BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Οι Έλληνες εφοπλιστές...σώζουν την γερμανική ναυτιλία όχι όμως και τους Έλληνες δοκίμους!


Οι Έλληνες εφοπλιστές...σώζουν την γερμανική ναυτιλία


Μπορεί τα χρέη της Ελλάδας να την έχουν την υποχρεώσει να εξαρτάται από την ευρωπαϊκή και κυρίως από τη γερμανική βοήθεια, τα πράγματα όμως... είναι εντελώς διαφορετικά στον τομέα της ναυτιλίας, με τους Ελληνες εφοπλιστές να δίνουν σωσίβιο στους Γερμανούς. 

Όπως αναφέρουν τα Νέα οι Έλληνες εφοπλιστές δαπάνησαν πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων κατά τη διάρκεια των πρώτων επτά μηνών του 2012, αγοράζοντας από τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σημειώνοντας έτσι παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους. 

Την ίδια ώρα, μαύρα είναι τα μαντάτα για την Γερμανία, αφού περισσότερα από 100 γερμανικά funds που επενδύουν στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πτωχεύσει, ενώ άλλα 800 γερμανικά αντίστοιχα funds απειλούνται με λουκέτο λόγω της βαθιάς κρίσης που πλήττει ειδικά την κατηγορία των πλοίων κοντέινερ. 

Υπενθυμίζεται πως οι Γερμανοί εφοπλιστές που μέχρι τώρα κατέχουν την πρώτη θέση της παγκοσμίως αγοράς. ελέγχοντας το 40% στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πτωχεύσει, επειδή μπήκε τέλος στη χρηματοδότηση, κινδυνεύουν να χάσουν την πρωτιά από τους Έλληνες, οι οποίοι όχι μόνο διαθέτουν επαρκή ρευστότητα αλλά και άριστη πιστοληπτική ικανότητα σε σημείο που να μπορούν να παίρνουν δάνεια από τράπεζες μέχρι και το 100% της αξίας του πλοίου. 

Μέχρι στιγμής έχουν γίνει αρκετές ελληνογερμανικές συμφωνία, ενώ πολλά παζάρια είναι ακόμα σε εξέλιξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking Inc, οι Έλληνες εφοπλιστές προηγούνται μακράν των υπολοίπων τόσο σε ποσά που κατέβαλαν, όσο και σε αριθμό πλοίων. Δεύτεροι στη λίστα είναι οι Κινέζοι με 565 εκατομμύρια δολάρια και 62 πλοία, ενώ ακολουθούν οι Νορβηγοί και πολύ πίσω βρίσκονται οι Γερμανοί. 

Υπογραμμίζεται ότι στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δοθούν μέχρι το τέλος του 2012 σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η συνολική αξία των οποίων για τους Ελληνες υπερβαίνει τα 6 δισ. δολάρια.

_______________________________

Αναδημοσίευση  από http://www.tsekouratoi.gr/2012/08/blog-post_1884.html


Κι ενώ έτσι έχουν τα πράγματα, με την ελληνική ναυτιλία να δίνει ρέστα για μια ακόμη φορά, οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), δόκιμοι πλοίαρχοι και δόκιμοι μηχανικοί, βρίσκονται σε απόγνωση και πρωτοφανής είναι η ανεργία που τους μαστίζει.

Και εξηγούμε. Τα παιδιά αυτά οφείλουν σύμφωνα με τον κανονισμό της σχολής τους να πραγματοποιήσουν δύο εκπαιδευτικά ταξίδια, έξι μηνών το καθένα, ενδιάμεσα στις σπουδές τους. Αν δεν τα πραγματοποιήσουν, το ένα μετά το πρώτο εξάμηνο σπουδών και το δεύτερο ταξίδι μόλις συμπληρώσουν δύο έτη σπουδών, διαγράφονται.

Και πολύ σωστά να διαγραφούν αν από δική τους υπαιτιότητα δεν μπαρκάρουν. Πόσο ηθικό όμως και δίκαιο είναι να διαγράφονται γιατί οι εφοπλιστικές εταιρείες τους κλείνουν κατάμουτρα την πόρτα και αρνούνται να τους προσλάβουν;

Η όλη κατάσταση συνιστά σκάνδαλο και μάλιστα στη δεδομένη οικονομική συγκυρία που διέρχεται η χώρα.

