BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Τις ευθύνες στο πλήρωμα για τους ομήρους στη Νιγηρία ρίχνει ο μάνατζερ της Trinto Maritime

Ό,τι και να συμβεί στραβό στη θάλασσα φαίνεται πως φταίνε οι ναυτικοί! Είτε υπάρξει βλάβη στο καράβι είτε την πληρώσουν οι ίδιοι. Όπως τώρα με τους δύο ναυτικούς που κρατούνται όμηροι στα χέρια Νιγηριανών πειρατών.

Όπως διαβάσαμε στα madata.gr:

http://www.madata.gr/epikairotita/world/89328.html

Έλληνας ναυτικός κρατείται όμηρος

από Νιγηριανούς

27 Ιανουαρίου 2011, 21:55

Σε θρίλερ για γερά νεύρα εξελίσσονται οι διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωση ενός Ελληνα ναυτικού που κρατείται όμηρος από ληστές στη Νιγηρία! Ο α’ μηχανικός, καθώς και ο Ουκρανός πλοίαρχος του πλοίου έπεσαν θύματα απαγωγής, ύστερα από το ρεσάλτο με σκοπό τη ληστεία που έκαναν νεαροί κακοποιοί από τη Νιγηρία, στο λιμάνι της χώρας Ονε. Ετσι, οι άνθρωποι της ναυτιλιακής εταιρείας Trinto Matitime, με έδρα τον Πειραιά, προσπαθούσαν μέχρι αργά χθες το βράδυ να επιτύχουν την αναίμακτη απεμπλοκή των δύο ναυτικών από τα «νύχια» της νιγηριανής συμμορίας.

Οι ληστές με την απειλή όπλων Καλάσνικοφ κατάφεραν τα ξημερώματα της Τετάρτης να ακινητοποιήσουν τα μέλη του πληρώματος, στο σημείο όπου βρίσκεται αγκυροβολημένο το πλοίο «Περσέας», το οποίο φέρει σημαία Αγίου Βικεντίου.

Ο νεαροί Νιγηριανοί απέσπασαν από το πλήρωμα φορητούς υπολογιστές (laptop), χρήματα, καθώς και τρόφιμα.

Το πλήρωμα το οποίο αποτελείται από δεκαπέντε άτομα αρχικά προσπάθησε να επιτεθεί κατά των ληστών, αλλά δεν τα κατάφερε. Από τη συμπλοκή τραυματίστηκαν ελαφρά δύο Αιγύπτιοι ναυτικοί, ενώ εγκαταλείποντας το πλοίο οι αδίστακτοι νεαροί πήραν μαζί τους τον Ουκρανό πλοίαρχο και τον Ελληνα α’ μηχανικό, ηλικίας 54 ετών. Στο πλοίο επέβαιναν ένας Ελληνας, δύο Ουκρανοί, ένας Σύριος και δέκα Αιγύπτιοι.

Οπως δήλωσε στην «Espresso» ο μάνατζερ της ναυτιλιακής εταιρείας Γιώργος Σορώτος, και οι δύο άντρες είναι πολύ καλά στην υγεία τους.

«Το πλήρωμα μόλις είδε τους ληστές προέβαλε αντίσταση, λάθος τους βέβαια, διότι από το γραφείο μας είχαν ενημερωθεί ότι σε αυτές τις περιπτώσεις τους δίνουμε ό,τι θέλουν να φάνε, να πιουν και χρήματα.

Οι δικοί μας δεν ήθελαν να τους δώσουν τίποτα. Είμαστε σε διαπραγματεύσεις μέσω Αγγλίας ώστε να τους δώσουμε τα χρήματα που ζητάνε και να επιστρέψουν έτσι πλοίαρχος και μηχανικός και πάλι στο πλοίο.

Στο σημείο που έγινε η επίθεση δεν γίνονται πειρατείες, αλλά ληστείες. Ευτυχώς, και οι δύο άντρες μας είναι καλά στην υγεία τους, έχουμε επικοινωνήσει μαζί τους και έχουμε ενημερώσει και τους συγγενείς τους».

Δε γίνονται πειρατείες στη Νιγηρία, κύριε Σορώτο; Και γίνονται μόνο ληστείες;

Κι εσείς ως εταιρεία έχετε δώσει οδηγία να προσφέρουν ό,τι ζητάνε οι ληστές; Να φάνε, να πιουν και χρήματα; Μπράβο σας! Είστε φαίνεται η εξαίρεση στο χώρο της ναυτιλίας! Αφού ακριβώς το αντίθετο όχι μόνο εφαρμόζεται αλλά και ισχύει ως οδηγία από τα κέντρα εξουσίας...

