BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

ΚΑΥΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ NORMAN ATLANTIC

Φωτογραφία που τράβηξε επιβάτης παραπλέοντος σκάφους δείχνει το φλεγόμενο επιβατηγό πλοίο «Νorman Αtlantic», την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014. Πυρκαγιά υπό αδιευκρίνιστη αιτία, εκδηλώθηκε τα ξημερώματα στο γκαράζ του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Νorman Αtlantic», με σημαία Ιταλίας, ενώ αυτό έπλεε στη θαλάσσια περιοχή 32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών με προορισμό την Ανκόνα. Στο πλοίο, που είχε αναχωρήσει στις 5:30 χθες το απόγευμα από την Πάτρα με προορισμό την Ιταλία μέσω Ηγουμενίτσας, επιβαίνουν 411 επιβάτες, 222 οχήματα και 55 άτομα πλήρωμα. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/www.paramythia-online.gr/www.paramythia-online.gr (File: 14817405.jpg )



Η νύχτα έχει πέσει. Και το θρίλερ στην Αδριατική συνεχίζεται. Τόσο και τέτοιο που μόνο όσοι βρίσκονται πάνω στο σκάφος μπορούν να συνειδητοποιήσουν. Όλοι οι άλλοι είμαστε απέξω από το χορό και πολλά τραγούδια ξέρουμε. Όχι όμως αυτό που συμβαίνει τούτη την ώρα στις ψυχές των επιβαινόντων στο NORMAN ATLANTIC. 

Αν και τα κανάλια ευκαιρία βρήκαν για να παίζουν την είδηση "ζωντανά" επί ώρες, οι πραγματικές πληροφορίες σκαλώνουν στα γρανάζια και βγαίνουν με το σταγονόμετρο. Έτσι εμείς θα περιοριστούμε στις απορίες και τα ερωτηματικά που μας γεννήθηκαν. 

Διαβάσαμε στο  http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231373753  πως:

Από τις 10:00 το πλοίο βρίσκεται στον ιταλικό τομέα ευθύνης. 

Και ρωτάμε. Τι ώρα ξέσπασε η φωτιά; Εξέπεμψε σήμα κινδύνου το πλοίο; Σε ποιον τομέα ευθύνης βρισκόταν εκείνη την ώρα; Η υπεύθυνη χώρα τι έκανε μόλις έλαβε το σήμα; 


Όπως έκανε επίσης γνωστό ο κ. Λαγκαδιανός, «το φλεγόμενο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Νorman Αtlantic, βρίσκεται εντός θαλάσσιας περιοχής ευθύνης έρευνας και διάσωσης της ιταλικής ακτοφυλακής και ως εκ τούτου η διαχείριση του περιστατικού έχει περάσει πλέον στο αρμόδιο κέντρο έρευνας και διάσωσης της Ρώμης, ενώ από το ενιαίο κέντρο συντονισμού έρευνας και διάσωσης τα δεσμευμένα πλοία παραμένουν για παροχή συνδρομής σε συνεργασία με την ιταλική ακτοφυλακή».

Και μέχρι να περάσει στο κέντρο έρευνας και διάσωσης της Ρώμης; Σε ποιο κέντρο ήταν; Και ποιες ενέργειες έγιναν; 

Τσιμουδιά επί του θέματος...  Είναι η γνωστή τακτική του λέω πολλά για να μην πω τίποτα... 

Ευτυχώς μιλάνε οι φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν. Και συγκεκριμένα δύο που δίνει το in.gr:

H θέση του πλοίου γύρω στις 14:30 (από το marinetraffic.com):


Η θέση του πλοίου γύρω στις 10:00:


Δεν ξέρω αν οι φωτογραφίες δείχνουν τη σωστή θέση του πλοίου. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι είναι ψιλοάσχετοι σε θέματα ναυτιλίας και τι κοτσάνες έχουμε ακούσει από το πρωί, δε λέγεται. Όμως κρατώ τις ώρες που σημειώνουν.

