BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Προαναγγελθέν έγκλημα η τραγωδία του NORMAN ATLANTIC




Ένα ένα σκάνε πλέον όλα όσα έφταιξαν και οδήγησαν με μαθηματική ακρίβεια στην τραγωδία του NORMAN ATLANTIC, το θάνατο δεκάδων ανθρώπων και την απίστευτη φρίκη που έζησαν εκατοντάδες άλλοι.

1. Ήταν υπερφορτωμένο. Κουβάλαγε περισσότερα οχήματα από όσα επέτρεπε η άδειά του. 222 έναντι 195. 

2. Αντίθετα. Το πλήρωμά του ήταν το μισό από όσο έπρεπε! 55 άτομα αντί για 90. 

Δεν το λέμε εμείς. Τα λένε  ο ΓΓ της ΠΝΟ και ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ:

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64116392

Ο πρόεδρος της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς καταγγέλλει στο «Εθνος» ότι το συγκεκριμένο πλοίο θα έπρεπε να έχει πλήρωμα τουλάχιστον 90 ατόμων ενώ είχε μόλις 55, αρκετοί εκ των οποίων δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους λόγω διαφορετικής καταγωγής.

Οπως εξηγεί, η μείωση των πληρωμάτων ειδικά σε φορτηγά πλοία έχει αγγίξει σε διάστημα ενός έτους το 40%. Παράλληλα, επεκτείνεται η πρόσληψη ναυτικών ξένων εθνικοτήτων, καθώς με τον τρόπο αυτόν οι ναυτιλιακές εταιρείες υπάγονται στην εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία της χώρας προέλευσης των εργαζομένων και δεν υποχρεούνται στην καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ. Τη δυνατότητα αυτή τούς παρέχει σχετική νομοθεσία, η οποία συνάντησε κατά το παρελθόν αντιδράσεις από τις συνδικαλιστικές ενώσεις.

«Το πλοίο ήταν RoRo (φορτηγό) και μετασκευάστηκε σε RoRo Passenger, έγινε δηλαδή οχηματαγωγό επιβατηγό. Η μετασκευή ελέγχεται γιατί ίσως παραβιάστηκαν κανόνες ασφαλείας», είπε χθες ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου προσθέτοντας νέα ερωτηματικά ως προς τις συνθήκες τέλεσης της τραγωδίας. «Ομως ένα οχηματαγωγό επιβατηγό δεν μπορεί να έχει περισσότερους από δώδεκα επιβάτες γιατί τότε πάει στην κατηγορία των επιβατηγών. Σε αυτά τα πλοία, τα επιβατηγά, με σχεδόν 500 επιβάτες και 200 οχήματα δεν μπορεί να υπάρχουν μόνο 55 άτομα πλήρωμα. Αυτό αντιλαμβάνεστε ότι επηρεάζει την κατάσταση του πλοίου ειδικά σε κατάσταση ανάγκης. Μείωση οργανικής σύνθεσης σημαίνει λιγότερα σωστικά... 

3. Υπόνοιες όμως υπάρχουν πως το πλοίο μετέφερε τελικά και περισσότερους επιβάτες. 

Στην αρχή που ξέσπασε η τραγωδία ακούσαμε στο may day να αναφέρουν 478 επιβαίνοντες. Χτες πάλι που δεν κατάφερναν να τους βρουν, άρχισαν να μειώνουν τον αριθμό. Πριν από λίγες ώρες όμως μάθαμε ότι το Μπάρι κάνει λόγο για 499 επιβαίνοντες!!!

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64116570

Εισαγγελία Μπάρι: 499 οι επιβαίνοντες στο Norman Atlantic

Σύγχυση εξακολουθεί να επικρατεί σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των επιβαινόντων στο μοιραίο Norman Atlantic, αφού εκτιμάται ότι υπήρχαν λαθρεπιβάτες, καθώς και υπεράριθμοι που δεν έχουν συμπεριληφθεί στην επίσημη λίστα. Σύμφωνα με την εισαγγελία του Μπάρι, οι επιβαίνοντες στο πλοίο ήταν συνολικά 499.

Εξ αυτών, οι 478 ήταν επισήμως οι επιβάτες, τρεις τουλάχιστον ήταν λαθρεπιβάτες, ενώ υπήρχαν και 18 υπεράριθμοι (overbooking).