Ας ρίξουμε λοιπόν με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Σορώτου, μια ματιά εδώ:

http://www.mis.gr/main/content/view/1370/44/lang,en/

Και εκεί διαβάζουμε ότι ακριβώς δυο χρόνια πριν, στις 27 Ιανουαρίου 2009, ανακοινώθηκε ο θάνατος του έλληνα καπετάνιου Θ.Μ., κυβερνήτη σε αλιευτικό σκάφος. Έπεσε νεκρός από σφαίρες πειρατών που καταδίωκαν το σκάφος του.

Πού; Στο Καμερούν. Πού πέφτει αυτό το ρημάδι το Καμερούν; Σαφώς στην Αφρική. Και συγκεκριμένα βρέχεται από τον κόλπο της Γουϊνέας, και τον Ατλαντικό ωκεανό. Επιπλέον είναι κολλητά με τη Νιγηρία. Που ο κ. Σορώτος μας λέει ότι δε γίνονται πειρατείες!

Θέλετε κι άλλο περιστατικό; Αυτή τη φορά από την ίδια τη Νιγηρία και μάλιστα πρόσφατο:

http://www.protothema.gr/world/article/?aid=73549

Πειρατεία σε πλοίο στη Νιγηρία

03/07/2010 17:52

Ομάδα πειρατών πραγματοποίησε επίθεση σε εμπορικό πλοίο στα ανοιχτά της Νιγηρίας και κρατά 12 μέλη του πληρώματος.

Το περιστατικό συνέβη αργά την Παρασκευή όταν πειρατές επιτέθηκαν στο εμπορικό BBC Palonia με γερμανική σημαία έξω από το δέλτα του Νίγηρα. Κατά τη συμπλοκή που ξέσπασε με το πλήρωμα πυροβόλησαν και τραυμάτισαν στο πόδι ένα μέλος του.

Αργότερα οι πειρατές διέφυγαν μαζί με τους ομήρους.

Το νιγηριανό ναυτικό μετέφερε το πλοίο σε ασφαλή σημείο και φρόντισε για τη νοσηλεία του τραυματία.

Στη Νιγηρία όχι απλά γίνονται πειρατείες αλλά έχει και παράδοση στην πειρατεία. Πολύ μεγαλύτερη από τη Σομαλία. Και με περισσότερα θύματα. Οι Νιγηριανοί είναι αδίστακτοι ως πειρατές. Διαφωτιστικό ένα παλιό άρθρο στο Βήμα:

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=3&artId=143280&dt=01/08/2004

Ρεκόρ πειρατικών επιθέσεων το 2004

Το πρώτο εξάμηνο τριάντα άτομα έχασαν τη ζωή τους

Κυριακή 1 Αυγούστου 2004

Ασκηση ειδικών δυνάμεων για την αντιμετώπιση της πειρατείας στη θάλασσα Ρεκόρ πειρατικών επιθέσεων καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2004 στη Νιγηρία, με τους πειρατές να επιτίθενται ανελέητα με σκοπό την κλοπή αργού πετρελαίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Γραφείου Καταπολέμησης Πειρατικών Επιθέσεων, στη Νιγηρία βρίσκονται τα πλέον «φονικά νερά».

Συνολικά σε όλον τον κόσμο την παραπάνω περίοδο έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας πειρατικών επιθέσεων 30 άνθρωποι και σχεδόν οι μισοί από τους θανάτους αυτούς κατεγράφησαν στη Νιγηρία.

Ψηλά όμως στη λίστα των ιδιαίτερα επικίνδυνων περιοχών για τη ναυτιλία εξακολουθούν να βρίσκονται τα Στενά της Μάλακα με 20 επιθέσεις, αλλά και η Ινδονησία με 50 πειρατικές επιθέσεις, στις οποίες όμως οι πειρατές αυτή τη φορά περιορίστηκαν στην κλοπή, αποφεύγοντας να ανοίξουν πυρ σε ναυτικούς.

H Νιγηρία ωστόσο εμφανίζεται να απασχολεί ιδιαίτερα έντονα τόσο τις ναυτιλιακές εταιρείες όσο και τις εταιρείες εμπορίας και εξόρυξης πετρελαίου, καθώς οι πειρατικές επιθέσεις απευθύνονται σε όλο το φάσμα της δραστηριότητας αφού στόχος τους είναι η κλοπή του πετρελαίου.

Οπως αναφέρουν παρατηρητές της αγοράς, «οι πειρατές δεν κάνουν διακρίσεις. Επιτίθενται με σφοδρότητα εκεί όπου πιστεύουν ότι ισχύουν τα πιο αδύνατα μέτρα ασφαλείας, χωρίς επιλογές».

