BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Απροκάλυπτα παραδέχεται το ΠΑΣΟΚ τον αντιναυτεργατικό του ρόλο!

Από τα πρώτα του κιόλας βήματα στην εξουσία το ΠΑΣΟΚ, αρχές της δεκαετίας του '80 και με τον Αντρέα Παπαντρέου επικεφαλής, ακολούθησε πολιτική εχθρική προς τη ναυτιλία γενικότερα αλλά και τους ναυτεργάτες. Στην ίδια πορεία και όλη η μετέπειτα πολιτική αυτού του κόμματος, από την εποχή που έταζε τη μεγάλη αλλαγή στους Έλληνες, περνώντας στην εποχή του "Τσοβόλα δώστα όλα", τις κούτες με τα "πάμπερς" και τα πεντοχίλιαρα και το ειδικό δικαστήριο, τους εκσυγχρονισμούς του Σημίτη, το "λεφτά υπάρχουν" του Γιωργάκη και το δυστυχώς επτωχεύσαμεν του τραγικού σήμερα. Ιστορία ενός ναυαγίου σε πολλά επεισόδια η πολιτική του ΠΑΣΟΚ τόσο για την ελληνική οικονομία γενικότερα όσο και ειδικότερα για τον τομέα της Ναυτιλίας. Κι αρκεί βέβαια να υπογραμμίσουμε πως το ΠΑΣΟΚ ήταν το κόμμα που κατάργησε ακόμη και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μετατρέποντάς το σε παράρτημα άλλου υπουργείου. Ενώ σήμερα μελετάει τη διάλυση και πολλών άλλων θεσμών της ναυτιλίας, πχ το δημόσιο χαρακτήρα των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

Θυμάμαι τον εαυτό μου το καλοκαίρι του 1982, νεαρή ανθυποπλοίαρχο και γεμάτη όνειρα για καριέρα στη θάλασσα. Με δύο ήδη χρόνια σε ποντοπόρα πλοία υπηρεσία. Και το ψαλίδισμα που δέχτηκαν τα σχέδιά μου για το μέλλον από την πολιτική του ΠΑΣΟΚ. Αναγκάστηκα τότε να αλλάξω επάγγελμα. Όπως και χιλιάδες άλλοι συνάδελφοι. Στους εκατό και πλέον χιλιάδες υπολογίζονται σήμερα οι Έλληνες ναυτικοί που αναγκάστηκαν να αφήσουν τη θάλασσα και να βγουν στη στεριά. Κι ας είναι η ελληνική (και ελληνόκτητη) ναυτιλία πρώτη στον κόσμο. Αμύθητα τα κέρδη για τους Έλληνες εφοπληστές (και ορθογραφία γνωρίζω) και ανεργία για τους Έλληνες ναυτικούς! Πώς γίνεται αυτό το παράδοξον; Το ΠΑΣΟΚ να ρωτήσετε για την πρωτότυπη συνταγή!

Το ΠΑΣΟΚ που δεν πρόλαβε να αναλάβει την εξουσία και το 2009 και κατάργησε το καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια! Εκδιώκοντας τους Έλληνες ναυτικούς και δίνοντας το ελεύθερο να ναυτολογούνται χωρίς περιορισμούς αλλοδαποί ναυτικοί από χώρες του τρίτου κόσμου και χωρίς κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα.

Το ΠΑΣΟΚ που οδήγησε με την υποχρηματοδότηση σε πλήρη εξαθλίωση και τις σχολές, τις ΑΕΝ και το ΚΕΣΕΝ. Το ίδιο που δεν έκανε τίποτε για να βοηθήσει τους δοκίμους να βρουν καράβι για τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια. Το ίδιο που πετσόκοψε τις συντάξεις των ναυτικών και τα αποθεματικά των ταμείων μας. Και φυσικά το ίδιο που κήρυξε επί μήνες τους ναυτεργάτες σε επιστράτευση απαγορεύοντάς τους το δικαίωμα στην απεργία!

Θα μου πεις. Η Νέα Δημοκρατία έκανε κάτι καλύτερο; Και θα σου απαντήσω πως οι Ελληνίδες Καπετάνισσες έχουν τουλάχιστον να θυμούνται πως η Νέα Δημοκρατία άνοιξε για πρώτη φορά την πόρτα των δημοσίων σχολών εμπορικού ναυτικού στις γυναίκες. Το 1978. Και σε κείνα τα πρώτα χρόνια στήριξε με κάθε τρόπο την είσοδο των γυναικών στο ναυτικό επάγγελμα.

Κάποια υποστήριξη μας πρόσφερε και το ΚΚΕ, κυρίως γιατί εμείς οι ίδιες το ζητούσαμε.

Κανένα άλλο κόμμα και πολύ περισσότερο το ΠΑΣΟΚ δε στήριξε τις γυναίκες ναυτικούς.

