BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ - Σύσκεψη 27/1/2011, Πέμπτη, ώρα 11 στην ΠΕΜΕΝ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΙΔΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ:

http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6056732

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ

Αγωνιστική απάντηση

Με την οργάνωση νέων αγώνων απαντούν ναυτεργατικά σωματεία στην απόφαση - πρόκληση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όπως αυτή διατυπώθηκε από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων (ΘΥΝΑΛ) Γ. Διαμαντίδη, στη διάρκεια της προχτεσινής συνέντευξης Τύπου, να κρατήσει σε ισχύ το έσχατο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης σε βάρος των ναυτεργατών μέχρι να υποκύψουν στους εφοπλιστές και να υπογράψουν ΣΣΕ κομμένη στα μέτρα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, εγκαταλείποντας τα «παράλογα - όπως είπε - αιτήματά τους»!

ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ ΝΑΤ), την Πέμπτη 27 Γενάρη καλούν τους ναυτεργάτες σε σύσκεψη στις 11 το πρωί στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ και στη συγκέντρωση που θα γίνει αμέσως μετά στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας. Παράλληλα υπογραμμίζουν σε δελτίο Τύπου ότι «μπροστά στην ολοένα κλιμακούμενη αντεργατική επίθεση, η πρόταση του ΠΑΜΕ προς όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να αποφασίσουν και να προκηρύξουν 24ωρη πανεργατική απεργία στις 10 Φλεβάρη είναι πρόταση πλατιάς στήριξης και κλιμάκωσης της πάλης».

Τα σωματεία ξεκαθαρίζουν σχετικά με την υπογραφή ΣΣΕ ότι:

«Με δική μας υπογραφή: Δεν θα διαλύσουμε το ακτοπλοϊκό δίκτυο συγκοινωνιών με την κατάργηση της 10μηνης επάνδρωσης και δρομολόγησης των ακτοπλοϊκών πλοίων. Δεν θα δεχτούμε το διωγμό άμεσα πάνω από 4.500 ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα. Δεν θα δεχτούμε την εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας σε τρίτες χώρες και διεθνή συνεκμετάλλευση. Δεν θα δεχτούμε πάγωμα μισθών, συντάξεων, διάλυση του ΝΑΤ, της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης».

6 σχόλια:

  1. οπως εγραψα και σε αλλο σχολειο την παρασκευη πρεπει να δωσουμε το παρον ολοι οι ναυτικοι που ειναι ξεμπαρκοι ανεξαρτητου βαθμου και ειδος πλοιου.Τα χειροτερα ερχονται και για εμας της ποντοπορου.Διαβαζα για την συγκρουση του πλοιου πριν λιγο στην σιγκαπουρη το ενα ηταν ελληνικη σημαια του αγγελικουση.Μπορει να ηταν ατυχημα αλλα οταν εχουμε μεινει 4 ελληνες στα υπο ελληνικη σημαια ποντοπορα πειτε μου τι να σου κανει και ο δολιος ο ελληνας και καλος να ειναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παραθέτω την είδηση από τη Ναυτεμπορική για να μη δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις σχετικά με το συγκεκριμένο ναυτικό ατύχημα:

    http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1925246

    Με το Φ/Γ «Anangel Explorer» Ν.Π. 11644, το οποίο βρισκόταν αγκυροβολημένο -κενό φορτίου- στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, συγκρούστηκε χθες στις 01:40, το Φ/Γ «Cecilia» σημαίας Παναμά.

    Από τη σύγκρουση κατά τη διάρκεια πετρέλευσης του «Anangel Explorer» προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο πλοίο (αριστερό top side No 2 tank και στο double bottom No 1 tank). ενώ δεν αναφέρθηκε θαλάσσια ρύπανση.

    Το πλήρωμα του Φ/Γ «Anangel Explorer», που αποτελείτο από 22 άτομα, εκ των οποίων 10 Έλληνες, είναι καλά στην υγεία του, ενώ σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, το πλοίο παρέμεινε στο λιμάνι προς επιθεώρηση.