Ο Κόλπος της Γουινέας, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, έχει μετατραπεί σε σημείο εμπορίας παράνομου πετρελαίου καθώς οι πειρατές οδηγούν εκεί τη λεία τους προκειμένου να την πωλήσουν σε πλήθος ενδιαφερομένων που συνωστίζονται εκεί με απώτερο σκοπό να διασφαλίσουν τις μεγαλύτερες δυνατές ποσότητες κλεμμένου πετρελαίου.

«Το υψηλό ενδιαφέρον απόκτησης παράνομου πετρελαίου», προσθέτουν, «έχει ωθήσει τους πειρατές στο να επιτίθενται με πρωτόγνωρη αγριότητα, χρησιμοποιώντας ολοένα και πιο σύγχρονους φορητούς πολεμικούς εξοπλισμούς. Αυτός ο φορητός εξοπλισμός συνοδεύεται από ταχύπλοα σκάφη σύγχρονης τεχνολογίας. Γενικά η όλη εικόνα που παρουσιάζουν παραπέμπει στην ύπαρξη ενός ολόκληρου δικτύου παράνομης εμπορίας και διανομής κλεμμένου πετρελαίου, παρά σε αυτόνομες ομάδες που λειτουργούν ανεξέλεγκτα» καταλήγουν.

Σύμφωνα με άλλες πηγές, τουλάχιστον 2.000 Νιγηριανοί μετέχουν σε αυτό το φονικό κύκλωμα διακίνησης κλεμμένου πετρελαίου, ενώ για την εκδήλωση των επιθέσεων κατά βάση προτιμώνται τα μεγάλα δεξαμενόπλοια που κινούνται αργά με κατεύθυνση τη Νιγηρία.

«H πλειονότητα των επιθέσεων σημειώνεται στην ανοικτή θάλασσα του Ατλαντικού, λίγο πριν από τα χωρικά ύδατα της Νιγηρίας. Στα ίδια νερά» αναφέρουν οι ίδιες πηγές, «είναι πολύ εύκολο να βρει κανείς παράνομους οπλισμούς σύγχρονης τεχνολογίας. Τα ύδατα αυτά είναι διεθνή και ως εκ τούτου οι αρχές της Νιγηρίας, ακόμη και αν το επιθυμούσαν, δεν θα μπορούσαν να ελέγξουν την περιοχή» συμπληρώνουν.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των νιγηριανών διωκτικών αρχών υποστηρίζουν ότι κάνουν ό,τι μπορούν για να περιορίσουν το φαινόμενο.

«Μέσα σε έναν χρόνο έχουμε συλλάβει 90 πειρατές, 37 εκ των οποίων δεν ήταν Νιγηριανοί. Επίσης έχουμε καταστρέψει πολλά ταχύπλοα σκάφη που χρησιμοποιούν οι πειρατές».

Εναν χρόνο πριν οι αντιδράσεις των διωκτικών αρχών ήσαν πολύ περιορισμένες και οι εκπρόσωποί τους απέδιδαν την αδυναμία αυτή στην παντελή έλλειψη κατάλληλων εξοπλισμών.

Οταν όμως οι πειρατές επιτέθηκαν σε σκάφος της Chevron Texaco όπου έχασαν τη ζωή τους επτά εργαζόμενοι, μεταξύ των οποίων και δύο αμερικανοί πολίτες, οι ΗΠΑ προχώρησαν σε δωρεά 20 ταχύπλοων σκαφών προς τις διωκτικές αρχές. Αυτά τα σκάφη χρησιμοποιούνται σήμερα για την καταδίωξη των πειρατών.

Κι αν κανείς βιαστεί να νομίσει πως από το 2004 ως σήμερα άλλαξε η κατάσταση και πλέον η Νιγηρία είναι όπως μας την παρουσιάζει ο κ. Σορώτος, ας διαβάσει και ετούτο από άρθρο της Καθημερινής που γράφτηκε μετά την πειρατεία στο πλοίο Perseas:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_29/01/2011_430597

[...] Βίαιες πειρατικές επιθέσεις καταγράφηκαν ακόμη ανοιχτά της Νιγηρίας, ενώ αυξημένα ήταν και τα κρούσματα ανοιχτά του Μπανγκλαντές αλλά και της Ινδονησίας και στη Νότια Κινεζική Θάλασσα.

Εν τω μεταξύ, την περασμένη εβδομάδα, πειρατές επιτέθηκαν στο πλοίο «Περσέας», το οποίο βρισκόταν αγκυροβολημένο ανοιχτά της θαλάσσιας περιοχής Ονε, στη Νιγηρία, σε απόσταση 16 ναυτικών μιλίων από τη στεριά.

