BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Διεθνείς προβληματισμοί για την κατάτμηση του Υπουργείου Ναυτιλίας

Αναδημοσιεύουμε το ακόλουθο άρθρο:

Louka Katseli, a professor of economics, has been sworn in as Minister of Economics , Competitiveness and Shipping in the newly-formed Greek centre-left government of Prime Minister George Papandreou, local media reports.

Shipping circles have voiced uncertainty about the radical transfer of the shipping portfolio to one of the most powerful ministries in the government.

In taking the reins of the superministry, forged by presidential decree on the Papandreou's administration's first day in power, Ms Katseli is believed to have become the first woman to be Greece's minister for shipping.

In a brief speech on the handover of the merchant marine portfolio, the new minister promised continual consultation and dialogue with the industry, but also speedy decision making.

The country's economy, competitiveness and shipping made a good fit, she argued, anticipating industry grumbles about the abolition of a stand-along shipping ministry, a feature of the Piraeus waterfront since 1945.

One note of complaint was struck by outgoing Deputy Minister of Merchant Marine Panos Kammenos who said it was "sad" to deliver a ministry that was no longer independent.He said that in the history of the Hellenic Coast Guard since 1919 it was the first time the body's duties would be split between three different ministries, with one other exception several decades ago.

Source: Asiasis

http://www.vinamaso.net/news-events/shipping-logistics/louka-katseli-heads-greek-shipping.html
_________________

Προτιμήσαμε ένα ξένο άρθρο για να δείξουμε πως η διάσπαση του υπουργείου Ναυτιλίας και η κατάτμησή του Κύριος οίδε σε πόσα άλλα υπουργεία:

"Είναι χαρακτηριστικό ότι, η ίδια η υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, κατά την ομιλία της στην τελετή παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου, σημείωσε ότι υπάρχουν ερωτηματικά, ακριβώς λόγω της απορρόφησης αρμοδιοτήτων του σε τρία νέα υπουργεία, προσθέτοντας όμως ότι όλα αυτά, θα αντιμετωπιστούν τις επόμενες μέρες, με την κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπουργείων στο νέο κυβερνητικό σχήμα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εκτός απ’ τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, υπουργό Προστασίας του Πολίτη, που κατέβηκε συνοδευόμενος απ’ τον αρχηγό της ΕΛΑΣ Κ. Τασιούλα, για να αναλάβει την διοίκηση του λιμενικού σώματος, κατά το «αστυνομικό» του μέρος, εμφανίστηκε και ουσιαστικά ανέλαβε το τμήμα του υπουργείου Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ο υφυπουργός Εσωτερικών, Ντίνος Ρόβλιας – πληροφόρηση που δεν είχε κανένα ΜΜΕ μέχρι εκείνη την στιγμή. Φαίνεται άλλωστε ότι τα σχετικά προεδρικά Διατάγματα, γράφονται και ξαναγράφονται (και ίσως χρειαστεί να ξαναγραφτούν)."



έχει προκαλέσει σε διεθνές επίπεδο αρκετά ερωτηματικά. Ερωτηματικά που γίνονται μεγαλύτερα ενός συνόρων για όσους έχουν ιδιαίτερη σχέση με το πρώην πλέον ΥΕΝΑΝΠ. Διότι πέρα από τα τρία υπουργεία που σε πρώτη φάση εμφανίστηκαν ως διάδοχοι, εύλογος είναι ο προβληματισμός και για άλλες υπηρεσίες που μένουν ακάλυπτες. Πχ τομέας ναυτικής εκπαίδευσης, εργασιακά θέματα των ναυτικών κλπ.

Χαρακτηριστική είναι και η αντίδραση της Ένωσής μας πριν καν ορκιστεί η νέα κυβέρνηση:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΠΕΝ

http://www.pepen.gr/

Με αφορμή φήμες που ήδη κυκλοφορούν περί συστάσεως της νέας κυβέρνησης και των υπουργείων της, με ταυτόχρονη διάλυση του ιστορικού Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, θέλουμε να κάνουμε το ακόλουθο σχόλιο:

Θεωρούμε την οποιαδήποτε κίνηση για μείωση και διαμελισμό του συγκεκριμένου Υπουργείου ταπεινωτική για την μεγάλη Ναυτιλία μας, την μοναδική σημαντική βιομηχανία της χώρας και το ένδοξο παρελθόν μας σαν ναυτικός λαός.

