BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Αμείλικτα ερωτήματα της ΑΥΓΗΣ για την τραγωδία του NORMAN ATLANTIC



Ραπανάκης Σπύρος 30.12.2014


Αμείλικτα ερωτήματα για τη ναυτική τραγωδία


Σε απίστευτη τραγωδία εξελίσσεται το τραγικό ναυτικό δυστύχημα με το Norman Atlantic στην Αδριατική, που μέχρι χθες το βράδυ ακόμη κάπνιζε από τη φωτιά, με τουλάχιστον 10 νεκρούς, δεκάδες τραυματίες και αδιευκρίνιστο αριθμό αγνοουμένων που ενδεχομένως να προσεγγίζει και τους 40. Αλαλούμ με τις λίστες επιβαινόντων, με σοβαρές ευθύνες για την ΑΝΕΚ που είχε ναυλώσει το πλοίο καθώς και για τις ελληνικές και ιταλικές αρχές. Καταιγιστικά ερωτήματα προκύπτουν αφενός για τα μέτρα ασφάλειας και τις συνθήκες υπό τις οποιές ξέσπασε η μοιραία φωτιά και αφετέρου για την επιχειρησιακή ολιγωρία και τις ελλείψεις κατά τη διάρκεια της εκκένωσης και διάσωσης, που διήρκεσε περισσότερες από 30 ώρες. Έρευνες με ελικόπτερα και πλωτά συνεχίστηκαν στη θάλασσα κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Διασώθηκαν 427 άτομα. Θρίλερ με τη λίστα επιβατών και τους αγνοούμενους. 

Η Ιταλία ζητεί διασταύρωση της λίστας επιβατών. 

Ευθύνες στην ΑΝΕΚ και από τον Μ. Βαρβιτσιώτη

Εγείρεται ζήτημα ασφάλειας 

Έρευνες για τις συνθήκες του δυστυχήματος ξεκίνησαν τρεις εισαγγελείς στην Ιταλία


RΑΙ: 80 από τους διασωθέντες δεν ήταν στη λίστα επιβατών!

Αυξάνονται από χθες το απόγευμα ώρα με την ώρα οι νεκροί, 8 εκ των οποίων έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα και άλλοι 2 εντοπίστηκαν από το κλιμάκιο του ιταλικού λιμενικού μέσα στο κατεστραμμένο από τη φωτιά πλοίο. Για τέσσερις Έλληνες νεκρούς έκανε λόγο χθες η La Repubblica. Έως την ώρα που έκλεινε η "Αυγή" δεν είχε διευκρινιστεί ο αριθμός των αγνοουμένων καθώς δημιουργήθηκε ολόκληρο μπάχαλο με τις λίστες επιβαινόντων. 478 άτομα, πλήρωμα και επιβάτες, περιλάμβανε η πρώτη λίστα που κοινοποίησε το υπουργείο Ναυτιλίας, με τους Ιταλούς να κάνουν λόγο για 458 επιβαίνοντες.

Μάλιστα, όπως ανέφερε το ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο RAI, 80 από τους διασωθέντες που βρίσκονται στο Μπάρι δεν ήταν στις λίστες επιβατών! Σύμφωνα με την ιταλική πλευρά, διεσώθησαν 428 άτομα και σύμφωνα με τα ελληνικά στοιχεία ο αριθμός αυτός έφτανε τους 432 διασωθέντες. Έτσι ο αριθμός των αγνοούμενων δεν μπορεί να υπολογιστεί ασφαλώς, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ακόμη και για 40 ανθρώπους. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες επιβατών, πολλοί χάθηκαν στη θάλασσα ή μπήκαν σε σωστικά "μπαλόνια" που αναποδογύρισαν, ενώ περιγραφές οδηγών φορτηγών αναφέρουν πως συνάδελφοί τους εγκλωβίστηκαν στο γκαράζ όταν ξέσπασε η φωτιά. Επιπλέον, συγγενείς επιβατών καταγγέλλουν πως οι άνθρωποί τους δεν βρίσκονται στη λίστα επιβαινόντων που δόθηκε στη δημοσιότητα ενώ ανάμεσα στους διασωθέντες υπάρχουν και μετανάστες που επιχείρησαν να περάσουν παράνομα στην Ιταλία.

Έρευνα διέταξαν οι εισαγγελικές Αρχές του Μπάρι για την εξακρίβωση των αιτιών της πυγκαγιάς και αναζήτηση ποινικών ευθυνών.