Από την επίθεση απήχθησαν οι Ουκρανός πλοίαρχος και ο Ελληνας πρώτος μηχανικός, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Trinto Maritime Co. με έδρα τον Πειραιά. Να σημειωθεί ότι η περιοχή της Νιγηρίας είναι από τις πλέον επικίνδυνες για την εκδήλωση πειρατικών επιθέσεων, και μόνο πέρυσι πειρατές επιβιβάστηκαν σε 13 πλοία, άνοιξαν πυρ κατά τεσσάρων σκαφών και επιχείρησαν να καταλάβουν δύο.

Κι έρχεται τώρα αυτός ο κύριος Σορώτος, ο μάνατζερ της εταιρείας Trinto, να αποχαρακτηρίσει τη Νιγηρία από περιοχή εκδήλωσης πειρατειών. Μόνο ληστείες, λέει, γίνονται εκεί... Δηλαδή όχι Γιάννης, Γιαννάκης!

Πέραν δηλαδή της απόκρυψης της αλήθειας για το τι πραγματικά συμβαίνει στη Νιγηρία, προσπαθεί να μπερδέψει και με τις λέξεις. Αφού αρκεί κάποιος να ανοίξει το λεξικό στο λήμμα "πειρατεία" για να δει ότι σημαίνει ληστεία στη θάλασσα!

Και που έπιασε τόπο σε κάποιους αγράμματους δημοσιογράφους που βιάστηκαν να γράψουν κι αυτοί για ληστές και ληστεία!!! Ακόμη και ο Ριζοσπάστης την πάτησε μιλώντας για ενόπλους και όχι για πειρατές!

http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6066673

ΝΙΓΗΡΙΑ

Επίθεση ενόπλων σ' ελληνικό πλοίο

Επίθεση από ενόπλους δέχτηκε χτες το πρωί το φορτηγό πλοίο «ΠΕΡΣΕΑΣ» το οποίο βρίσκεται στο αγκυροβόλιο του λιμανιού Ονε της Νιγηρίας. Οι ένοπλοι πυροβόλησαν και τραυμάτισαν δύο Αιγύπτιους ναύτες μέλη του πληρώματος και απήγαγαν τον Ουκρανό πλοίαρχο και τον 54χρονο Ελληνα Α' μηχανικό. Το 29χρονο πλοίο με σημαία Αγίου Βικεντίου είναι ελληνόκτητο με διαχειρίστρια εταιρεία την «Trinto Maritime», με έδρα στον Πειραιά και πλήρωμα συνολικά 15 ναυτεργάτες. Συγκεκριμένα, έναν Ελληνα τον Α' μηχανικό, 9 Αιγύπτιους, δύο Ουκρανούς και έναν από τη Συρία. Από το Ενιαίο Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης του ΥΘΥΝΑΛ έχει ενημερωθεί σχετικά το ΥΠΕΞ.

Και δε φτάνει που αντί για πειρατές μιλούν για ενόπλους. Βαφτίζουν στον τίτλο τους και το πλοίο ελληνικό! Από πού κι ως πού είναι ελληνικό ένα πλοίο με σημαία Αγίου Βικεντίου και πλήρωμα που είχε μόνο έναν Έλληνα; Αυτά είναι τραγικά λάθη να συμβαίνουν από εφημερίδα της αριστεράς. Που τα συμπληρώνει το λάθος στα μαθηματικά με τους 15 ναυτεργάτες ενώ τα στοιχεία που ακολουθούν μας δίνουν άθροισμα 13...

Ναι. Με 13 μόλις άτομα πλήρωμα ταξίδευε το Perseas. Και με ένα μόνο Έλληνα. Κι αυτόν στη μηχανή. Ακόμη και ο πλοίαρχος ήταν Ουκρανός! Πώς λοιπόν να αντιδράσει στην επίθεση που δέχτηκε;

Ακόμη και αν δεχτούμε πως από την εταιρεία τους είχαν δώσει το ελεύθερο να δώσουν σε περίπτωση πειρατείας και τρόφιμα και χρήματα... Με τι δυνάμεις; Μόνο με 13 ανθρώπους ταξιδεύει ένα αντίστοιχο ελληνικό πλοίο; Έχω δουλέψει σε ανάλογο καράβι. Και είχαμε πάνω από 20 μέλη στο πλήρωμα. Μονάχα οι αξιωματικοί γέφυρας και μηχανής ήταν 8 άτομα. Δηλαδή:

Πλοίαρχος, υποπλοίαρχος, δύο ανθυποπλοίαρχοι, Πρώτος μηχανικός, δεύτερος μηχανικός, δύο τρίτοι μηχανικοί. Σύνθεση εντελώς απαραίτητη για να βγαίνουν και οι βάρδιες... Αλλιώς υποχρεώνεται να κάνει βάρδια και ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός με δυσάρεστες βεβαίως επιπτώσεις στην ασφάλεια του σκάφους.

