«Εφιαλτικό» προβλέπεται το τοπίο που προετοιμάζεται στα λιμάνια της χώρας στο όνομα «της ασφάλειας από τρομοκρατικές ενέργειες».
Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης παρουσίασε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου νομοσχέδιο - αναμενόταν να κατατεθεί στη Βουλή χτες το απόγευμα - με τίτλο «Ενίσχυση της ασφάλειας πλοίων, λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμένων και άλλες διατάξεις», το οποίο μετατρέπει καράβια και λιμάνια σε «φρούρια», δίνει ευθεία βολή στα δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες που έχουν κατακτήσει ναυτεργάτες εργαζόμενοι στα λιμάνια και όχι μόνο, αποκόβει τα λιμάνια από τον κοινωνικό ιστό και αναδεικνύει τους εφοπλιστές, αλλά και τις πολυεθνικές στους οποίους προωθείται η παραχώρηση, καταρχήν των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, σε κράτος εν κράτει.
Την ίδια στιγμή, που η κυβέρνηση εντείνει τα μέτρα καταστολής σε βάρος των εργαζομένων στεριάς και θάλασσας, από την εφοπλιστική ασυδοσία καράβια βουλιάζουν καταπίνοντας ναυτεργάτες και επιβάτες μέσα στα λιμάνια. Οπως το «ΝΤΑΪΑΜΟΝΤ Ι» που ναυάγησε στις 17 Οκτώβρη, μόλις 700 μέτρα από το ντόκο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με απολογισμό έναν πνιγμένο ναυτεργάτη, αλλά και το «SEA DIAMOND» στο λιμάνι της Σαντορίνης με απολογισμό δύο αγνοούμενους επιβάτες.
Με το νομοσχέδιο αυτό, σύμφωνα με τον Γ. Βουλγαράκη, εναρμονίζεται η εθνική νομοθεσία με την κοινοτική οδηγία 65/2005, η οποία ενισχύει και επεκτείνει ακόμα περισσότερο τα κατασταλτικά μέτρα ασφυκτικού ελέγχου και αστυνόμευσης με σύγχρονα συστήματα παρακολούθησης που προβλέπει ο εκτρωματικός διεθνής κανονισμός ISPS code (International Ships & Port Facility Security). Πρόκειται για «έργο» που ξεκίνησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που είχε υιοθετήσει αυτόν τον κανονισμό με Προεδρικά Διατάγματα και έρχεται να ολοκληρώσει τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ.
Σύμφωνα με τους άξονες του νομοσχεδίου που παρουσίασε ο υπουργός, το θέμα της ...«ασφάλειας» αναλαμβάνουν ιδιωτικές εταιρείες (σεκιούριτι), οι οποίες θα έχουν υπό την εποπτεία τους και το Λιμενικό Σώμα! Το γεγονός αυτό, ο υπουργός το εξήγησε ως εξής: «Σήμερα το ρόλο αυτό, (σ.σ. της ασφάλειας) ασκεί το Λιμενικό Σώμα, αλλά βεβαίως η αρμοδιότητα του Λιμενικού δεν επεκτείνεται στη φρούρηση και σε εφαρμογή εξειδικευμένων μέτρων ασφάλειας στα λιμάνια»!
Η παράδοση της ...ασφάλειας στις ιδιωτικές εταιρείες θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) και όπως είπε ο Γ. Βουλγαράκης «εγκρίθηκε ήδη από τη Διυπουργική Επιτροπή πρόγραμμα ΣΔΙΤ, προκειμένου να αναλάβει το σύστημα φρούρησης των λιμανιών, σε εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό». Επίσης, ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πρόσληψη συμβούλου που θα κηρύξει το διαγωνισμό για την επιλογή των εταιρειών που θα αναλάβουν την ...ασφάλεια.
Τα λιμάνια που θα εφαρμοστούν τα μέτρα είναι Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Καβάλα, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Ελευσίνα, Ραφήνα και Λαύριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...