BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ: Στρατηγική προτεραιότητα της κυβέρνησης


ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ

Στρατηγική προτεραιότητα της κυβέρνησης

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ συζητήθηκε χτες στη Βουλή.

Νέα αγωνιστική απάντηση ετοιμάζουν οι ναυτεργάτες με

την 24ωρη απεργία στις 31 Μάη

Την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που υπερασπίζεται με τον πιο φανατικό τρόπο τα συμφέροντα των εφοπλιστών και επιχειρεί να ποινικοποιήσει τους αγώνες των ναυτεργατών, κατήγγειλε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Μαρίνος, αναπτύσσοντας Επίκαιρη Ερώτηση σχετικά με την άρση του καμποτάζ (την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών). Ταυτόχρονα, εξέφρασε τη στήριξη του ΚΚΕ στις κινητοποιήσεις που οργανώνουν οι ναυτεργάτες στις 31 Μάη, κλιμακώνοντας με νέα 24ωρη απεργία, ενάντια στην απελευθέρωση της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας και ενάντια στην εντεινόμενη επίθεση κυβέρνησης - εφοπλιστών στο σύνολο των δικαιωμάτων τους.

Μπροστά στη νέα 24ωρη απεργία του κλάδου, ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» καλούν σε μαχητική δράση για την επιτυχία της με πλαίσιο που υπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών και του λαού (άλλωστε το καμποτάζ αφορά όχι μόνο το δικαίωμα του λαού σε ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αλλά και την ίδια την άμυνα της χώρας). Ανήμερα της απεργίας, τα ταξικά σωματεία καλούν σε προσυγκέντρωση στις 5.30 π.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη.

Στο πλευρό των εφοπλιστών η κυβέρνηση

Επιβεβαιώνοντας τη φιλοεφοπλιστική θέση της κυβέρνησης, η υπουργός Οικονομίας Λ. Κατσέλη είπε ότι είναι ξεκάθαρη η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην άρση του καμποτάζ σε κρουαζιερόπλοια, τα οποία φέρουν μη κοινοτική σημαία και ισχυρίστηκε ότι από τους 20 φορείς της ναυτιλίας οι 19 ζήτησαν την άρση του καμποτάζ και μόνο ένας φορέας ζήτησε τη διατήρησή του. Η κυβέρνηση δεν εχθρεύεται τους ναυτεργάτες είπε η Λ. Κατσέλη και ισχυρίστηκε ότι «δεν είναι προάσπιση συμφερόντων των ναυτεργατών να κλείνουμε το θαλάσσιο τουρισμό και να μην υπάρχει θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας». Υπερασπιζόμενη την άρση του καμποτάζ είπε ότι λόγω της ύπαρξής του το 2008 αποβιβάστηκε στην Ελλάδα μόνο το 6,5% των επιβατών κρουαζιέρας και ανέφερε ότι η διατήρηση του καμποτάζ οδηγεί σε αφαίμαξη και όχι σε αύξηση των θέσεων εργασίας.

Με την πείρα που έχουμε αποδεικνύεται καθημερινά ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπερασπίζεται με τον πιο φανατικό τρόπο τα συμφέροντα των εφοπλιστών, τόνισε στην παρέμβασή του ο Γ. Μαρίνος και κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί με όλους τους τρόπους να ενοχοποιήσει και να ποινικοποιήσει τους αγώνες των ναυτεργατών.

Το ΚΚΕ, τόνισε, στηρίζει όλα τα χρόνια τον αγώνα των ναυτεργατών και θα στηρίξει και την κινητοποίησή τους στις 31 Μάη ενάντια στην απελευθέρωση της κρουαζιέρας και ενάντια στην επίθεση της κυβέρνησης κατά του συνόλου των δικαιωμάτων των εργαζομένων και υπογράμμισε: «Εάν η κυβέρνηση επιλέξει το δρόμο της καταστολής θα έχει εγκληματικές ευθύνες. Να ξέρει ότι δύο φορές ο αγώνας των ναυτεργατών "κουρέλιασε" την πολιτική επιστράτευση τόσο επί ΠΑΣΟΚ όσο και επί ΝΔ και από αυτή τη σκοπιά νομίζουμε ότι οι ναυτεργάτες θα υπερασπιστούν με κάθε τρόπο τα συμφέροντα και τα δικαιώματά τους».

Ο βουλευτής έκανε αναφορά στην περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΘ», λέγοντας ότι οι προπαγανδιστές της κυβέρνησης κρύβουν ότι στις 26 Απρίλη που ήρθε στον Πειραιά, οι ναυτεργάτες ήταν σε απεργιακή κινητοποίηση και όπως είχαν υποχρέωση περιφρουρούσαν τον αγώνα τους. Κρύβουν, συνέχισε, το γεγονός ότι οι επιβάτες του εξέφρασαν οργανωμένα την αλληλεγγύη τους, όπως επίσης κρύβουν το ότι οι εκατοντάδες ναυτεργάτες (από 27 χώρες) του πλοίου δουλεύουν σαν σκλάβοι.