Αν λοιπόν λάβουμε υπόψη τα δεδομένα της ζωής σε ένα καράβι, κάποιοι την ώρα της επίθεσης ήταν στις βάρδιες σε μηχανή και γέφυρα. Τουλάχιστον 4 άτομα. Ένας αξιωματικός και ένας από το πλήρωμα. Κάποιος επίσης ήταν λογικά στην κουζίνα. Εκτός και δεν είχε ούτε μάγειρα. Και κάποιοι λογικά που είχαν τελειώσει από τη βάρδια τους, κοιμόντουσαν για να μπορούν αργότερα να ξαναπάνε στο πόστο τους. Πόσοι λοιπόν μένουν για να εμποδίσουν την επίθεση;

Από τις σοβαρές εταιρείες και φίλους ναυτικούς που είναι εν ενεργεία γνωρίζουμε ότι η τακτική πρόληψης της πειρατείας είναι να εκτελούνται διπλές βάρδιες. Και ειδικά σε αγκυροβόλιο που το πλοίο είναι ακίνητο. Βγάζεις δηλαδή στη βάρδια περισσότερους ανθρώπους από όσους βγαίνουν σε νορμάλ συνθήκες. Και φυσικά είναι στο πόδι και ο καπετάνιος. Και φυσικά, το έχουμε θίξει και σε παλιότερο άρθρο μας, μετράει η ναυτοσύνη του πληρώματος.

Ο Perseas με τι φόντα και προσόντα θα μπορούσε να αμυνθεί; Ανεξάρτητα, λέμε, από τις οδηγίες της εταιρείας. Και πάλι το συγκεκριμένο πλοίο δε θα μπορούσε με τα 13 μόλις άτομα που λέει ο Ριζοσπάστης ή τα 14 που μετρήσαμε στο άρθρο της Εσπρέσσο, να προβάλει αντίσταση.

Από κει και πέρα. Η εμπειρία δείχνει πως δε χρειάζεται στη Νιγηρία να νευριάσεις τους πειρατές. Είναι από μόνοι τους αδίστακτοι. Και είναι τακτική τους να παίρνουν ομήρους από το πλήρωμα, να πυροβολούν στο ψαχνό και και όχι να κρατάνε και το καράβι. Ειδικά όταν δεν είναι δεξαμενόπλοιο. Αλλά και πάλι στη Νιγηρία ενδιαφέρονται για το φορτίο, να το πουλήσουν, κι όχι να πάρουν λύτρα για το πλοίο. Αυτό προφανώς εννοεί και ο κ. Σορώτος λέγοντας πως εκεί δεν κάνουν πειρατείες αλλά μόνο ληστείες. Πως δεν πιάνουν αιχμάλωτο το πλοίο. Και τι να το κάνουν δηλαδή ένα τέτοιο καράβι; 29 χρονών και άδειο που περίμενε να φορτώσει λιπάσματα, όπως διαβάζουμε στην Ημερησία:

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&pubid=94143166

Τι λύτρα να ζητήσουν για ένα τέτοιο καράβι; Και μάλιστα πειρατές που όπως διαβάζουμε στην Ημερησία ήταν ηλικίας 15 - 16 χρονών!!! Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν ήταν μέρος κυκλώματος με άλλους πιο έμπειρους αρχηγούς της σπείρας.

Κι αξίζει εδώ να προσέξουμε την παρατήρηση στο παλιό άρθρο του Βήματος. Πως:

Επιτίθενται με σφοδρότητα εκεί όπου πιστεύουν ότι ισχύουν τα πιο αδύνατα μέτρα ασφαλείας.

Ο Perseas ήταν μια τέτοια περίπτωση. Ένα ηλικιωμένο πλοίο που η σημαία Αγίου Βικεντίου του επέτρεπε να κυκλοφορεί με μόλις 13 - 14 άτομα πλήρωμα. Ένα ξερολούκουμο για τους πιτσιρικάδες πειρατές της Νιγηρίας. Που σε αντίθεση με τους Σομαλούς που πάνε για χοντρές κονόμες και δεν πειράζουν το πλήρωμα (συνήθως) πάνε να βγάλουν χαρτζιλίκι παίρνοντας ομήρους συνήθως αξιωματικούς. Για να πετύχει ο εκφοβισμός δε διστάζουν και να πυροβολήσουν κάποια μέλη του πληρώματος. Έτσι κι αλλιώς ποιος θα τους δώσει λύτρα για Αιγύπτιους ναυτικούς;

Εδώ και για τον Έλληνα πρώτο μηχανικό τα ΜΜΕ της πατρίδας του βιάστηκαν να υιοθετήσουν τους ισχυρισμούς του μάνατζερ της εταιρείας. Να τον βγάλουν δηλαδή και φταίχτη τον άνθρωπο. Που κατέληξε όμηρος και άγνωστο είναι αν θα βγει ζωντανός από την περιπέτεια...