Η τρόικα άραγε γνωρίζει αυτό το παιγνίδι των Ελλήνων εφοπλιστών; Απίθανο να το αγνοεί, αφού υποτίθεται έχει άγρυπνο το μάτι της πάνω σε όλα όσα αφορούν τη χώρα μας. Γιατί όμως το επιτρέπει; Αν δεχτούμε δηλαδή ότι πραγματικά την ενδιαφέρει η ανάπτυξη της Ελλάδας... γιατί δεν κάνει τίποτε για να τελειώσει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση;

Και βεβαίως το ερώτημα είναι γιγάντιο και για τους Έλληνες αρμοδίους. Που είναι βέβαιο ότι γνωρίζουν την κατάσταση, υπήρξαν μάλιστα και δηλώσεις πρόσφατα πως κάτι θα κάνουν. Αλλά τίποτε μέχρι στιγμής. Θερινή ραστώνη!

Κι ερχόμαστε στους δημοσιογράφους. Που έχουν χρέος τέτοιες ειδήσεις να μην τις θάβουν αλλά να τις προβάλλουν με όλες τους τις δυνάμεις. Οι έντιμοι δημοσιογράφοι. Υπάρχουν όμως; Γιατί τα παιδιά των σχολών λένε πως οι εφοπλιστές τους κλείνουν τις πόρτες αλλά και οι δημοσιογράφοι τους κλείνουν στα μούτρα το τηλέφωνο!

Ένα παιγνίδι καλά στημένο. Αφού πολλά ΜΜΕ έχουν πίσω τους εφοπλιστές... Σιγά λοιπόν μη βγάλουν στον αέρα οτιδήποτε ενοχλεί το εφοπλιστικό κεφάλαιο...

Παρακαλούμε λοιπόν κάθε έντιμο άνθρωπο να αναδημοσιεύσει αυτή την ανάρτηση. Για να διαβαστεί από όσους περισσότερους γίνεται. Και να μάθει ο κόσμος τα άθλια παιγνίδια σε βάρος και του λαού και της νεολαίας μας.

1 σχόλιο:

  1. <>

    διαγραφονται απο την σχολη εφοσον δεν πραγματοποιουν τα υποχρεωτικα ταξιδια μεσα σε δυο χρονια...οπως λεει ο κανονισμος :

    διαγράφεται από τη δύναμη της Σχολής σπουδαστής ο οποίος, ενώ είχε κατοχυρώσει δικαίωμα εκτέλεσης του Α’ ή Β’ θαλάσσιου εκπαιδευτικού ταξιδιο
    α) δεν παρουσιαστεί στη Σχολή του για υποβολή αίτησης εγγραφής στο Β’ ή Δ’ εξάμηναντίστοιχα, εντός των ορίων που καθορίζονται από της παρ. 1 και 3 του άρθρου 3 του παρόντΚανονισμού, κατά το τρέχον καθώς και κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, ή
    β) δεν παρουσιαστεί στη Σχολή του για υποβολή
    αντίστοιχα, εντός των ορίων που καθορίζονται από της παρ. 1 και 3 του άρθρου 3 του παρόντος Κανονισμού κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος και κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος το θαλάσσιο εκπαιδευτικό ταξίδι που πραγματοποίησε κριθεί ως ανεπιτυχές, ή γ) εάν κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος το θαλάσσιο εκπαιδευτικό ταξίδι που πραγματοποίησε κριθεί ως ανεπιτυχές και κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος δεν παρουσιαστεί στη Σχολή του για υποβολή αίτησης εγγραφής στο Β’ ή Δ’ εξάμηνο αντίστοιχα, εντός των ορίων που καθορίζονται από της παρ. 1 και 3 του άρθρου 3 του παρόντος Κανονισμού.

    αν δεν βρεις εταιρια για να μπαρκαρεις χανεις το εξαμηνο και αν δεν βρεις και το επομενο διαγραφεσαι απο την σχολη η μηπως καταλαβα λαθος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.