Εξάλλου στην Καθημερινή γράφουν κι αυτό:

18:39 
Δωδεκα ώρες παλεύει με την φωτιά και τα κύματα το πλοίο. Οι κακές καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν την βοήθεια από την Κέρκυρα

Και βγάζω συμπεράσματα. Πόσες ώρες χάθηκαν χωρίς να γίνει τίποτε.

Ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, προσπάθησαν να κάνουν αλλά στο τέλος έγινε μια τρύπα στο νερό. Παραθέτω τι γράφτηκε σχετικά:

http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231373753

Συναγερμός σε Ελλάδα και Ιταλία

Στην περιοχή επρόκειτο να σπεύσουν τρία ελικόπτερα AB-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, δύο ελικόπτερα S-70 Aegean Hawk του Πολεμικού Ναυτικού, δύο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, δύο ελικόπτερα Chinook, όπως και η φρεγάτα Ναβαρίνο. 

Επίσης βρίσκονται σε ετοιμότητα απογείωσης 2 ακόμα Chinook με 4 ομάδες Ειδικών Δυνάμεων και θα αποπλεύσουν άμεσα 1 Τορπιλάκατος (ΔΑΝΙΟΛΟΣ) και 1 Πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΑΞΙΟΣ) από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας, ενώ βρίσκονται σε ετοιμότητα διαθέσεως 2 ακόμα Aegean Hawk στο Κοτρώνι.

Πλέον των παραπάνω, στην Κέρκυρα οργανώθηκε και λειτουργεί τοπικό Κέντρο Επιχειρήσεων Πτητικών Μέσων με επικεφαλής ανώτατο αξιωματικό της ΠΑ.

Επρόκειτο............  Από το πρωί που ανοίξαμε τις τηλεοράσεις στο επρόκειτο είχαμε κολλήσει. Οι ώρες πέρναγαν και οι δημοσιογράφοι προσπαθούσαν να μπαλώσουν το τι γίνεται με τα εναέρια διασωστικά μέσα της Ελλάδας. Για τα θαλάσσια είχαν βρει νωρίς νωρίς τη δικαιολογία:

Στις 9:15 αναχώρησε από την Πάτρα το πυροσβεστικό σκάφος «Σκούρτης» με κατεύθυνση την Αδριατική, ώστε να συνδράμει στις προσπάθειες για την κατάσβεση της φωτιάς. Το πλοίο επέστρεψε, λόγω των καιρικών συνθηκών.

Νωρίτερα, ένα ρυμουλκό από την Κέρκυρα, το οποίο επιχείρησε να φτάσει στο σημείο, όπως επίσης και ένα ελικόπτερο Σικόρσκι, δεν κατάφεραν να φτάσουν, λόγω των καιρικών συνθηκών.

Φταίει ο κακός μας ο καιρός, που έλεγε και το παλιό τραγούδι και σε καιρούς που Έλληνες και Ιταλοί δεν αγωνίζονταν να σώσουν ένα καράβι αλλά να βγάλουν ο ένας τα μάτια του άλλου...

Αυτός ο κακός καιρός σταμάτησε και τα ελικόπτερα. Τα ελληνικά. Γιατί τα ιταλικά βρήκαν τρόπο και έφτασαν στο καράβι. Και ξεκίνησαν να γλιτώνουν κόσμο:

Στις 13:00 έγινε γνωστό ότι στην περιοχή έφτασε ιταλικό ρυμουλκό με πρόθεση να απομακρύνει το πλοίο.  

Στις 13:30 η RAI μετέδωσε ότι τα πρώτα ιταλικά ελικόπτερα έφτασαν στην περιοχή και απομακρύνουν επιβάτες. Την είδηση επιβεβαίωσε και ο πρωθυπουργός Ρέντσι με νεώτερο Tweet.

Τα δικά μας ελικόπτερα πού στο διάολο ήταν όλη την ημέρα; Και με το περιστατικό να έχει ξεκινήσει  από τον δικό μας τομέα ευθύνης;  Και μετά τι τομείς και ξετομείς. Από την Ελλάδα απέπλευσε το πλοίο, ναυλωμένο από ελληνική εταιρεία είναι, οι περισσότεροι επιβαίνοντες είναι Έλληνες.