Ευθύνες στην ΑΝΕΚ από Ελλάδα - Ιταλία

Αυτά τα δεδομένα συντείνουν στις εκτιμήσεις που λένε πως ο δραματικός κατάλογος των νεκρών είναι πιθανό να μεγαλώσει. Την ευθύνη στην ΑΝΕΚ έριξε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας, ενώ τόσο η ιταλική όσο και η ελληνική πλευρά ζητούν να γίνει ταυτοποίηση των διασωθέντων και των καταλόγων ώστε να προκύψει ασφαλής εικόνα. Αργά χθες το βράδυ η ΑΝΕΚ άλλαξε τον αριθμό της αρχικής λίστας από 478 σε 475. "Δεν αναφερόμαστε στους αγνοούμενους γιατί υπάρχει μία λίστα με τα ονόματα των 427 διασωθέντων. Πρέπει να διαβεβαιώσουμε αν πρόκειται για λίστα με ονόματα επιβαινόντων ή για λίστα κρατήσεων. Δεν θέλουμε να κάνουμε πρόβλεψη για τον αριθμό των αγνοούμενων, δεν πρόκειται για κάτι ώριμο. Το συζητήσαμε και με τον Έλληνα υπουργό" ανέφερε χθες ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Μαουρίτζιο Λούπι.

Καθυστερήσεις στην ειδοποίηση

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες προκλήθηκε η τραγωδία όσο και η διαχείρισή της αναδεικνύουν αμείλικτα ερωτήματα. Πρώτον, αν και η φωτιά ξέσπασε λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα της Κυριακής, ο πλοίαρχος εξέπεμψε σήμα κινδύνου στις 5.43 και αφού η πυρκαγιά είχε εξαπλωθεί στο γκαράζ. Μάλιστα, όπως είπε ο Μ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας χθες στο δελτίο ειδήσεων του Mega, το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος ενημερώθηκε λίγα λεπτά νωρίτερα τηλεφωνικά από επιβάτη!

Πρόβλημα πυρασφάλειας δείχνουν οι μαρτυρίες

Δεύτερον, ήταν αξιόπλοο το Νorman Atlantic; Μία μόλις εβδομάδα πριν, το συγκεκριμένο πλοίο είχε περάσει από ευρωπαϊκό έλεγχο ασφάλειας στην Πάτρα, όπου κατά τη διάρκεια άσκησης για πυρκαγιά κατεγράφησαν τα παρακάτω προβλήματα:

- Οι πόρτες για τον περιορισμό της φωτιάς σε περίπτωση πυρκαγιάς υπολειτουργούσαν. 


- Δεν υπήρχε εγκεκριμένο σχέδιο για μετεπιβίβαση των επιβατών σε άλλο πλοίο σε περίπτωση πυρκαγιάς. 

- Δεν υπήρχε κανένα σύστημα εφεδρικών μπαταριών για τον φωτισμό του πλοίου σε περίπτωση κατάρρευσης της ηλεκτροδότησης. 

- Οι υδατοστεγείς πόρτες και οι μηχανισμοί απομόνωσης τμημάτων του πλοίου δεν λειτουργούσαν όπως θα έπρεπε. 

- Υπήρχαν ελλείψεις στον εξοπλισμό ανάγκης. 

"Το πλοίο φέρει όλα τα πιστοποιητικά" υποστηρίζει η εταιρεία. "Οι δύο πιο σοβαρές ελλείψεις είχαν αποκατασταθεί ήδη κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης και για τις άλλες τρεις που αφορούσαν τη σήμανση είχε δοθεί περιθώριο, σύμφωνα με τη νομοθεσία, 14 ημερών" υποστήριξε στο Βήμα FM ο Μ. Βαρβιτσιώτης."Το δε πλάνο εκκένωσης, το οποίο είχε υποβληθεί στο Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης, είχε ήδη εγκριθεί από τις 23.12. Τα δύο τεχνικά αποκαταστάθηκαν στη διάρκεια της επιθεώρησης" πρόσθεσε.

Διαφορετική είναι η εικόνα που δίνουν οι συγκλονιστικές μαρτυρίες των διασωθέντων. Στο σύνολό τους σχεδόν οι περιγραφές συντείνουν στα εξής:

- Δεν λειτούργησαν τα πυροσβεστικά συστήματα. Έχουν καταγραφεί καταγγελίες ότι η αυτόματη πυρόσβεση δεν υπήρξε ποτέ, καθώς και ότι οι πυροσβεστικές φωλιές δεν είχαν νερό. 

