BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Δεν έπιασαν οι ευχές μας για τον υφυπουργό Ναυτιλίας - παραιτήθηκε!

Μόλις στην προηγούμενη ανάρτησή μας μιλούσαμε για το νέο υφυπουργό Ναυτιλίας, τον κ. Γιώργο Βερνίκο.

http://kapetanisses.blogspot.gr/2012/06/blog-post_21.html

Και παρά τις αντιρρήσεις μας που ένας εφοπλιστής μπαίνει στην κυβέρνηση, διαβάζοντας τα επιμέρους βιογραφικά του αισθανθήκαμε την υποχρέωση να του ευχηθούμε καλή επιτυχία στο έργο του. Δεν έπιασε όμως η ευχή. Και αποδείχθηκε ο τίτλος της ανάρτησης, που μιλούσε για τη φαντασία που διαθέτουν οι νέοι κυβερνήτες, προφητικός.

Πού σκόνταψε η υπουργοποίηση του κ. Βερνίκου, με αποτέλεσμα λίγες μέρες μετά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης να αναγκαστεί να υποβάλει παραίτηση;

Διαβάστε τι γράφει το Βήμα:

http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=464227


Την παραίτηση του υπέβαλλε ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Γ. Βερνίκος, μόλις διαπίστωσε το νομικό κώλυμα που εμπόδιζε εξ αρχής την υπουργοποίηση του, τη συμμετοχή του δηλαδή σε εξωχώρια εταιρεία.  


Δεκτή έγινε από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, η παραίτηση που υπέβαλε νωρίτερα ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Γιώργος Βερνίκος.


Οπως σημειώνει το ΑΠΕ, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, δεν πρόκειται να υπάρξει αντικαταστάτης τού παραιτηθέντος υφυπουργού.


Δήλωση Υπουργού Ναυτιλίας, Κωστή Μουσουρούλη


«Ο κ. Βερνίκος υπέβαλε την παραίτησή του στον πρωθυπουργό και αυτή έγινε δεκτή. Πήρε μια πολιτική απόφαση που τιμά τον ίδιο και την ιστορία του. Είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει και στη συνέχεια τις προσπάθειες και το έργο του νεοσυσταθέντος Υπουργείου Ναυτιλίας.»


Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε θέσει θέμα νομιμότητας για την υπουργοποίησή του


Το θέμα ανακίνησε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος σε ανακοίνωση του επισήμανε ότι ο νόμος Ν. 3849/2010 (άρθρο 6) απαγορεύει ρητά υπουργοί και εν γένει πολιτικά πρόσωπα να συμμετέχουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες. Επίσης ανέφερε για τον κ. Βερνίκο, ότι με την Υπουργική Απόφαση 3122.1/4566/24886 εγκρίθηκε η εγκατάσταση γραφείου ή υποκαταστήματος στην Ελλάδα της εταιρίας VERNICOS OFFSHORE GROUP S.A. με έδρα τα νησιά Μάρσαλ.


Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Βερνίκος διερεύνησε αμέσως το θέμα και όταν διαπίστωσε ότι πράγματι υπάρχει κώλυμα, συνέταξε την επιστολή της παραίτησης του. Παράλληλα ενημέρωσε τον κ. Ευ. Βενιζέλο για το κώλυμα που υπάρχει και σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ του επισήμανε ότι ο νόμος είναι νόμος. Αναμένεται η αντίδραση του Μεγάρου Μαξίμου.  


Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: «Δεν έχουμε τίποτα προσωπικά εναντίον του νέου Υφυπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Γ. Βερνίκου. Αντίθετα τρέφουμε ιδιαίτερη εκτίμηση για την αγωνιστική του στάση ενάντια στη χούντα και για την υπεράσπιση της δημοκρατίας. 


Ομως ο νόμος Ν. 3849/2010 (άρθρο 6) είναι σαφής. Απαγορεύεται ρητά υπουργοί και εν γένει πολιτικά πρόσωπα να συμμετέχουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρίες. Προβλέπονται μάλιστα βαρύτατες ποινές και χρηματικά πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης του νόμου αυτού. 


Ομως με την Υπουργική Απόφαση 3122.1/4566/24886 εγκρίθηκε η εγκατάσταση γραφείου ή υποκαταστήματος στην Ελλάδα της εταιρίας VERNICOS OFFSHORE GROUP S.A. με έδρα τα νησιά Μάρσαλ. Εάν έχει οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση σχέση με αυτή την εταιρία, αυτή η ιδιότητα αποτελεί απόλυτο κώλυμα για την υπουργοποίησή του. Δεν θα πρέπει άμεσα να δοθούν εξηγήσεις από την κυβέρνηση και από τον ίδιο τον κ. υφυπουργό;»


Η δήλωση του  Γιώργου Βερνίκου 


«Με την ευγενικά διατυπωμένη για το πρόσωπό μου ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, πληροφορήθηκα ότι η πρόσφατη ιδιότητά μου αυτή του Υφυπουργού Ναυτιλίας, είναι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ασυμβίβαστη με τη συμμετοχή σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες. 