Τουρισμός που ωφελεί τα μονοπώλια

Η κυβέρνηση, συνέχισε, ο Γ. Μαρίνος, λέει ψέματα για να συκοφαντήσει τους αγώνες ότι θα υπάρχει όφελος από την άρση του καμποτάζ, δηλαδή από την απελευθέρωση της κρουαζιέρας και στη συνέχεια από την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας. Για ποια οφέλη μιλάει η κυβέρνηση, είπε, όταν είναι γνωστό ότι οι επιβάτες από το αεροδρόμιο μπαίνουν στα λεωφορεία και επιβιβάζονται μέσα στο κρουαζιερόπλοιο το οποίο διαθέτει φαγητό, ψυχαγωγία και στην περίπτωση που βγαίνουν έξω σε ένα νησί πηγαίνουν στα μεγαλοξενοδοχεία. Συνεπώς, τόνισε, η πείρα δείχνει ότι δεν έχουν όφελος οι μικροί επαγγελματίες του τουρισμού. Η απελευθέρωση, είπε, της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας δοκιμάστηκε από το 2002 και τα αποτελέσματα είναι η μείωση των θέσεων εργασίας, το βύθισμα των οικονομικών του ΝΑΤ, η επέκταση της ανασφάλιστης εργασίας και η χειροτέρευση της εξυπηρέτησης των νησιών.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Μέρα της Θάλασσας έγινε χτες στη Βουλή ειδική συνεδρίαση και στην παρέμβασή του ο Γ. Μαρίνος υπενθύμισε τους ισχυρούς αγωνιστικούς και πολύχρονους δεσμούς του ΚΚΕ με τους ναυτεργάτες, δεσμούς που είναι δοκιμασμένοι στο χρόνο. Αυτή η σχέση, είπε, αναπτύσσεται κάθε μέρα σε σύγκρουση με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την αντεργατική πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και από την πολύχρονη πείρα βγαίνουν ορισμένα ουσιαστικά συμπεράσματα όπως:

«Οσο τα πλοία θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, όσο η ανάπτυξη της οικονομίας και της ναυτιλίας θα έχει κριτήριο το κέρδος, η ζωή των ναυτεργατών θα χειροτερεύει. Η ικανοποίηση των αναγκών των εργατών της θάλασσας και των οικογενειών τους, η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, η ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος, η αντιμετώπιση των εργατικών ατυχημάτων απαιτούν ριζικές αλλαγές, απαιτούν να περάσει ο πλούτος στα χέρια αυτών που τον παράγουν, να γίνουν τα πλοία, τα μέσα παραγωγής, λαϊκή περιουσία. Γι' αυτό παλεύει το ΚΚΕ δίνοντας το αγωνιστικό του "παρών" για κάθε πρόβλημα των ναυτεργατών, για κάθε πρόβλημα των εργαζομένων».

Στις συμπληγάδες των μονοπωλιακών ανταγωνισμών

Η πρόταση του ΚΚΕ γίνεται όλο και πιο επιτακτική, καθώς οι ανταγωνισμοί των εφοπλιστών ενισχύουν τις απειλές για τους ναυτεργάτες. Χαρακτηριστική ήταν η πρόσφατη τοποθέτηση της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ακτοπλόων) που τάχτηκε ενάντια στην άρση του καμποτάζ αν δεν εφαρμοστούν πλήρως ρυθμίσεις όπως ο Κανονισμός 3577/92 της ΕΕ που προβλέπει μεταξύ άλλων κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των πλοίων. «Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί πρέπει να λυθούν τα προβλήματα της αμερικανικής κρουαζιέρας και όχι τα προβλήματα της ελληνικής ακτοπλοΐας», είχαν δηλώσει οι ακτοπλόοι, αποτυπώνοντας πόσο οξύνονται οι ανταγωνισμοί για τη μοιρασιά της «πίτας»...


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5663910

_____________________________________

ΣΧΟΛΙΟ:

Ειδικά για το θέμα του τουρισμού... κάθε φορά που το ακούω να το λένε στα κανάλια και να κατηγορούν τους ναυτεργάτες μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Γιατί λένε ψέματα και μάλιστα τεράστια. Καμώνονται πως νοιάζονται για την οικονομία της χώρας και το συνάλλαγμα που υποτίθεται φέρνουν οι τουρίστες ενώ τα πράγματα είναι ακριβώς ανάποδα. Η εξαφάνιση των ελλήνων ναυτικών είναι που έχει στερήσει από την εθνική μας οικονομία τεράστια ποσά συναλλάγματος. Όσα και οι μισθοί τους... Και όμως λεξούλα δε λένε γι' αυτό οι δημοσιογράφοι. Μα γιατί να πουν; Υπάλληλοι είναι. Ποιων; Ε, νομίζω όλοι ξέρουμε ποιοι κατέχουν τα μίντια. Είτε λοιπόν ακούω τον κουστουμάτο δημοσιογράφο είτε το αφεντικό του είναι το ίδιο και το αυτό.

Όχι, δεν τους νοιάζει η οικονομία της χώρας. Μόνο τα δικά τους κέρδη. Και για το προσωπικό κέρδος λένε και οι δημοσιογράφοι αυτά που λένε.

Ακόμη και έτσι, αν δεχθούμε ως κανόνα ζωής το κυνήγι του κέρδους, και πάλι οι ναυτεργάτες δίκιο έχουν. Κι αυτοί το δικό τους κέρδος δεν πρέπει να κοιτάξουν; Ή μήπως πρέπει αυτοβούλως να θυσιαστούν υπέρ των επιχειρηματιών του τουρισμού;

Γι' αυτό ας σταματήσουν τα κανάλια να μας ζαλίζουν τα αυτιά. Μόνο οι αφελείς και οι άσχετοι πιστεύουν τις ανοησίες που επικαλούνται...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.