Το στοιχείο αυτό συνδυάζεται με περίεργο τρόπο με τις δηλώσεις που έκανε την πρώτη μέρα ο υπουργός ναυτιλίας της Ελλάδας:

http://www.protothema.gr/politics/article/438213/varvitsiotis-apolutos-axioploo-otan-apepleuse-to-norman-atlantic/

Με βάση τα έως τώρα στοιχεία το «Norman Atlantic» ήταν «απολύτως αξιόπλοο» όταν απέπλευσε από την Πάτρα και μάλιστα μετέφερε λιγότερους επιβαίνοντες (478) σε σχέση με τη μέγιστη χωρητικότητα των 499 ατόμων που αναφέρει το πιστοποιητικό του, τόνισε  ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. 

Αναρωτιόμαστε μήπως αυτό ακριβώς το στοιχείο εξηγεί και τη σύγχυση που ξέσπασε στη συνέχεια με τον αριθμό των επιβατών. Μήπως κάποιοι προσπάθησαν να αποκρύψουν πως το πλοίο μετέφερε όχι μόνο υπεράριθμα οχήματα αλλά και υπεράριθμους επιβάτες.  Κι αν είναι μια φορά εγκληματικό να κουβαλάς περισσότερους, είναι ακόμη μεγαλύτερο έγκλημα όταν ξεσπά τραγωδία να κρύβεις από τις αρχές πόσους πραγματικά ανθρώπους είχες στο πλοίο.

Σε κάθε περίπτωση πάντως οι εισαγγελείς θα λύσουν το γρίφο. Πόσους τελικά φόρτωσε το NORMAN ATLANTIV από την Πάτρα και στη συνέχεια από την Ηγουμενίτσα; Ξεπέρασε το νόμιμο όριο;  Και επομένως είχε απόλυτο δίκιο εκείνη η επιβάτιδα που από την ώρα ακόμη που το πλοίο φόρτωνε στην Ηγουμενίτσα, έγραψε σχόλιο στη σελίδα της ΑΝΕΚ και διαμαρτυρόταν πως παραφόρτωσαν το καράβι;

Ας δούμε όμως και το ίδιο το καράβι. Μήπως πληρούσε τις προδιαγραφές και επομένως δε χάλασε και ο κόσμος αν το παραφόρτωσαν και λίγο; Όχι!!!!!!!!!

4. Από τις 19 του Δεκέμβρη οι λιμενικές αρχές το είχαν επιθεωρήσει και σημειώσει αρκετές ελλείψεις. Και όμως το άφησαν να ταξιδεύει!!!!!!!!!!!! 

Ας δούμε τι λέει ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ:

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64116392

Παρότι είχαν γίνει παρατηρήσεις από το Κεντρικό Λιμεναρχείο της Πάτρας ότι δεν υπήρχε σχέδιο διάσωσης ούτε και εξοπλισμός να αντιμετωπίσουν πυρκαγιά, το πλοίο συνέχισε και ταξίδευε. Η όλη εξέλιξη αποδεικνύει ότι δεν αποκαταστάθηκαν οι παρατηρήσεις και ότι ήταν πολύ περισσότερες από αυτές που έγιναν. 

Ποιος έχει δίκιο; Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ ή ο υπουργός ναυτιλίας που λέει ότι ο καράβι έφυγε από την Πάτρα ως πλήρως αξιόπλοο; Μένει να το απαντήσουν και αυτό οι εισαγγελείς.

Σ' αυτά τα τέσσερα στοιχεία ήρθαν να προστεθούν και άλλα μικρότερα. Που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο την ώρα που η τραγωδία ξέσπασε. Πχ η  αδυναμία του πληρώματος να μιλήσει αγγλικά αλλά και η δυσκολία του ίδιου του καπετάνιου!!!!!!!!  που δεν μπορούσε να συνεννοηθεί με τις ελληνικές αρχές!

http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/307909

Ο κ. Βαρβιτσιώτης στο ερώτημα [...] είπε: «[...] Ο κυβερνήτης είναι ιταλός και υπήρχε μεγάλη δυσκολία στην επικοινωνία μαζί του.

Μια πραγματική Βαβέλ δηλαδή. Αλλά Βαβέλ υπήρξε και στην τήρηση των κανονισμών επί του πλοίου:

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64116392

Κριτική ασκείται, επίσης, στο γεγονός ότι επετράπη στους οδηγούς να παραμείνουν στα φορτηγά τους -κάτι που απαγορεύεται- αλλά και στη διαδικασία που ακολουθήθηκε μετά τη συγκέντρωση των επιβαινόντων στο κατάστρωμα με τους ειδικούς να λένε ότι στις βάρκες θα μπορούσαν να μπουν περισσότεροι άνθρωποι.

Μπάχαλο δηλαδή πραγματικό. Από κάθε άποψη.

