BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Ποιες είναι οι Ελληνίδες Καπετάνισσες; (στατιστικά στοιχεία)

Ποιες είναι οι Ελληνίδες Καπετάνισσες; Οι γυναίκες δηλαδή εκείνες που έχουν αποφοιτήσει ή και σπουδάζουν ακόμη σε σχολές πλοιάρχων; 

Σε άλλα άρθρα μας έχουμε δώσει και ονόματα και φωτογραφίες. Εδώ θα εξετάσουμε το θέμα μέσα από ένα άλλο πρίσμα, τα στατιστικά δεδομένα που έχουμε συγκεντρώσει. Και συγκεκριμένα από το γκρουπ που οι Ελληνίδες Καπετάνισσες έχουν στο face book:

https://www.facebook.com/groups/42398879619/  * 

Πρώτα πρώτα ας πούμε πόσες είναι, με βάση όχι τον αριθμό των μελών που έχουν ξεπεράσει τα 250 αλλά σχετική ψηφοφορία για το ποια μέλη μας είναι πραγματικά πλοιαρχίνες. Και διευκρινίζουμε ότι στο γκρουπ αυτό συμμετέχουν κάποια μέλη τιμής ένεκεν (πχ η πρωταθλήτρια κωπηλασίας κ. Τσιάβου Αλεξάνδρα που φέτος πάει για το χρυσό στους Ολυμπιακούς), μέλη οικογενειών γυναικών που διάλεξαν αυτό το επάγγελμα, γυναίκες ναυτικοί από άλλες ειδικότητες, νέα κορίτσια που επιθυμούν να σπουδάσουν σε σχολές πλοιάρχων. Λοιπόν οι καθαυτό καπετάνισσες είναι αυτή τη στιγμή 112! 

Και αναλυτικά συμμετέχουν στο γκρουπ: 83 δόκιμοι πλοίαρχοι, 22 ανθυποπλοίαρχοι, 2 υποπλοίαρχοι και 5 πλοίαρχοι

Θα πρέπει όμως να προσθέσουμε στον αριθμό αυτό ακόμη 6 καπετάνισσες, όλες ανθυποπλοίαρχοι, που δεν έχουν οι ίδιες λογαριασμό στο face book συμμετέχουν όμως στο γκρουπ μέσω των θυγατέρων τους αλλά και 1 ακόμη που έχει ξεχάσει να ψηφίσει και ξέρουμε σίγουρα ότι είναι κι αυτή ανθυποπλοίαρχος. Το ίδιο και 1 υποπλοίαρχο. Άρα γενικό σύνολο 120 καπετάνισσες! Αριθμός που θα μεγαλώσει κι άλλο αν θυμηθούν όλα τα μέλη να ψηφίσουν και βεβαίως να τονίσουμε ότι υπάρχουν αρκετές ακόμη καπετάνισσες που είτε δεν έχουν λογαριασμό στο face book ή δε μας έχουν ανακαλύψει! 

Κι ακόμη έχουμε 5 γυναίκες μηχανικούς (3 δοκίμους και 2 τρίτους) καθώς και 1 ασυρματίστρια που συμμετέχει μέσω της κόρης της. Δηλαδή 126 γυναίκες ναυτικοί

Σε τι πλοία έχουν μπαρκάρει οι Ελληνίδες καπετάνισσες; Σε κάθε τύπο πλοίου! Κυρίως φορτηγά και  δεξαμενόπλοια αλλά και lng, ποστάλια, κρουαζιερόπλοια, γιωτ, ro - ro, κοντέινερς, ρυμουλκά & πλοία διάσωσης κλπ. (Μόνο πολεμικά πλοία δε μας δήλωσαν ακόμη αν και παλιότερα θυμάμαι πως είχε γραφτεί ως μέλος μία υπαξιωματικός του πολεμικού ναυτικού αλλά και μια καπετάνισσα που είχε μεταπηδήσει από το εμπορικό ναυτικό στο λιμενικό σώμα.)

