BLOG ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν.

Με νέα 48ωρη ως την Τρίτη, 30/11, συνεχίζεται η απεργία των ναυτεργατών!

http://www.pemen.gr/deltia/anak/anak27November.2010.doc



ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

ΟΛΟΙ στην νέα 48ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ

έως τις 06.00 της Τρίτης 30/11/2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με νέα, τρίτη κατά σειρά, 48ωρη Απεργία (μέχρι την Τρίτη 30/11/2010 έως τις 06.00) συνεχίζουν τον αγώνα τους οι ναυτεργάτες, με αποφασιστικότητα και μαχητικότητα .

Στο πλευρό τους έμπρακτα βρίσκονται και εκφράζουν την αλληλεγγύη τους δεκάδες ταξικά σωματεία και φορείς που συσπειρώνονται στις γραμμές του ΠΑΜΕ και του αγωνιστικού λαϊκού κινήματος.

Εκατοντάδες εργαζόμενοι και εργαζόμενες, νέοι και νέες που με την καθημερινή παρουσία τους στα λιμάνια, στο πλευρό των ναυτεργατών, μαζί με αυτούς δίνουν απάντηση στις συκοφαντίες, τις προβακάτσιες, τα ψεύδη και τις επιθέσεις των εφοπλιστών, της κυβέρνησης και των μηχανισμών υπονόμευσης του απεργιακού αγώνα.

Ομολογημένος στόχος των εφοπλιστών που στηρίζονται από την κυβέρνηση, την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κόμματα του Ευρωμονόδρομου, είναι, αξιοποιώντας την κρίση που οι ίδιοι δημιούργησαν μέσα από την πολύχρονη συσσώρευση πλούτου:

 Να προχωρήσουν την ισοπέδωση όσων εργασιακών, μισθολογικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων έχουν κατακτήσει οι ναυτεργάτες με σκληρούς αγώνες.

 Να οδηγήσουν στον άμεσο, μαζικό διωγμό από τα πλοία των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα αντικαθιστώντας τους με χαμηλόμισθους, ανασφάλιστους, χωρίς κανένα δικαίωμα ναυτεργάτες.

 Να συνεχίσουν να θησαυρίζουν ξεζουμίζοντας τους ναυτεργάτες στα πλοία και όλους τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα, τους κατοίκους των νησιών που είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τα πλοία που είναι στα χέρια των εφοπλιστών.

Γι’αυτό οι εφοπλιστές, η κυβέρνηση, οι μηχανισμοί τους και τα Μ.Μ.Ε. που έχουν στην κατοχή τους επιτίθενται με ψεύδη, συκοφαντίες, προβοκάτσιες και απειλές ενάντια στους ναυτεργάτες.

Είναι μέρος της επίθεσης που εκτελείται ενάντια σ’ όλους τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους νέους και τις νέες, του φτωχούς αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους και τους μικρούς ΕΒΕ με στόχο να συνεχίσουν την κυριαρχία τους και την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου.

Για το σκοπό αυτό στήνουν και τους μηχανισμούς υπονόμευσης της απεργίας των ναυτεργατών, όπως κάνουν σε όλους τους αγώνες των εργαζομένων, όπως έκαναν και χθες (26/11/2010) στην Κρήτη που με την βία φόρτωσαν τα πλοία και ανεπιτυχώς προσπάθησαν να σπάσουν την απεργία των ναυτεργατών.

Στους μηχανισμούς αυτούς εκτός από τους κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς πρωταγωνιστικό ρόλο σε συνεννόηση και συνεργασία με τους εφοπλιστές παίζουν οι μεγαλοεξαγωγείς αγροτικών - κηπευτικών προϊόντων που ταυτόχρονα είναι και στελέχη του ΠΑΣΟΚ, αυτοί που ξεζουμίζουν τους φτωχούς αγρότες, οι ίδιοι που τους ξεριζώνουν από τα χωράφια τους και προσπαθούν να τους παραπλανήσουν και να τους στρέψουν ενάντια στους απεργούς ναυτεργάτες.

Για την οργάνωση αυτών των επιθέσεων και των προβοκατόρικων ενεργειών, οργανωτικό, συντονιστικό ρόλο έπαιξαν κυβερνητικά στελέχη αναλαμβάνοντας τεράστιες ευθύνες.

Είναι γελασμένοι όσοι πιστεύουν ότι θα μπορέσουν να κάμψουν τους αγώνες των ναυτεργατών, των εργαζομένων όσες προβοκάτσιες και αν στήσουν, όσες επιθέσεις και αν κάνουν, το αντίθετο, αυτά αποτελούν πρόσθετο λόγο για την συνέχιση με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα και μαχητικότητα της απεργίας.