    __________________

    ΣΧΟΛΙΟ: Ξέροντας αρκετά καλά την εταιρεία Αγγελικούση, παραξενεύτηκα από την αναφορά σε 4 Έλληνες. Δεν είναι από τις εταιρείες με τους 4 Έλληνες στα καράβια της και ελπίζουμε να μη γίνει. Αλλά και τέσσερις Έλληνες να είχε το συγκεκριμένο πλοίο, δε θα έφταιγε αυτό για τη σύγκρουση. Το Anangel Explorer ήταν αγκυροβολημένο. Όλη η ευθύνη βαραίνει το Cecillia.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δαναη το 4 ελληνες δεν το εγραψα για το συγκεκριμενο καραβι η΄εταιρεια,αλλα πες μου οταν τα τελευταια 5 χρονια εχει χαθει το δεξι χερι του υποπλοιαρχου(ο λοστρομος)σχεδον απο ολες τις εταιρειες,κοντευει να γινει κανονας ο ενας ανθυποπλοιαρχος να ειναι ξενος(βλεπε αρκαδια-ωνασης-δαναος κλπ.)οταν ο ενας τριτος οι και οι δυο ειναι ξενοι,τοτε ειναι μαθηματικα βεβαιο οτι και τα στανταρντ του πλοιου πεφτουν και μεγαλωνει ο κινδυνος ατυχηματος.Ναι σε αυτο και σε αλλα αρκετα εφταιγε το αλλο πλοιο αλλα αυτο δεν μειωνει τον κινδυνο απο την ελειψη των ελληνων στα πλοια λογο μειωμενης καλης επικοινωνιας και λογο χαμηλης(οχι παντα)εκπεδευσης και ναυτοσυνης των αλλοδαπων ναυτικων.Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παρακαλώ, μαστρο - Δημήτρη. Η άποψή σου ξέρεις ότι είναι και σεβαστή και πολύτιμη σε ένα χώρο που πολλά νέα παιδιά περνούν και διαβάζουν και θέλουν να ξέρουν τι λένε για τη θάλασσα και τα καράβια οι έμπειροι αξιωματικοί. Εγώ, καλώς ή κακώς έχω κοντά τριάντα χρόνια που έκανα το τελευταίο μου μπάρκο. Πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Θέλουμε λοιπόν ενημέρωση για το τι συμβαίνει πραγματικά στα πέλαγα από όσους τώρα τα ζουν και τα ταξιδεύουν.

    Ανάμεσα σε αυτούς - που ταξιδεύουν τώρα στα πέλαγα - είναι και μια καπετάνισσα που θέλω μόνο καλά νέα να ακούω για εκείνη. Κάποτε, για να καταλάβεις, το κορίτσι αυτό το έλεγα κόρη μου. Και όταν διάβασα πως συγκρούστηκε καράβι του Αγγελικούση μου κόπηκαν τα πόδια και τα ήπατα. Μέχρι να βρω λεπτομέρειες. Και το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και στις άλλες κοπέλες της παρέας μας που τη γνωρίζουν.

    Γι' αυτό και βιάστηκα να δώσω τις ακριβείς πληροφορίες. Για να μην υπάρξει παρανόηση του τι έγινε και αναστατωθούν για το συμβάν τα μέλη μας χωρίς να υπάρχει λόγος.

    Για τα άλλα που γράφεις. Μπορώ να σου εγγυηθώ ότι στον Ωνάση υπήρξαν ξένοι ανθυποπλοίαρχοι από το δικό μου καιρό. Έχω κάνει με τον καπετάν Μπασάμ στο Ολύμπικ Άρροου, εποχή 1981. Από Συρία αν θυμάμαι καλά. Απόφοιτος όμως του Ασπροπύργου.

    Στον Τσάκο είχαμε και Φιλιππινέζους που δεν ήταν καν απόφοιτοι Ελληνικών Σχολών Εμπορικού Ναυτικού. Την ίδια εποχή.