Όλα αυτά μύριζαν μπαρούτι από μόνα τους. Και ήταν θέμα χρόνου να σημειωθεί πρόβλημα. Και δεν ήταν μόνο συγκυρία άτυχη για το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Υπάρχει και καίει του πάντες αποκαλυπτικό σχόλιο επιβάτη που ταξίδεψε με το πλοίο στις 19 του μήνα. Και ανήμερα τα Χριστούγεννα έστειλε σχόλιο - διαμαρτυρία στην ναυλώτρια εταιρία, την ΑΝΕΚ. Μεταξύ άλλων ο κ. Δ.Κ. αναφέρει πως όλη τη νύχτα μύριζε στο πλοίο καμένο!!!

Σημειωτέον πως και η επιβάτιδα που ταξίδεψε στο μοιραίο δρομολόγιο λέει και αυτή για για δυσοσμία! Την ώρα που ακόμη το καράβι ήταν στην Ηγουμενίτσα.

Κανείς όμως δεν τους δίνει σημασία. Και το πλοίο συνεχίζει το ταξίδι του...

Εκεί έρχεται η θρυαλλίδα που τινάζει κυριολεκτικά τα πάντα στον αέρα. Ο καιρός!

5. 10 μποφόρ που έφταναν ακόμη και τα 11! 

Ποιο καράβι είναι ασφαλές να ταξιδεύει με τέτοιο καιρό;;;;;;;;;;;;;

Και βεβαίως δεν ήταν ξαφνικό. Υπήρχε δελτίο καιρού!

Αλλά κανείς αρμόδιος να σταματήσει το  πλοίο!

Και τι πλοίο, ε;;;;;;  Με όλα τα προβλήματα που αναφέραμε.

Ήταν μαθηματικά βέβαιο πως η κατάσταση θα εξελιχθεί σε τραγωδία. Ένα προαναγγελθέν έγκλημα!

Έγκλημα που ξεπέρασε τα όρια όταν ξέσπασε η φωτιά και από όσα ακολούθησαν.

1. Στις 4 ξεσπά η φωτιά. Ο πλοίαρχος όμως δεν αντιδρά ούτε έγκαιρα ούτε και με το δέοντα τρόπο! 

Αφήνουμε τον υπουργό, κ. Βαρβιτσιώτη,  να μιλήσει:

http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/307909

- Δεν ειδοποιήθηκαν οι επιβάτες! Δεν ήχησαν οι συναγερμοί ενώ το πλοίο είχε εκπέμψει ήδη SOS

- Η πρώτη ειδοποίηση δεν έγινε από το πλήρωμα αλλά από επιβάτη που κάλεσε τον αριθμό διεθνούς κλήσης 112. Ο επιβάτης είπε "καιγόμαστε"

- Μετά την κλήση από τον επιβάτη εμείς πήραμε στο πλοίο και τους υποδείξαμε ότι αν συμβαίνει κάτι τέτοιο πρέπει να εκπέμψει σήμα κινδύνου 

Καταλαβαίνετε δηλαδή;;;;;;;;;;;  Πόσος πολύτιμος χρόνος χάθηκε;;;;;;;;

Αλλά και όσα ακολουθούν δεν είναι καλύτερα. Η Ελληνίδα σοπράνο, κ. Δήμητρα Θεοδοσίου,  που ταξίδευε με το μοιραίο πλοίο,  είναι αποκαλυπτική. Έπεφτε μέχρι ξύλο από επιβάτες σε άλλους επιβάτες για να εγκαταλείψουν πρώτοι το πλοίο οι μεν από τους δε. Τα ίδια λένε και οι διασώστες. Πως τους δάγκωναν οι επιβάτες για να τους βάλουν πρώτους στο καλάθι της διάσωσης! Την ίδια ώρα τα πυροσβεστικά πλοιάρια έριχναν νερό να σβήσουν τη φωτιά και κατάβρεχαν μαζί και τους αλλόφρονες επιβάτες.

 

Ο απόλυτος πανικός!!!!!!!! Εμ, υπήρχε πλήρωμα κατάλληλο για να σταματήσει τον πανικό;;;;;;;

Τραγική όμως και η αντιμετώπιση της ξηράς:

2. Η Ελλάδα με δικαιολογία τον καιρό δεν έκανε τίποτε τις πρώτες κρίσιμες ώρες.

http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/307909

Ο κ. Βαρβιτσιώτης στο ερώτημα γιατί ενώ το πλοίο αρχικά έπλεε σε ελληνικά όρια διάσωσης τον συντονισμό ανέλαβαν οι ιταλοί, είπε: «Είχαμε αδυναμία να στείλουμε λόγω της καταιγίδας οποιοδήποτε μέσο. Ούτε ελικόπτερο, ούτε πλωτό μέσο. 