Ποιες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προσλάβει καπετάνισσες; Πρώτος έρχεται ο όμιλος Αγγελικούση και σε όλες τις εταιρείες του, τη Μαράν τάνκερς, τη Μαράν Γκας και την Άναντζελ. Ακολουθούν η ΑΝΕΚ, η NEL LINES, ο Τσάκος, η Interunity (Ελληνικά Πετρέλαια), η Andriaki, η Minoan Lines, Φαφαλιός, Poseidon, ΔΑΝΕ, Hellenic Seaways, Thenamaris,  "Ωνάσης", Helios Lines, Orion (Γουλανδρής) και πολλές άλλες τις οποίες και ευχαριστούμε που στηρίζουν το θεσμό της Ελληνίδας καπετάνισσας. 

Πόσο συνολικό χρόνο υπηρεσίας έχουν τα μέλη μας: Αυτή η ψηφοφορία δεν έχει ακόμη προχωρήσει αρκετά, μόλις 30 μέλη έχουν ψηφίσει, και συγκεντρώνουν περίπου 87 χρόνια υπηρεσίας. Με δεδομένο πως οι γυναίκες ναυτικοί της ομάδας ξεπερνούν τις 100, μας λείπουν πολλοί ακόμη ψήφοι και επομένως το "σκορ" θα ανέβει αρκετά ψηλότερα! Το μίνιμουμ υπηρεσίας είναι ευνόητο πως περιλαμβάνει πρωτοετείς σπουδάστριες που ακόμη δεν έχουν μπαρκάρει ενώ το μάξιμουμ που δηλώθηκε ήταν 25 χρόνια από Πλοίαρχο που πλέον έχει πάρει σύνταξη. Δύο μέλη δήλωσαν 8 χρόνια υπηρεσίας (μία νέα πλοίαρχος και μία υποπλοίαρχος), πέντε μέλη 4 χρόνια, 1 μέλος 3,5 χρόνια, τέσσερα μέλη 2 χρόνια, 7 μέλη 1,5 χρόνο, δύο μέλη 1 χρόνο και οι υπόλοιπες που ψήφισαν γύρω στους 6 μήνες. Να σημειώσουμε ότι από την ψηφοφορία απουσιάζουν ακόμη 3 πλοίαρχοι, μία υποπλοίαρχος και πολλές ανθυποπλοίαρχοι.

Να προσθέσουμε εδώ πως χωρίς ψηφοφορία αλλά από προσωπικές συζητήσεις και στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει έχουμε ανάμεσα στα μέλη μας συναδέλφισσες που μπήκαν πρώτες στις σχολές, αποφοίτησαν πρώτες, έχουν τελειώσει και πανεπιστημιακές σχολές ή ακόμη έχουν και μεταπτυχιακές σπουδές. Κάποιες διαθέτουν εμπειρία στη ναυτική εκπαίδευση και άλλες σε γραφεία ναυτιλιακών εταιρειών ενώ δε λείπουν και οι εθελόντριες στη Helmepa. Επιπλέον μπορούμε να καμαρώνουμε και για την πρώτη Ελληνίδα καπετάνισσα που κατάφερε να μπει στη Βουλή! Την κ. Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου, με τους Ανεξάρτητους Έλληνες. (Να σημειώσουμε προς αποφυγή παρεξήγησης ότι δεν ανήκει στα μέλη μας, καθώς δεν επιθυμούμε εμπλοκή κομμάτων στο γκρουπ και ειδικά σε προεκλογική περίοδο.)  Πολλές ακόμη συναδέλφισσες έχουν ασχοληθεί με τα κοινά και έχουν κατεβεί υποψήφιες στις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης, πχ η κ. Μυρωνάκη Βάσω στην Κρήτη και άλλες συμμετέχουν σε συλλόγους και φορείς. 