    Άρα δεν είναι καινούριο φρούτο η κατάσταση αυτή. Αλλά πολύ παλιά. Και είχαμε και πολλά μέλη του πληρώματος από διάφορες ασιατικές χώρες ή και χώρες της Νότιας Αμερικής. Αυτό από μόνο του δεν αποδεικνύει πως επειδή είναι ξένοι δεν ξέρουν και τη δουλειά τους. Μην καβαλήσουμε τώρα και καλάμι πως μόνο οι έλληνες ναυτικοί αξίζουν. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη τα χάλια που δέρνουν τη ναυτική εκπαίδευση του σήμερα.

    Έχω φίλο κολλητό αρχιπλοίαρχο σε μια από τις παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες. Και μου έχει εξηγήσει το πώς και το γιατί στα καράβια τους παίρνουν πλέον ως και καπετάνιο ξένο. Δεν εμπιστεύονται το πέρα βρέχει των ελλήνων σπουδαστών των ΑΕΝ!!!

    Τους παίρναμε, μου είπε, στα καράβια μας, και δεν ξέραν πού πάνε τα τέσσερα. Στο τέλος φροντίσαμε να φτιάξουμε δικά μας πληρώματα με κινέζους, που τους ξεκινάγαμε από δοκίμους. Είναι δουλευταράδες, μαθαίνουν εύκολα και δεν κάνουν του κεφαλιού τους.

    Με πονάει αυτή η κατάσταση. Και προσπαθώ μιλώντας με τα νέα παιδιά να τα πείσω να διαβάζουν, να διαβάζουν, να διαβάζουν. Και να απαιτούν από τις σχολές τους να γίνεται μάθημα επιπέδου. Και στο καράβι να ιδρώνουν τη φόρμα τους. Να μην το παίζουν τουρίστες. Αλλά τις περισσότερες φορές, κακά τα ψέματα, βλέπω μια κατάσταση πολύ δυσάρεστη. Κοιτάνε να τελειώσουν τη σχολή όπως όπως και στο καράβι το μόνο που θέλουν είναι να βγάλουν λεφτά. Τα μάτια τους θα βγάλουν στο τέλος. Αλλά δεν το καταλαβαίνουν...