- Δεδομένο πρέπει να θεωρείται ότι δεν χτύπησε συναγερμός. Όσοι διασωθέντες έχουν μιλήσει περιγράφουν πως ξύπνησαν είτε από τους καπνούς είτε επειδή άλλοι επιβάτες, οι οδηγοί των φορτηγών συγκεκριμένα, έτρεξαν να χτυπήσουν τις πόρτες στις καμπίνες για να βγει ο κόσμος έξω. 

- Σημειώνεται ότι μόνο η μία λέμβος φαίνεται να λειτούργησε, αφού η άλλη κάηκε, ενώ σωστικά μπαλόνια παρασύρθηκαν από τον αέρα είτε ανατράπηκαν στη θάλασσα μαζί με επιβάτες. 

- Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι στη γλίστρα του πλοίου, την "τσουλήθρα", εγκλωβίστηκαν δύο επιβάτες και στην προσπάθεια να απεγκλωβιστεί έχασε τη ζωή του ο Γιώργος Δουλής.

"Η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στον βωμό της οποιασδήποτε σκοπιμότητας" τονίζει με ανακοίνωσή της η ΠΝΟ.

Παράλληλα οι συνδικαλιστές σημειώνουν ότι είχε ζητηθεί η διενέργεια επί τόπου ελέγχου στα πλοία αυτά προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν ελλείψεις, ο οποίος πραγματοποιήθηκε την 1-9-2014, "σε μικρό όμως αριθμό πλοίων στην γραμμή Πάτρας - Ιταλίας".

Υπερφορτωμένο με νταλίκες με λάδι. Από εκεί ξεκίνησε η φωτιά;

Επιβεβαιώνονται δημοσιεύματα ελληνικών αλλά και ιταλικών εφημερίδων και site ότι το πλοίο ξεκίνησε υπερφορτωμένο απο την Πάτρα με νταλίκες που μετέφεραν ελαιόλαδο, χωρίς την απαραίτητη υποδομή; Σύμφωνα με αυτά τα δημοσιεύματα, στα γκαράζ του πλοίου βρίσκονταν 222 οχήματα, στην πλειονότητά τους βυτιοφόρα με ελαιόλαδο, τη στιγμή που το πλοίο μπορεί να χωρέσει 195 τέτοια οχήματα. Έχουν καταγραφεί μαρτυρίες οδηγών ότι μετά βίας χώρεσαν οι νταλίκες, με τα ιταλικά μέσα να αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι ήταν "σαν σαρδέλες". Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε ένταση κατά τη φόρτωση του πλοίου γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Κατά μία εκδοχή, κατά τη θαλασοταραχή υπήρξε τριβή μεταξύ των μεταλλικών επιφανειών που προκάλεσε σπινθήρες και εν συνεχεία τη φωτιά. Άλλη εκδοχή αναφέρει βραχυκύκλωμα στον χώρο του γκαράζ. Φέρουν ευθύνες η εταιρεία και το λιμεναρχείο, άρα το υπουργείο Ναυτιλίας, εάν αυτές οι καταγγελίες ευσταθούν;

Καθυστέρησε η επιχείρηση διάσωσης

Γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ, περίπου τέσσερις ώρες από το σήμα κινδύνου, να ξεκινήσει η επιχείρηση διάσωσης και για ποιον λόγο ο ιταλικός θάλαμος επιχειρήσεων ανέλαβε τόσο αργά, στις 10 το πρωί, μη επιτρέποντας έως αργά το μεσημέρι στα ελληνικά μέσα να επιχειρήσουν; Ακόμα γιατί δεν επιχειρήθηκε ρυμούλκηση εξ αρχής στην Αλβανία, απ' όπου απείχε μόλις 5 ναυτικά μίλια, αλλά επιλέχθηκε το ιταλικό Μπρίντιζι; Η διαδικασία δεν τελεσφόρησε, αφού όλο το βράδυ της Κυριακής οι κάβοι έσπαγαν συνεχώς λόγω των δύσκολων συνθηκών.

ΠΝΟ: Πρόβλημα οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις

Το πρόβλημα των μειωμένων οργανικών συνθέσεων, που επηρεάζει άμεσα την ασφάλεια των ταξιδιών, τονίζει η ΠΝΟ. "Η αντίστοιχη αύξηση των ωραρίων απασχόλησης των ναυτεργατών προκειμένου να καλύψουν κατά το δυνατόν τις ελλείψεις στελέχωσης και η εκ του λόγου αυτού μείωση των ωρών ανάπαυσης, όπως καθορίζεται από την εσωτερική νομοθεσία και τις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ελαχιστοποίηση των επιπέδων ασφάλειας των πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων, αλλά και των επιβατών και του πληρώματος" σημειώνει χαρακτηριστικά η Ομοσπονδία.