Οι ναυτεργάτες με την συμπαράσταση όλων των εργαζομένων, των φτωχών – λαϊκών στρωμάτων, της νεολαίας, συντονίζουν τους αγώνες τους και θα συνεχίσουν για να αποκρούσουν την βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική και να την ανατρέψουν.

ΟΛΟΙ στην νέα 48ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ

έως τις 06.00 της Τρίτης 30/11/2010


ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. « Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»


Πειραιάς 27 Νοέμβρη 2010

__________________________________

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ:

http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=28/11/2010&id=12857&pageNo=21&direction=1

Και παραθέτουμε χαρακτηριστικό απόσπασμα:


Πετιούνται στην ανεργία 4.500 ναυτεργάτες


Ακριβώς επειδή ο αγώνας των ναυτεργατών περικλείει αυτή την τεράστια δυναμική, οι εφοπλιστές μέσω του Απ. Βεντούρη επιδόθηκαν στην άθλια κατασυκοφάντησή τους, φτάνοντας να τους χαρακτηρίσουν διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και με ψευδή στοιχεία ως και πανάκριβα αμειβόμενους!

Διαστρέφουν σκόπιμα την πραγματικότητα. Γιατί ο «μεγάλος μισθός» για τον οποίο μιλούν είναι ο ελάχιστος για έναν εργάτη που, για παράδειγμα, δουλεύει και ζει 24 ώρες μέσα στο καράβι, χωρίς να ξέρει αν θα βγει ζωντανός, δουλεύει Κυριακές και αργίες, κοιμάται και ξυπνά στη θάλασσα, δεν έχει άδεια το καλοκαίρι, φεύγει όταν γεννιέται το παιδί του και μπορεί να γυρίσει όταν έχει ξεκινήσει να πηγαίνει στον παιδικό σταθμό, αν αρρωστήσει - από μία ίωση μέχρι κάτι πολύ σοβαρό - πρέπει να πιάσει λιμάνι για να τον δει γιατρός στο νοσοκομείο.

Με την επιχείρηση αυτή, οι εφοπλιστές θέλουν να αποκρύψουν ότι αν ικανοποιηθούν οι αξιώσεις τους, την ίδια στιγμή θα βρεθούν στην ανεργία σε πρώτη δόση 4.500 ναυτεργάτες, αυτοί με τις ειδικότητες των γενικών υπηρεσιών στα πλοία και έπεται συνέχεια. Οτι τα όσα δραματικά έχουν ήδη βιώσει οι εργαζόμενοι της χώρας σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, με τα πανάκριβα εισιτήρια, τα ταξίδια «Οδύσσεια» με τον ανεπαρκή ακτοπλοϊκό στόλο και τα υπέργηρα στην πλειοψηφία τους και υποσυντήρητα ακτοπλοϊκά πλοία ήταν ένα απλό δείγμα για τον εφιάλτη που θα ακολουθήσει.

Τι ακριβώς αξιώνουν οι εφοπλιστές το δείχνει καταρχήν το υπόμνημα που απέστειλε ο Απ. Βεντούρης στις 15 Οκτώβρη, στο υπουργείο:

«Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ (εργαζομένων - πλοιοκτητών) κατά τα πρότυπα των ελληνικών κρουαζιεροπλοίων και νομοθέτηση συστήματος εταιρικού ναυτολογίου για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογιακών πλοίων (ελεύθερα και επιδοτούμενα)».

Που σημαίνει:

Τέλος στην υποχρεωτική δεκάμηνη ναυτολόγηση των ναυτεργατών, επιδότηση των εφοπλιστών για τις ασφαλιστικές τους εισφορές και οι ναυτεργάτες θα είναι περιφερόμενοι από το ένα καράβι της εταιρείας στο άλλο.

«Δυνατότητα παράλληλης εποχικής δρομολόγησης και στελέχωσης πλοίου (Ro-Ro - ταχύπλοο - συμβατικό) κατ' ελάχιστον για 4 μήνες ετησίως σε γραμμές που εξυπηρετούνται από άλλα πλοία της αυτής διαχειρίσεως επί 10μηνης λειτουργίας». Δηλαδή, να δρομολογούν εποχιακά τα πλοία τους.

«Δυνατότητα 5μηνης δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων ετησίως με ισόχρονη στελέχωσή τους». Σήμερα, η υποχρεωτική δρομολόγηση των ταχύπλοων είναι 7 μήνες.

«Τροποποίηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων με την εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα». Η οργανική σύνθεση, δηλαδή, των ακτοπλοϊκών πλοίων να μειωθεί κατά δύο τρίτα, που σημαίνει ότι αυτόματα 4.500 ναυτεργάτες θα πεταχτούν την ανεργία. Οι όποιες ανάγκες από εκεί και πέρα των πλοίων να καλύπτονται από ναυτεργάτες χαμηλόμισθους ανασφάλιστους, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

«Ανάληψη από το κράτος πληρωμής των ποσών που προκύπτουν από την εφαρμογή των υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δε λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας». Οι υποχρεωτικές εκπτώσεις αφορούν συνταξιούχους, ΑμΕΑ κλπ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Welcome onboard! Αφήστε μας το μήνυμά σας και θα προσπαθήσουμε να σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό. Εκτός αν αλλού αρμενίζουμε... Οπότε κουράγιο μέχρι να καταπλεύσουμε και πάλι στο λιμάνι...

ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ!

ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ:


ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ!

ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΩΡΑ!


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΕΝ

Οικολογικό Περισκόπιο

10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010: ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ



Ο ΟΡΚΟΣ


ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΗΣΑΜΕ...


ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΖΗΤΗΣΑΝ;


Στα μάτια σας, μας είπαν, βλέπουμε το μέλλον της Ναυτιλίας. (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Φικιώρης)

Μα το δικό μας μέλλον αποδείχτηκε κόλαση.

Τώρα τα ίδια τάζουν στα νέα κορίτσια για να τα πείσουν να πάνε στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αυτές δε θα χρειαστεί να περιμένουν για να ανακαλύψουν την ίδια κόλαση της ανεργίας. Από το πρώτο εξάμηνο σπουδών, αναζητώντας καράβι για πρακτική άσκηση, βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κλειστές πόρτες των εταιρειών. Δεκάδες νέες καπετάνισσες κινδυνεύουν να χάσουν το επόμενο εξάμηνο της σχολής γιατί ο Ιούλιος μπήκε και καράβι δε βρήκαν. Πολλές ακόμη αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους για τον ίδιο λόγο. Μα κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτί.

Αντίθετα μας ζητούν να σκεφτούμε το κρουαζιερόπλοιο Ζενίθ και τα διαφυγόντα κέρδη για τον τουρισμό. Την ώρα που οι ναυτεργάτες, γυναίκες και άντρες, βρίσκονται στο απόλυτο ναδίρ. Και απαιτούν να μην απεργούμε, να μην αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας. Είμαστε υποχρεωμένες να μην υπακούσουμε. Το δις εξαμαρτείν δεν αρμόζει ούτε στις γυναίκες. Και ειδικά σε καπετάνισσες.

Ορκιστήκαμε για καπετάνισσες. Όχι για νέες Ιφιγένειες. Και αυτόν τον όρκο θα τιμήσουμε. Καπετάνισσες στη θάλασσα και καπετάνισσες στη ζωή. Με το κεφάλι ψηλά απαιτούμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν. Και να ληφθούν μέτρα ώστε να μη σβήσει ο θεσμός τριάντα χρόνων. Το μέλλον της ναυτιλίας ανήκει και σε μας. Όχι γιατί μας το έταξε ένας υπουργός μα γιατί έχουμε κι εμείς προσφέρει τον ιδρώτα μας για την ελληνική ναυτιλία.

Τώρα όμως με την άρση του καμποτάζ και τον αφανισμό των ελλήνων ναυτεργατών που θα σημάνει, το ΝΑΤ κινδυνεύει να χρεωκοπήσει. Πώς θα πληρωθούν οι συντάξεις σε όσους ναυτεργάτες τόσα χρόνια έδιναν τις εισφορές τους;

Γι' αυτό στον αγώνα κατά της άρσης του καμποτάζ είμαστε όλοι ενωμένοι. Άντρες και γυναίκες. Παλιές και νέες καπετάνισσες. Και είναι ο αγώνας αυτός αγώνας επιβίωσης.

Μη μας ζητάτε λοιπόν να σκεφτούμε το Ζενίθ. Γιατί αυτός που βρίσκεται στο ναδίρ δεν έχει πια τίποτε άλλο να χάσει αν αγωνιστεί. Εκτός από τις αλυσίδες του.

Βίρα λοιπόν τις άγκυρες! Κι ας σπάσουν και οι καδένες. Για το μέλλον που ονειρευτήκαμε και δικαιούμαστε μετά από τριάντα χρόνια να ζήσουμε. Την καταξίωση του θεσμού της ελληνίδας καπετάνισσας.

Έτσι τιμούμε εμείς την επέτειο των τριάντα χρόνων από την αποφοίτηση. Με αγώνες!

Εκεί, στον Πειραιά, στο λιμάνι. Που η ακηδία όλων μας ξεμπάρκαρε.