Το ΥΕΝΑΝΠ ώς τώρα, με Υπουργό, Υφυπουργό, τρείς Γενικούς Γραμματείς, με μεγάλη δυσκολία ανταποκρινόταν στο έργο του με αποτέλεσμα η προσφορά του να μην είναι επαρκής…

Αν κάποιοι πιστεύουν οτι η Ναυτιλία και το μέλλον της είναι στην τελευταία σελίδα των προτεραιοτήτων τους, είναι γελασμένοι. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να μειώσει τη Ναυτιλία και τους ανθρώπους της.

Έχουμε βαρεθεί να ακούμε ωραία και μεγάλα «ΘΑ» πρίν απο κάθε εκλογή. Ας δείξουν οι αρμόδιοι τον ανάλογο σεβασμό που πρέπει στη ναυτιλία και να τη βοηθήσουν να στέκεται ψηλά όπως της πρέπει.

Θέση μας ήταν, είναι και θα είναι η διατήρηση του ΥΕΝΑΝΠ για το καλό και την προστασία των Ελλήνων ναυτικών αλλά και της Ελληνικής ναυτιλίας γενικότερα.

Μέχρι αυτή την ώρα δε γνωρίζουμε τις ακριβείς αντιδράσεις όλων όσων σχετίζονται με το χώρο της ναυτιλίας. Ενδεικτικά παραπέμπουμε και σε σχετικό άρθρο της εφημερίδας Ναυτεμπορική:

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1724730

όπου και σημειώνονται τα ακόλουθα:

Η εφοπλιστική κοινότητα εκτιμά ότι η νέα δομή ενέχει κινδύνους υποβάθμισης, παρά την «αναβάθμιση» στο τίτλο, της εκπροσώπησης, κυρίως στο εξωτερικό, της μεγαλύτερης βιομηχανίας της χώρας, της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας.

Παράλληλα θεωρεί ότι υπάρχει κίνδυνος να χαθεί λόγω της μεταφοράς του Λιμενικού Σώματος στο νέο υπουργείο, μία τεράστια τεχνογνωσία σε ό,τι αφορά την επεξεργασία της ναυτιλιακής πολιτικής και της υποστήριξής της στους διεθνείς οργανισμούς.

Να σημειωθεί ότι τόσο η ΠΝΟ όσο και η Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) εκφράζουν με ανακοινώσεις τους, την έντονη αντίθεσή τους με τη διχοτόμηση του ΥΕΝANΠ κάνοντας λόγο για υποβάθμιση της ελληνικής ναυτιλίας.

Η ίδια όμως εφημερίδα σημειώνει και το εξής:

Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα παράγοντες του κλάδου σημείωναν ότι μία μεταφορά της αρμοδιότητας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο νέο υπουργείο Υποδομών θα δώσει τη δυνατότητα να αναδειχτεί η διαφορετική και εν πολλοίς αρνητική αντιμετώπιση που είχε η ακτοπλοΐα από την πολιτεία σε σύγκριση με τους άλλους κλάδους μεταφορών (διοικητικές ποινές, επιδοτήσεις, επιπλέον φόροι στα εισιτήρια, κ.λπ.).

Από όσο είμαστε σε θέση να καταλάβουμε τι συμβαίνει, οι μόνοι που είδαν με ικανοποίηση τη διάσπαση του ΥΕΝΑΝΠ ήταν οι ακτοπλόοι... Κι αναρωτιόμαστε, ζύγισε τελικά περισσότερο η ακτοπλοΐα στην απόφαση της νέας κυβέρνησης; Και θεωρούν πως η ακτοπλοΐα είναι το βαρύ πυροβολικό της ελληνικής ναυτιλίας ώστε να προτάξουν τα δικά της συμφέροντα;

Σημειώνουμε ότι εντονότατη ήταν η αντίδραση και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας:

http://www.pno.gr/dt/06-10-2009.pdf

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με αφορμή πληροφορίες του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, ότι δηλ. το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας πρόκειται να συγχωνευθεί με άλλο Υπουργείο, χάνοντας έτσι την αυτονομία και αυτοτέλειά του, δηλώνει ότι μια τέτοια απόφαση θα είναι επιζήμια για την ναυτιλία μας, την πρώτη σε μέγεθος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και θα στερήσει από την ναυτεργατική οικογένεια παράδοση δεκαετιών, σε ό,τι αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης των ιδιαιτέρων προβλημάτων που απασχολούν τους ναυτεργάτες.