56 άτομα ήταν το πλήρωμα για 422 επιβάτες στο μοιραίο πλοίο. Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, οι υποχρεώσεις και οι ευθύνες του πληρώματος είναι μεγάλες, επομένως χρειαζόταν διπλάσιος αριθμός. 

Πράγματι, αυτό μπορεί να επιβεβαιωθεί από τις καταγγελίες και τις μαρτυρίες των επιβατών ότι τα μέλη του πληρώματος δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις έκτακτες ανάγκες τόσο για τη διαχείριση της κατάστασης όσο και στη συνέχεια για την ασφαλή εκκένωση του πλοίου.

Παράλληλα, ανακύπτει ξανά το θέμα της εφαρμογής του απαγορευτικού απόπλου στην Αδριατική, αφού πλοία που στο Αιγαίο με 9 μποφόρ δεν ταξιδεύουν μπορούν να ταξιδέψουν με 10 στις γραμμές με την Ιταλία.

Ασφαλείς έφτασαν σε Ελευσίνα και Πάτρα 43 και 69 αντίστοιχα από τους διασωθέντες χθες το βράδυ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΣΠΥΡΟΣ ΡΑΠΑΝΑΚΗΣ

ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΥΓΗ  

http://www.avgi.gr/article/5175533/ameilikta-erotimata-gia-ti-nautiki-tragodia




Στα ανωτέρω να προσθέσουμε και ένα ακόμη άρθρο από την ίδια εφημερίδα. Που συμπληρώνει τα αμείλικτα ερωτήματα για τις αιτίες που οδήγησαν στην τραγωδία και το θάνατο δεκάδων ανθρώπων. Ερωτήματα που αποκαλύπτουν πως πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου, της εταιρίας, τον κακό καιρό και την κακιά στιγμή, υπάρχει και τεράστια πολιτική ευθύνη. Σε ένα οργανωμένο κράτος δε θα συνέβαινε τέτοια τραγωδία! Και το κακό θα ήταν πολύ μικρότερο! 





Μόνο τρία από τα δώδεκα Super Puma ήταν διαθέσιμα

30.12.2014


Σοβαρά ερωτήματα διατυπώνονται για τη διαθεσιμότητα των Surer Puma και τη συμμετοχή τους στην επιχείρηση διάσωσης των επιβατών από το φλεγόμενο πλοίο. Αν και η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 12 ελικόπτερα αυτού του τύπου, συμμετείχαν τελικά στην επιχείρηση μόλις τα δύο και αυτά εστάλησαν από τη Λήμνο και τη Χίο. 

Δεν υπήρχαν άλλα διαθέσιμα πιο κοντά; Λέγεται ότι δεν πέταξαν τα ελικόπτερα από την Ηγουμενίτσα επειδή ο καιρός δεν το επέτρεπε. Αν όμως ήταν σε διαθεσιμότητα την κρίση στιγμή, γιατί δεν εστάλησαν αυτά αλλά τα δύο από την Λήμνο και τη Χίο;

Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε δηλώσεις του ανέφερε ότι σε διαθεσιμότητα ήταν τρία Super Puma. Το υπουργείο Άμυνας μπορεί να ξεκαθαρίσει πόσα από τα δώδεκα ελικόπτερα ήταν την κρίσιμη στιγμή σε διαθεσιμότητα και να διαψεύσει τον υπουργό Ναυτιλίας; 

Τι φταίει για τη μειωμένη διαθεσιμότητα; Δεν υπάρχουν κονδύλια για επισκευές και συντήρηση; Είναι σωστό ότι δεν ήταν σε διαθεσιμότητα; 

Όλοι αναγνωρίζουν τον σημαντικό υπεράνθρωπο αγώνα των πιλότων, διατυπώνουν όμως ερωτήματα για την επαρκή εκπαίδευσή τους σε επιχειρήσεις προσνήωσης καθώς τα πληρώματα της αεροπορίας για τα Super Puma δεν διαθέτουν ανάλογη πιστοποίηση. Είναι έτσι; Έμπειροι αξιωματικοί αναφέρουν ότι η πιστοποίηση απαιτεί κονδύλια για προγράμματα αντίστοιχης εκπαίδευσης, τα οποία όμως δεν διατίθενται.

Το υπουργείο Άμυνας οφείλει να δώσει πειστικές απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά ερωτήματα και να μην κρύβεται πίσω από τον ηρωισμό των πιλότων που δίνουν καθημερινά μάχη κάτω σε αντίξοες συνθήκες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.