Είναι η ώρα να μας ξαναβρούν μπροστά τους. Και η ώρα να σταματήσουν να ξεγελάν κι άλλες αθώες κοπέλες με κούφιες υποσχέσεις. Η ώρα να βγει ο θεσμός από την κόλαση.

Τριάντα χρόνια μετά ξέρουμε καλά γιατί μας άνοιξαν την πόρτα της ναυτιλίας. Χωρίς καν να το ζητήσουμε εμείς. Τώρα νομίζουν πως έχουν το δικαίωμα να την ξανακλείσουν. Ωραία λοιπόν. Στις δικές τους κλειστές πόρτες απαντάμε με κλειστά λιμάνια. Δίκαιο δεν είναι;

Ή όλοι μαζί στο ζενίθ ή όλοι μαζί στο ναδίρ. Δεν μπορεί η μεν ελληνόκτητη ναυτιλία να είναι πρώτη στον κόσμο και να ανθοφορεί και οι έλληνες ναυτεργάτες να πετιούνται στον καιάδα. 85.000 έλληνες ναυτικοί το 1980, λιγότεροι από 20.000 σήμερα. Μιλάνε οι αριθμοί. Κόντρα στους αριθμούς για τα διαφυγόντα κέρδη από το Ζενίθ και το κάθε Ζενίθ. Και στο κάτω κάτω ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Απαιτούμε λοιπόν από την Πολιτεία να θέσει στο ζενίθ της τον άνθρωπο. Ζητάμε να πάρει πίσω την άρση του καμποτάζ και να θεσμοθετήσει μέτρα στήριξης τόσο των ελλήνων ναυτεργατών όσο και της γυναίκας ναυτεργάτριας.

Ζητάμε πολλά; Όχι! Ζητάμε μόνο να τιμήσουν τα τριάντα χρόνια που χωρίς καμία στήριξη καταφέραμε να κρατήσουμε ζωντανό το θεσμό της ελληνίδας καπετάνισσας. Και που παρά τις αντιξοότητες έχουμε σήμερα να καμαρώνουμε αρκετές συναδέλφισσες σε βαθμό υποπλοιάρχου αλλά και πρώτου πλοιάρχου.

Αποδείξαμε πως μπορούμε να σταθούμε ισάξια με τους άντρες συναδέλφους στις γέφυρες των πλοίων. Και δεν ανεχόμαστε άλλο πια ούτε διακρίσεις εξαιτίας του φύλου μας ούτε και άλλη εκμετάλλευση των γυναικών ναυτικών με στόχο να χτυπηθεί συνολικά το ναυτεργατικό κίνημα. Σας είπαμε, ξέρουμε γιατί μας ανοίξατε την πόρτα. Δε μας κάνατε χάρη.

Μας βάλατε στα καράβια για τον ίδιο λόγο που τώρα βάζετε τους αλλοδαπούς. Χωρίς να νοιάζεστε αν θα τα καταφέρουμε επαγγελματικά. Μας θέλατε το πολύ πολύ για ανθυποπλοιάρχους. Δεν περιμένατε πως θα καταφέρουμε κάτι καλύτερο. Επιδιώκατε να δημιουργήσετε ζευγάρια ναυτικών. Να μένουμε περισσότερο στο πλοίο, να δεχόμαστε μικρότερους μισθούς για να μας ναυτολογήσετε μαζί. Κι όταν τα σχέδιά σας βγήκαν όλα πλάνα, βιαστήκατε να μας κλείσετε την πόρτα. Προτιμώντας τους αλλοδαπούς.

Ε, σας λέμε ότι και αυτό το σχέδιο πλάνη θα βγει. Θα φροντίσουν οι ναυτεργάτες γι' αυτό. Κι εμείς θα σταθούμε δίπλα τους. Δίπλα στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα. Γιατί αυτό και μόνο μας στήριξε αταλάντευτα τριάντα τόσα χρόνια. Αν μη τι άλλο χρωστάμε τώρα να ανταποδώσουμε.

Γιατί αχάριστες οι ελληνίδες καπετάνισσες δεν είναι. Και το ξέρετε. Όπως αγαπήσαμε τα καράβια σας όταν μας δώσατε την ευκαιρία να εργαστούμε , και υπερβάλαμε εαυτούς για να σταθούμε αντάξιες, ίδια τώρα τιμούμε τα τριάντα χρόνια της παρουσίας μας υποστηρίζοντας ολόψυχα τον αγώνα των ναυτεργατών.

Στο κάτω κάτω δε μας αφήσατε άλλο δρόμο. Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι η μόνη μας ελπίδα να μη σβήσει ο κλάδος μας. Και να μην πάνε στράφι τριάντα χρόνια προσπάθειας και θυσίας.