Ως προς την οικογενειακή κατάσταση. Και πάλι χωρίς στοιχεία ψηφοφορίας. Οι περισσότερες από τις καπετάνισσες κάποιας ηλικίας έχουν δημιουργήσει οικογένειες και είναι μητέρες, κάποιες και γιαγιάδες, αρκετές μάλιστα έχουν παντρευτεί με συναδέλφους ναυτικούς. Στα περίεργα θα σημειώσουμε πως ένα μέλος του γκρουπ είναι η ίδια υποπλοίαρχος και 2 από τους 3 γιους της έχουν ακολουθήσει τα βήματα της μητέρας τους και είναι σήμερα και αυτοί υποπλοίαρχοι! 

Οι ηλικίες των μελών μας. Αν υπολογίσουμε και τα 8 μέλη που θέλουν να σπουδάσουν σε ΑΕΝ,  αλλά δεν έχουν ακόμη εισαχθεί,  τότε θα πρέπει να πούμε ότι κυμαίνονται από τα 18 και ξεπερνούν το πεντηκοστό έτος της ηλικίας. (Οι μεγαλύτερες πρέπει να είναι πλέον κοντά στα 55). Στα αξιοσημείωτα: Μια από τις εν ενεργεία υποπλοιάρχους μας γεννήθηκε λίγο μετά την αποφοίτηση της δεύτερης σειράς γυναικών πλοιάρχων από δημόσια σχολή! 

Σε ποιες ΑΕΝ έχουν σπουδάσει. Η συντριπτική πλειοψηφία προέρχεται από δημόσιες σχολές πλοιάρχων έχουμε όμως και μία πλοίαρχο που ξεκίνησε από ναυτικό λύκειο. Πρωτιά στο γκρουπ έχει η ΑΕΝ Πρέβεζας, με 35 μέλη, ακολουθεί η ΑΕΝ Ασπροπύργου με 25 μέλη, Μηχανιώνα 14 μέλη, Χανιά και Οινούσσες με 8 μέλη η καθεμιά, Κύμη 5 μέλη, Σύρος 4, Ύδρα και Ιόνια νησιά από 3  μέλη και τέλος έχουμε και 5 δηλώσεις για την πρώτη σχολή πλοιάρχων για γυναίκες την ΑΔΣΕΝ Πλοιάρχων Πειραιά αν και υπάρχουν και άλλα 7 τουλάχιστον μέλη του γκρουπ που αποφοίτησαν από τη σχολή αυτή αλλά δεν έχουν ακόμη ψηφίσει. (Σύνολο ψήφων 111)

Τόπος καταγωγής: Μακεδονία 16 μέλη, Αθήνα 15, Ιόνια νησιά 13, Πειραιάς και Πελοπόννησος από 10 μέλη, Κρήτη 8 μέλη, Στερεά Ελλάδα - Ήπειρος - Νησιά ΒΑ Αιγαίου από 5 μέλη, Θεσσαλία και Πάτρα από 4 μέλη, Ύδρα - Χαλκιδική - Θεσσαλονίκη - Κύπρος - Ίμβρος  από 1 μέλος και τέλος 2 μέλη μας δήλωσαν ως τόπο καταγωγής άλλη χώρα... (Σύνολο ψήφων 102 και με τη σημείωση πως κάποιες δήλωσαν δύο τόπους, της καταγωγής τους και του τόπου που ζουν ή μεγάλωσαν... ) Το συμπέρασμα πάντως είναι ότι οι περισσότερες καπετάνισσες είναι στεριανές και όχι από τους κλασικούς ναυτότοπους της Ελλάδας!!! 