Στις 10 το πρωί το πλοίο παρασυρμένο από τα κύματα μπαίνει στα νερά της Ιταλίας.

3. Αφήνουν και οι Ιταλοί να περάσουν 3 ώρες και μετά αρχίζουν να στέλνουν σωστικά μέσα.

Αλαλούμ και σε αυτά. Στέλνουν πλωτά μέσα ενώ μόνο από αέρος μπορεί να γίνει διάσωση. Ασυνεννοησία  επικρατεί και ανάμεσα σε Ιταλία, Ελλάδα και Αλβανία. Με τη σημείωση πως το πλοίο βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην Αλβανία και η χώρα δηλώνει πρόθυμη να βοηθήσει. Οι Ιταλοί όμως που κάνουν κουμάντο, αρνούνται!!!!!!!!!

Για το ίδιο θέμα διαμαρτύρονται και οι Έλληνες. Πως οι Ιταλοί δεν τους άφηναν να βοηθήσουν!!!!

Όμως οι ελληνικές αρχές θα πρέπει πρώτα να απαντήσουν σε πολλά άλλα ερωτήματα:

Δεκτό πως ο καιρός ήταν άθλιος. Μα τότε γιατί άφησαν το καράβι να ταξιδέψει;

Τεράστια επίσης τα ερωτηματικά και για τα ελικόπτερα. Ειδικά τα super puma. Η χώρα έχει 12. Μόνο 3 όμως ήταν σε κατάσταση να πετάξουν. Και μάλιστα τα 2 που κλήθηκαν τα έφεραν από το ΒΔ Αιγαίο. Πιο κοντά δεν υπήρχε εναέριο μέσο διάσωσης;;;;;;;;;  

Για να μην τα πολυλογούμε. Ο αναγνώστης καταλαβαίνει πως πίσω από όλα αυτά τεράστιες είναι και οι πολιτικές ευθύνες. Και ειδικά όσων αποφασίζουν για θέματα ναυτιλιακής πολιτικής. Στην Ελλάδα, στην Ιταλία, στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόνο το κέρδος τους ενδιαφέρει. Η ανθρώπινη ζωή δεν έχει καμία αξία!

Νομοθετούν με τέτοιο τρόπο, κόβουν διαρκώς δαπάνες, κάνουν τα στραβά μάτια.

Και μετά κάνουν και τον ανήξερο. Μας φταίει ο καιρός μετά....

 Στο μεταξύ υπάρχουν ναυαγοί που ακόμη βρίσκονται μέσα σε καράβια. Δεν έχουν μεταφερθεί στην ξηρά. Πότε έχουν σκοπό να τους βγάλουν έξω;;;;;;

http://news247.gr/eidiseis/kosmos/news/martyria-apo-to-shmeio-mhden-egklwvismenoi-180-diaswthentes-toy-norman-atlantic.3222881.html

"Χωριστήκαμε με την οικογένεια γιατί τα παιδιά και οι γυναίκες έφυγαν πρώτοι από το φλεγόμενο πλοίο. Εγώ ουσιαστικά ήμουν από τους τελευταίους που διασώθηκαν" λέει στο News247 o κ. Αραμπατζής και προσθέτει:
"Είμαι στο San Georgio από το πρωί της Δευτέρας. Εδώ είναι σε εξέλιξη μια επιχείρηση "σκούπα" περισυλλογής ανθρώπων από τη θάλασσα.  Τα ελικόπτερα ψάχνουν ουσιαστικά εκείνους που όταν ξέσπασε η φωτιά πανικοβλήθηκαν και πήδηξαν στη θάλασσα".
"Έπρεπε όμως πρώτα να φροντίσουν για τη μεταφορά μας στη στεριά. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε τόσα άτομα και να περιμένουμε να ολοκληρωθεί η επιχείρηση 'σκούπα' ".
"Είμαστε ταλαιπωρημένοι. Κοιμόμαστε σε στρώματα σε ένα χώρο που μοιάζει με γήπεδο του μπάσκετ. Οι τουαλέτες είναι λίγες".
Ο κ. Αραμπατζής λέει ότι οι περισσότεροι από τους 180 διασωθέντες που βρίσκονται έως αυτή την ώρα στο San Georgio είναι Έλληνες.

Και βεβαίως με το αλαλούμ όλο υπάρχουν και άνθρωποι που δεν ξέρουν τι απέγιναν οι δικοί τους. Ο  θεός να δώσει ένα τέλος στο δράμα που περνάνε. Γιατί οι άνθρωποι όπως φαίνεται  δεν είναι σε θέση...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.