Μειώθηκαν οι εκατομμυριούχοι εφοπλιστές...Submitted by admin on Mon, 21/06/2010 - 06:22. ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣΛιγότερες ναυτιλιακές εταιρείες, είχαμε κατά το περασμένο 12μηνο, αλλά και λιγότερους «εκατομμυριούχους» Έλληνες εφοπλιστές, όσον αφορά την χωρητικότητα σε dwt. Όπως αναφέρει η περιοδική έκδοση «Ναυτιλιακή», που είναι ταυτισμένη με την διεθνή έκθεση «Ποσειδώνια», οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν χωρητικότητα πάνω από εκατομμύριο dwt περιορίσθηκαν από 57 σε 54. Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin, στο ίδιο διάστημα μειώθηκε και ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται ποντοπόρα πλοία. Αναλυτικότερα, καταγράφηκαν συνολικά 758 εταιρείες και είναι λιγότερες κατά 15 ( σε ποσοστό αντιστοιχεί στο 2%) σε σύγκριση με πέρσι. Οι σχεδόν μισές εταιρείες (340 εταιρείες) ανήκουν σε εφοπλιστές που διαχειρίζονται ένα με δύο πλοία. Οι μικρές εταιρείες αυτές πάντως μειώθηκαν κατά 13 σε ένα χρόνο.Επίσης 171 εταιρείες ( 161 πέρσι) διέθεταν πλοία από 3 έως 4. Κατά είκοσι εταιρείες μειώθηκαν οι εταιρείες με στόλο από πέντε έως οκτώ πλοία. Εφέτος είναι 103 και 123 πέρσι. Αμετάβλητες είναι οι εταιρείες με στόλο από 9-15 πλοία, που ανέρχονται σε 80. Κατά δύο μειώθηκαν ( από 35 σε 33) οι εταιρείες που διαθέτουν 16 έως 24 πλοία. Επίσης, 31 είναι και οι εταιρείες που διαχειρίζονται περισσότερα από 25 πλοία. Αυτή την περίοδο ναυπηγούνται για λογαριασμό ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών εταιρειών 748 συνολικά πλοία, που ισοδυναμούν με 65 εκατομμύρια dwt. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Τεντ Πετρόπουλος της Petrofin, οι Έλληνες εφοπλιστές θα πρέπει να εξασφαλίσουν γύρω στα 52,6 δις δολάρια, ως τα τέλη του 2013, ώστε να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες που εκτελούνται στα διάφορα ναυπηγεία.Τώρα, όσον αφορά τις ναυτιλιακές εταιρείες και την χωρητικότητα των πλοίων τους, στην κατάταξη των μεγάλων Ελλήνων εφοπλιστών δεν συμπεριλαμβάνονται οι κ. Ευάγγελος Πιστιόλης της Top Ships, ο κ. Άκης Τσιριγκάκης της Star Bulk Carriers, ο κ. Γ. Κουμάνταρος της Atlantic, ο κ. Χ. Μυλωνάς και ο κ. Ι. Γιουρούκος της Technomar. Ωστόσο στους μεγαλύτερους εφοπλιστές συμπεριλαμβάνονται πλέον ο κ. Μίνωας Κυριακού και η οικογένεια Γουλανδρή.Μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής το προηγούμενο δωδεκάμηνο ήταν ο κ. Γιώργος Οικονόμου με 97 πλοία τα οποία ήταν συνολικής χωρητικότητας 11.230.192 dwt.Στη δεύτερη θέση ακολουθεί οκ. Γιάννης Αγγελικούσης με τις δύο εταιρείες του, Maran Tankers και Marangas με 49 πλοία, χωρητικότητας 10.040.600 dwt. Ο ίδιος εφοπλιστής διαθέτει και την εταιρεία Anangel, που έχει 27 πλοία, χωρητικότητας 4.741.000 dwt..Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Ελληνοαμερικανός εφοπλιστής κ. Πίτερ Γεωργιόπουλος με 72 πλοία και 7.469.000 dwt. Ο όμιλος του Παναγιώτη Τσάκου, βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 74 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 7. 282.341 dwt. Στην πέμπτη θέση ακολουθεί ο κ. Διαμαντής Διαμαντίδης που πήρε τη θέση της κυρίας Αγγελικής Φράγκου, που υποχώρησε στην δέκατη τρίτη θέση. Αξιοσημείωτη είναι η ενίσχυση των αδελφών των κ. Κωνσταντίνου και κ. Ανδρέα Μαρτίνου που μπήκαν στην πρώτη δεκάδα. Ο πρώτος από την 11η θέση ανέβηκε στην 8η και ο δεύτερος από 15η θέση στην 9η θέση του πίνακα με τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές. Επίσης, ο κ. Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος από την 56η θέση ξεπετάχθηκε στην 32η θέση με 39 πλοία και 1,8 εκατ. dwt.Επίσης, να επισημανθεί ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία βρέθηκε διαθέτει 2.974 πλοία, άνω των 1.000 τόνων και χωρητικότητα 173,54 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 14,18% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt. Επίσης ο υπό ελληνική σημαία καταλαμβάνει την πέμπτη θέση στη διεθνή κατάταξη. Όμως έρχεται πρώτος στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε dwt της Κοινοτικής ναυτιλίας. Επίσης να επισημανθεί ότι από τα 748 υπό ναυπήγηση πλοία, τα 228 είναι δεξαμενόπλοια και αντιπροσωπεύουν το 16,155% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας σε dwt και τα 394 είναι φορτηγά χύδην φορτίου πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 15,13% στην κατηγορία αυτή.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.mediashipping.gr/?q=node/6295
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...