Οι εθνικότητες των επιβατών: 1 Ρουμάνος, 2 Ρώσοι, 6 Αυστριακοί, 2 Ούγγροι, 10 Ελβετοί, 1 Κροάτης, 8 Γεωργιανοί, 5 Σύροι, 1 Σουηδός, 1 Καναδός, 2 Ουκρανοί, 1 Αιγύπτιος, 18 Γερμανοί, 54 Τούρκοι, 2 Αφγανοί, 22 Αλβανοί, 1 Μαλτέζος, 7 Βούλγαροι, 3 από την ΠΓΔΜ, 2 Βρετανοί, 22 Ιταλοί, 3 Ολλανδοί, 3 Βέλγοι, 9 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 234 Έλληνες.

Από το πλήρωμα: 22 Ιταλοί και 34 Έλληνες.

Δεν έπρεπε να απογειωθούν τα ελικόπτερα και να πάνε να σώσουν τον κοσμάκη;;;

Καιρικό φράγμα! Αυτός ήταν ο όρος που ανακάλυψαν τα κανάλια για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Όμως τους διέψευσε η άλλη είδηση:

15:10 Από το υπουργείο Άμυνας δόθηκε εντολή να φύγουν Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας από το Αιγαίο με κατεύθυνση την Αδριατική, προκειμένου να απομακρύνουν από αέρος επιβάτες.


15:50 Το πρώτο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας ξεκίνησε τις επιχειρήσεις. Πρόκειται για ελικόπτερο που είχε καταφέρει να φτάσει νωρίτερα στο Μπρίντεζι της Ιταλίας για ανεφοδιασμό. 

17:05 Οι Ένοπλες Δυνάμεις ανακοίνωσαν ότι στις επιχειρήσεις συμμετέχουν και δύο ελικόπτερα Σικόρσκι, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα άτομα.


Και λίγο αργότερα διαβάζουμε:

17:55 by KATHIMERINI webdesk 
Δέκα Έλληνες και δύο Ουκρανούς επιβαίνοντες του NORMAN ATLANTIC έχει περισυλλέξει και μεταφέρει στο πλοίο CRUISE EUROPE, μέχρι στιγμής, το πρώτο Σούπερ Πούμα της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στο μεταξύ, εκείνη την ώρα, οι Ιταλοί είχαν σώσει δεκάδες επιβάτες.

17:48 
149 οι διασωθέντες, 329 οι άνθρωποι που βρίσκονται ακόμη στο πλοίο 

Μπορούν να δώσουν μια εξήγηση οι αρμόδιοι;;;;;;;;;;;;;;

Γι' αυτήν την κατάσταση εκ μέρους της Ελλάδας;

Και καθώς τα γεγονότα τρέχουν, μαθαίνουμε πλέον ότι υπάρχει και νεκρός. Έλληνας επιβάτης.

Επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες για έναν νεκρό. Πρόκειται για έλληνα επιβάτη. Το επεισόδιο συνέβη όταν ένα ζευγάρι στην προσπαθειά του να κατέβει από τη γλίστρα του πλοίου έπεσε στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο άντρας, ενώ η γυναίκα διεσώθη και μεταφέρθηκε από την ιταλική ακτοφυλακή στο Πρίντεζι.

Από τι ώρα έγινε αυτό; Τι ώρα το ανακοίνωσαν; Όλο το απόγευμα ακούγαμε για μια γυναίκα που εγκλωβίστηκε στη γλίστρα και ξανά στη γλίστρα. Και ξαφνικά το βράδυ έσκασε η είδηση πως η μεν γυναίκα γλίτωσε αλλά νεκρός είναι ο σύντροφός της!!!!!!!!!!!!!

18:15 Updated : 18:15 
 Επιβεβαίωσε ο κ. Λαγκαδιανός ότι υπάρχει ένας άνδρας νεκρός. Όπως ανέφερε, «ζευγάρι είχε εγκλωβιστεί στην γλίστρα του πλοίου. Τα στοιχεία του θανόντος δεν έχουν ταυτοποιηθεί. Η γυναίκα διεσώθη και μεταφέρθηκε στο Πρίντεζι της Ιταλίας». 