Εκτιμούμε ότι τυχόν απώλεια της αυτονομίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας θα έχει επιπτώσεις και στον διεθνή χώρο, πέραν βεβαίως της αυτονόητης επίπτωσης να υποβαθμισθεί η εικόνα της ναυτιλίας μας διεθνώς.

Είναι γνωστό ότι η ελληνική εμπορική ναυτιλία με το συνάλλαγμα που εισάγεται στη χώρα μας από τους ναυτεργάτες, συνιστά αδιαφιλονίκητο πυλώνα ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας και μάλιστα σε εποχή διεθνούς οικονομικής κρίσης, οι επιπτώσεις της οποίας άρχισαν να πλήττουν και τη χώρα μας.

Σε εποχή που η προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα ιεραρχείται σαν πρώτη προτεραιότητα για την ναυτιλία μας, μια και η δεξαμενή του έμψυχου δυναμικού έχει στερέψει επικίνδυνα, τυχόν απώλεια της αυτονομίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας θα στείλει λάθος μήνυμα στους νέους μας και θα αναχαιτίσει την προσπάθεια ενίσχυσης του στελεχιακού δυναμικού της ναυτιλίας μας.

Μετά από τα παραπάνω, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, απευθυνόμενη προς κάθε κατεύθυνση, τονίζει ότι δεν πρόκειται να αποδεχθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, και θα το αντιπαλέψει με κάθε τρόπο, γιατί εν κατακλείδι θεωρεί ότι δεν θίγει μόνο τα συμφέροντα των ναυτεργατών αλλά και της σύνολης εθνικής οικονομίας.

Γιάννης Χαλάς

Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ

Θα μπορούσε κανείς διαβάζοντας ποιοι ήδη έχουν εκφράσει αντίθεση άποψη για την κατάτμηση του ΥΕΝΑΝΠ, να βγάλει το συμπέρασμα πως εδώ έχουμε ρήξη δεξιάς πολιτικής με την πολιτική του νεοεκλεγέντος στην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, και να χαρεί που επιτέλους οι δεξιές πολιτικές δε θα έχουν πέραση... Είναι όμως έτσι; Πρόκειται δηλαδή για μια προοδευτική αλλαγή;

Εμείς λέμε ότι υπάρχει και η τρίτη άποψη. Αυτή που βάζει τον άνθρωπο στο κέντρο του ενδιαφέροντος και τα συμφέροντά του ως κύριο ζητούμενο. Πχ θυμίζουμε ότι από τον καιρό ακόμη που εμείς σπουδάζαμε, ήταν πάγιο αίτημα η μεταφορά των ναυτικών σχολών στην αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας. Επομένως αν μία τέτοια μεταφορά γίνει τώρα, θα τη χαιρετήσουμε ως θετική εξέλιξη. Θα γίνει όμως;

Επίσης ως προς το ναυτεργατικό τμήμα του υπουργείου. Η κοινή λογική λέει πως δικαίως του λόγου θα πρέπει να ενταχθούν στο αρμόδιο υπουργείο για θέματα εργασίας όλων των εργαζομένων. Δηλαδή το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, όπως λέγεται και με επικεφαλής τον κ. Λοβέρδο. Τι συνέπειες όμως θα έχει κάτι τέτοιο στο μέλλον των ταμείων των ναυτικών; Και ακόμη τι πρόκειται να συμβεί στον τομέα της συνταξιοδότησης των ναυτικών;

Και παρότι δεν είναι σοφό να βγάζει κανείς γρήγορα συμπεράσματα, και θα έπρεπε ίσως να περιμένουμε... δυστυχώς η πικρή πείρα του παρελθόντος συμβουλεύει να ανησυχούμε πολύ. Και για όλα τα θέματα που θίξαμε παραπάνω. Μακάρι να διαψευστούμε. Αλλά απίθανο φαίνεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.