INOUT
Ένα τουρκικό εμπορικό πλοίο που φλέγεται, έχοντας στις δεξαμενές του 1000 τόνους αργού πετρελαίου, πλέει ακυβέρνητο προς τις ακτές της Αδριατικής, στην Κροατία, απειλώντας με σοβαρή ρύπανση τις παραλίες που αποτελούν πόλο έλξης τουριστών.
Πυροσβέστες, μεταξύ αυτών και Ολλανδοί ειδικοί στην αντιμετώπιση πυρκαγιών σε πλοία, προσπαθούν να κατασβέσουν την φωτιά που ξέσπασε στο τουρκικό εμπορικό καθώς έπλεε κοντά στα κροατικά χωρικά ύδατα.Τα 22 μέλη του πληρώματος και οι επιβάτες διασώθηκαν από ένα παραπλέον ελληνικό πλοίο και μεταφέρθηκαν στη Βενετία.
"Η κατάσταση είναι επικίνδυνη, αλλά υπό έλεγχο αυτή τη στιγμή", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Κροατίας, Μπόζινταρ Καλμέτα. "Μία πρόσθετη δυσκολία είναι ότι τα ρεύματα παρασύρουν το πλοίο προς την ακτή", πρόσθεσε.
Αξιωματούχοι των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών εκτιμούν ότι οι βόρειοι άνεμοι που θα αρχίσουν να φύσουν από σήμερα αναμένεται να κρατήσουν το πλοίο μακρυά από τις ακτές, ενώ εκφράζονται ελπίδες ότι οι πυροσβέστες θα καταφέρουν να θέσουν υπό έλεγχο τη φωτιά μέχρι τα ξημερώματα της Πέμπτης.
"Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν 1.000 τόνοι αργού πετρελαίου στο πλοίο και μικρότερες ποσότητες άλλων επικίνδυνων υλικών", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Κροατίας, χωρίς να αποκαλύψει ποιά άλλα επικίνδυνα υλικά υπάρχουν στο πλοίο. Εξέφρασε πάντως την βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει κίνδυνος έκρηξης στο πλοίο, αν και πρόσθεσε ότι μία έκρηξη θα είχε "καταστροφικές συνέπειες".
Το μήκους 193 μέτρων πλοίο Und Adriyatik έπλεε από την Κωνσταντινούπολη προς την Τεργέστη, μεταφέροντας "200 φορτηγά και εννέα τόνους επικίνδυνων υλικών", σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της Κροατίας.
Το ατύχημα έγινε 13 ναυτικά μίλια δυτικά της κωμόπολης Ρόβινι, που βρίσκεται στις βόρειες ακτές της Αδριατικής. Τα αίτια της πυρκαγιάς δεν έχουν διευκρινιστεί.
Τα όμορφα καράβια άσχημα καίγονται... Για δες τώρα εικόνα. Το αρχοντοβάπορο το έχουν τυλίξει οι καπνοί και οι φλόγες και οι λαμαρίνες του έχουν μαυρίσει... Άλλο όμως ήταν το μεγάλο πρόβλημα, όχι οι λαμαρίνες: Οι άνθρωποι που επέβαιναν στο φλεγόμενο πλοίο, τα καύσιμα και τα χημικά που μετέφερε. Έτσι από την πρώτη στιγμή σήμανε το καμπανάκι σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Από το αγαπητό φόρουμ Nautilia.gr αντιγράφω:
6/2/2008
BREAKING NEWS
Η ελληνική ναυτοσύνη και ψυχή για μία ακόμη φορά έγραψε τη δική της ιστορία στα παγωμένα νερά της Αδριατικής. Τούρκικο οχηματαγωγό πλοίο, τα λεγόμενα Ro-Ro, που εκτελούσε το δρομολόγιο από την Τεργιέστη προς Τουρκία, φορτωμένο με 202 νταλίκες, πήρε φωτιά, σήμερα το πρωϊ, από άγνωστη μέχρις στιγμής αιτία, ενώ έπλεε κοντά στη Ριέκα της Κροατίας.
Στην περιοχή έσπευσε το πλοίο των Μινωϊκών, ΙΚΑΡΟΣ που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα-Βενετία. Ο καπετάνιος ειδοποιήθηκε από τον Θάλαμο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Οι έλληνες ναυτικοί περισυνέλεξαν το πλήρωμα του τούρκικου οχηματαγωγού καθώς και 10 οδηγούς.
Ποιος είναι αυτός ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας; Μια από τις υπηρεσίες που μας γεμίζουν περηφάνια για το έργο που προσφέρει! Είναι το μάτι και το αυτί της Ελλάδας σε όλες τις θάλασσες και τους ωκεανούς του κόσμου. Εκεί θα πρωτοφτάσει το σήμα κινδύνου για κάθε πλοίο που κινδυνεύει και από εκεί θα δοθούν οι εντολές για την έρευνα και τη διάσωση ανθρώπων και εμπορευμάτων. Τα στελέχη του αποτελούν την αφρόκρεμα των υπαλλήλων του ΥΕΝ και του Λιμενικού Σώματος.
Είμαστε μάλιστα ιδιαίτερα περήφανες ως ελληνίδες καπετάνισσες καθώς πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι στο δυναμικό της υπηρεσίας ανήκει και μία πρώην συνάδελφός μας. Από τις γέφυρες των πλοίων στη γέφυρα της έρευνα και διάσωσης του ΥΕΝ. Μια ακόμη γυναικεία κατάκτηση που αξίζει θερμά συγχαρητήρια!
Συγχαρητήρια όμως αξίζουν και όλοι όσοι έτρεξαν να βοηθήσουν το τουρκικό πλοίο. Το πλήρωμα του Ίκαρος, οι αρχές της πλησιέστερης χώρας, ειδικοί πυροσβέστες από την Ολλανδία και πολλοί ακόμα. Έτσι γίνεται πάντα στη θάλασσα. Εκεί μετράει μόνο ο άνθρωπος και όχι η φυλή του... Είναι νόμος αυτός και εκτός ελαχίστων θλιβερών εξαιρέσεων, τηρείται με ευλάβεια. Γιατί κανείς ποτέ δεν ξέρει πότε θα έρθει και η δική του σειρά να χρειαστεί βοήθεια.
Θα κλείσουμε το αφιέρωμα στο ατύχημα του UND ADRIYATIK με ένα βίντεο του you tube που δείχνει παραστατικά το μεγάλο αγώνα των πυροσβεστών από θάλασσα και αέρα να κατασβέσουν τη φωτιά:
Τι απέγινε το UND ADRIYATIK; Μπορείτε να το δείτε στο επόμενο βίντεο και αν γνωρίζετε ιταλικά θα μάθετε όλες τις λεπτομέρειες. Εμείς από όσο καταλάβαμε, οδηγήθηκε - κατακαμένο βέβαια - στο λιμάνι τις Τεργέστης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...