Αλλά και να γλιτώσει, που του ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας, με τέτοια τοποθέτηση του κ. Σορώτου, καταλαβαίνουμε πως η εταιρεία θα του ζητήσει και τα ρέστα. Για μη εφαρμογή των οδηγιών!!!!!!!! Γιατί σίγουρα όταν μιλάει για λάθος δεν το καταλογίζει στο κατώτερο πλήρωμα αλλά στους επικεφαλής. Στον πλοίαρχο και στον πρώτο μηχανικό.

Δε φτάνει δηλαδή που η ζωή αυτών των ανθρώπων διατρέχει άμεση κίνδυνο, έχουμε και τον κ. Σορώτο να εκδίδει καταδικαστική απόφαση σε βάρος τους. Πως έφταιξαν οι ίδιοι για ό,τι συνέβη. Και απόκρυψη δηλαδή των αληθινών συνθηκών στη Νιγηρία και αυθαίρετο πόρισμα σε βάρος των θυμάτων!

Όσο για την ΠΝΟ και την ΠΕΜΕΝ; Πάλι σιγή ιχθύος. Ποιος ξέρει; Ίσως κι αυτός ο μηχανικός να μην ήταν μέλος ναυτεργατικού σωματείου. Ποιος να νοιαστεί γι' αυτόν; Σίγουρα όχι ο ... Άγιος Βικέντιος. Είθε τουλάχιστον να το πράξει το ΙΘΥΝΑΛ. Γιατί αν μη τι άλλο πρόκειται για έναν Έλληνα πολίτη που βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο.

7 σχόλια:

  1. ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΣΧΕΔΟΝ ΣΕ ΟΛΑ,Η ΝΙΓΗΡΙΑ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΗ.ΕΓΩ ΕΧΩ ΝΑ ΠΑΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥ ΜΠΑΡΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΤΣΟΝ ΤΟ 1997,ΗΜΟΥΝ Γ'ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΣΟΝ ΘΥΜΑΜΑΙ(ΣΤΟ ΜΠΟΝΙ ΓΙΑ ΒΕΝΖΙΝΗ)ΕΙΧΑΜΑΙ ΔΙΠΛΕΣ ΒΑΡΔΙΕΣ ΚΑΙ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑς ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΣΑΛΤΑ ΑΠΟ ΛΗΣΤΕΣ-ΠΕΙΡΑΤΕΣ(ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ)ΗΤΑΝ ΣΥΧΝΑ.ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΙΓΗ ΥΧΘΥΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΜΕΝ,ΕΠΕΞΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΡΟΛΟ ΟΤΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΤΗΣ Ο ΘΑΝΑΣΗΣ Ο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΜΕΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΠΕΜΕΝ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ;ΟΧΙ!ΤΟ ΜΟΝΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΡΕΙ ΠΛΗΡΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.Η ΠΕΜΕΝ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΜΠΟΖΩΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΤΙΜΗΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ.ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΝΟ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΤΟ ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ Α' ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ,ΗΤΑΝ ΑΠΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ Η ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ.ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ(ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ)ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΗ ΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ.ΕΓΩ ΣΑΣ ΤΟ ΕΓΡΑΨΑ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΡΑΨΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΦΤΑΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ Η ΚΟΥΙΜΠΕΚΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΓΙΑ ΚΑΡΑΒΙ.ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ Α' ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΔΕΝ ΡΙΧΝΩ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΗΝΗ ΓΙΑΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΨΑΧΝΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΗ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΙΑΛΕΞΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗ ΣΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΡΑΒΙ.ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΖΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΣΟΥΒΑΛΗ.ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΚΗ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΕΜΕΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΘΑ ΛΕΜΕ ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΕΝ ΑΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η' ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θέλεις να πεις, αγαπητέ Δημήτρη, ότι η ΠΕΜΕΝ έχει εκδώσει έστω και μια αράδα ανακοίνωση τόσο για το ατύχημα στο Aegean Angel όσο και για την απαγωγή τώρα; Το αν πήγες εσύ και μπράβο σου στην κηδεία του αδικοχαμένου συναδέλφου δεν αλλάζει το γεγονός ότι πέρυσι σε κηδεία και πάλι μηχανικού, θύματος του Aegean Wind, δεν υπήρχε ούτε καν στεφάνι. Και μιλάμε για κηδεία στο Σχιστό, όχι σε κανένα μακρινό μέρος της Ελλάδας.

    http://kapetanisses.blogspot.com/2010/01/aegean-wind_5188.html

    Κι ακόμη. Μπαίνεις στο σάιτ της ΠΕΜΕΝ και βρίσκεις την εξής ανακοίνωση:

    Φασιστική μέθοδος από ΑΝΤΑΡΣΥΑ - ΕΑΑΚ στο Μνημείο της αγωνίστριας ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ 20/12/2010

    http://www.pemen.gr/cat01_2_gr.html

    και δε βρίσκεις μια λέξη για μηχανικούς που σκοτώθηκαν αυτό το διάστημα ή απήχθησαν;

    Εδώ όμως:

    http://www.pemen.gr/cat01_22_gr.html

    στο αρχείο παλιότερων ανακοινώσεων μπορείς να βρεις και ανακοίνωση για την τραγωδία στο Aegean Wind:

    Πολύνεκρη ναυτική τραγωδία με θύματα 9 ναυτεργάτες στις 25/12/2009 στο M/V "AEGEAN WIND" της Ναυτιλιακής Εταιρείας ATLANTIC BULK CARRIERS MANAGEMENT 28/12/2009

    και αυτό:

    Άλλο ένα έγκλημα στο βωμό του εφοπλιστικού κεφαλαίου με θύματα ναυτεργάτες 4/11/2009

    ή και αυτό:

    Εγκαταλειμμένοι ναυτεργάτες με κίνδυνο από λοιμώδεις ασθένειες στο αγκυροβόλιο του Πειραιά 07/09/2009

    και άλλα παρόμοια. Αυτό που εγώ κριτικάρω είναι πως σε ανάλογα θέματα του τελευταίου διαστήματος τήρησαν σιγή ιχθύος. Είναι ψέμα αυτό;