Ανάμεσα στις άλλες ψηφοφορίες για να το διασκεδάσουμε ρωτήσαμε και τα ζώδια και τους ωροσκόπους. Και μας προέκυψαν τα εξής: Ως προς τα ζώδια Τοξότες, Σκορπιοί και Παρθένοι από 11 μέλη. Κριοί και Αιγόκεροι από 10 μέλη. Καρκίνοι και Ταύροι 7 μέλη. Υδροχόοι και Λέοντες 6 μέλη. Δίδυμοι 5 μέλη. Ιχθύες 3 μέλη. Και Ζυγός με τα χίλια ζόρια βρέθηκε μόλις 1 καπετάνισσα! (ψήφοι 89) Να σημειώσουμε ότι στα ζώδια που πρώτευσαν παρατηρήσαμε και στενή σχέση με επιτυχημένη καριέρα. Πχ από τις πλοιάρχους που ψήφισαν η μία είναι Τοξότης, η άλλη Παρθένος και η άλλη Ταύρος. Από τις υποπλοιάρχους η μία είναι Σκορπιός και η άλλη Καρκίνος. 

Στους ωροσκόπους τα στοιχεία διέφεραν αρκετά όμως και εδώ κυριάρχησαν οι Σκορπιοί με 9 ψήφους. Ακολουθούν οι Αιγόκεροι με 7 ψήφους, Δίδυμοι και Λέοντες με 5 ψήφους, Παρθένοι 4, Ιχθύες, Καρκίνοι, Τοξότες από 2 ψήφους, Κριοί, Υδροχόοι, Ταύροι, Ζυγοί από 1 ψήφο. (Σύνολο ψήφων μόλις 40... έχουμε μέλλον δηλαδή... ) Πάντως το συμπέρασμα είναι πως ο Ζυγός ως ζώδιο και ως ωροσκόπος δε συνδυάζεται με το επάγγελμα της καπετάνισσας! Ενώ ο Σκορπιός και ως ζώδιο και ως ωροσκόπος έχει στενή σχέση! Μάλλον εδώ επιβεβαιώνονται οι αστρολόγοι και όσα λένε για το δυναμισμό των Σκορπιών και ειδικά των γυναικών. (Εντάξει, δεν τα πιστεύουμε όλα αυτά, είπαμε πως το κάναμε για καλαμπούρι... ) 

Στα πιο σοβαρά τώρα. Σε ποιες θέσεις έχουν υπηρετήσει τα μέλη μας. Ως δόκιμοι πλοίαρχοι 28 μέλη. Ναυτόπαιδες 10 μέλη. Ναύτες 5 μέλη. Ανθυποπλοίαρχοι 8 μέλη. Υποπλοίαρχοι 3 μέλη. Πλοίαρχοι 2 μέλη. Να σημειώσουμε ότι και αυτή η ψηφοφορία δεν έχει πολλές μέρες που ξεκίνησε και είναι ελάχιστα τα μέλη που ψήφισαν μέχρι στιγμής. Εμφανίζονται συνολικά 59 ψήφοι όμως υπήρχε δυνατότητα πολλαπλής επιλογής (πχ όποια δήλωσε πλοίαρχος ή υποπλοίαρχος είχε περάσει και από τα προηγούμενα στάδια οπότε ψήφιζε και αυτά) οπότε οι ψήφοι αυτοί αντιστοιχούν σε πολύ λιγότερα μέλη. Να προσθέσουμε επίσης ότι δύο μέλη έχουν υπηρετήσει και ως καμαρωτάκια και ένα μέλος εργάστηκε και ως πωλήτρια σε κατάστημα πλοίου. Κι ακόμη προσέξαμε ότι οι πλοίαρχοι και η υποπλοίαρχος είχαν πλούσια εμπειρία στα κατώτερα σκαλοπάτια της ιεραρχίας, οι δύο δήλωσαν πως εκτός από δόκιμοι πλοίαρχοι εργάστηκαν και ως ναυτόπαιδες ενώ και οι τρεις υπηρέτησαν  και ως ναύτες. Έτσι εξηγείται πώς κατάφεραν αργότερα να σταθούν και στα πιο σημαντικά πόστα που ανέλαβαν.  