Οι ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα έχουν τη νομική μορφή εξωχώριας εταιρείας και αυτό προβλέπεται ρητά από την ελληνική νομοθεσία. Οποιοσδήποτε λοιπόν δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο χώρο της ναυτιλίας αποκλείεται κάποια στιγμή να γίνει μέλος της κυβέρνησης.  


Εάν με την ανάληψη των καθηκόντων μου κάποια νομική υπηρεσία του κράτους έθετε υπόψη μου τα νομικά κωλύματα που υπάρχουν θα γνώριζα ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί πρόβλημα και θα ενημέρωνα σχετικά τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων που με εμπιστεύτηκαν και στηρίζουν την κυβέρνηση.  


Δυστυχώς τέτοιος μηχανισμός δεν υπάρχει. Αποδέχτηκα την τιμητική πρόσκληση να γίνω Υφυπουργός Ναυτιλίας για να προσφέρω σε ένα αντικείμενο που ξέρω και αγαπώ και όχι προφανώς για κάποιο άλλο λόγο. Άλλωστε είναι πεποίθησή μου πως οι ενεργοί επιχειρηματίες και οι άνθρωποι της αγοράς επιβάλλεται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όπου η πολιτεία θεωρεί ότι μπορούν να συμβάλλουν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους ιδιαίτερα σήμερα που απαιτείται συστράτευση εθνικής ευθύνης. 


 Παρόλο που τις λίγες αυτές ημέρες είχα αποσυρθεί πλήρως από όλες τις επιχειρηματικές μου δραστηριότητες θέλοντας να αφοσιωθώ και να προσφέρω τον καλύτερό μου εαυτό για το καλό της πατρίδας μας, για λόγους ευθιξίας και για να μη δημιουργήσω οποιοδήποτε πιθανό πρόβλημα στην κυβέρνηση, ζήτησα από τον πρωθυπουργό να με απαλλάξει από τα καθήκοντά μου. 


Θα είμαι πάντα αυτό που ήμουν, ενεργός πολίτης, ενεργός επιχειρηματίας, άνθρωπος της κοινωνίας των πολιτών ».  

Μάλιστα. Τον έκαναν υφυπουργό αγνοώντας τις διατάξεις του νόμου!  Κι αυτό από μόνο του στις κρίσιμες στιγμές που διερχόμαστε είναι άκρως ανησυχητικό. Και δυστυχώς φέρνει στο προσκήνιο και όσα κατά καιρούς γράφτηκαν για το Μνημόνιο και την άγνοια των διατάξεών του από εκείνους που το ψήφισαν. Πόσο ήσυχοι μπορούμε να κοιμόμαστε μετά και από το περιστατικό αυτό;

Λέγανε τάχα για τον ΓΑΠ και προσπαθούσαν να δώσουν μια προσωπική χροιά στην ανικανότητα που μας οδήγησε στο σημερινό χάος. Μα δυστυχώς διαπιστώνουμε πως  δεν πρόκειται για την ανικανότητα του ενός μα πολλών...

Κι οφείλουμε να δώσουμε συγχαρητήρια στο ΣΥΡΙΖΑ, που τόσο κατηγορήθηκε προεκλογικά από όλους μας πως δεν είναι σε θέση να κυβερνήσει κλπ. Αποδεικνύει τώρα πως αν μη τι άλλο γνωρίζει τι λένε οι νόμοι...

1 σχόλιο:

  1. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΔΑΝΑΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΕΑ ΟΡΛΕΑΝΗ,ΑΠΟ ΤΙΣ 24-06 ΕΙΜΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΣΕΡΙΦΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΤΣΟΝ 4η ΦΟΡΑ ΣΤΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.ΠΑΛΙΩΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ.
    ΛΥΠΑΜΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΠΑΝΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ...ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΤΡΩΜΕ ΤΡΕΛΗ ΠΙΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ...ΕΒΓΑΛΑΝ ΤΟΥΣ ΜΑΓΕΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ.ΔΟΚΙΜΟΥΣ 1 ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΛΟΙΟ ΑΠΟ 2 ΠΕΡΣΥ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ.ΝΟΜΙΖΑ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΘΑ ΑΛΑΖΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΑ....ΔΕΝ ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ...ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ.ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΠΟΛΥ ΣΤΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ..ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΛΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ....ΤΟ ΜΕΛΟΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.