    Ξέρω πως η κριτική ενοχλεί. Αλλά δεν κατέχω να μασάω τα λόγια μου για να μην ενοχλήσω. Είναι - πιστεύω - και αυτός ένας τρόπος να βοηθάς τους άλλους να γίνονται καλύτεροι. Και είναι ανάγκη να γίνουν καλύτεροι. Το ναυτεργατικό κίνημα χρειάζεται επειγόντως μια πιο δραστήρια παρουσία στο διαδίκτυο. Εκτός και δεν αντιλαμβανόμαστε και την αξία της ενημέρωσης και τη δυναμική του διαδικτύου στην εποχή μας. Ήδη τα περισσότερα καράβια έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ. Ακόμη και για τους ναυτικούς που ταξιδεύουν και όχι μόνο για μας τους υπόλοιπους είναι εντελώς απαραίτητο να δυναμώσει η φωνή των ναυτεργατικών σωματείων και στο διαδίκτυο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πρωτον δεν πηγα απο μονος μου στην κηδεια του αδικοχαμενου συναδελφου απλα απο το να παει καποιος τελειως αγνωστος με τον νεκρο προσφερθηκα εγω,αν δεν πηγαινα εγω θα πηγαινε ο Β' γραμματεας της ΠΕΜΕΝ γιαννης μαγγανας που εχει καταγωγη απο την κερατεα,δευτερον για να γινεται γνωστο το καθε συμβαν που αφορα ελληνες ναυτικους η'ελληνικα η' ελληνοκτητα πλοια πρεπει το ΥΕΝ να βγαζει δελτιο τυπου που να το στελνει σε ολες τις ναυτεργατικες ενωσεις η' στην ΠΝΟ και μεσω αυτης στις ενωσεις.Τριτο πες μου ποιες ποντοπορες εταιρειες εχουν συνδεση με το ιντερνετ και εγω θα παω να κανω φορμα και ας ειμαι 13 χρονια στην ελετσον.Ενα e-mail υπαρχει σε ορισμενες και αυτο μονο για κειμενο(οχι φωτογραφιες) οχι σε συνεχη συνδεση και με πληρωμη!.Οσο για την ιστοσελιδα της ΠΕΜΕΝ ειναι σελιδα ουσιας η' τουλαχιστον αυτο νομιζει η σημερινη διοικηση της ΠΕΜΕΝ.Το εχω ξαναπει προτασεις και κριτικη πρεπει να κανουμε ολοι στις ενωσεις μας.Και επηδη εχω στειλει αρκετα mail στην ΠΕΜΕΝ για ζητηματα εργατικα(αποζηιωσεις κλπ)και εχω δει και στον υπολογιστη της ΠΕΜΕΝ τι μυνηματα εργονται σου λεω οτι ολα εχουν να κανουν με προβληματα συναδελφων σε καραβια στα οποια η ΠΕΜΕΝ προσπαθει να βρει λυση οταν μπορει(τουλαχιστον αυτο ειπαν σε εμενα).Ετοιμαζομε να μπαρκαρω,(μεσα φλεβαρη μου ειπαν)εω 3 μηνες εξω,θελω να πω οτι οτιδηποτε εχω γραψει σε εσας-στο fb-στην ναυτεμπορικη και σε αλλα φορουμ τα εγραψα με βαση την εμπειρια μου στα πλοια και κριτιριο να μαθουν οι νεοι και οποιος ενδιαφερετε το τι συμβενει στα πλοια και τι ειναι αυτο το επαγγελμα.Οταν εχεις δυο παιδια στο σχολειο και μεσα στον χειμωνα δεν εχεις και πολλα περιθωρια για εξοδο,ετσι μπορεσα να ασχοληθωμε το ιντερνετ,ελπιζω να βοηθησα και οχι να δυσκολεψα αυτους που με διαβαζανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ρώτησες για εταιρεία που έχεις ίντερνετ στο καράβι. Αγγελικούσης. Αλλά και να μην έχει το καράβι, υπάρχουν και τα κινητά. Επί της ουσίας όμως. Είναι δυνατόν να βγάζεις ανακοίνωση στο συνδικαλιστικό σάιτ ενάντια στον ΑΝΤΑΡΣΥΑ που βεβήλωσε το μνημείο της Σωτηρίας Βασιλακοπούλου και να μην γράφεις λέξη που σκοτώνονται ή απάγονται άνθρωποι του κλάδου; Και δεν τα λέω μόνο για την ΠΕΜΕΝ. Τα ίδια ισχύουν για όλα τα ναυτεργατικά σωματεία που έχουν ιστοσελίδες. Και για την ΠΕΠΕΝ δηλαδή αλλά και για την ΠΕΝΕΝ. Και φυσικά για την ΠΝΟ. Έστω και τελείως κοινωνικά και ανθρώπινα. Έστω και αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το ξερω οτι ετσι ειναι,αλλα εφοσον ξερεις την φιλοσοφια της ΠΕΜΕΝ ξερεις οτι ετσι λειτουργει.Ειμαι σιγουρος και παρολο που το εκανα προταση οτι στο περιοδικο ενωση του αλλου μηνα δεν θα αναφερετε το ατυχημα στο πλοιο της αρκαδια,και εγω λεω γιατι αλλα αυτο θα γινει.Και λεω τωρα δεν πρεπει να γραψει κατι πρεπει,αυτοι στειλαν το στεφανη αυτη στειλαν επιστολη στην οικογενεια των θυματων.Αυτοι κοψαν την βασιλοπιτα και στειλαν τα κοματια στις οικογενειες,δεν πρεπει αυτοι που διαβαζουν το περιοδικο να ξερουν αυτες τις ενεργιες για να μαθουν οτι η ΠΕΜΕΝ ασχολειτε με ολα τα συμβαντα.Η ΠΕΜΕΝ ομως βλεπει το ρολο της ομως μονο σαν ταξικο σωματειο και αυτο οπως τους λεω εδω και 21 χρονια εχει τα αρνητικα του.Oσον αφορα το ιντερνετ,εγραψες αγγελικουσης και οτι υπαρχουν και κινητα,ναι για μενα αυτη ειναι η ουσια και για μενα και για ολους τους ναυτικους ειτε εχουν οικογενεια ειτε οχι,η αναγκη επικοινωνιας ειναι ιδια για ολους.Οταν πρωτομπαρκαρησα το 1990 στο κωστας κονιαλιδης του ωναση ειχαμε ασυρματο και δορυφορικο για τηλεφωνο τωρα εχουμε δορυφορικο και κινητο ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑ 21 ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΡΑΒΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνούμε, λοιπόν, αγαπητέ Δημήτρη. Θα μας λείψεις τώρα που θα μπαρκάρεις... Μακάρι να είχες ίντερνετ να μας έγραφες και από το πέλαγος. Πάντως όπως με έχουν ενημερώσει οι μικρές καπετάνισσες και που ασχολούνται περισσότερο από μας με την τεχνολογία σε λίγο καιρό θα είναι υποχρεωτικό να διαθέτει ίντερνετ κάθε καράβι. Εννοώ για επικοινωνία των ναυτικών γιατί κατά τα άλλα διαθέτουν ήδη τα περισσότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. οπου μπορω να βγω περνω το λαπ τοπ μαζι μου και παω η' στο siemens club η' σε καφετερια που εχει wifi μπαινω στο ιντερνετ η' μιλαω με την οικογενεια μεσω skype.Aλλιως μονο mail απο το καραβι και τηλεφωνο.Μακαρι να γινει αυτο που λες αν και εγω δεν εχω ακουση τιποτα,αν και τωρα που τα ναυλα ειναι στον πατο αμβιβαλω αν καμια εταιρεια κανει κατι για να βελτιωση τις συνθηκες των ναυτικων.Για την ιστορια στην ελετσον μερικα απο τα πλοια τα μετα του 2000 εχουν δορυφορικη τηλεοραση αλλα οχι ιντερνετ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.