Τώρα λοιπόν που οι ναυτεργάτες βρίσκονται για μια ακόμη φορά σε αγώνα, αντιδρώντας στον πλήρη αφανισμό τους, το ΠΑΣΟΚ απροκάλυπτα και πάλι στρέφεται εναντίον τους. Κι ας αφήσουμε τα δικά του στελέχη να το παραδεχτούν τα ίδια:

Ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ κ. Ευάγγελος Βενιζέλος σε ανακοίνωσή του το απόγευμα της Μ. Δευτέρας δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «κόμματα κινούν για καθαρά πολιτικούς λόγους τα νήματα μιας απεργίας που πλήττει τους ίδιους πολίτες, τον τουρισμό, την οικονομία πολλών περιοχών της χώρας, την εικόνα της χώρας. Αυτό με κάνει να πιστεύω ότι υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που επιδιώκουν τη διάλυση του τόπου και επιχαίρουν όταν βλέπουν να συμβαίνει κάτι τέτοιο».

Συμπλήρωσε ακόμη ότι «υπάρχουν άλλα κόμματα και μάλιστα μεταξύ αυτών κόμμα που επιδιώκει να κυβερνήσει τον τόπο και μάλιστα αυτοδύναμα, που αντί να πάρει μια σαφή, υπεύθυνη στάση και να αναλάβει το πολιτικό κόστος που αυτή συνεπάγεται, δείχνει μια αντιφατική και αμφίθυμη συμπεριφορά που ενθαρρύνει την απεργία και οδηγεί στο αδιέξοδο».

Ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ επεσήμανε επίσης πως: «Η δική μας θέση είναι πάρα πολύ καθαρή: απεργίες στα μέσα μεταφοράς μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα είναι ανεπίτρεπτες. Δεν συνιστούν άσκηση συνδικαλιστικού δικαιώματος, αλλά αντικοινωνική πράξη που δεν σέβεται τον ταλαιπωρημένο έλληνα πολίτη, αυτόν που περιμένει να πάει στον τόπο καταγωγής του, που περιμένει το Πάσχα για να νιώσει πιο οικεία στην ίδια την πατρίδα του που σε κρίση τον ταλαιπωρεί και τον ίδιο τα τελευταία χρόνια».

Υπενθυμίζεται, ότι η υπουργός Ανάπτυξης Άννα Διαμαντοπούλου μετά τη δραματική συνάντηση της Κυριακής ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον με κάθε τρόπο. Τόνισε επιπλέον πως «Η επικείμενη απεργία της ΠΝΟ είναι μία προαποφασισμένη κίνηση, υπαγορευόμενη κυρίως, από προεκλογικές σκοπιμότητες του ΚΚΕ και της ΝΔ».

Αναφερόμενη επίσης στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν ο αρμόδιος τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του κόμματος Κώστας Μουσουρούλης στην οποία ζητούσαν να ανασταλεί η ένταξή του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ και να γίνει αναλογιστική μελέτη βιωσιμότητας δήλωσε ότι «η δε ταύτιση θέσεων, μεταξύ ΚΚΕ και ΝΔ στο θέμα του Οίκου Ναύτου, είναι παραπάνω από προφανής».

Έκκληση στους ναυτεργάτες να σταματήσουν την απεργία τους έκανε και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σημειώνοντας ότι δεν πρέπει να επικρατήσουν οι συντεχνιακές λογικές και οι εγωιστικές συμπεριφορές. Όπως είπε χαρακτηριστικά «κάθε ώρα απεργίας θα είναι και μια σφαίρα στην καρδιά της χώρας».
Βλέπετε; Ούτε ένας λόγος συμπάθειας δεν περίσσεψε στους πρωτοκλασάτους του ΠΑΣΟΚ για τους ναυτεργάτες!

Κι όμως. Σε λίγο καιρό οι άνθρωποι αυτοί θα έχουν το θράσος να ζητήσουν και την ψήφο των ναυτεργατών για να ξανακαθίσουν στην καρέκλα της εξουσίας! Να συνεχίσουν δηλαδή την ίδια καταστροφική για τη ναυτιλία και τους ναυτεργάτες πολιτική!

Με πρόσχημα ότι νοιάζονται για την ανάπτυξη του τόπου και ξεχνώντας ότι αυτή την ανάπτυξη δεν κατάφεραν να την πετύχουν με την πολιτική τους αλλά να μας καταδικάσουν στο ακριβώς αντίθετο. Στη χρεοκοπία!

Κι όμως έχουν το θράσος να ομιλούν. Και να παριστάνουν αυτοί που μας βούλιαξαν ότι ξέρουν το δρόμο να μας σώσουν!

Ε, αν είναι κάποιοι τόσο ανόητοι ας τους ξαναψηφίσουν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.