Προφανώς το ήξεραν ώρες νωρίτερα αλλά το έκρυβαν. Πόσο νωρίτερα; Και τι σχέση υπάρχει με την  εντολή να πάρει μέρος στη διάσωση έστω και ένα ελληνικό σούπερ πούμα;

Πέρα όμως από τις απορίες που προκύπτουν από την ειδησεογραφία της ημέρας. Και που σημειωτέον ότι συμπληρώθηκε αργά το απόγευμα και με αυτό που υποψιαζόμασταν όσοι ξέρουμε από καράβια με την είδηση πως λίγες μέρες νωρίτερα έγινε έλεγχος στο πλοίο και δε βρέθηκαν όλα σωστά...

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, το Λιμεναρχείο Πάτρας είχε εκδώσει έγγραφη αναφορά, πριν από μερικές ημέρες – πληροφορίες κάνουν λόγο για τις 19 Δεκεμβρίου-, που αφορούσε σε δυσλειτουργίες στο πλοίο Norman Atlantic. Αναφέρθηκαν προβλήματα σε φωτεινές ενδείξεις συναγερμού, σε θύρα στεγανοποίησης, σε συστήματα διάσωσης, καθώς και στη στεγανότητα του πλοίου.

Πέρα λέω απ' αυτά. Θα κάνουμε και μερικές ακόμη δυσάρεστες ερωτήσεις:

Ποια σωστικά μέρα διαθέτει το λιμάνι αναχώρησης του σκάφους; Δηλαδή το λιμάνι της Ηγουμενίτσας; Υπάρχει εκεί ρυμουλκό παντός καιρού; Υπάρχει πυροσβεστικό πλοιάριο παντός καιρού; Υπάρχει νοσοκομείο; 

Τι κολοκύθια υπάρχει σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας; Και που βρίσκεται στην αρχή της Εγνατίας και διακινούνται εκατομμύρια επιβάτες;

Στο μεταξύ ανακοινώθηκε και το όνομα του νεκρού. Του Έλληνα επιβάτη. Σ' αυτά δεν υπάρχει καθυστέρηση...  τρέχουν όλοι να βγάλουν το όνομα για να κερδίσουν τις εντυπώσεις...  Κι ας κράταγαν για ώρες μυστικό το θάνατό του...

Παρόμοια τα παιχνιδάκια με την κλίση του πλοίου. Πήρε ή δεν πήρε κλίση; Θα είναι απίθανο να μην έχει πάρει...

Κατά τα άλλα μας λένε τώρα ότι ρυμουλκείται. Μάλλον προς Αλβανία. Δυρράχιο...

Χα........  μόλις τώρα το έβγαλαν και τούτο:

20:23 by KATHIMERINI webdesk 
Μ. Βαρβιτσιώτης: «Διαχειριζόμαστε μία εξαιρετικά δυσκολη  κατάσταση. Λίγο πριν τις 06.00 ενημέρωσε ο πλοίαρχος ότι έχει εκδηλωθεί η φωτιά. Διάσωση σε πρωτοφανείς καιρικές συνθήκες, με ανέμους έως και 10 μποφόρ. Έχουν διασωθεί 165 από τους επιβαίνοντες και υπάρχει ένας νεκρός, άνδρας, ελληνικής καταγωγής, που εγκλωβίστηκε στη σκάλα διαφυγής. Έχει τεθεί υπό μερικό έλεγχο η φωτιά ενώ υπήρξε πρόσδεση με ρυμουλκό. Υπάρχει δυσκολία στη συνέχιση της ρυμούλκησης προς τις ιταλικές ακτές». 

Να ξαναρωτήσουμε λοιπόν. Από τις 6 και ως τις 10 το πρωί, τι έκανε από τη μεριά της η Ελλάδα για να σώσει ένα πλοίο που μετέφερε κυρίως Έλληνες και είχε αποπλεύσει από ελληνικό λιμάνι, ήταν ναυλωμένο από ελληνική εταιρεία και βρισκόταν σε περιοχή ευθύνης της Ελλάδας;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Γιατί δεν πέταξαν αμέσως τα ελικόπτερα; Τα σούπερ πούμα που είναι παντός καιρού???????????


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.