BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Εμπλοκή στον επαναπατρισμό των σορών των άτυχων ναυτεργατών του Aegean Wind




ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΒΟΛΗ.
ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΑ ΒΕΛΗ ΣΗΜΕΙΩΣΑΜΕ ΤΟ ΚΟΥΡΑΣΑΟ ΤΩΝ ΟΛΛΑΝΔΙΚΩΝ ΑΝΤΙΛΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΤΗΣ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑΣ


Φαίνεται πως η τραγωδία του Aegean Wind δεν έχει τέλος για τους άμοιρους συγγενείς των ναυτεργατών που έχασαν τη ζωή τους.

Όπως ακούσαμε στις μεσημεριανές ειδήσεις των τηλεοπτικών σταθμών, οι αρχές τους Κουρασάο (Ολλανδικές Αντίλες) αρνούνται να ταριχεύσουν τις σορούς ώστε να γίνει δυνατή η μεταφορά τους στην Ελλάδα και τις Φιλιππίνες αντίστοιχα.

Το γεγονός είναι φρικτό και ασύλληπτο για τη σημερινή εποχή. Θυμίζει τα χρόνια τα παλιά που όταν ο ναυτικός έχανε τη ζωή του εν πλω, τον έραβαν σε ένα μεγάλο καραβόπανο και τον κήδευαν στη θάλασσα. Γιατί τότε τρόπος δεν υπήρχε να ταξιδέψει πίσω η σορός, στην πατρίδα.

Σήμερα όμως; Πώς να δικαιολογήσουμε την εμπλοκή που παρουσιάστηκε;

Διαβάστε σχετικά δημοσιεύματα των εφημερίδων στο διαδίκτυο:

___________________________________

http://www.protothema.gr/content.php?id=56647&category_id=31

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ - Του Μηνά Τσαμόπουλου

Παρέμβαση έκανε η ΠΝΟ στο υπουργείο Eξωτερικών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα που προέκυψε με την άρνηση των αρχών του Κουρασάο για την ταρίχευση των σορών των Ελλήνων ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους στο πρόσφατο τραγικό πολύνεκρο γεγονός που συνέβη στο φορτηγό πλοίο “Aegean Wind” και την μετακομιδή τους στην Ελλάδα.

Η ελληνική κυβέρνηση καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση του προβλήματος.

Η επιστολή της ΠΝΟ αναφέρει ότι ‘σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας οι αρχές του Κουρασάο αρνούνται την ταρίχευση των σορών των Ελλήνων ναυτικών που έχασαν τη ζωή τους στο πρόσφατο τραγικό πολύνεκρο γεγονός που συνέβη στο φορτηγό πλοίο “Aegean Wind”.

Αυτό θα αποτελέσει δεύτερο οδυνηρό πλήγμα για τις οικογένειες των αδικοχαμένων συναδέλφων μας, αφού αποστερεί τους εκλιπόντες να τύχουν των διαδικασιών ταφής σύμφωνα με την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση της Εκκλησίας.

Παρακαλούμε, επομένως, όπως, συμμεριζόμενοι την εκφρασθείσα επιθυμία μελών των οικογενειών τους, ενεργήσετε για την ταρίχευση των σορών και μετακομιδή τους στην Ελλάδα’…

Η επιστολή υπογράφεται από τον κ. Γιάννη Χαλά, γενικό γραμματέα της ΠΝΟ


___________________________________

Σε άλλες πάλι εφημερίδες διαβάσαμε ότι οι ελληνικές αρχές πρότειναν διάφορες λύσεις στις αρχές του Κουρασάο και όλες απορρίφθηκαν:

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=306905&dt=29/12/2009

Σοβαρό πρόβλημα παρουσιάστηκε στη διαδικασία επαναπατρισμού των σορών των αδικοχαμένων ναυτικών του Aegean Wind καθώς οι δικαστικές αρχές των Ολλανδικών Αντιλλών, όπου έχει ρυμουλκηθεί το φορτηγό πλοίο, αρνούνται να παραδώσουν τις σορούς των εννέα ναυτικών- συμπεριλαμβανομένων και των τριών Ελλήνων και προτείνουν επί τόπου καύση με το πρόσχημα ότι τα πτώματα βρίσκονται ήδη σε προχωρημένη αποσύνθεση.

Οι ελληνικές Αρχές αντιπρότειναν την ναύλωση αεροσκάφους ή την τοποθέτηση των σορών σε ψυγείο – κοντέινερ προκειμένου να μεταφερθούν στην Ελλάδα, προτάσεις που και οι δύο απορρίφθηκαν.

Οι δικαστικές αρχές των Ολλανδικών Αντίλλων έδωσαν προθεσμία 48ωρών στους συγγενείς των αδικοχαμένων ναυτικών προκειμένου να παραστούν στην κηδεία.