    Βεβαίως ισχύει και το άλλο. Η επιλογή των εφοπλιστών για φτηνότερα χέρια. Κανείς δε λέει όχι. Μα να λέμε τα σύκα σύκα και στη σκάφη σκάφη. Και όχι μόνο να φορτώνουμε τα στραβά στους άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητη Δαναη,στα πρωτα σχολια που ειχαμε ανταλαξη μου ειχες πει οτι ειναι καλο να υπαρχει διαφωνια στις συζητησεις.Ετσι και τωρα πρεπει να διαφωνισω εν μερει μαζι σου,και να πω τα πραγματα οπως τα ζω μεσα στα πλοια τα τελευταια 20 χρονια.Οταν τελιωσα την σχολη το 1990 και ξεκινησα με τον Ωνασση και εγω ειχα δει απο τοτε καποιους αξιωματικους ξενους(ανθυποπλοιαρχο φιλιπινεζο-ηλεκτρολογο γιουκοσλαβο).Καμια σχεση δεν εχει το πριν 20 χρονια,ακομα και το 10 χρονια με το σημερα.Ο φορτος εργασιας ειναι σημερα ο διπλασιος με τοτε σε ολους τους τομεις.Στο λιμανι P.S.C επεθεωρισεις απο OIL MAJORS,ENVIROMENTAL INSPECTION-γραφειοκρατια:o πλοιαρχος εχει 36 φακελους ο Α'μηχανικος 24,ο υποπλοιαρχος 12 και ο δευτερος 4.Ετσι τα θυμασε εσυ τα πλοια πριν χρονια,εγω οχι που ξεκινησα το 1990.ΜARPOL-ISM-ISPS-SOLAS-STCW ολα αυτα πρεπει να τα διαχειριστουν οι ελληνες του πλοιου συν την κανονικη δουλεια.Τωρα οσον αφορα τους ξενους αξιωματικους και πληρωματα στο σχολιο μου μεσα σε παρενθεση εγραψα "οχι παντα" που σημαινει οτι υπαρχουν και καλοι ξενοι αλλα ΛΙΓΟΙ,ποσοι;οι 3 στους 10 και μπορω να αντιπαρελθω οποιον συναδελφο της ποντοπορου θελει να πει κατι αλλο.Ναι σε ενα ποσοστο 80% οι ελληνες ειναι καλλιτεροι.Τελιονω γιατι δεν θελω να κουρασω ουτε εσενα ουτε οσους διαβαζουν την σελιδα.Στις 19 και 20 ιανοαριου με εστειλαν μαζι με 3 συναδελφους απο την ελετσον να περασω ενα σεμιναριο της HELMEPA σχετικα με το παραρτημα ANNEX 6 της MARPOL.Ηταν η πρωτη φορα που παρακολουθουσα σεμιναριο της HELMEPA στα γραφεια της,απο το 1993 που παρακολουθησα σεμιναριο παντα γινονταν σε γραφεια εταιρειων,τελος παντων αυτο που θελω να σου πω και σε ολους ειναι οτι ειμασταν 4 ναυτικοι απο την ελετσον 2 απο τις πλειαδες και 3 απο την δαναος,οι αλλοι 4 ηταν στελεχη εταιρειων με γκαζαδικα και φορτηγα που τα πλοια τους ειχαν σημαια marsal islands και ουτε εναν ελληνα,σε ερωτησεις και συζητησεις τις δυο αυτες μερες γιατι δεν βαζουν ελληνες ξερεις ποια ηταν η απαντηση θελουμε μονο πρωτο και καπετανιο ελληνα και οχι συνταξιουχο,δηλαδη μαχιμο και τον πληρωνουμε και ενα χιλιαρικο πανω απο την πιατσα και ομως δεν βρισκουμε γιατι οι παραδοσιακες εταιρειες διαχειριζονται την πλειοψηφεια των ελληνων αξιωματικων.Τα βαπορια και των 4 εταιρειων ηταν ολοκαινουρια και οπως οι ιδιοι μας ειπαν τα πληρωματα που ειχαν στα πλοια τους δεν μπορουσαν να διαχειριστουν τα πλοια πανω απο 5 με 7 χρονων.Πες μου εσυ τωρα γιατι εγω(και αλλοι πολλοι) εχω ολοι μου σχεδον την υπηρεσια σε πλοια απο 15 με 21 χρονια.Ας μου τους φερει στο δικο μου μηχανοστασιο ο αρχικαπετανιος αυτος τα πληρωματα που εχει και θα του πω εγω αν ειναι το ιδιο καλοι με τους ελληνες.Και παλι συγνωμη αν η γνωμη μου στεναχωρει η' αδικη καποιους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. εφτασα στην ΠΕΜΕΝ γυρω στις 11:30(λογο οδοντιατρου) συνεχιζοταν η ομιλια του συναδελφου και προεδρου της ΠΕΜΕΝ Σαββα Τσιμπογλου.Πρωτη φορα που ειδα τοσο κοσμο(σε ολη την σκαλα μεχρι τον πρωτο οροφο που ειναι η αιθουσα που γινονται οι συνελευσεις ηταν γεματο κοσμο.Στην ομιλια του ο προεδρος μιλησε για ολα τα προβληματα που υπαρχουν σημερα στους ναυτεργατες με μεγαλητερο αυτο της ανεργιας,ειδικα στα κατωτερα πληρωματα.Με το τελος της ομιλιας κατεβηκαμε ολοι κατω(περιπου 70 ατομα)βγηκαμε στην μπουμπουληνας και ξεκινησαμε την πορεια,κατεβηκαμε την μπουμπουληνας,βγηκαμε ακτη μιαουλη,συνεχισαμε μεχρι το Κ.Λ/Χ στριψαμε στη χαριλαου τρικουπη και ανεβηκαμε μεχρι την νοταρα που ειναι και το ΓΕΝΕ οπου εγινε παρασταση διαμαρτυριας με σκοπο να αλαξει η λειτουργια αυτου του απαρχαιομενου γραφειου ευρεσεως εργασιας.Καθολη την πορεια οι ναυτεργατες φωναζαν συνθηματα σχετικα με το δικαιωμα στην εργασια και στην αμοιβη.Εχω κανει φωτογραφιες αλλα διστυχως δεν ξερω πως να τις βαλω στο μπλοκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Η ώρα σε όλο τον κόσμο

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.