ΕΚΡΗΞΗ ΣΕ ΔΙΠΥΘΜΕΝΟ ΠΛΟΙΟΥ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Νέο έγκλημα με νεκρό και τραυματία
Μαρτυρίες κάνουν λόγο για ανύπαρκτα μέτρα σε ένα απέραντο εργασιακό γκέτο
Πλοία προς επισκευή στο Ναυπηγείο της Χαλκίδας
Ένα ακόμα έγκλημα μετράει από χτες σε βάρος της η εργατική τάξη, ενώ ολόκληρος ο κλάδος των μεταλλεργατών βουτήχτηκε ξανά στο πένθος. Λίγο πριν τις 10 το πρωί ο 42χρονος ηλεκτροσυγκολλητής Θανάσης Σαλλής λαμπάδιασε ολόκληρος, ενώ ο μεταλλεργάτης Αλέξανδρος Κατρής νοσηλεύεται γεμάτος εγκαύματα, από έκρηξη που έγινε στα διπύθμενα του φορτηγού πλοίου «NOBLESSE» με σημαία Παναμά.
Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία «GOOD FAITH SHIPPING» του εφοπλιστή Φράγκου. Επισκευάζεται στα Ναυπηγεία Αυλίδας στη Χαλκίδα, χώρο που ο ιδιοκτήτης εφοπλιστής Ηλίας τον έχει μετατρέψει σε ένα απέραντο εργασιακό γκέτο. Σύμφωνα με καταγγελίες συνδικαλιστών και εργαζόμενων, κυριαρχούν το σύγχρονο δουλεμπόριο, που σημαίνει «μαύρη» εργασία και η πλήρης έλλειψη ακόμα και των πιο στοιχειωδών μέτρων υγιεινής και ασφαλείας. Το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, δίνοντας την πρώτη απάντηση στο κρεματόριο του εφοπλιστή Ηλία, κήρυξε για σήμερα 24ωρη απεργία στα συνεργεία των εργολάβων.
Τα στοιχεία βοούν
Τα στοιχεία που προέκυψαν από καταγγελίες εργατοτεχνιτών, μελών συνεργείων που δουλεύουν στο ναυπηγείο, αλλά και από τον Σπύρο Νικολέτο, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, ο οποίος την ώρα της έκρηξης δούλευε σε διπλανό επισκευαζόμενο καράβι, βοούν.
Οι δύο μεταλλεργάτες στάλθηκαν από τον εργολάβο Γιάννη Τριανταφύλλου να εκτελέσουν εργασίες με φλόγα, στα διπύθμενα του πλοίου χωρίς να υπάρχει εξαερισμός. Επιπλέον, τα λάστιχα που συνέδεαν τις μπουκάλες των αερίων με τα εργαλεία φλόγας ήταν πολυκαιρισμένα. Υπολογίζεται ότι η κύρια αιτία του φονικού ήταν ακριβώς αυτός ο εκρηκτικός συνδυασμός. Δηλαδή η διαρροή προπανίου από τα λάστιχα και η έλλειψη εξαερισμού, με αποτέλεσμα τη συσσώρευση αερίου και την ανάφλεξη μόλις βγήκε φλόγα από το εργαλείο. Ομως εξίσου ανατριχιαστικό ήταν και το γεγονός ότι στο πλοίο δεν είχε προβλεφτεί, από τον εργολάβο, τον τεχνικό ασφάλειας (που κανείς δεν ξέρει αν υπήρχε χτες το πλοίο) και βέβαια το ναυπηγείο, να υπάρχει το αυτονόητο: Δηλαδή ...νερό! «Μου έλεγαν εργαζόμενοι ότι δεν μπορούσαν να βρουν νερό και μάνικα», ειπώθηκε από τον συνδικαλιστή.
Δεκάδες τα υποψήφια θύματα
Στο ναυπηγείο ο εργαζόμενος θεωρείται αναλώσιμο υλικό. Σύμφωνα με καταγγελίες, το φορτηγό πλοίο «ΠΟΛΥΔΕΥΚΗΣ», που βρίσκεται παραδίπλα από το «NOBLESSE», επισκευάζεται από 30 περίπου Ρουμάνους, οι οποίοι ήρθαν πριν από μία βδομάδα και κανείς δε γνωρίζει με τι όρους εργασίας δουλεύουν. Ομως αυτό που είδαν όλοι χτες ήταν ότι με το που έγινε η έκρηξη, επιβίβασαν τους Ρουμάνους εργαζόμενους σε πούλμαν και τους «εξαφάνισαν»!
«Αυτή τη στιγμή - ανέφερε ο συνδικαλιστής - στο ναυπηγείο επισκευάζονται 7 πλοία. Οι "μόνιμοι" εργαζόμενοι του ναυπηγείου είναι περίπου 150. Δηλαδή οι δουλειές βγαίνουν με εργολάβους. Αυτοί "σπάνε" τη Συλλογική Σύμβαση - και αναγκάζουν συναδέλφους να δουλεύουν με 10 και 12 ευρώ την ώρα. Λιμενική Αρχή αν και θα έπρεπε δεν υπάρχει στις εγκαταστάσεις του ναυπηγείου. Και ο ιδιοκτήτης Ηλίας με τους εφοπλιστές και τους εργολάβους, ενθαρρημένοι βέβαια από την αντεργατική πολιτική, επιβάλλουν τον εργασιακό μεσαίωνα. Οσα συνεργεία όπως εμείς επιβάλλουν την εφαρμογή της Σύμβασης είναι ανεπιθύμητα. Εμείς δεχόμαστε συνεχώς απειλές από άλλους εργολάβους ότι θα μας σταματήσουν».
Εχει συλληφθεί ο εργολάβος Τριανταφύλλου και αναμένεται σήμερα να οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών με την αυτόφωρη διαδικασία.
_________
Σχόλιο δικό μας:
Και επειδή τον συνέλαβαν; Τι αλλάζει; Ο Θανάσης Σαλλής δε θα γυρίσει ποτέ στο σπίτι του... Ας ευχηθούμε τουλάχιστον ο συνάδελφός του, ο Αλέξανδρος Κατρής, να γίνει γρήγορα καλά. Αν και από προσωπική πείρα γνωρίζουμε πόσο δύσκολα είναι στη θεραπεία τους τα εγκαύματα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...