Στο μεταξύ η άρνηση για την παράδοση των σορών πυροδότησε διπλωματικές διαβουλεύσεις στις οποίες σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ενεπλάκη και ο ΙΜΟ με παρεμβάσεις προς τις Ολλανδικές διπλωματικές Αρχές.

Επίσης, το υπουργείο Εξωτερικών και η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κυρία Λούκα Κατσέλη, αλλά και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όπως αναφέρει το γραφείο τύπου του υπουργού κ. Μ. Χρυσοχοίδη, προβαίνουν σε διαδοχικά διαβήματα καθώς ο επαναπατρισμός των σορών αξιολογείται ως ζήτημα υψίστης σημασίας.


________________________

Είναι φρικτό, το ξαναλέμε. Να χάνεις τον άνθρωπό σου και να σου αρνούνται το αυτονόητο δικαίωμα να τον κηδέψεις στην πατρίδα του.

Έχουμε μάλιστα υπόψη μας πρόσφατη περίπτωση έλληνα που έχασε τη ζωή του σε κάποιο αφρικανικό κράτος και όμως έγινε η διακομιδή της σορού του και τελέστηκε κανονικά η κηδεία του στην Ελλάδα. Και μάλιστα αρκετές μέρες μετά το θάνατο.

Πώς τώρα οι αρχές του Κουρασάο ισχυρίζονται ότι τα πτώματα βρίσκονται σε προχωρημένη αποσύνθεση;

Θυμίζουμε ότι οι άτυχοι ναυτεργάτες έχασαν τη ζωή τους το πρωί των Χριστουγέννων. Δηλαδή στις 25 Δεκεμβρίου. Όπως όλοι διαβάσαμε, χρειάστηκαν αρκετές ώρες για να ανευρεθούν.

Θυμίζουμε ακόμη ότι το δυστύχημα συνέβη ενώ το πλοίο βρισκόταν 123 μίλια από τη Βενεζουέλα. Και από τη Βενεζουέλα πήγε ελικόπτερο και παρέλαβε τους τραυματίες και τους μετέφερε στο νησί Μαργαρίτα.

Αργότερα όμως αποφασίστηκε η ρυμούλκηση του πλοίου, στο οποίο παρέμειναν ο πλοίαρχος και πλήρωμα ασφαλείας, στο λιμάνι Κουρασάο, στις Ολλανδικές Αντίλες.

Πράγματι το Aegean Wind κατέπλευσε χτες, Δευτέρα, 28 Δεκεμβρίου, στο Κουρασάο.

Το εύλογο ερώτημα με το πρόβλημα που τώρα προέκυψε είναι τούτο:

Οι σοροί των ναυτεργατών που βρίσκονταν όλες αυτές τις μέρες;

Μεταφέρθηκαν στη στεριά με ελικόπτερο ή παρέμειναν στο πλοίο; Πώς είναι δυνατόν αν τηρήθηκαν τα δέοντα, να βρίσκονται σε αποσύνθεση και μάλιστα προχωρημένη;

Όπως και να 'χει το ζήτημα, το σημαντικό βέβαια είναι να βρεθεί λύση και να γυρίσουν στην πατρίδα τους οι σοροί των άτυχων ναυτεργατών, τόσο των ελλήνων όσο και των φιλιππινέζων.

Γιατί είναι απαράδεκτο μέσα στον αμέτρητο πόνο των συγγενών για το θάνατο των προσφιλών τους προσώπων να προστίθεται και νέος γολγοθάς πόνου και οδύνης.



ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗ

ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΟΥ AEGEAN WIND

Συγκεκριμένα όπως διαβάσαμε εδώ:

http://www.google.com/hostednews/epa/article/ALeqM5hnjzI42AsW07c5gIdzsWD65mthWg

A handout picture released on 26 December 2009 by the National Organization of Rescue and Maritime Security of Venezuela (Onsa as in Spanish) shows some non identified members of the crew of the Greek bulk carrier 'Aegean Wind' in which nine of its 24 crew members died on 25 December 2009 due to a fire that broke out in the engine room, 33 miles away from the Venezuelan island of 'La Blanquilla'.

Venezuelan Navy's Comander, Carlos Aniasi, said to the state owned channel 'Venezolana de Television', that the ship is not going to the Margarita Island for reparation, but still follow the original route as shipowners said a stop was not necessary. The vessel is carrying iron from Brazil to Houston, USA.

Από την είδηση αυτή, που την υπογράφουν το ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς επισκεπτόμενος το σύνδεσμο που δώσαμε πριν, προκύπτει ότι αξιωματούχος της Βενεζουέλας, Κάρλος Ανιάσι, δήλωσε στο κρατικό κανάλι της τηλεόρασης της πατρίδας του ότι το καράβι δε θα πάει στο νησί Μαργαρίτα για επισκευή και πως θα συνεχίσει το προγραμματισμένο ταξίδι του καθώς οι ιδιοκτήτες του σκάφους είπαν πως δεν είναι αναγκαίο να κάνει μια τέτοια στάση.