Μια τελευταία ψηφοφορία που ξεκινήσαμε αυτές τις μέρες αφορά το αν ταξιδεύουν, αν ψάχνουν καράβι και δε βρίσκουν, αν για κάποιο σοβαρό λόγο δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να μπαρκάρουν και άλλα όμοια. Κι εδώ οι ψήφοι είναι ακόμη πολύ λίγες, όμως είναι αρκετές οι ψήφοι των νέων κοριτσιών που αναζητούν καράβι και δε βρίσκουν. 16 κοπέλες μέχρι στιγμής! 21 δήλωσαν πως θέλουν να ξαναμπαρκάρουν, 3 πως αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα που αυτόν τον καιρό τις κρατά στη στεριά (πχ εγκυμοσύνη, σπουδές κλπ). Μόνο μία από τις μπαρκαρισμένες κατάφερε να ψηφίσει (ξέρουμε όμως ότι και άλλα μέλη μας είναι εν πλω αλλά ταυτόχρονα δύσκολα μπαίνουν για το λόγο αυτό στο διαδίκτυο και στο face book) και ακόμη μία πως βρήκε καράβι και θα μπαρκάρει σύντομα. Μας εντυπωσίασαν ξεχωριστά δύο απαντήσεις που πήραμε: Από μια μητέρα ναυτικού: "Ήταν κάποτε το όνειρό μου." Και από μια πλοίαρχο: "Αν ξεκινούσα από την αρχή, στον ίδιο κύκλο θα περιστρεφόμουν." Κι εννοείται πως καμιά δεν ψήφισε την επιλογή "Δε θέλω να ξαναμπαρκάρω". 

Αυτά λοιπόν για το προφίλ της Ελληνίδας καπετάνισσας με βάση τις ψηφοφορίες και τα στοιχεία που έχουμε για τα μέλη μας στο face book. Και έπεται συνέχεια. Πάντως για όσους έχουν περιέργεια για το σωματότυπο των γυναικών που κάνουν καριέρα στη θάλασσα και ονειρεύονται ίσως τίποτε νταρντάνες, θα τους απογοητεύσω. Οι περισσότερες καπετάνισσες είναι μετρίου αναστήματος και με αρκετά θηλυκή εμφάνιση... Δε λείπουν βέβαια και κάποιες ψηλές και σωματώδεις αλλά είναι πολύ λίγες. Στον αντίποδα έχουμε και τις μικρές τω δέμας. Τι όμως τις ξεχωρίζει όλες;  Το βλέμμα! Και ο απίστευτος δυναμισμός που ξεχύνεται απ' αυτό. Αλλιώς πώς θα ξεκινούσαν για τα καράβια και να δαμάσουν τόσο τα κύματα όσο και τις δυσκολίες του επαγγέλματος; 

______________________________
*(υπόψη ότι είναι κλειστή ομάδα και μόνο αν είστε μέλη μπορείτε να το επισκεφθείτε - μέλη μας μπορούν να γίνουν μόνο καπετάνισσες και κατ' εξαίρεση κάποιοι άλλοι που έχουν συγγενικό δεσμό με καπετάνισσες, άλλες γυναίκες ναυτικοί  κλπ)

** Πολλές ακόμη Ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι μέλη του γκρουπ μας. Πχ αρκετές από τις παλιές που δεν έχουν καμιά σχέση με το face book ή και εν ενεργεία που ή δε μας έχουν ανακαλύψει ή δεν έχουν λογαριασμό στο δίκτυο αυτό. Μακάρι να μπορούσαμε να συγκεντρώσουμε στατιστικά στοιχεία για όλες τις Ελληνίδες καπετάνισσες. Τότε θα είχαμε και πλέον έγκυρο προφίλ τους...  Πάντως και με τα στοιχεία που διαθέτουμε πιστεύουμε ότι καταφέραμε να σκιαγραφήσουμε αρκετά πιστά τις γυναίκες που διάλεξαν το δρόμο για τις γέφυρες των πλοίων...  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.