Επίσης στην ίδια είδηση αναφέρεται ότι το Aegean Wind όταν άρπαξε φωτιά, βρισκόταν 33 μίλια από το νησί της Βενεζουέλας, Μπλανκουίλα (ή Μπλανκίγια). Στο ναυτικό χάρτη που υπάρχει πιο πάνω, διακρίνεται και το νησί αυτό καθώς και το νησί Μαργαρίτα στο οποίο μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο οι τραυματίες.

Τελικά όμως, όπως τώρα γνωρίζουμε όλοι, το Aegean Wind δεν κατευθύνθηκε στο Χιούστον όπως ήταν ο προορισμός του, αλλά ρυμουλκήθηκε στις Ολλανδικές Αντίλες, στο λιμάνι Κουρασάο, το οποίο επίσης διακρίνεται στο ναυτικό χάρτη.

Σε κάποια άλλη δημοσίευση που εντοπίσαμε εδώ:

http://www.theseanation.gr/news/genericnews/rymoulkeitai-aegean-wind.htm

με ημερομηνία χτεσινή, αναφέρονται τα εξής:

Συγκεχυμένες είναι οι πληροφορίες για το που κατευθύνεται το πλοίο το φορτηγό πλοίο Aegean Wind, ιδιοκτησίας Atlantic Bulk Carriers, του οποίου ο χώρος ενδιαίτησης κάηκε, προκαλώντας το θάνατο 9 ναυτικών, εκ των οποίων οι 3 ήταν Έλληνες.

Πριν από λίγο έγινε γνωστό πως κατευθύνεται στο Curacao προκειμένου να επιβιβαστούν οι Έλληνες αξιωματικοί του Λιμενικού που θα ερευνήσουν τα αίτια του δυστυχήματος.

Τις πληροφορίες πως το πλοίο θα ρυμουλκηθεί στο Χιούστον έδωσε η ακτοφυλακή της Βενεζουέλας επισημαίνοντας πως το πλοίο δεν μπορούσε να κατευθυνθεί προς το νησί της Αγίας Μαργαρίτας λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.

Ενδεχομένως από τότε οι συνθήκες να βελτιώθηκαν γι’ αυτό και οι πληροφορίες λένε πως το πλοίο θα πιάσει τελικά στο Curacao, που είναι ασφαλές λιμάνι.

_________________________

Με όλα αυτά, τα ερωτηματικά όχι μόνο δεν λύνονται, αλλά μεγαλώνουν. Διότι αυτό που εμείς διαβάσαμε ότι δήλωσε ο αξιωματούχος της Βενεζουέλας στη μία ανακοίνωση, στην άλλη παρουσιάζεται τελείως διαφορετικά και η ευθύνη αποδίδεται στην κακοκαιρία...

Είχε κακοκαιρία στην περιοχή; Και αν ναι, πώς πέταξε το ελικόπτερο που μετέφερε τους τραυματίες; Κι ακόμη. Αφού πέταξε για τους τραυματίες, γιατί δεν επανήλθε να μεταφέρει και τις σορούς; Ίσως, πράγματι, να εκδηλώθηκε μετά κακοκαιρία.

Να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με χτεσινή δημοσίευση στα Νέα:

http://www.apogevmatini.gr/?p=57836

Προς το Κουρασάο των Ολλανδικών Αντιλλών ρυμουλκείται το φορτηγό πλοίο «AEGEAN WIND», μεταφέροντας τα άψυχα σώματα των τριών Ελλήνων ναυτικών αλλά και έξι ακόμη Φιλιππινέζων συνανθρώπων μας, οι οποίοι ανήμερα τα Χριστούγεννα άφησαν την τελευταία τους πνοή από την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο, ενώ βρισκόταν 123 ναυτικά μίλια βόρεια των ακτών της Βενεζουέλας. Το πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν επίσης ο Έλληνας πλοίαρχος καθώς και ακόμη εννέα αλλοδαποί ναυτικοί, αναμένεται να φτάσει στις Ολλανδικές Αντίλλες σήμερα το μεσημέρι.

Άρα, αν ισχύει αυτό το δημοσίευμα, τότε προκύπτει ότι τα άψυχα σώματα των 9 ναυτεργατών, παρέμειναν στο Aegean Wind έως ότου αυτό κατέπλευσε στο λιμάνι του Κουρασάο. Υποθέτουμε πως από τη στιγμή που ανερεύθησαν, τοποθετήθηκαν στο ψυγείο του πλοίου. Αν λειτουργούσε... και δεν είχε υποστεί ζημιά από τη φωτιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.